Anticonceptie-middelen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
manzano

Berichten: 23901
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 15:28

Lijkt me super irritant als je onregelmatig ongesteld wordt. Daarbij zou ik er ook nog eens heel zenuwachtig van worden als het dan een keer wat later is. Ik gebruik gewoon de pil, maar als dat voor jou niet kan is misschien een nuvaring wat? Ik zou dat fijner vinden, omdat je daar zelf nog invloed op hebt. Je weet wanneer je hem eruit haalt en wanneer je dus ongesteld zou moeten worden etc.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 16:44

implanon --> staafje is echt super. in de praktijk waar ik werk word deze vrij veel gezet bij jongere meisjes. ik heb er weinig tot geen klachten over gehoord. en van het zwerven van dat ding ook niet.
in de bloedbaan terecht komen lijkt me overigens ook erg sterk dat ding is hartikke lang!!
ik vind het een zeer veilig en goed middel

lieke2
Berichten: 2127
Geregistreerd: 12-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 17:13

Ken iemand die staafjes die je in je ochtendurine (ofzoiets) moet houden waaraan je kunt zien dat je vruchtbaar bent of niet?
Ik heb er nl wel ooit van gehoord,maar meer ook niet

Vandaag is morgen voorbij....

Als je veel doet, kan je veel doen
Als je niks doet, doe je vaak niks

Tijd om te leren/werken? Ban jezelf!

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 19:31

lieke2 schreef:
Ken iemand die staafjes die je in je ochtendurine (ofzoiets) moet houden waaraan je kunt zien dat je vruchtbaar bent of niet?
Ik heb er nl wel ooit van gehoord,maar meer ook niet


Ken ik, het heet Persona maar zou ik zelf niet zo snel als anti-conceptiemiddel gebruiken als je echt niet zwanger wilt worden het is namelijk veel minder betrouwbaar dan andere middelen. Wel heel handig om je vruchtbare dagen te weten wanneer je wel zwanger wil worden. Na 3 maanden gebruik weet het ding je cyclus daarvoor moet je er condooms bij gebruiken (andere middelen hebben weer invloed op je cyclus dus dat kan niet)

fokfanaat

Berichten: 20210
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 19:36

Ik heb de implanon, en dat bevalt goed, voordelen: werkt 5 jaar, prettiger inbrengen dan spiraaltje, minder ongesteldheid.

Dat zwerven is onzin, je kunt hem heel makkelijk voele, en zelfs zien waar hij zit, dus je kunt zelf controleren of hij goed geplaatst zit en dat hij er nog zit. Dan is hij heel betrouwbaar hoor, mijn huisarts zet ze regelmatig. Wel is het zo dat ik de eerste maanden nogal rommelig een klein beetje ongesteld werd. Het duurt nogal voordat ze in een ritme zit, maar nu wordt ik eigenlijk amper ongesteld!

missrosa
Berichten: 293
Geregistreerd: 22-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 19:53

Manda"]
[quote="Nathalie schreef:
Zoals ik al zij, ik gebruik ook zeker wel een condoom. Ben daar allemaal wel voorzichtig mee.

En Manda, prikpil.. ik weetniet, ik ben al zo bang voor spuiten en dan moet ik elke 3 maanden een spuit halen. Bloos!

Eigenlijk vraag ik me af wát nu t veiligst is? Of is het allemaal even veilig?


Goed zo Haha!

Volgens mij is een prikpil een intramusculaire injectie. In je spieren dus. De pijn valt dan best mee. In je arm voel je er haast niets van, in je bil doet harstikke zeer Haha!

De mirena is het veiligst vind ik. Je bent dubbel beschermt. Het spiraaltje zorgt ervoor dat een eitje zich niet kan nestelen en de hormonen maken het baarmoederslijmvlies dikker waardoor de zaadjes er moeilijker doorheen komen.
Als je dan ook nog eens een condoom gebruikt ben je driedubbel beschermt Haha!
Tuurlijk heb je hier ook een kans op zwangerschap, maar das bij alle zoals ik al zei.


