Onrust in eigen appartement

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cubone

Berichten: 6229
Geregistreerd: 17-03-06

Onrust in eigen appartement

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-18 22:03

Ik zit een beetje met mijn handen in het haar.. Ik wil niet verhuizen, maar begin nu wel een beetje het gevoel te krijgen dat ik maar moet..

Ik heb namelijk ineens een negatieve associatie met mijn appartement. Nouja, helemaal ineens is het niet. Afgelopen donderdag kwam ik om 23.00 thuis om er achter te komen dat ze de voordeur van het complex hadden vervangen en uiteraard waren ze mij dat even vergeten te vertellen... Leuk :n Ik kon op dat tijdstip nog even de baby van de buren wakker maken om mijn eigen appartement in te kunnen.

En sindsdien zit ik gewoon niet meer lekker. Constant als ik thuis ben heb ik een gevoel van onrust. Alsof er ieder moment iets kan gaan gebeuren.

Ik ben net anderhalf uur gaan wandelen omdat ik gek werd van mijn hoofd dat volledig over liep en toen ik me weer goed voelde en besloot terug te gaan viel iedere stap me zwaarder. Nu ben ik weer thuis en ik wil gewoon vluchten!

Zo stom. Ik ben specifiek hier gaan wonen ondanks dat het wat duur was omdat ik direct een thuisgevoel kreeg toen ik binnen kwam, maar nu? Helemaal weg.. Ik voel me rot en vind het maar niks zo. Tegelijkertijd wil ik hier ook helemaal niet weg. Het is ideaal! 10 minuten lopen van mijn werk, bushalte voor de deur en de tram en metro ook op 10 minuten wandelafstand. Bovendien heb ik ontzettend mooi uitzicht op de bergen en hoef ik zelfs met -10 niet te stoken omdat het zichzelf warm houd.

Iemand hier ervaring mee? Kan het weer gaan voelen als mijn plekje of is het beter om mijn spullen te pakken?

Ik hoor graag jullie verhalen en tips!
Laatst bijgewerkt door Cubone op 02-01-18 22:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Re: Onrust in eigen appartement

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 22:05

Misschien een idee om andere sloten in je voordeur te zetten? Het kan best zijn dat het gevoel van onrust is ontstaan doordat mensen ongevraagd in jouw appartement zijn geweest (wat overigens niet eens mag!! Een huisbaas bijvoorbeeld moet jou verwittigen als hij wil langskomen)

Wildgirl

Berichten: 11660
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 22:06

Wat zit je precies niet lekker dan?
Simpel gedacht, zou je slot vervangen kunnen helpen?

Cubone

Berichten: 6229
Geregistreerd: 17-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-18 22:07

Liselot schreef:
Misschien een idee om andere sloten in je voordeur te zetten? Het kan best zijn dat het gevoel van onrust is ontstaan doordat mensen ongevraagd in jouw appartement zijn geweest (wat overigens niet eens mag!! Een huisbaas bijvoorbeeld moet jou verwittigen als hij wil langskomen)


Oh, misschien niet helemaal duidelijk. Het was de voordeur van het complex. Niet mijn appartment zelf :)

kimberly1995
Berichten: 2423
Geregistreerd: 24-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 22:07

Je zou je af kunnen vragen wat er verandert is?

Cubone

Berichten: 6229
Geregistreerd: 17-03-06

Re: Onrust in eigen appartement

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-18 22:10

Waarom het me zo dwars zit weet ik eigenlijk niet zo goed. Ik zit sowieso niet zo lekker in mijn vel de laatste tijd en dit voelt nu een beetje als de druppel. Mijn appartement is mijn heiligdom en echt mijn plekje om me terug te trekken. Ik laat ook zelden mensen over de vloer omdat dat echt als inbraak op mij als persoon voelt.. Ik ben nogal introvert en als ik thuis ben wil ik ook gewoon niks en al helemaal niet van dit soort gedoe.

Willeke_

Berichten: 2998
Geregistreerd: 19-09-06

Re: Onrust in eigen appartement

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 00:25

Heb je huisdieren? Gezelschap in je huis dus ipv in een leeg huis thuiskomen?
Heb je hiervoor ook eerder alleen gewoond?

