Alleen zijn...

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
tones

Berichten: 5273
Geregistreerd: 22-10-05
Woonplaats: Veluwe.

Re: Alleen zijn...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 20:01

Wat jammer van je contract zeg.
Anyway, als je zin hebt in paarden, laat maar weten, ik ben de moeder van Maikel van de slagerij.


DiantaM
Berichten: 11270
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 20:13

Niemand van stal waar je mee om gaat? Soms moet je ook voorstellen om iets leuks te gaan doen, ipv afwachten.


En zoals al gezegd is, soms heb je periodes in je leven waarin je wat minder vrienden hebt. Ik had het op de middelbare school ook even lastig toen mijn relatie na 6 jaar uit ging. Wij zaten bij elkaar in de klas en hadden een grote vrienden groep. Daar ben ik toen ook uitgezet omdat ik een relatie kreeg met iemand waar ze een hekel aan hadden. Maar ook dat is weer goed gekomen.

Shephard

Berichten: 429
Geregistreerd: 23-09-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-12-17 21:58

Tulandro schreef:
Niemand van stal waar je mee om gaat? Soms moet je ook voorstellen om iets leuks te gaan doen, ipv afwachten.


En zoals al gezegd is, soms heb je periodes in je leven waarin je wat minder vrienden hebt. Ik had het op de middelbare school ook even lastig toen mijn relatie na 6 jaar uit ging. Wij zaten bij elkaar in de klas en hadden een grote vrienden groep. Daar ben ik toen ook uitgezet omdat ik een relatie kreeg met iemand waar ze een hekel aan hadden. Maar ook dat is weer goed gekomen.


Ik heb helaas geen paarden, dus kom nooit op stal hihi. Alleen af en toe als ik met 1 van die vriendinnen mee ga. Daar lopen trouwens ook bijna geen mensen xd

Tones,
Wat leuk! Dat wist ik helemaal niet joh

~if the world falls apart, just fall in to space~

Hutcherson

Berichten: 7289
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 00:08

Wat ik inderdaad ook vaak hoor van mensen met een heel rijk sociaal leven, is dat er altijd vrienden tussen zitten waar ze echt moeite voor moeten doen om aandacht aan hen te geven. Met name omdat vriendschap niet echt 'vanzelf' gaat. Ze hebben het idee dat ze vrienden zijn en het aan moeten houden, omdat ze elkaar al zo lang kennen, of omdat ze niet weten hoe ze het af moeten ronden met die persoon.

Ik hoor het vrij regelmatig. Dat er achterom de rug van die mensen toch vervelende dingen gezegd worden.
Ik ken ook mensen die hebben ALTIJD iemand over de vloer. Moet je van houden, maar ik vind het idee al verschrikkelijk.Dat je er altijd uit moet zien alsof je visite kan ontvangen (mij niet gezien:))

Ik heb me er ook bij neergelegd dat mijn vriendschappen nooit echt heel diepgaand meer zijn tegenwoordig. Behalve de vriendschap met mijn vriend. Ik heb enkele goede vriendinnen die ook blijven ondanks compleet andere levens, andere woonplaatsen en andere levensfasen. Daar ben ik blij mee.
Maar dat de andere vriendschappen verwatert zijn, ach, dan waren ze niet erg sterk (ondanks dat ik dacht van wel).

Ik vind het heerlijk met mijn vriend samen. We doen veel leuke dingen, ik ben heel druk met mijn bedrijf en daarnaast heb ik ook nog familie die me af en toe willen zien en natuurlijk elke dag mijn paard.
Als ik daarnaatt ook nog een sociaal netwerk moet pleasen.. mwah no thanks.

Shephard

Berichten: 429
Geregistreerd: 23-09-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-12-17 08:21

RoyceMack schreef:
Wat ik inderdaad ook vaak hoor van mensen met een heel rijk sociaal leven, is dat er altijd vrienden tussen zitten waar ze echt moeite voor moeten doen om aandacht aan hen te geven. Met name omdat vriendschap niet echt 'vanzelf' gaat. Ze hebben het idee dat ze vrienden zijn en het aan moeten houden, omdat ze elkaar al zo lang kennen, of omdat ze niet weten hoe ze het af moeten ronden met die persoon.