Het plaatsen van zo'n ding is alleen zo vreselijk dat ik je dat echt niet wil aandoen
[/quote]

Ik zit dus ook te denken over zo'n spiraaltje. Ik heb van de pil best veel last van de bijwerkingen en nou hoorde ik dat er in Mirena 1/100 van de hormonen van de pil zitten. Ik hoorde ook dat Mirena speciaal ontworpen was voor vrouwen die nog niet zwanger zijn geweest. En kunnen de artsen tegen die pijn niet verdoven?
(sorry, ik spuw even een vragenvuur op je af, ik hoop dat je dat niet erg vind?)

MargaV

Berichten: 1317
Geregistreerd: 31-10-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 19:55

Een mirena spiraaltje geeft hormonen af, maar veel minder dan de 'pil'. Mijn moeder en zusje hebben er allebei een. Ze hebben er allebei een dagje vrij voor genomen. Het doet pijn, maar ja, dan ben je er wel voor 5 jaar vanaf. En je bent veel minder ongesteld, ook een voordeeltje. Ikzelf hou het bij de oude vertrouwde pil, want ik hoop binnen 5 jaar hiermee te kunnen stoppen (voor een baby). Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 20:23

ik vind zoeen hormoonchip in je arm wel een uitvinding, zou daar graag meer info over willen , iemand een website?

De pil was bij mij dus niet 100% veilig , ben erdoorheen gewoon zwanger geworden. Vind het echt niet erg ,maar 1 kindje is voorlopig genoeg , moet er niet aan denken straks weer perongeluk zwanger te worden.

ben dus ook opzoek naar "iets anders" , condooms.. tja in een vaste relatie vind ik dat niet prettig en "onnodig" ( als je elkaar tenminste vertrouwen kan Scheve mond ) prikpil.. hmm word je dan ook 3 maanden niet ongesteld? En een spiraaltje , je kan er 5 jaar mee doen , maar als je nu over 3 jaar toch weer zwanger wil worden, kan het dan weer weggehaald worden?

Rosaly

Berichten: 876
Geregistreerd: 05-08-01
Woonplaats: Brasschaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 20:35

Is een condoom (in theorie) even betrouwbaar als de pil?
Ik ben 18, heb momenteel geen relatie, maar tijdens mijn twee vorige vaste relaties gebruikte ik een condoom en nam ik de pil maar ik had erg veel last van tussentijdse bloedingen, ben enorm veel aangekomen en had eigenlijk constant buikpijn dus hups, die pil in de vuilbak en ondertussen voel ik me al heel wat beter...
Twee weken geleden begon mijn vader 'te zeuren' dat ik maar weer aan de pil moet, zodat ik zeker beschermd ben, maar ik wil niet weer al die last en ik ben eigenlijk niet zo voor die hormonen in mijn lichaam.
Daarom vraag ik me af of een condoom alleen volstaat, als je alle voorzorgsmaatregelen in acht neemt...

Animals are not ours to eat, wear, or experiment on...

manzano

Berichten: 23901
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 22:03

In principe wel, tot hij een keer per ongeluk scheurt.......

Kido

Berichten: 5332
Geregistreerd: 04-08-03
Woonplaats: Ergens op deze aardbol.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 22:15

ik gebruik sinds een week de plakpleister (evra) tot nu tot is het best prettig

Als tranen een trap konden bouwen en herinneringen een brug.
Dan klommen we de hemel in en brachten we jullie gezond mee terug.

