Mensen worden steeds kieskeuriger ..

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Keell94

Berichten: 4044
Geregistreerd: 02-11-13
Woonplaats: Uitgeest

Mensen worden steeds kieskeuriger ..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-12-17 16:35

Moet het even van me afschrijven want kom dit wel vaker tegen en ik erger me er echt kapot aan ..

Ik heb een witte mondini rijbroek verkocht voor €10 via marktplaats.
Mevrouw wilde dat ik hem op liet sturen dus zo gezegd zo gedaan.

Nu krijg ik een berichtje terug dat er wat kleine vlekjes op zitten en dat ze nu het gevoel heeft teveel betaald te hebben voor de rijbroek.

(wat verwacht je voor €10, broek is helemaal netjes wit en die vlekjes zijn mij echter nooit opgevallen)
broek is 2x aangehad en daarna gewassen.

Heeft zij gelijk of vinden jullie net zoals ik dat ze zich aanstelt en hem dan maar op had moeten halen? (ze woonde vlakbij)

PW Photographs
Voor meer informatie, zie mijn website - http://www.pwphotographs.nl


friendly
Berichten: 8396
Geregistreerd: 13-01-06
Woonplaats: Alkmaar

Re: Mensen worden steeds kieskeuriger ..

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 16:36

Jammer dan. Dan had ze een nieuwe moeten kopen. 10'euro is een schijntje dus daar kan je niet al te veel van verwachten.

I'll be back so soon you won't even have time to miss me. Look after my heart, I've left it with you.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 16:36

Er is sowieso een topic, ''Rare mensen op Marktplaats'' met allemaal van dit soort ergernissen!
En ja, sommige mensen willen idd veel te graag voor een dubbeltje op de eerste rang zitten.

Keell94

Berichten: 4044
Geregistreerd: 02-11-13
Woonplaats: Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-12-17 16:40

friendly schreef:
Jammer dan. Dan had ze een nieuwe moeten kopen. 10'euro is een schijntje dus daar kan je niet al te veel van verwachten.


naja zoiets had ik ook, broek was ook echt helemaal netjes nog, die kleine vlekjes (want anders had ik ze wel gezien) waren mij geeneens opgevallen.

heb wel vaker van dit soort mensen dat ik denk het is 2e hands, als je wilt dat er geen vlekje of dingetje op zit moet je het nieuw kopen

PW Photographs
Voor meer informatie, zie mijn website - http://www.pwphotographs.nl

Telpeva

Berichten: 14599
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 16:42

Het is 2ehands, en 10 euro is toch helemaal niet veel voor een rijbroek. Als ze mooi nieuw wilt hebben had ze ook naar de ruitersportzaak kunnen gaan, ze koos er zelf voor om weinig te willen betalen voor een 2ehands product en zo'n risico loop je imo dan gewoon.

Ever make mistakes in life? Let's make them birds. Yeah, they're birds now.
http://www.migaria.com/popcorn.gif

LisaFalco

Berichten: 770
Geregistreerd: 02-04-11
Woonplaats: Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 16:45

Haar schuld. Dan had ze hem maar zelf op moeten komen halen om het te zien. En als jou die vlekjes niet zijn opgevallen zal het ook echt niet zo erg zijn. €10 voor een zo goed als nieuwe broek is al helemaal niet veel geld

Whitney (Lester X Jasper) Dressuur B+11 | Springen B+1 | SGW BB

Lynn_Nikita

Berichten: 25425
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Mensen worden steeds kieskeuriger ..

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 16:49

Wat had je erbij staan? zgan of gebruikt? Als ik iets 2e hands overneem met zgan erbij dan zou ik ook verbaasd zijn als er vlekken inzaten, 10- euro of niet

goeroe
Berichten: 5346
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 16:50

Ik zou denk ik aangeven dat ze hem terug mag komen brengen en dat ze dan haar geld exclusief de verzendkosten terugkrijgt. Grote kans dat je er dan nooit meer iets van hoort.

Amado7

Berichten: 10719
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 16:51

Lynn_Nikita schreef:
Wat had je erbij staan? zgan of gebruikt? Als ik iets 2e hands overneem met zgan erbij dan zou ik ook verbaasd zijn als er vlekken inzaten, 10- euro of niet

Ik niet. Anders stond er nieuw bij. Zo goed als nieuw kan er ook een klein vlekje opzitten die amper opvalt.

