Auto particulier verkocht, nu hebben kopers problemen.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jolliegirl

Berichten: 32967
Geregistreerd: 18-07-04

Re: Auto particulier verkocht, nu hebben kopers problemen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 00:17

Checken of t geld echt is, is ook wel een goeie.....

Telpeva

Berichten: 14708
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 00:20

Misschien is het een idee dat je even googled naar voorbeeldplaatjes bij google over die storing, als je de foto die ze je doorgestuurd heeft op internet terug kan vinden dan weet je hoe laat het is. Je hebt op google ook de optie om op een specifieke afbeelding te zoeken, dan zie je meteen alle websites waarop die foto te vinden is. Als je weet hoe dit moet dan is dat misschien nog een idee om even na te kijken. Ik weet niet of je weet hoe dat moet? Als ik je er mee kan helpen wil ik het ook wel voor je controleren (moet je alleen de foto even naar mij doorsturen, kost maar een paar mins om te controleren of die foto ook ergens op internet staat, is makkelijker dan heel google images doorspitten)

Molfre

Berichten: 2633
Geregistreerd: 24-07-12
Woonplaats: Aarhus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 00:20

Ik heb afgelopen mei een auto gekocht bij een garage. Ik kon nog 20.000km rijden met de distributieriem, maar na nog geen 2000km (2 dagen voor onze vakantie met de auto naar Frankrijk) hoorde ik een raar geluid, broertje is automonteur dus die erbij gehaald: distributieriem kaduuk, mazzel dat m'n hele motor niet gesloopt was.

Soms heb je gewoon pech, ik neem de eigenaar van de garage, die mij ook de auto verkocht, niks kwalijk.

Je hebt de mensen de kans gegeven om met de auto te rijden, de kans gegeven de auto te onderzoeken, je hebt ze geen stro breed in de weg gelegen. Maak je nergens zorgen over, dit soort dingen gebeuren en jij kan toch naar eer en geweten zeggen dat je niet wist dat dit eraan zat te komen?

justkid

Berichten: 11816
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Caitwick

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 00:21

Zij hadden de auto moeten/kunnen laten keuren bij een garage, dat hebben ze niet gedaan dus dan is het jammer voor ze

Mariska_28

Berichten: 10501
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: Ees (Drenthe)

Re: Auto particulier verkocht, nu hebben kopers problemen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 00:24

Ik zou als ik jou was geweest sowieso de beelden opvragen. Ik zou wel willen weten of er iets van op beeld staat. En zo ja, zou ik ze dat laten weten en dat je geen contact meer wenst.

SweetVanille
Berichten: 1772
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: Friesland

Re: Auto particulier verkocht, nu hebben kopers problemen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 00:29

Negeren... Het is al duidelijk dat het zelf geen betrouwbare lui waren, beetje jou proberen op te lichten met 1000 euro... (Dat "vergeet" je echt niet zomaar in je tas")

Niet meer op reageren en lekker laten gaan. Het klinkt alsof ze hier alleen maar (nog) een slaatje uit proberen te slaan.

Niqui

Berichten: 2164
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 00:35

Mijn man zegt altijd dat het lastig is om een gebruikte auto te beoordelen. Zelfs als je een keuring laat doen, kan hij de dag erop kapot zijn. Je kunt immers van alles meten en nakijken en storingen via de computer uitlezen, maar niet in de motor zelf kijken.

Als je dat risico niet wilt nemen, dan moet je bij een garage kopen waar je garantie krijgt. Maar dan zal de prijs ook wat hoger liggen dan bij een particulier.