Whisper en Shadow Together forever

missrosa
Berichten: 293
Geregistreerd: 22-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 22:16

MargaV schreef:
Een mirena spiraaltje geeft hormonen af, maar veel minder dan de 'pil'. Mijn moeder en zusje hebben er allebei een. Ze hebben er allebei een dagje vrij voor genomen. Het doet pijn, maar ja, dan ben je er wel voor 5 jaar vanaf. En je bent veel minder ongesteld, ook een voordeeltje. Ikzelf hou het bij de oude vertrouwde pil, want ik hoop binnen 5 jaar hiermee te kunnen stoppen (voor een baby). Haha!


hmmm... ik ga toch maar eens bij de dokter langs.

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 00:39

dimmelim"]
[quote="lieke2 schreef:
Ken iemand die staafjes die je in je ochtendurine (ofzoiets) moet houden waaraan je kunt zien dat je vruchtbaar bent of niet?
Ik heb er nl wel ooit van gehoord,maar meer ook niet


Ken ik, het heet Persona maar zou ik zelf niet zo snel als anti-conceptiemiddel gebruiken als je echt niet zwanger wilt worden het is namelijk veel minder betrouwbaar dan andere middelen. Wel heel handig om je vruchtbare dagen te weten wanneer je wel zwanger wil worden. Na 3 maanden gebruik weet het ding je cyclus daarvoor moet je er condooms bij gebruiken (andere middelen hebben weer invloed op je cyclus dus dat kan niet)
[/quote]


De meeste mensen gebruiken dit om zwanger te worden. Dat ding is niet zo heel erg betrouwbaar als je een onregelmatige cyclus heb.

Ik zou als ik jou was na je ervaringen dubbele 'bescherming' gebruiken.
(Hier is niks verkeerds mee bedoeld)

Wonende aan het eind van de wereld in een hutje midden in het veld...

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 01:04

Manda schreef:
..Ik heb trouwens nu de mirena. Een spiraaltje met lichte hormonen.
Het plaatsen is een regelrechte hel!!!! Ik heb nog nooit zo'n pijn gehad. Maar als die eenmaal zit kan je er 5 jaar meedoen zonder enige klachten...


Hetzelfde hier Lachen ! Zeer tevreden over de Mirena, alleen zijn mijn vijf jaar deze maand om *slik* Scheve mond ....

En Debo, als je zwanger wilt worden, kan de Mirena (net als ieder ander spiraaltje) ten alle tijden verwijderd worden! Het kan 5 jr. blijven zitten, maar het hoeft niet Knipoog !

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 01:52

Debo schreef:
ben dus ook opzoek naar "iets anders" , condooms.. tja in een vaste relatie vind ik dat niet prettig en "onnodig" ( als je elkaar tenminste vertrouwen kan Scheve mond ) prikpil.. hmm word je dan ook 3 maanden niet ongesteld? En een spiraaltje , je kan er 5 jaar mee doen , maar als je nu over 3 jaar toch weer zwanger wil worden, kan het dan weer weggehaald worden?


Tja en daar zit dus het probleem.... vrijwel iedereen denkt na een bepaalde tijd, 'ik ken hem al zo lang, dat is niet meer nodig'. Ik dus ook.
Tot ik een telefoontje kreeg van een ex-vriend, die mij vertelde dat hij sero-positief is..... Geloof mij, wat er dan door je heen gaat.... Ik ben nog nooit zó bang geweest. Ik heb ook weken gewacht tot ik me zelf heb laten testen, ik durfde gewoon niet. Uiteindelijk toch gedaan, en de uitslag was negatief. Maar als ik er nu weer aan denk breekt het koude zweet me alsnog uit.
Ik heb me toen ook voorgenomen dat verdere 'blijvertjes' eerst even een testje mogen doen.

