Bel me niet register waardeloos

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
tylando

Berichten: 3839
Geregistreerd: 26-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-17 16:37

Nies_ schreef:
Ik zeg niks en hang gewoon op. Dat is de enige manier gebleken, anders belde ze de volgende dag net zo vrolijk weer. Word nu al maanden niet meer gebeld.



Ga ik ook doen.. soms blijven ze weken proberen op de gekste tijden.
Normaal neem ik nooit op en ga de strijd zo aan _-:(

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 16:40

Polly schreef:
:') je brengt me wel op ideetjes zo

Mijn buren hebben deze sticker, pontificaal midden op de ruit van de voordeur. Toch eens vragen of het werkt. :D

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23434
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 16:41

Karin schreef:
Polly schreef:
:') je brengt me wel op ideetjes zo

Mijn buren hebben deze sticker, pontificaal midden op de ruit van de voordeur. Toch eens vragen of het werkt. :D


_O- _O- _O-

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 16:42

Is ook heel waardeloos.
Pas maar op. Tegenwoordig wordt je dood gebeld door engelstalige. Gelijk ophangen! ;)

Wijsje
Berichten: 464
Geregistreerd: 06-06-16

Re: Bel me niet register waardeloos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 17:18

Werk zelf op de klantenservice van een energie aanbieder, en moet wel eens klanten bellen ivm contractverlenging. Moet altijd wel lachen om die strijdlustige mensen: beginnen hard nee te roepen voordat ik heb kunnen uitleggen waarvoor ik bel. En pas als ik ertussen kan komen en uitleg dat ze al klant zijn, en ik ze een mooi aanbod tot verlenging mag doen, draaien ze bij.
Bij ons belt de computer de nummers uit het bestand. Ophangen zorgt ervoor dat je nogmaals gebeld gaat worden. Pas als je even in gesprek gaat er uitlegt geen belangstelling te hebben, ga je van de lijst af.

Asciugamano
Berichten: 5849
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 18:21

Polly schreef:
Ik word bijna nooit gebeld en als ik wel gebeld word zeg ik altijd vriendelijk dat ik geen interesse heb, waarom bot doen tegen mensen die ook hun werk maar doen?
Anonieme nummers neem ik ook gewoon op, ik snap dat spastische gedoe nooit zo, vanuit mijn werk bellen we ook anoniem als we met de mobiel bellen, zou een mooie boel worden als mensen dan niet zouden opnemen.

Maar waarom anoniem?
Ik heb t geluid van m’n gsm bijna altijd uit staan en als men anoniem belt en niks inspreekt, kan ik daar niks mee.
Wat heb je te verbergen als je anoniem belt? Je nummer? :roll:

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Re: Bel me niet register waardeloos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 18:26

Bedrijf: "is tylando aanwezig?"
Jij: "die is dood"

Helpt hier vaak wel

Grainey

Berichten: 2088
Geregistreerd: 27-08-05
Woonplaats: Zevenhuizen, Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 18:35

Mijn opa vond het altijd wel grappig en begon altijd het gesprek over te nemen, hij begon de vragen te stellen, als er bijvoorbeeld gevraagd werd tot welke leeftijdscategorie hij behoorde, stelde hij die vraag ook aan de beller, hoe oud ben jij dan, ben je getrouwd, heb je een vriendin, studeer je nog, enz.
Hij vond het altijd een leuk tijdverdrijf, maar was ook al op leeftijd en had wat tijd over :).

Anoniem nemen we op en klikken we weg.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 18:41

Grainey schreef:
Mijn opa vond het altijd wel grappig en begon altijd het gesprek over te nemen, hij begon de vragen te stellen...

Het Tegenscript. _O-

De rechter kolom is ook briljant. :')

tylando

Berichten: 3839
Geregistreerd: 26-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-17 18:47

antje_vip schreef:
Bedrijf: "is tylando aanwezig?"
Jij: "die is dood"

Helpt hier vaak wel


:evaw: :')

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23434
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 19:17

sflj schreef:
Polly schreef:
Ik word bijna nooit gebeld en als ik wel gebeld word zeg ik altijd vriendelijk dat ik geen interesse heb, waarom bot doen tegen mensen die ook hun werk maar doen?
Anonieme nummers neem ik ook gewoon op, ik snap dat spastische gedoe nooit zo, vanuit mijn werk bellen we ook anoniem als we met de mobiel bellen, zou een mooie boel worden als mensen dan niet zouden opnemen.