Sabri

Berichten: 1388
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 00:45

Het lijkt me toch wel verontrustend dat je ineens je huis niet meer inkunt omdat ze je vergeten waren te zeggen dat de complexdeur vervangen was en je daar niet een juiste sleutel van hadden gegeven! Kun je daar niet nog achteraan, en daar flink over klagen zodat je die onrust in ieder geval kwijtraakt?
Het klinkt nu een beetje alsof je het probleem in je eigen huis verlegd, terwijl dit toch echt het probleem is van diegene die ongevraagd die deur heeft vervangen! Ik zou daar ook door van slag zijn.

robert45
Berichten: 2869
Geregistreerd: 06-06-07
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 00:52

Wellicht dat je de brief gemist hebt of dat er iets is foutgelopen. Als je echter zo van slag bent door het vervangen van een toegangsdeur van het complex dan vraag ik mij af of je wellicht autisme hebt of dat je tegen overspannenheid aan hangt.

Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Re: Onrust in eigen appartement

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 01:01

Tuurlijk het is echt heel zuur.. heb zelf zelfs in complex gewoond waarbij de elektrische sleutel het regelmatig niet deed en ik dus of het complex of mijn eigen kamer in kwam.

Maar probeer hrt wel te relativeren, ja hrt is slordig, en ook even vervelend voor je buren.. maar overal is wel wat. En ze zullen niet volgende week nog eens slot veranderen. Kaart het aan zodat volgende keer njet gebeurd en geniet van je plekje

daantjuhhh

Berichten: 26857
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Onrust in eigen appartement

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 01:09

Ik zou ook heel onrustig worden als dat bij mij zou gebeuren, maar het is niet het einde van de wereld.
Natuurlijk heel vervelend maar probeer het wel los te laten.
Ik zou wel even een klacht indienen dan ben je dat ook weer kwijt maar probeer het dan ook los te laten.
Aan jou huisje is niks veranderd.

Je verteld dat je niet lekker in je veel zit.
Misschien kun je daar met iemand over praten?

Britta31

Berichten: 13128
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Onrust in eigen appartement

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 01:22

Maar het is nu toch opgelost?

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 01:26

Ik zou toch proberen om het in perspectief te zien. Het is niet je voordeur die vervangen is, er zijn geen vreemden in je huis geweest. Het was enkel de gezamenlijke toegang om bij je huis te kunnen komen. Het is vervelend, maar niet meer dan dat!

Waarschijnlijk is het gewoon, omdat je totaal niet lekker in je vel zit. Als je je goed gevoeld had, dan had die vervangende deur niet dit gevoel opgeleverd.
Maar ik snap je wel hoor. Ik woon in de ouderlijke boerderij van mijn schoonouders. Mijn zwager kwam te pas en te onpas binnen vallen, vond dat hij dat recht had en weigerde te gaan als het niet uitkwam. Nadien een kantine buitenshuis gemaakt, dus zwager niet meer in huis. Maar alsnog vaak irritaties omdat er tussen het huis en kantine een ruimte zit die bij het huis hoort, maar waar hij stampij om maakt, omdat het volgens hem bedrijfsruimte is. Ik zat/zit hierdoor niet lekker in mijn vel en herken het wel dat je om een ogenschijnlijk klein dingetje je emmer overloopt. Dat introverte, mensen niet binnen willen laten, herken ik precies als het om mijn schoonfamilie gaat!!!! Bij mijn eigen familie, vrienden, kennissen totaal niet. Ik heb er zo lang om moeten vechten om dit huis als thuis te gaan voelen, omdat het natuurlijk oorspronkelijk van mijn schoonouders was, daarna zwager die binnen kwam vallen wanneer hij wilde, nog steeds privé ruimte die als bedrijfsruimte geclaimd wordt, schoonfamilie die het normaal vindt zichzelf onaangekondigd uit te nodigen om boven op de slaapkamers eens te gaan kijken naar hun ''oude slaapkamer''. Zelfs na 12 jaar is het nog niet mijn thuis.

In mijn geval ligt de oorzaak bij het huis zelf (en natuurlijk schoonfamilie). In mijn geval is vluchten het beste idee :'). In jouw geval heb ik niet het idee dat de echte oorzaak in en rondom jouw appartement ligt. In zou dus echt niet je spullen pakken, maar eerst tot rust komen en eens gaan nadenken wat je nu allemaal precies dwars zit.

Laat die toegangsdeur voor wat het is, over een week ben je het gewend. Maar ga wel eens kijken naar waarom je niet lekker in je vel zit en ga daar mee aan de slag. Ik weet zelf hoe vervelend het is om je niet op je gemak te voelen in je eigen huis en je emmertje te zien overlopen door een opeenstapeling van allemaal ogenschijnlijke kleine dingen :(:)

Hutcherson

Berichten: 7334
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: Onrust in eigen appartement

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 01:42

De vraag die antwoord geeft op alle levensvraagstukken : word je er gelukkig van als de situatie zo blijft.