Ik hoor het vrij regelmatig. Dat er achterom de rug van die mensen toch vervelende dingen gezegd worden.
Ik ken ook mensen die hebben ALTIJD iemand over de vloer. Moet je van houden, maar ik vind het idee al verschrikkelijk.Dat je er altijd uit moet zien alsof je visite kan ontvangen (mij niet gezien:))

Ik heb me er ook bij neergelegd dat mijn vriendschappen nooit echt heel diepgaand meer zijn tegenwoordig. Behalve de vriendschap met mijn vriend. Ik heb enkele goede vriendinnen die ook blijven ondanks compleet andere levens, andere woonplaatsen en andere levensfasen. Daar ben ik blij mee.
Maar dat de andere vriendschappen verwatert zijn, ach, dan waren ze niet erg sterk (ondanks dat ik dacht van wel).

Ik vind het heerlijk met mijn vriend samen. We doen veel leuke dingen, ik ben heel druk met mijn bedrijf en daarnaast heb ik ook nog familie die me af en toe willen zien en natuurlijk elke dag mijn paard.
Als ik daarnaatt ook nog een sociaal netwerk moet pleasen.. mwah no thanks.


Ik ken ook behoorlijk wat mensen die altijd iemand hebben en echt nooit een dagje alleen kunnen zijn! Kan me wel voorstellen dat niet iedereen het zo druk wil hebben, vooral niet met andere verplichtingen er nog bij.
Ook merk ik bijvoorbeeld aan mijn ouders dat ze makkelijker zijn in het 'stoppen' van vriendschappen zeg maar. Mensen waar ze nooit vrolijk naar toe gingen hebben ze nu geen contact meer mee. Maarja het moet ook wel leuk blijven natuurlijk :)

~if the world falls apart, just fall in to space~

Aroha

Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 15:12

Herkenbaar probleem dit! Ik ben zowel op de basisschool als op de middelbare school gepest. Vanaf de basisschool had ik tot enkele jaren terug nog wel wat vriendinnen, maar we zijn uit elkaar gegroeid. Van de middelbare school heb ik nul vrienden over gehouden :+.

Ook latere vriendengroepen zijn uit elkaar gevallen en wat ook niet hielp is dat ik aan de andere kant van het land ben gaan studeren. Ik ben inmiddels weer terug in mijn eigen stad, maar een groot deel van mijn sutdie vrienden woont nog aan de andere kant van het land.

Ik heb door de jaren heen wel een selecte groep goede vrienden opgebouwd en daar onderhoud ik ook wel goed contact mee. Ik zie sommige zeer regelmatig en andere eens in de zoveel tijd. Voor mij is dit nu prima, ik heb het zelf erg druk met ZZP'en. Er zijn echter wel momenten waarop ik het mis om gewoon iemand te kunnen bellen en gelijk diezelfde dag nog plannen te kunnen maken, of om gewoon een groepje mensen te hebben waar ik samen dingen mee kan doen. Ik heb zeg maar allemaal 'losse' vrienden :').

Mocht je ooit in de buurt zijn wil ik best een kop thee met je drinken, of winkelen, of stappen, of whatever je leuk vind!

Ik heb overigens ook veel verwaterde vriendschappen weer nieuwe leven ingeblazen door gewoon de eerste stap te nemen en te zeggen: "Sorry, ik heb het echt heel druk gehad met studie, ik woonde 2 jaar aan de andere kant van het land, het is gewoon even niet gelukt, maar ik woon nu weer hier, zullen we binnenkort bijpraten???" En dat heeft ook erg veel geholpen :).

Shephard

Berichten: 429
Geregistreerd: 23-09-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-12-17 15:21

Aroha schreef:
Herkenbaar probleem dit! Ik ben zowel op de basisschool als op de middelbare school gepest. Vanaf de basisschool had ik tot enkele jaren terug nog wel wat vriendinnen, maar we zijn uit elkaar gegroeid. Van de middelbare school heb ik nul vrienden over gehouden :+.

Ook latere vriendengroepen zijn uit elkaar gevallen en wat ook niet hielp is dat ik aan de andere kant van het land ben gaan studeren. Ik ben inmiddels weer terug in mijn eigen stad, maar een groot deel van mijn sutdie vrienden woont nog aan de andere kant van het land.