Maar waarom anoniem?
Ik heb t geluid van m’n gsm bijna altijd uit staan en als men anoniem belt en niks inspreekt, kan ik daar niks mee.
Wat heb je te verbergen als je anoniem belt? Je nummer? :roll:


Omdat wij een hulpdienst zijn en als mensen ons nodig hebben moeten ze het centrale nummer bellen die de auto's aanstuurt.
In het verleden is er weleens met die telefoon gebeld naar een patiënt om een of andere reden en toen stond de nummerweergave aan. Sindsdien werden we bestookt met anonieme telefoontjes en hele epistels op de voicemail. Das niet grappig zeg maar.
Helaas kunnen wij anonieme nummers dan niet negeren omdat ziekenhuizen of artsen ons ook anoniem bellen.
Inmiddels is dat opgelost trouwens.

Zoolgangster

Berichten: 9587
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 21:04

antje_vip schreef:
Bedrijf: "is tylando aanwezig?"
Jij: "die is dood"

Helpt hier vaak wel


Ik heb zoiets wel eens "in het echt" meegemaakt; belden ze me op terwijl er net een familielid overleden was en we bezig was met het bespreken hoe alles te regelen... toen heb ik gewoon gezegd dat hij op een wel héél ongelukkig moment belde met een korte uitleg... ik was daarvoor al meerdere malen benaderd en het kwam me steeds niet uit, en toen gaf ie het maar op.

En dat gebeld worden kwam doordat ik een maand daarvoor via een online spelletje aan "Cash for action" had meegedaan, daardoor waren mijn gegevens in handen van de marketeers terechtgekomen.

Kinke

Berichten: 20528
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 16:44

Wijsje schreef:
Werk zelf op de klantenservice van een energie aanbieder, en moet wel eens klanten bellen ivm contractverlenging. Moet altijd wel lachen om die strijdlustige mensen: beginnen hard nee te roepen voordat ik heb kunnen uitleggen waarvoor ik bel. En pas als ik ertussen kan komen en uitleg dat ze al klant zijn, en ik ze een mooi aanbod tot verlenging mag doen, draaien ze bij.
Bij ons belt de computer de nummers uit het bestand. Ophangen zorgt ervoor dat je nogmaals gebeld gaat worden. Pas als je even in gesprek gaat er uitlegt geen belangstelling te hebben, ga je van de lijst af.


Dan heb je bij ons nog steeds dikke vette pech. Als je zo'n geweldig mooi aanbod voor een verlenging hebt dan stuur je die maar per email zodat we het eens rustig kunnen bestuderen.

Siesjuh
Berichten: 1684
Geregistreerd: 06-07-11

Re: Bel me niet register waardeloos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 17:19

Veel telefoontjes worden ook gepleegd vanuit het buitenland. Genoeg call centers die Nederlandse projecten hebben. Dan zitten ze weer niet aan het bel me niet register vast.

orkaan
Berichten: 3038
Geregistreerd: 27-09-06
Woonplaats: Everywhere

Re: Bel me niet register waardeloos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 20:52

ik had eens een proef tijdschrift van WNF aangevraagd (pipa panda is eigenlijk voor kleuters maar wilde even kijken of het ook geschikt zou zijn voor peuters).

Netjes ontvangen en een tijdje later bellen ze natuurlijk op. Daar heb ik opzich geen problemen mee maar als ik aangeef geen interesse te hebben in een abbo dan hoef ik ook geen antwoord terug van de telemarketeer dat ik zelf een tijdschrift had aangevraagd. ...pfff

nu blijven ze overigens aan het bellen...(onbekend nummer en ik neem gewoon lekker stug niet op haha)

Shadow0

Berichten: 43501
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Bel me niet register waardeloos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 21:00

Studiemiep: het is de reden dat ik bv geen geld meer sms terwijl ik dat wel zou willen. Zo irritant.

Maar als ze weer bellen kun je overwegen om een keer wel op te nemen, en meteen zeggen dat je gebruik wilt maken van het recht van verzet, benadrukken dat jij wilt dat ze dat nu meteen vastleggen (laat je ook niet verwijzen naar bandjes etc), en dat ze je niet meer mogen benaderen.
"Ik zeg het nu, tegen jou, daar heb ik geen bandje voor nodig" werkte al een paar keer prima.

