Mensen worden steeds kieskeuriger ..

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 17:16

Keell94 schreef:
Tigra_ schreef:
Als je zelf de vlekjes niet gezien heb zou ik ze niet zomaar geloven. Heb je ook foto's gezien? Ze kunnen typen wat ze willen natuurlijk.
Ik zou het er gewoon bij laten. Het is natuurlijk ook maar de vraag of de vlekjes er al op zaten toen ze het binnen kregen of dat ze het zelf gedaan hebben op een of andere manier. Als je het zelf niet hebt vast gesteld bij je thuis dan hebben ze naar mijn idee gewoon pech.



naja ze woont bij me om de hoek (10 min met de auto) dus ze had langs kunnen komen om de broek te passen en of te bekijken maar wilde het liever opgestuurd. ook prima.
heb nu gevraagd waar de vlekjes zaten omdat ik wel benieuwd ben nu aangezien ik ze zelf niet gezien heb


Als ze serieus zo dicht bij woont heb ik het gevoel dat ze er een slaatje uit wil slaan. Gewoon proberen en wie weet krijg je nog een paar euro terug. Zou er niet intrappen. Ben wel benieuwd of je er nog wat van gaat horen.

Kahawa
Berichten: 5344
Geregistreerd: 05-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 17:25

Keell94 schreef:
Tigra_ schreef:
Als je zelf de vlekjes niet gezien heb zou ik ze niet zomaar geloven. Heb je ook foto's gezien? Ze kunnen typen wat ze willen natuurlijk.
Ik zou het er gewoon bij laten. Het is natuurlijk ook maar de vraag of de vlekjes er al op zaten toen ze het binnen kregen of dat ze het zelf gedaan hebben op een of andere manier. Als je het zelf niet hebt vast gesteld bij je thuis dan hebben ze naar mijn idee gewoon pech.


naja ze woont bij me om de hoek (10 min met de auto) dus ze had langs kunnen komen om de broek te passen en of te bekijken maar wilde het liever opgestuurd. ook prima.
heb nu gevraagd waar de vlekjes zaten omdat ik wel benieuwd ben nu aangezien ik ze zelf niet gezien heb


Heeft ze de verzendkosten ook betaald dan (bovenop die 10euro)? Anders is het sowieso al bijna een gift.

Op basis van je screenshot is niet te zeggen hoe duidelijk de foto's in de advertentie waren, maar wanneer de broek op microscopisch niveau vlekvrij moet zijn had ze ook om duidelijkere foto's kunnen vragen/langs kunnen gaan.

Rosebud

Berichten: 2008
Geregistreerd: 26-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 17:34

Floriske schreef:
GamblersCup schreef:
Nee hoor, hun woord tegen het jouwe, en wat wil je doen als ze het toch niet willen?
Natuurlijk behrijp ik dat je er ook vanaf wilt als je het helemaal meesleept. Maar tis een gelukje geweest dat ze het bankhe alsnog hebben meegenomen.

Niks geen gelukje :') Zou mooi zijn als je een bank kon kopen in de meubelzaak en als de bestelbus een week later voor de deur stond, je nog kon zeggen 'nahh wil hem niet meer'. :') Tussen particulieren ipv tussen bedrijf en particulier zit dat qua recht gezien echt niet anders :)

Maar hier laat ik het bij, hier heeft ts niets aan haha;


Volgens de wet heb je tot 14 dagen na aankoop herroepingsrecht, ongeacht de reden. Dus "nahh ik hoef hem niet meer" wanneer de bestelbus voor staat, mag dus wel.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 17:42

Dat geldt particulier toch niet. Wel?

minikatje

Berichten: 8965
Geregistreerd: 26-07-05
Woonplaats: sprookjesland

Re: Mensen worden steeds kieskeuriger ..

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 17:50

Ach, heb zelf een keer gehad dat een meisje mij vertelde dat het door haar gekochte shirtje nooit aangekomen was.
Of we dan de kosten wilden delen.
Helaas voor haar heb ik haar gevonden op Facebook, waar ze net een nieuwe profielfoto had geplaatst.
Drie keer raden wat ze aan had ;)

Niet altijd ligt het aan de verkoper,voor hetzelfde geldt dat er helemaal geen vlekjes in zaten.

StalNollie

Berichten: 9118
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 18:23

Goudlokje voordat je oude koeien uit de sloot haalt lees even waar gambl en ik op reageren

Keell94

Berichten: 4048
Geregistreerd: 02-11-13
Woonplaats: Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-17 18:27

Kahawa schreef:
Keell94 schreef:

naja ze woont bij me om de hoek (10 min met de auto) dus ze had langs kunnen komen om de broek te passen en of te bekijken maar wilde het liever opgestuurd. ook prima.
heb nu gevraagd waar de vlekjes zaten omdat ik wel benieuwd ben nu aangezien ik ze zelf niet gezien heb


Heeft ze de verzendkosten ook betaald dan (bovenop die 10euro)? Anders is het sowieso al bijna een gift.