Ik heb door de jaren heen wel een selecte groep goede vrienden opgebouwd en daar onderhoud ik ook wel goed contact mee. Ik zie sommige zeer regelmatig en andere eens in de zoveel tijd. Voor mij is dit nu prima, ik heb het zelf erg druk met ZZP'en. Er zijn echter wel momenten waarop ik het mis om gewoon iemand te kunnen bellen en gelijk diezelfde dag nog plannen te kunnen maken, of om gewoon een groepje mensen te hebben waar ik samen dingen mee kan doen. Ik heb zeg maar allemaal 'losse' vrienden :').

Mocht je ooit in de buurt zijn wil ik best een kop thee met je drinken, of winkelen, of stappen, of whatever je leuk vind!

Ik heb overigens ook veel verwaterde vriendschappen weer nieuwe leven ingeblazen door gewoon de eerste stap te nemen en te zeggen: "Sorry, ik heb het echt heel druk gehad met studie, ik woonde 2 jaar aan de andere kant van het land, het is gewoon even niet gelukt, maar ik woon nu weer hier, zullen we binnenkort bijpraten???" En dat heeft ook erg veel geholpen :).


Bedankt voor je reactie!
Ik merk inderdaad ook dat ik behoefte heb aan meer dan 1x in de 3 maanden een keer iets doen ofzo. Dat maakt het zo lastig, want ik probeer het wel maar het komt er nooit van. Vooral niet bij de vriendin die me zo laat vallen zeg maar.

Gezellig je uitnodiging!! En ik denk dat je over het laatste stuk gelijk hebt, dat ik misschien wel mensen kan berichten of zoiets. Misschien wel een beetje raar als dat al meer dan 4jaar geleden is hahah

~if the world falls apart, just fall in to space~

assy

Berichten: 934
Geregistreerd: 10-01-05
Woonplaats: Oud-Beijerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 17:03

Maak je niet zo druk, ik was ook zo, basisschool en middelbare geen vrienden, was alleen maar met paarden bezig totdat ik geen zin meer had in thuis te zitten en ging de kroeg in, hoorde via via dat het daar altijd gezellig was, ik liep binnen en zag wel bekende gezichten, maar wist hun naam niet, mijn bekendste opening werd ook van Hey ik ken jou ergens van maar waarvan weet ik niet meer, en ik begon gezellig te praten en via hun leerde ik weer meer mensen kennen, en zo was ik met 1 meid goede vriendinnen wat later mijn achternicht was ( haar moeder is de nicht van mijn vader)
Ik woon dan in een dorp waar iedereen iedereen kent, maar ook in de stad kan je zoiets doen, gewoon proberen even je onzekerheid aan de kant zetten en gewoon gezellig doen, zo leer je ook jezelf kennen

Dreamer b+12 L+8
Oxaella 26-05-1996 -13-02-2014 i'm missing you!!!
Tiara mijn allerliefste vriendin :+: ik mis je nog iedere dag

Aroha

Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 14:59

kimberleyepe, gewoon schijt aan hebben! Gaan ze er niet op in of vinden ze het raar, dan heb je ze al 4 jaar niet gezien dus verandert er gewoon niets, en als ze het wel leuk vinden is dat alleen maar super leuk! :) Soms zijn er ook gewoon omstandigheden waardoor iets verwaterd, als het door een ruzie is gebeurd ligt het natuurlijk wel anders.

Soms merk je ook dat iets gewoon telkens niet door gaat of verzet word, en dan na een tijdje houd het van mijn kant ook gewoon op, en een vriendschap waarbij je het gevoel krijgt vooral zelf er veel energie in te steken zou ik ook gewoon maar even laten. Komt vanzelf wel weer, of niet, maar dan weet je ook wel genoeg.

Shephard

Berichten: 429
Geregistreerd: 23-09-13

Re: Alleen zijn...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-12-17 15:13

Jullie zeggen dus allebei een beetje hetzelfde haha. Ik denk dat ik maar een beetje over mijn onzekerheid heen moet stappen dan! Het is voor mij vooral lastig dat ik niet zomaar even iemand kan bellen als er iets is ofzo of als ik de volgende dag iets leuks wil doen dat er dan niemand is zeg maar.