Reformer

Berichten: 741
Geregistreerd: 05-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-18 00:37

Bedankt voor alle wijze info!
Het geld bleek vandaag gelukkig allemaal echt. Heb ik gelijk gestort om te kijken. Ik had met de verkoop al gezegd dat ik het met hun erbij wilde storten, zodat ik zeker wist zat het goed was. Ze hadden hier geen probleem mee.. Maar tenaamstelling duurde zo lang dat de bank al dicht was, en toen de gok genomen..
We hebben ook geluids opnames van mijn eerste telefoontje over het geld, waar eerst ‘zeker weten’ wordt ontkent, vervolgens begin ik over de beelden en dan wordt er ineens getwijfeld.
Later aan de deur zegt ze tegen mijn vriend ( weer geluidsopname ) dat ze gister avond al zagen dat ze €1000 over hadden. Waarom vanmorgen dan eerst ontkennen?! Was zo boos en voelde me echt in de maling genomen. Je denkt, dat overkomt mij niet..
Gelukkig is het geld verhaal goed gekomen. Nu afwachten over wat het probleem van de auto is en of het probleem überhaupt wel bestaat. Ik ga er in ieder geval niet aan mee betalen, is me nu wel duidelijk...

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Auto particulier verkocht, nu hebben kopers problemen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 00:46

Ik dacht even dat je het geld nog niet had.
Maar je hebt het geld, dus prima toch. Jouw auto niet meer, jouw probleem niet. Toedeloe :evaw:

Littera

Berichten: 2053
Geregistreerd: 11-04-12
Woonplaats: Onder de zon en boven de grond

Re: Auto particulier verkocht, nu hebben kopers problemen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 01:06

Wat een nare situatie zeg! Jij kunt er absoluut niets aan doen. Betaal geen cent aan die mensen, neem de auto niet terug en regel juridische hulp als ze moeilijk gaan doen.

Je kunt de foto van de storing hier uploaden, dan kan je meteen zien of hij van internet is geplukt: https://reverse.photos

Reformer

Berichten: 741
Geregistreerd: 05-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-18 01:15

Littera schreef:
Wat een nare situatie zeg! Jij kunt er absoluut niets aan doen. Betaal geen cent aan die mensen, neem de auto niet terug en regel juridische hulp als ze moeilijk gaan doen.

Je kunt de foto van de storing hier uploaden, dan kan je meteen zien of hij van internet is geplukt: https://reverse.photos



Wat een briljante link! Nooit van gehoord. Ik heb hem gecheckt, en er zijn geen matches op Google. Het zal dus best een echte foto zijn, al lijkt alles wat ze nu zeggen gelogen.
Ze zouden nog laten weten wat het probleem was, maar goed, ik ga ze daar verder dus niet in helpen of steunen, dat is me wel duidelijk geworden.. Kan het ook nog steeds niet geloven dat het precies nu bij hun gebeurd, nadat ze me proberen in de maling te nemen. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 01:18

Mijn vriend opperde net dat het goed kan dat ze de auto eens hebben uitgetest (hoe snel kan hij gaan ;) ) en er daarmee de motor (deels) hebben opgeblazen.

Reformer

Berichten: 741
Geregistreerd: 05-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-18 01:26

DeMolenhoek schreef:
Mijn vriend opperde net dat het goed kan dat ze de auto eens hebben uitgetest (hoe snel kan hij gaan ;) ) en er daarmee de motor (deels) hebben opgeblazen.


Ja! Zoiets heb ik eerder vandaag gelezen, zeker met die thp motor die erin zit is dat erg gevoelig. En ze is weg gegaan met het benzine lampje brandend, dus als ze hem toen op zn staart heeft getrapt heeft de auto ook alle rotzooi restjes uit de tank binnen gekregen.. Maar natuurlijk zullen zij beweren dat dit niet zo is.

Roodvos

Berichten: 6657
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 01:29

Bij particuliere koop moet de koper aantonen dat het gebrek al voor de koop aanwezig was.

Dat lijkt me hier onmogelijk. Ze hebben er mee proef gereden en zijn er mee naar huis gereden zonder storingsmelding.

xNicolx

Berichten: 1195
Geregistreerd: 29-12-06
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 02:24

Hooi! Mijn vriend werkt bij autodealer en hij zegt dikke pech voor de koper omdat dit een particuliere koop is.