Run free Jordy.... 1997 - 2021

helga

Berichten: 627
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: emmer compascuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 10:01

ik ben de trotse bezitter van een spiraaltje en vind het echt de uitvinding van de eeuw. ik heb jarenlang de pil geslikt maar vanwege een bloedafwijking mocht ik geen pil meer slikken

voordelen
nooit meer denken, heb ik nou mijn pilletje gegeten
geen maandelijkse bloedingen meer, hooguit af en toe een beetje spotting
je hebt hem voor 5 jaar, wil je hem er eerder uit dan vraag je de huisarts of hij even aan de touwtjes trekt

nadelen
het is even schrikken als je de doos op haalt waar hij in zit, het is zo'n grote lang doos. maar dat is van wege de instrumenten die er in zitten om hem te zetten

je ligt er ook niet zo charmant bij met je benen in van die baarkrukken

als je goed kan ontspannen en goede begeleiding krijgt dan is ie zo geplaatst. het enige vervelende vond ik die klem die ze in de baarmoeder plaatsen. maar pijn heb ik niet gehad

mijn nichtje daar in tegen vond het wel pijn doen en ging ook even tegen de vlakte.

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-01-04 10:16

Hmm, negatieve en positieve verhalen over het zetten van een spiraaltje dus.
En hetzelfde over de implanon.

Ik twijfel dus echt tussen die 2.
Kan iemand me vertellen hoe het zetten van een implanon precies gaat?

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 10:18

Debo schreef:
De pil was bij mij dus niet 100% veilig , ben erdoorheen gewoon zwanger geworden. Vind het echt niet erg ,maar 1 kindje is voorlopig genoeg , moet er niet aan denken straks weer perongeluk zwanger te worden.


Ik dacht altijd dat de pil 99,99% veilig was, maar dat is dus niet zo. Van de week was op de radio dat 1 op de 500 vrouwen zwanger worden, ondanks correct pilgebruik. 6 op de 100 vrouwen wordt zwanger bij incorrect pilgebruik (pil vergeten dus). Bij incorrect pilgebruik vergeten vrouwen gemiddeld 2 pillen per maand. Ik vond dit onderzoek echt schokkend.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 10:30

Tessebes schreef:
Ik dacht altijd dat de pil 99,99% veilig was, maar dat is dus niet zo. Van de week was op de radio dat 1 op de 500 vrouwen zwanger worden, ondanks correct pilgebruik.

Maar wel 99,9% veilig dus. Lachen

Barb

Berichten: 12080
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 10:33

Nathalie schreef:

Kan iemand me vertellen hoe het zetten van een implanon precies gaat?



Hij word geplaatst aan de binnenkant van je bovenarm en is ongeveer 5 cm lang. Eerst krijg je 2 verdovingen op die plek die dus even in moeten werken, ondertussen pakt de dokter een dikke holle naald waar hij de implanon inschuift. Dan gaat hij even controleren of de plek waar de verdoving zit goed werkt als je niks voelt is het dus tijd om de implanon erin te plaatsen. Hij moet goed dicht onder je huid komen te liggen, dus hij zet die naald erin schuift hem naar boven, bij mij schoof hij hem zo ver dat ik toch wat voelde want op die plek zat geen verdoving meer.
Dan haalt hij die naald weer terug en de implanon blijft achter in je arm, heel simpel Haha!
Nog even een watje op je arm met een steriel gaasje om het kleine beetje bloeden te stoppen en klaar ben je!

Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou L1+4

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 10:41

Hoe zit het met het hormonen verhaal van de implanon ??
Is dit net als de prikpil in 1 keer heel erg ?
Ik ben ook gestopt met de pil omdat ik pilmoe was..
Ben nu ook al ruim 1 jaar bezig om te bedenken wat voor een ander anticonceptiemiddel ik wil.
Speel dus ook regelmatig gevaarlijk spel Bloos!
Ben er voor bij de dokter geweest maar die heeft me dit nooit aangeboden..
Voor het zetten van een spriraaltje ben ik bang.. Heb er idd vreselijke dingen over gehoord.. Normaal heb ik hier niet zón last van maar het houdt me wel tegen..

Waar een wil is, is een weg.. Als de wil weg is houdt het op...