~if the world falls apart, just fall in to space~

Aroha

Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-04-13

Re: Alleen zijn...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 16:01

Zo iemand ga je ook alleen vinden door zelf ook een beetje uit je comfortzone te stappen. :)

germie

Berichten: 25887
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 15:55

Vandaag moest ik nog even aan dit topic denken. Ik ga straks bij mijn ouders gourmetten. Maar anders was ik alleen uit eten gegaan. Dat vinden anderen raar. Maar er zijn zo veel singles, eigenlijk is het helemaal niet raar meer.

Ik ben ook veel gepest vroeger en ik ben hierdoor iemand geworden die best snel contacten legt, maar ik was ook erg timide in die zin dat ik mijn mening niet durfde te geven. Ik heb hierdoor best wel wat dromen voorbij laten gaan. De laatste 2 jaar word ik eindelijk assertiever. Sommigen krijgen daardoor een verkeerd beeld van mij, dat zie je ook op bokt waar ik best 'mondig' kan zijn. Maar goed, als mensen zo willen zijn dan ligt dat meer aan hen dan aan mij denk ik dan maar. Voor mezelf ga ik er niet van uit dat ik ooit liefde vind. Ik zoek iemand met gelijke interesses en die me ook vrij laat. Helaas zijn relaties stukgelopen op het niet vrij laten. Omdat ik te soft ben soms hebben helaas ook mensen gebruik/misbruik van mij gemaakt. Daar moet ik meer en meer voor oppassen helaas.
NMLK.nl heb ik bekeken, maar dat kost 5 euro per maand. En tja, ik twijfel of dat echt leuk is. Het noorden is ook ondervertegenwoordigd.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Aroha

Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 00:01

germie, herkenbaar wat je zegt over dromen voorbij laten gaan. Ik werd echt pas op mijn 20ste ondernemend. Ik durfde bv pas op mijn 17e aan de bijbaan. Dit omdat ik in een klein dorp woonde waar vrijwel al mijn pesters in de winkels werkte waar ik dan ook zou moeten gaan werken. Dat durfde ik gewoon echt niet aan. Echt bizar.

Ik kan ook heel soft zijn en over mij heen laten lopen. Maar ik kan ook heel hard zijn en heel boos worden en dingen zeggen waar ik later spijt van heb. Dit omdat ik mij sneller aangevallen voel dan anderen. Het is soms lastig. Maar goed, ik heb gelukkig een lieve (geduldige) begripvolle groep mensen om mij heen :).

Shephard

Berichten: 429
Geregistreerd: 23-09-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-01-18 12:21

Na een aantal weken dacht ik laat ik hier een een update geven. :o

Mijn openings post over het alleen zijn tijdens kerst en oud en nieuw heeft een bepaalde wending gehad...
Was in die periode enorm ziek met 40 graden koorts :brr:

Uiteindelijk dus ook niet veel kunnen doen!

Ik ben op dit moment begonnen met een nieuwe baan en ben helemaal gestopt met het hbo. Dit ging me uiteindelijk toch niet lukken. Ik hoop wel rond april mijn laatste examen voor het mbo te halen, maar volg geen lessen meer. Ga dus als het goed is behoorlijk wat werken en hou daarnaast nog aardig wat vrije tijd over :D

Ik moet wel heel eerlijk zeggen dat de laatste tijd ik wat vaker dingen doe met de oude vriendinnen van de middelbare. Soms doen we een half jaar niets en soms om de week spreken we wel eens af. Nog steeds niet echt iets "vasts" zeg maar. Dat vind ik wel ontzettend jammer!

Ik denk dat ik me nu vooral ga focussen op mezelf, en misschien komt het dan allemaal vanzelf wel weer. Ik heb nu in ieder geval ook weer tijd in wat vaker naar de paarden te gaan en lekker een dagje te Netflixen ofzo hihi.

Hebben jullie nog leuke feestdagen gehad?

~if the world falls apart, just fall in to space~


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: CarpeDiem_, charrr91, corinec, Domiinique, Eefje_Sammy, Floko, fro, hagelslag, Inney, Julimy, Meliaforever, N_B_N, Nescio18, Oelly, OmgiliBot, perdjes, Sintara, Ubermetrics, wemkelover, xAlice en 52 bezoekers