Bij een bedrijf ligt dit anders, ook al koop je een auto van 1000 euro zonder garantie. En je komt na 1 dag met pech te staan moeten zij je helpen:
http://www.conformiteit.nl/conformiteit ... antie.html
Hier staat dus duidelijk in dat het alleen van toepassing is voor professionele verkoop aan consumenten en niet particulier aan particulier.

Ook al hadden ze dat rare geintje met die 1000 euro niet uitgehaald, dit staat er los van. Verkocht is verkocht. Jij koopt idd niet voor niets een nieuwere auto.

Veel plezier met je nieuwe auto :)

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 02:44

Ik zou het ook lekker laten. Aangeven dat je het vervelend vind, maar dat er gezien de leeftijd geen garantie op zit. Dat JIJ in ieder geval eerlijk bent geweest en dat dit echt pech is.
Dat is het risico van een oudere auto particulier kopen.

Ik zou trouwens ook zeker die beelden eens opvragen om goed terug te kunnen zien hoe het met dat geld gegaan is. Wie weet staat er heel duidelijk op dat ze het terug gepakt hebben en snel in de tas gestopt hebben. Sowieso natuurlijk een vreemd verhaal dat er ineens 1000,00 vanuit een envelop terug je tas inspringt :+

Mochten zij moeilijk gaan doen, kun je aangeven dat je de beelden terug hebt gekeken en door wat je daar op gezien hebt het vertrouwen bent kwijt geraakt. Dat je geen contact meer wenst en jullie wegen hier scheiden.

Bij net contact en normale betaling had ik het persoonlijk echt rot gevonden en getwijfeld of ik ze deels tegemoet zou komen door ze, na een rekening van een autogarage, ze een deel van het aankoopbedrag terug te geven (het verschil tussen particuliere verkoop en inruil bijv.).
Maar met dat geldtrucje zou ik er niet eens over peinzen .... inderdaad iets met karma :Y)

silversomali

Berichten: 758
Geregistreerd: 21-09-10
Woonplaats: Amstelveen

Re: Auto particulier verkocht, nu hebben kopers problemen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 07:15

Jemig wat een smerige truc met dat geld. Het is maar goed dat je die beelden kan opvragen, anders had je het waarschijnlijk nooit meer terug gezien...

Ik heb trouwens een 207 sw en heb ook emissiestoring gehad. Bij mij hielp het om alle bladeren etc voor je voorruit op te ruimen. Volgens mij zit het dan tegen 1 of andere sensor aan. Was gelijk over. Met dat dikke pak sneeuw van laatst had ik het ook weer..

kobuss1

Berichten: 751
Geregistreerd: 09-06-10
Woonplaats: Colijnsplaat

Re: Auto particulier verkocht, nu hebben kopers problemen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 08:43

Dat is het risico van particulier kopen ! Voor een occasion met garantie moeten ze bij een garage zijn.

Ze zouden om het lampje te laten branden ook een zekering eruit gehaald kunnen hebben.
Ik zou er niet verder op ingaan met die mensen, verkocht = verkocht, hun risico hun pech.
Ze wilden voor een prikkie klaar zijn, dit is de prijs die je daar voor betaald..

Storm

Berichten: 20840
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 09:50

Reformer schreef:
Littera schreef:
Wat een nare situatie zeg! Jij kunt er absoluut niets aan doen. Betaal geen cent aan die mensen, neem de auto niet terug en regel juridische hulp als ze moeilijk gaan doen.

Je kunt de foto van de storing hier uploaden, dan kan je meteen zien of hij van internet is geplukt: https://reverse.photos



Wat een briljante link! Nooit van gehoord. Ik heb hem gecheckt, en er zijn geen matches op Google. Het zal dus best een echte foto zijn, al lijkt alles wat ze nu zeggen gelogen.
Ze zouden nog laten weten wat het probleem was, maar goed, ik ga ze daar verder dus niet in helpen of steunen, dat is me wel duidelijk geworden.. Kan het ook nog steeds niet geloven dat het precies nu bij hun gebeurd, nadat ze me proberen in de maling te nemen. :+


Ik heb het zelf even geprobeerd, maar lang, lannggg niet alles komt naar boven.