Daarna zou het klaar moeten zijn, en tot nu toe is dat bij mij altijd gerespecteerd.

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Re: Bel me niet register waardeloos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 21:07

Ach.. ik maak er eens in de zoveel tijd gewoon een sport van hoelang ik ze aan de lijn kan houden.
En tot nu toe blijkt dat ik dat al best wel goed kan :+
Ze proberen continue of ze dingen kunnen mailen of dat je ermee akkoord gaat, dus als je je dan als een domme gans gedraagt en continue wedervragen stelt is dat echt hilarisch :j

mignonne2403

Berichten: 1411
Geregistreerd: 28-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 21:17

Wat ik altijd doe is zeggen dat ik de persoon waar ze om vragen niet ben/ken.
Dus:
'Spreek ik met mevrouw dieendie?'
'Nee, sorry'
'Oh oke, kent u mevrouw dieendie dan?'
'Nee nog nooit van gehoord'
'Nou dat is dan vervelend, ik zal uw nummer noteren dat we u niet meer bellen'

Heeft nu al een paar keer gewerkt :Y)

Veldbloem

Berichten: 501
Geregistreerd: 25-06-15
Woonplaats: Noord Nederland

Re: Bel me niet register waardeloos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 22:14

Heb bij een callcenter gewerkt, toen was het bel-me-niet register nog anders, de medewerkers konden het niet registreren.
Er werd via Internet gebeld, daarom was het een "anoniem" nummer.
Ben blij dat ik er niet meer zit, dat wel. Je krijgt toch een hoop negatieve reacties.

danzzz
Berichten: 1452
Geregistreerd: 18-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 22:35

Lowara schreef:
Ach.. ik maak er eens in de zoveel tijd gewoon een sport van hoelang ik ze aan de lijn kan houden.
En tot nu toe blijkt dat ik dat al best wel goed kan :+
Ze proberen continue of ze dingen kunnen mailen of dat je ermee akkoord gaat, dus als je je dan als een domme gans gedraagt en continue wedervragen stelt is dat echt hilarisch :j

JA :) zo heb ik het een keer gepresteerd dat ze MIJ ophingen, dat was echt the icing on the cake en absoluut mijn tijd waard.

tylando

Berichten: 3839
Geregistreerd: 26-10-08

Re: Bel me niet register waardeloos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-18 22:36

:=

Zoolgangster

Berichten: 9587
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 22:36

Veldbloem schreef:
Heb bij een callcenter gewerkt, toen was het bel-me-niet register nog anders, de medewerkers konden het niet registreren.
Er werd via Internet gebeld, daarom was het een "anoniem" nummer.
Ben blij dat ik er niet meer zit, dat wel. Je krijgt toch een hoop negatieve reacties.


Toen ik er werkte waren klanten héél blij met me, als ik ze in het Bel-me-niet register en/of het recht van verzet inschreef. :D

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 00:44

danzzz schreef:
Lowara schreef:
Ach.. ik maak er eens in de zoveel tijd gewoon een sport van hoelang ik ze aan de lijn kan houden.
En tot nu toe blijkt dat ik dat al best wel goed kan :+
Ze proberen continue of ze dingen kunnen mailen of dat je ermee akkoord gaat, dus als je je dan als een domme gans gedraagt en continue wedervragen stelt is dat echt hilarisch :j

JA :) zo heb ik het een keer gepresteerd dat ze MIJ ophingen, dat was echt the icing on the cake en absoluut mijn tijd waard.

:') heerlijk, dat is mij nog niet gelukt!

Murthul

Berichten: 17064
Geregistreerd: 19-12-10
Woonplaats: Eilandje

Re: Bel me niet register waardeloos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 00:54


Dustinlover

Berichten: 8742
Geregistreerd: 17-12-04
Woonplaats: Cromvoirt

Re: Bel me niet register waardeloos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 09:41

Ik word echt nooit gebeld.. Heb aantal keer verteld dat ik onder curatele/bewind stond omdat ik dit ooit eens heb gehoord van iemand en het werkt blijkbaar echt :P