Op basis van je screenshot is niet te zeggen hoe duidelijk de foto's in de advertentie waren, maar wanneer de broek op microscopisch niveau vlekvrij moet zijn had ze ook om duidelijkere foto's kunnen vragen/langs kunnen gaan.


ze heeft €15 betaald incl verzenden, dus heb er nog minder dan €10 voor gevangen eigenlijk :P aangezien de verzendkosten 6,95 waren

Keell94

Berichten: 4048
Geregistreerd: 02-11-13
Woonplaats: Uitgeest

Re: Mensen worden steeds kieskeuriger ..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-17 20:50

Afbeelding

Afbeelding

Bij deze de 2 vlekjes die erop zaten (stuurde ze net toe)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 20:57

Tigra_ schreef:
Als je zelf de vlekjes niet gezien heb zou ik ze niet zomaar geloven. Heb je ook foto's gezien? Ze kunnen typen wat ze willen natuurlijk.
Ik zou het er gewoon bij laten. Het is natuurlijk ook maar de vraag of de vlekjes er al op zaten toen ze het binnen kregen of dat ze het zelf gedaan hebben op een of andere manier. Als je het zelf niet hebt vast gesteld bij je thuis dan hebben ze naar mijn idee gewoon pech.


Dit was ook het eerste wat ik dacht; als het zulke storende vlekjes waren dan zie je dat toch met inpakken? Ik zou d'r dus zeggen 'joe, gekocht is gekocht'.

Edit; ik zie nu de 'vlekjes'. Wat een storende vlekjes, ahum. Gaan daar geen sokken en laarzen overheen? :')

Keell94

Berichten: 4048
Geregistreerd: 02-11-13
Woonplaats: Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-17 21:03

Anoniem schreef:
Tigra_ schreef:
Als je zelf de vlekjes niet gezien heb zou ik ze niet zomaar geloven. Heb je ook foto's gezien? Ze kunnen typen wat ze willen natuurlijk.
Ik zou het er gewoon bij laten. Het is natuurlijk ook maar de vraag of de vlekjes er al op zaten toen ze het binnen kregen of dat ze het zelf gedaan hebben op een of andere manier. Als je het zelf niet hebt vast gesteld bij je thuis dan hebben ze naar mijn idee gewoon pech.


Dit was ook het eerste wat ik dacht; als het zulke storende vlekjes waren dan zie je dat toch met inpakken? Ik zou d'r dus zeggen 'joe, gekocht is gekocht'.

Edit; ik zie nu de 'vlekjes'. Wat een storende vlekjes, ahum. Gaan daar geen sokken en laarzen overheen? :')


Foto 1 valt idd in de laars. En foto 2 is bij de knieën wat je dus ook niet ziet als je rijd

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Mensen worden steeds kieskeuriger ..

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 21:24

Dit is inderdaad gezeur om niks.

Levitate
Berichten: 1183
Geregistreerd: 20-08-12
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Mensen worden steeds kieskeuriger ..

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 18:33

@Grace: idd als je als particulier bij een online bedrijf koopt (gewoon in de winkel dus niet) en als het product niet speciaal voor jou gemaakt is. 2 problemen: de bank heb je bij de meubelzaak gekocht (in een winkel dus) en misschien is de bank zelfs speciaal voor jou gemaakt als je de bank net wat korter/langer/breder/smaller moest hebben voor je woonkamer. Bokker met de bank was particulier dus dan geldt die 14 dagen ook niet.

@TS: wauw. Maar echt, dit is echt spijkers op laag water zoeken zeg. Zie je niets van, probeert gewoon die broek gratis te krijgen {:)-:(

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 18:37

StalNollie schreef:
GamblersCup schreef:
Om het laatste woord te hebben? Nee hoor, ze hadden zo weg kunnen lopen.

Ik zou ook niet blij zijn met vlekken die je niet verwacht. Maar ik zou me ook realiseren dat 10 euro natuurlijk echt bijna niks is voor een rijbroek en me er niet zo aan storen.

Ik zou gewoon politie hebben gebeld en vaak heb je deze afspraken zwart op wit staan mailen/appen.

Ik breng ook weleens pony s weg ongeziend gekocht. Ik zou dus politie bellen doe dan ook alles zwart op wit.

Zgan horen er geen vlekjes in te zitten ook niet voor 10€

Ja hoor en die gaat je netjes vertellen dat het hartstikke civiel is en dat ze daar helemaal niets mee gaan doen.

SweetVanille
Berichten: 1772
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 20:53

Pff waar hebben we het over... Serieus zeuren om 2 van die vlekjes voor 15incl? Die heeft geen leven zeker.. Had ze hem inderdaad maar op moeten komen halen hoor.


Edit: En idd civiele kwestie, politie gaat daar geen energie in stoppen

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 20:59

gekvanfleur schreef:
Ja hoor en die gaat je netjes vertellen dat het hartstikke civiel is en dat ze daar helemaal niets mee gaan doen.

Nadat ze zijn bijgekomen van het lachen... ;)

PaysBas

Berichten: 4997
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 20:17

Afgezien van kieskeurig, wat ieders recht is je wilt waar voor je geld en wel een realistische verhouding daarin, de mensen worden ook onbeschofter.

Verkopen via Marktplaats vind ik prima.