IJsco_Love

Berichten: 531
Geregistreerd: 16-03-16

Re: Auto particulier verkocht, nu hebben kopers problemen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 10:00

Je hoeft helemaal niets te doen hier aan.

Je bent particulier die niet regelmatig een auto verkoopt (neem ik aan := ). Dan is de wet er heel duidelijk in: men mag van jou geen kennis van zaken verwachten en de klant is zélf verantwoordelijk voor het laten uitvoeren van de aankoopkeuring. Dat zij dat niet gedaan hebben is eigen schuld. Zullen ze nu van balen ja (even aannemende dat hun verhaal waar is), maar dat is een leermoment voor hen en niet jouw probleem.

Als jij met grote regelmaat auto's verkocht dan zou het anders zijn, dan verschuift de bewijslast richting jou. Maar dat is bij jou niet het geval. Jij bent echt een particulier en hebt daarom geen enkele bewijslast om aan te tonen dat de auto in orde was bij verkoop. De bewijslast ligt bij hun en dan enkel voor het ondeugdelijk zijn van de auto op moment van verkoop. Alles wat daarna gebeurd is is hun veranderlijkheid en heb jij niks mee te maken.

Ik zou ze uitleggen dat jij in je recht staat, het voor hun vervelend is maar niet jouw verantwoordelijkheid en verder geen discussie er meer over voeren. Laat je niet overhalen door een zielig verhaal!

xGoldenHero

Berichten: 1902
Geregistreerd: 04-05-11
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 10:00

Los van dat ze je probeerde in de maling te nemen, het is niet jouw probleem. Particulier kopen is garantie tot de voordeur bij wijze van.

Wij hebben laatst ook een andere auto gekocht. Kon onze oude auto particulier verkopen en er minimaal nog een 1000 extra voor krijgen dan inruil maar heb hem toch ingeruild want geen zin in gedoe met mensen aan de deur en als er wat gebeurd dat ze weer bij je op de stoep staan. Mijn vader heeft dat gehad met een Mercedes tot doodsbedreigingen aan toe.

Heb nu weer een andere auto te koop staan maar dan via garage.

Ik denk dat jij ook niet weer particulier verkoopt :+

Veel plezier met je nieuwe auto!

idylle
Berichten: 5797
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Re: Auto particulier verkocht, nu hebben kopers problemen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 10:17

Klinkt alsof ze de €1000,- nu op een andere manier terug willen verdienen nu de wisseltruc niet gelukt is....

frankiej
Berichten: 4145
Geregistreerd: 02-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 10:18

ik ben toch wel benieuwd naar de resultaten van de beeldopnames van de transactie

Sunrise19

Berichten: 4395
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Breukelen

Re: Auto particulier verkocht, nu hebben kopers problemen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 10:22

En ze hebben niet even een zekering ergens los getrokken voor de foto? Zodat dan dat lampje gaat branden? Of foto van de andere Peugeot die dat bijvoorbeeld wel al had. Lijkt mij best aannemelijk aangezien het al zo ging met het geld.

Reformer

Berichten: 741
Geregistreerd: 05-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-18 11:01

Ja, dat zou ook nog kunnen inderdaad. Kan in ieder geval de garage bellen waar zij beweren langs te zijn geweest volgende week. Duidelijk is wel dat ik er geen € aan mee betaal..
Beelden zijn binnen en geeft alleen maar bevestiging van het hele verhaal. Of het nu bewust of onbewust is, er wordt een stapel in haar tas gedaan. Onbewust is natuurlijk onmogelijk, maar goed..
Ben niet van plan aangifte te doen maar het is wel mijn stok achter de deur als ze beginnen te zeuren over de auto. Heb geen vertrouwen meer in dit stel.
En inderdaad, verkoop ik nooit meer een auto particulier haha :+ ! Bedankt voor jullie tips _/-\o_