Niet perfect is ook goed

Lynn_Nikita

Berichten: 25425
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 17:02

amado7 schreef:
Lynn_Nikita schreef:
Wat had je erbij staan? zgan of gebruikt? Als ik iets 2e hands overneem met zgan erbij dan zou ik ook verbaasd zijn als er vlekken inzaten, 10- euro of niet

Ik niet. Anders stond er nieuw bij. Zo goed als nieuw kan er ook een klein vlekje opzitten die amper opvalt.



dan vind ik dat dat erbij hoort te staan. meestal vraag ik wel nog eens via een bericht of er dingen kapot of bijzonderheden aan zijn. Vlekken vind ik niet zgan, dat is in mijn ogen gebruikt

Keell94

Berichten: 4044
Geregistreerd: 02-11-13
Woonplaats: Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-12-17 17:03

amado7 schreef:
Lynn_Nikita schreef:
Wat had je erbij staan? zgan of gebruikt? Als ik iets 2e hands overneem met zgan erbij dan zou ik ook verbaasd zijn als er vlekken inzaten, 10- euro of niet

Ik niet. Anders stond er nieuw bij. Zo goed als nieuw kan er ook een klein vlekje opzitten die amper opvalt.



zgan stond erbij want hij was maar 2x gedragen en echt nog mooi wit anders idd 2e hands.
maar die vlekjes zullen wel amper opvallen want ik heb ze niet gezien, maar bij mij lag de broek alweer bijna een half jaar in de kast

heb haar ook excuses aangeboden van de vlekjes dat als ik ze gezien had dat uiteraard had vermeld.
ze gaat hem nog een keer wassen en verwacht dat ze er dan wel uit zullen zijn

PW Photographs
Voor meer informatie, zie mijn website - http://www.pwphotographs.nl

Supervixen

Berichten: 12750
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Mensen worden steeds kieskeuriger ..

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 17:15

Ik heb pasgeleden een witte rijbroek verkocht via mp, maar had er netjes bijgezet dat er een zwart vlekje in zat. Ook op de foto gezet. Zo krijg je geen misverstanden. Altijd van tevoren de kleding nakijken op vlekjes.

Life starts at the end of your comfort zone. Volg me op instagram @trail_running_tessa

Nikass

Berichten: 16563
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 17:23

Als je iets ongezien koopt, neem je zelf het risico vind ik.

Ik heb eens een bankje verkocht aan iemand. Ze hadden alleen een foto ervan gezien, maar wilden hem op die basis hebben. Ik heb hem voor hun meegenomen in de verhuiswagen hun kant op, zodat zij niet zover hoefden te rijden om hem op te halen.
Toen ze langskwamen vonden ze de kleur in het echt toch wat tegenvallen. En hij zag er toch minder nieuw uit dan ze dachten.

Ja vervelend voor je denk ik dan, maar de afspraak is gemaakt en ik heb dat ding meer dan 100 km voor je verhuisd, dus de koop gaat gewoon door.

Mavelle

Berichten: 4747
Geregistreerd: 30-03-08
Woonplaats: VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 17:34

Ik heb altijd een foto van alle kanten er op staan. Dan kan de koper precies zien wat ie koopt. Als ze dan eventuele vlekjes over het hoofd zien, tja...

Zo heb ik per ongeluk eens een shirtje onder een verkeerde merknaam verkocht :+ Geen idee hoe, maar toen ik het inpakte voor verzending zag ik dat het een ander (vergelijkbaar) merk was. Ik heb de gok maar gewaagd en het verstuurd. Had ook een close up van het kaartje bij de advertentie dus misschien had ze het zelf al wel gezien.

GamblersCup
Berichten: 13426
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 17:34

Gelukkig mochten die mensen gewoon zelf weten of de koop doorging of niet Nikass, en kon jij ze nergens toe verplichten :')

Pensioenplek ponymerrie aangeboden: https://www.bokt.nl/markt/ad/517607/dui ... ponymerrie

Levitate
Berichten: 1183
Geregistreerd: 20-08-12
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 17:46

GamblersCup schreef:
Gelukkig mochten die mensen gewoon zelf weten of de koop doorging of niet Nikass, en kon jij ze nergens toe verplichten :')

Nee hoor :Y) Als ze letterlijk hebben gezegd dat ze die bank voor die prijs willen hebben ook op basis van alleen de foto's, hebben ze gewoon een koop gesloten en moesten ze hem afnemen hoor :Y)

Maar daarom doe ik dat niet. Wil het eerst echt zien dan pas kopen. Vind ik idd ook eigen risico van die vrouw TS :j

GamblersCup
Berichten: 13426
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 17:53

Nee hoor, hun woord tegen het jouwe, en wat wil je doen als ze het toch niet willen?
Natuurlijk behrijp ik dat je er ook vanaf wilt als je het helemaal meesleept. Maar tis een gelukje geweest dat ze het bankhe alsnog hebben meegenomen.