Liebeskind

Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Re: Onrust in eigen appartement

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 01:47

Praat er eens over met je huisarts.

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 01:49

Eerlijk gezegd lijkt me de onrust meer in je hoofd te zitten dan in je appartement.
Je noemt eigenlijk alleen positieve punten op van je woning, en wat betreft verhuizen, een goede vriend van me zei eens in een discussie over voor je problemen vluchten dat het nadeel is dat je altijd jezelf meeneemt...

Cubone

Berichten: 6229
Geregistreerd: 17-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-18 02:02

Bedankt voor alle lieve en fijne reacties.

De reden dat ik niet lekker in mijn vel zit is door verschillende dingen. December is voor mij een hele moeilijke en pijnlijke maand, daarna m'n verjaardag die ik liever ook over sla en daar bovenop is mijn halve team ziek (waar zij niks aan kunnen doen, dat gebeurd gewoon :) ), maar het zorgt er wel voor dat ik werk iedere dag over werk om alles rond te draaien. Ik weet dat dit maar tijdelijk is, maar op het moment wel even stressvol :)

Die deur was gewoon de druppel en als ik er zo over na denk dan ja.. Ik heb een probleem met mezelf, niet zo zeer met het deur voorval. Ik zie dat de laatste tijd in meer dingen terug bij mezelf.

Ik heb overigens inmiddels al wel een sleutel, nadat ik me 2 dagen lang bij een vriend had verstopt omdat ik eeeecht geen zin had om daarmee te dealen :+

Misschien dat ik gewoon zon nodig heb :D En over 2 weekjes ga ik een lang weekend weg met een vriendin. Dat zal me ook goed doen :)

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 08:00

Als de sodemieter naar de huisarts of een psycholoog.
Als zoiets pietluttigs als een verva ngen van een deur van een wooncomplex reden is om een topic te openen over je onrustig voelen thuis is er echt iets heel erg mis. Maar dat heeft niets te maken met je appartement of de deur.

Cubone

Berichten: 6229
Geregistreerd: 17-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-18 08:16

gekvanfleur schreef:
Als de sodemieter naar de huisarts of een psycholoog.
Als zoiets pietluttigs als een verva ngen van een deur van een wooncomplex reden is om een topic te openen over je onrustig voelen thuis is er echt iets heel erg mis. Maar dat heeft niets te maken met je appartement of de deur.


Overdrijven is ook een vak :+ Ben het er mee eens dat ik even wat hulp nodig heb, maar heel erg mis? Nah, wat ik met name nodig heb is de realisatie waarom het me zo van streek maakt en dat heb ik na alle fijne tips redelijk. Ik voel me daarvoor ook al een stukje beter. :) En volgens mij heb ik ook gewoon heel hard rust nodig. Even de tijd voor mezelf pakken.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110639
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Onrust in eigen appartement

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 08:19

Nou ja, als je om zoiets kleins al denkt aan verhuizen, dan is er toch wat meer aan de hand en is hulp niet eens zo'n verkeerd idee.

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 08:27

Cubone schreef:
gekvanfleur schreef:
Als de sodemieter naar de huisarts of een psycholoog.
Als zoiets pietluttigs als een verva ngen van een deur van een wooncomplex reden is om een topic te openen over je onrustig voelen thuis is er echt iets heel erg mis. Maar dat heeft niets te maken met je appartement of de deur.


Overdrijven is ook een vak :+ Ben het er mee eens dat ik even wat hulp nodig heb, maar heel erg mis? Nah, wat ik met name nodig heb is de realisatie waarom het me zo van streek maakt en dat heb ik na alle fijne tips redelijk. Ik voel me daarvoor ook al een stukje beter. :) En volgens mij heb ik ook gewoon heel hard rust nodig. Even de tijd voor mezelf pakken.

Eerlijk? Dit is voor mij wel een van de meest bizarre posts op bokt ooit. :)

Ik snap echt werkelijk waar niets van je verhaal en ik denk dat niemand die een beetje goed in zijn of haar vel zit begrijpt wat je bedoeld.
Het gaat plat gezegd echt nergens over.
Dus denk ik dat er iets heel anders speelt en dat je daar wel iets aan 'moet' gaan doen. Want een leuk leven hebben terwijl je aan verhuizen denkt door een nieuwe toegangsdeur? Nee dat is echt gewoon niet gezond.

