Onrust in eigen appartement

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Cubone

Berichten: 6229
Geregistreerd: 17-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-01-18 18:37

Helaas niet bij de huisarts langs kunnen gaan. Wel heel veel gepraat en een hoofdstuk van mijn leven kunnen afsluiten. Mijn ex (die in een ander land woont) stond ineens totaal onverwacht op de stoep nadat ik hem al ruim een jaar niet meer had gezien of gesproken en dat was ergens wel fijn. Het voelt goed dat we dingen eindelijk hebben uitgesproken na al die tijd.

Maar veel geslapen heb ik niet die nacht. Eigenlijk gewoon niet want we hebben tot 9 uur in de ochtend gepraat en daarna ben ik naar werk gegaan.

Volgende week zou iedereen terug op kantoor moeten zijn dus ik hoop dat ik dan een gaatje kan vinden om langs te gaan. (je maakt hier geen afspraak, maar gaat gewoon langs met de hoop dat het niet druk is).

Nu even een half uurtje slapen en dan met vriendinnen een drankje doen. Even uitwaaien en dansen ;)


Veraaaaah

Berichten: 2333
Geregistreerd: 05-07-15
Woonplaats: Breda

Re: Onrust in eigen appartement

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 18:45

Wat ik je vooral mee zou willen geven is probeer wat afleiding te zoeken zoals een stuk wandelen, afspreken met vriendinnen/vrienden.

Het probleem zit hem niet in het appartement maar zit meer binnen in jou. En inderdaad langst de huisarts gaan voor advies :)

Nuelle nieuwe hoofdstuk in mijn leven!
Glamour Girl je hebt me zoveel gegeven, ik ga je missen 20-01-2021
Rinda, you're a star in heaven 7-6-2017

Cubone

Berichten: 6229
Geregistreerd: 17-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-01-18 08:17

Even een update. Ik ben bij de arts geweest en heb geen doorverwijzing gekregen. Wel slaapmedicatie. Mijn hemeltje wat een verschil!

De redenatie van mijn arts was dat ik extreme slaapproblemen heb (klopt, als ik 2 uur per nacht red mag ik in mijn handjes wrijven) en hierdoor kan ik de dagen niet verwerken. Vervolgens ga ik daarom liggen malen en het cirkeltje is gemaakt.

Ik heb nu 2 nachten op rij geslapen en ik kan wel janken van geluk. Ik voel me zo veel rustiger en kan me weer wat concentreren. Ik ben benieuwd hoe ik me zal voelen na een volle week slaap :)

JoT

Berichten: 4009
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Re: Onrust in eigen appartement

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 13:33

Cubone, fijn dat je weer eens lekker hebt kunnen slapen. Slaapgebrek kan een hoop ellende veroorzaken inderdaad! Hoe heerlijk kan het zijn om gewoon eens uitgerust uit je bed te stappen :)

Even een kritisch nootje, let je wel op met die slaapmedicatie? Die zooi is best wel verslavend. Het gebruik ervan zou echt een tijdelijke oplossing moeten zijn, maar ik neem aan dat je arts daar ook wel op let. Beter is om het onderliggende probleem uit te zoeken en dat op te lossen. Bezoekje aan de slaapkliniek misschien (voor zover ze die daar hebben)?

7 augustus 2012: Rust zacht lieve Macho. Je hebt me zoveel gegeven, ik zal je nooit vergeten.

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 13:42

Cubone schreef:
Even een update. Ik ben bij de arts geweest en heb geen doorverwijzing gekregen. Wel slaapmedicatie. Mijn hemeltje wat een verschil!

De redenatie van mijn arts was dat ik extreme slaapproblemen heb (klopt, als ik 2 uur per nacht red mag ik in mijn handjes wrijven) en hierdoor kan ik de dagen niet verwerken. Vervolgens ga ik daarom liggen malen en het cirkeltje is gemaakt.

Ik heb nu 2 nachten op rij geslapen en ik kan wel janken van geluk. Ik voel me zo veel rustiger en kan me weer wat concentreren. Ik ben benieuwd hoe ik me zal voelen na een volle week slaap :)

Wat fijn zeg!!
Ik snap nu dat je het niet helemaal helder meer zag, twee uurtjes slaap op een nacht. :wow:

Hopelijk gaat de stijgende lijn verder en zie je de mooie dingen weer. :)

dito

Berichten: 5135
Geregistreerd: 27-09-11
Woonplaats: int noord-westen van ut land

Re: Onrust in eigen appartement

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 15:41

Klinkt goed ts. Dan kan je ook veel meer hebben als je nachten goed zijn!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 16:19

Cubone schreef:
Even een update. Ik ben bij de arts geweest en heb geen doorverwijzing gekregen. Wel slaapmedicatie. Mijn hemeltje wat een verschil!

De redenatie van mijn arts was dat ik extreme slaapproblemen heb (klopt, als ik 2 uur per nacht red mag ik in mijn handjes wrijven) en hierdoor kan ik de dagen niet verwerken. Vervolgens ga ik daarom liggen malen en het cirkeltje is gemaakt.

Ik heb nu 2 nachten op rij geslapen en ik kan wel janken van geluk. Ik voel me zo veel rustiger en kan me weer wat concentreren. Ik ben benieuwd hoe ik me zal voelen na een volle week slaap :)


Waar komt dat slaaptekort dan vandaan?

Cubone

Berichten: 6229
Geregistreerd: 17-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-01-18 17:07

Slaapproblemen heb ik al zo lang als ik me kan heugen. Zeker al sinds ik 6 jaar oud was. Over het algemeen draai ik zo'n 4 a 5 maanden door met amper slaap tot mijn lijf het niet meer aan kan en ik letterlijk 3 dagen en nachten achter elkaar slaap en vreselijke nachtmerries heb. Maar daarna gaat het weer voor een lange periode goed.

Ik heb hier in het verleden ook verschillende vormen van therapie voor gehad, maar helaas heeft dit niet geholpen. Inmiddels heb ik zoiets van tsja.. Gezond? Nee, absoluut niet. Maar als het werkt dan werkt het. Alleen dit keer met alle stress random werk etc. erbij werkte het helaas niet.

Wat betreft de medicatie kijk in inderdaad uit. Heb het nu 3 keer gebruikt sinds ik het heb, maar gebruik bijvoorbeeld in het weekend niet omdat ik dan toch langer in bed kan blijven liggen als ik daar behoefte aan heb :)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 0_saskia_0, Ange1a, Bullebeest, Cerosa, Ghazella, GoogleAdsense, Googlebot, Lalidan, Lalladidoo, lucifertje, Lynn_Nikita, Momo94, Setteli, supervon78, Xayah, xPabloBokt, YandexBot, Zebrastreep en 131 bezoekers