Pensioenplek ponymerrie aangeboden: https://www.bokt.nl/markt/ad/517607/dui ... ponymerrie

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Mensen worden steeds kieskeuriger ..

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 17:56

Moeilijk beoordelen zo.
Wij hebben de broek niet gezien, misschien is hij inderdaad zoals jij zegt erg netjes, maar misschien is het ook wel een half zwart zitvlak.

Voor mij een reden om alleen maar dichtbij te zoeken en zelf af te halen. tientje of niet.
Want heb al vaker gezien dat de verkoper iets toch mooier vind dan ik. Ongeacht de prijs.

&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.

Levitate
Berichten: 1183
Geregistreerd: 20-08-12
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 18:21

GamblersCup schreef:
Nee hoor, hun woord tegen het jouwe, en wat wil je doen als ze het toch niet willen?
Natuurlijk behrijp ik dat je er ook vanaf wilt als je het helemaal meesleept. Maar tis een gelukje geweest dat ze het bankhe alsnog hebben meegenomen.

Niks geen gelukje :') Zou mooi zijn als je een bank kon kopen in de meubelzaak en als de bestelbus een week later voor de deur stond, je nog kon zeggen 'nahh wil hem niet meer'. :') Tussen particulieren ipv tussen bedrijf en particulier zit dat qua recht gezien echt niet anders :)

Maar hier laat ik het bij, hier heeft ts niets aan haha;

GamblersCup
Berichten: 13426
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 23:26

Om het laatste woord te hebben? Nee hoor, ze hadden zo weg kunnen lopen.

Ik zou ook niet blij zijn met vlekken die je niet verwacht. Maar ik zou me ook realiseren dat 10 euro natuurlijk echt bijna niks is voor een rijbroek en me er niet zo aan storen.

Pensioenplek ponymerrie aangeboden: https://www.bokt.nl/markt/ad/517607/dui ... ponymerrie

Anoniem

Re: Mensen worden steeds kieskeuriger ..

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 23:31

Hebben ze je naam en adresgegevens gekregen?
Zoja, hen de keus geven dat ze het terug kunnen sturen en ze de 10 euro terug krijgen. Uiteraard geen verzendkosten terugbetalen maar alleen het geld van de broek. En geld pas overmaken als je de broek terughebt gekregen.
En hebben ze geen naam en adresgegevens van jou dan zou ik niet meer op ze reageren.

StalNollie

Berichten: 9076
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 23:33

GamblersCup schreef:
Om het laatste woord te hebben? Nee hoor, ze hadden zo weg kunnen lopen.

Ik zou ook niet blij zijn met vlekken die je niet verwacht. Maar ik zou me ook realiseren dat 10 euro natuurlijk echt bijna niks is voor een rijbroek en me er niet zo aan storen.

Ik zou gewoon politie hebben gebeld en vaak heb je deze afspraken zwart op wit staan mailen/appen.

Ik breng ook weleens pony s weg ongeziend gekocht. Ik zou dus politie bellen doe dan ook alles zwart op wit.

Zgan horen er geen vlekjes in te zitten ook niet voor 10€

Amado7

Berichten: 10719
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Re: Mensen worden steeds kieskeuriger ..

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 23:35

Dat is het risico van marktplaats. Als je dat risico niet wil lopen, moet je het nieuw kopen.

Niet perfect is ook goed

GamblersCup
Berichten: 13426
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 23:40

Daar komt de politie écht niet voor :D

Pensioenplek ponymerrie aangeboden: https://www.bokt.nl/markt/ad/517607/dui ... ponymerrie

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Re: Mensen worden steeds kieskeuriger ..

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 23:50

Tweede hands of niet,Ik zou ook geen vlekjes verwachten en begrijp haar teleurstelling.
Ik heb zelf ooit een 2e hands regendeken gekocht hier op bokt.Zo goed als nieuw stond er bij.Toen hij kwam bleken de gespen verroest en achteraf bleek hij ook niet waterdicht.
Ik heb er van geleerd,ik koop alleen nog dingen die ik kan afhalen of iemand voor mij afhaalt.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Abiola, DotBot, Googlebot, nuscaniels en 21 bezoekers