Barb

Berichten: 12080
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 10:44

De pil slikte ik al 12 jaar en ik was hem flink zat, ik voelde me gewoon beroerd en als ik hem moest slikken ging ik bijvoorbaat al over mijn nek.
In Juli vorig jaar heb ik de implanon er in laten zetten, ik heb geen klachten van misselijkheid etc. hij bevalt mij heel erg goed OK dan!

Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou L1+4

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 10:47

Citaat:
Ik zit dus ook te denken over zo'n spiraaltje. Ik heb van de pil best veel last van de bijwerkingen en nou hoorde ik dat er in Mirena 1/100 van de hormonen van de pil zitten. Ik hoorde ook dat Mirena speciaal ontworpen was voor vrouwen die nog niet zwanger zijn geweest. En kunnen de artsen tegen die pijn niet verdoven?
(sorry, ik spuw even een vragenvuur op je af, ik hoop dat je dat niet erg vind?)


Vindt ik niet erg hoor Lachen

Ik geloof dat ze je wel plaatselijk kunnen verdoven. Als ik weer een nieuwe moet doe ik dat zeker!!! Ik dacht eerst, de pijn zal wel meevallen dus doe maar zonder verdoving.... maar dat viel dus dik tegen
De mirena is niet speciaal ontworpen voor vrouwen die nog niet bevallen zijn, maar bij vrouwen die al bevallen zijn is het gewoon veel makkelijker om te plaatsen...
Ik weet verder niet hoe het komt dat het bij de ene veel meer pijn doet als bij de ander.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 11:47

Cody"]
[quote="Tessebes schreef:
Ik dacht altijd dat de pil 99,99% veilig was, maar dat is dus niet zo. Van de week was op de radio dat 1 op de 500 vrouwen zwanger worden, ondanks correct pilgebruik.

Maar wel 99,9% veilig dus. Lachen
[/quote]

Ja ho eens even!
1 op de 500 vrouwen = 99,8 %
99,99% betekent dat 1 op 10000 vrouwen zwanger wordt!
Dat vind ik nogal een verschil!

missrosa
Berichten: 293
Geregistreerd: 22-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 12:51

Manda schreef:
Citaat:
Ik zit dus ook te denken over zo'n spiraaltje. Ik heb van de pil best veel last van de bijwerkingen en nou hoorde ik dat er in Mirena 1/100 van de hormonen van de pil zitten. Ik hoorde ook dat Mirena speciaal ontworpen was voor vrouwen die nog niet zwanger zijn geweest. En kunnen de artsen tegen die pijn niet verdoven?
(sorry, ik spuw even een vragenvuur op je af, ik hoop dat je dat niet erg vind?)


Vindt ik niet erg hoor Lachen

Ik geloof dat ze je wel plaatselijk kunnen verdoven. Als ik weer een nieuwe moet doe ik dat zeker!!! Ik dacht eerst, de pijn zal wel meevallen dus doe maar zonder verdoving.... maar dat viel dus dik tegen
De mirena is niet speciaal ontworpen voor vrouwen die nog niet bevallen zijn, maar bij vrouwen die al bevallen zijn is het gewoon veel makkelijker om te plaatsen...
Ik weet verder niet hoe het komt dat het bij de ene veel meer pijn doet als bij de ander.


Ok, thanks voor de info! Ik ga maar eens naar de huisarts voor meer info. Het probleem is alleen dat die het niet wil doen omdat ik nog niet zwanger ben geweest, hij vind me te jong. Ik ben 21 en het lijkt me juist dat dit beter is voor iemand die jong is. Jongere mensen leven toch vaak wat minder regelmatig en vergeten relatief veel vaker de pil (ik was trouwens een hele trouwe slikker!), en ik hoor van zo veel mensen die nog niet zwanger zijn geweest en wel een spiraaltje hebben. Verward


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 98xsophiex98, Danielleeee_, Dirkje_Nero, Emese_Flower, Floemii, IASCrawler, MaiMai, manonnevot, MiSzNiTa, nuscaniels, Sandyislief, senna21, Zil en 165 bezoekers