Cubone

Berichten: 6229
Geregistreerd: 17-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-18 08:39

[quote="gekvanfleur]
Eerlijk? Dit is voor mij wel een van de meest bizarre posts op bokt ooit. :)

Ik snap echt werkelijk waar niets van je verhaal en ik denk dat niemand die een beetje goed in zijn of haar vel zit begrijpt wat je bedoeld.
Het gaat plat gezegd echt nergens over.
Dus denk ik dat er iets heel anders speelt en dat je daar wel iets aan 'moet' gaan doen. Want een leuk leven hebben terwijl je aan verhuizen denkt door een nieuwe toegangsdeur? Nee dat is echt gewoon niet gezond.[/quote]

Lees mijn voorgaande bericht voor deze. Druppel en emmer en je dat niet realiseren tot je een blik van buitenaf krijgt.

Sorry als ik nu op bed zou moeten liggen omdat ik me rot voel, maar ik doe mijn best er zo positief mogelijk tegenaan te kijken. Ik probeer mezelf vanuit een perspectief te zien waar ik realiseer dat dit inderdaad nergens over gaat en geef mezelf hierbij dan ook een paar rottrappen. Vallen, opstaan en doorgaan. Maar ik probeer me tijdens het opstaan wel te realiseren wat er nou fout gaat.

Blue_flower
Berichten: 1926
Geregistreerd: 26-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 08:55

gekvanfleur schreef:
Eerlijk? Dit is voor mij wel een van de meest bizarre posts op bokt ooit. :)

Ik snap echt werkelijk waar niets van je verhaal en ik denk dat niemand die een beetje goed in zijn of haar vel zit begrijpt wat je bedoeld.
Het gaat plat gezegd echt nergens over.
Dus denk ik dat er iets heel anders speelt en dat je daar wel iets aan 'moet' gaan doen. Want een leuk leven hebben terwijl je aan verhuizen denkt door een nieuwe toegangsdeur? Nee dat is echt gewoon niet gezond.


Ik vermoed dat je zelf een perfect leven hebt waarbij je nog nooit in aanraking bent geweest met een depressie of burn-out. Daarbij zijn de dingen die TS noemt namelijk een vrij normaal beeld. Daar zal inderdaad wat hulp bij kunnen helpen, maar gezien de drukke en vervelende periode van TS zal dat eerst aangepakt moeten worden.

TS, fijn dat je het door alle berichten hier al wat hebt kunnen relativeren.
Zoals hierboven net getypt klinkt het mij vrij bekend dat kleine dingen een behoorlijke emmer doen stromen. Evt mag je me een pb doen als je daar behoefte aan hebt. Probeer waar je kunt je rust te pakken.

upendo

Berichten: 22273
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Onrust in eigen appartement

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 09:06

En depressie of burn out zijn niet dingen die je alleen moet willen oplossen. Op het moment dat je in paniek raakt over je thuishaven als er een miscommunicatie was over het vervangen van de portaaldeur denk ik dat een psycholoog je een stuk kan helpen met zoeken en aanpakken van oorzaken.

Het zoeken naar oplossingen voor gevolgen is puur symptoombestrijding en op de lange termijn wordt het daar niet beter door. Net als 'rust voor jezelf pakken'. Ook symptoombestrijding.

RyanneZarita

Berichten: 513
Geregistreerd: 02-07-12

Re: Onrust in eigen appartement

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 09:15

Wow, ik ben echt geschrokken van een aantal reacties hier! Iemand die even out of the blue bedenkt dat je autisme hebt? Sorry maar wat voor asociale mensen zeggen dat na aanleiding van een bokt-topic?!

TS, ik kan heel goed begrijpen dat je je heel erg buiten gesloten voelt (letterlijk) nadat ze het slot van jouw appartementencomplex hebben veranderd. Ik ben niet depressief, autistisch o.i.d., maar ik zou dat ook echt niet cool hebben gevonden. Ik denk dat het wel zou helpen om met de persoon te praten die hierover ging, waar dat de miscommunicatie precies is ontstaan, misschien bied diegene zijn excuus wel aan en voel je je daarna al een stukje beter.

Aangezien je je voorheen wel heel fijn voelde in je appartement, zou ik de situatie gewoon even afwachten. Misschien als je je iets minder moe voelt dat je alles wat rooskleuriger ziet. Just a bad day, not a bad life. Komt wel goed.