Op latere leeftijd nog je rijbewijs halen.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15906
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 19:33

MairiMacBran schreef:
Ik heb nu bijna een jaar mijn rijbewijs, gehaald op mijn 41ste. In een automaat, want ik ben inderdaad zo'n onhandigerd. Code 10.02 staat er op mijn rijbewijs, alhoewel er medisch gezien niets mis met me is, tenzij niet handig zijn een medisch probleem is, maar er ging destijds bij het CBR wel meer niet helemaal correct. Voor mij maakt het niet uit, ben niet van plan om ooit nog een keer af te rijden voor een rijbewijs zonder automaatcode.

Ik heb er net iets meer dan een jaar over gedaan, theorie heb ik in 1 keer gehaald, eerste praktijkexamen ben ik gezakt(leuk, zo'n examinator die na de eerste bijzondere verrichting al tegen je zegt "dit wordt niks, hou maar op"). Ik had daarvoor nog nooit les gehad of in een auto gereden dus vielen de iets meer dan 50 lessen me nog best mee.

Toen ik krap een maand mijn rijbewijs had ben ik naar Frankrijk heen en weer gereden en een half jaar later nog eens, was een uitstekende manier om kilometers te maken, want ik merk wel dat ik snel onzeker word als ik te weinig rij.

Ik rij overigens in een semi-automaat.


En dat mag dus niet met een code 10.02....Dat is namelijk de medische code voor rijden met een volautomatische versnellingsbak. http://ienm.rijksopenheid.nl/9034/mag-i ... aat-rijden

Buiten dat een code 10.02 wel lastig is met verlengen van je rijbewijs want dan bestaat de kans dat je medisch gekeurd moet worden ben je nu waarschijnlijk ook niet verzekerd als je gaat rijden. Ik zou daar morgen een telefoontje aan het CBR aan wagen. Of eens informeren bij je oude rijschool wat te doen.


senna21

Berichten: 11822
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 19:46

Wolkje schreef:
Hier wordt steeds gesproken over automaat -rijbewijs.
Maar alle rijbewijzen zijn toch hetzelfde? Er staat toch niet letterlijk op dat de bezitter enkel in een automaat mag rijden?
En wordt daar ooit op gecontroleerd?


Er zal niet vaak op worden gecontroleerd, maar als je toch in een schakelauto rijdt, ben je niet verzekerd...en dat is strafbaar. Dus bij een ongeval zit je fors in de problemen.

Books, minds and umbrella's only work when they are open.

MairiMacBran
Berichten: 956
Geregistreerd: 01-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 20:40

janderegelaa schreef:
MairiMacBran schreef:
Ik heb nu bijna een jaar mijn rijbewijs, gehaald op mijn 41ste. In een automaat, want ik ben inderdaad zo'n onhandigerd. Code 10.02 staat er op mijn rijbewijs, alhoewel er medisch gezien niets mis met me is, tenzij niet handig zijn een medisch probleem is, maar er ging destijds bij het CBR wel meer niet helemaal correct. Voor mij maakt het niet uit, ben niet van plan om ooit nog een keer af te rijden voor een rijbewijs zonder automaatcode.

Ik heb er net iets meer dan een jaar over gedaan, theorie heb ik in 1 keer gehaald, eerste praktijkexamen ben ik gezakt(leuk, zo'n examinator die na de eerste bijzondere verrichting al tegen je zegt "dit wordt niks, hou maar op"). Ik had daarvoor nog nooit les gehad of in een auto gereden dus vielen de iets meer dan 50 lessen me nog best mee.

Toen ik krap een maand mijn rijbewijs had ben ik naar Frankrijk heen en weer gereden en een half jaar later nog eens, was een uitstekende manier om kilometers te maken, want ik merk wel dat ik snel onzeker word als ik te weinig rij.

Ik rij overigens in een semi-automaat.


En dat mag dus niet met een code 10.02....Dat is namelijk de medische code voor rijden met een volautomatische versnellingsbak. http://ienm.rijksopenheid.nl/9034/mag-i ... aat-rijden

Buiten dat een code 10.02 wel lastig is met verlengen van je rijbewijs want dan bestaat de kans dat je medisch gekeurd moet worden ben je nu waarschijnlijk ook niet verzekerd als je gaat rijden. Ik zou daar morgen een telefoontje aan het CBR aan wagen. Of eens informeren bij je oude rijschool wat te doen.


Pfoe, ik heb het nog eens nagekeken, maar er staat 78,10 op mijn rijbewijs, niet de medische code dus..dacht echt dat ik die er op had staan. Er werd destijds door het CBR nogal onduidelijk gedaan over het hele gedoe, ze wisten eigenlijk niet wat ze ermee moesten en ik heb allebei de codes voorbij zien komen.

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 15:09

Nynkster schreef:
Er komen vaak genoeg mensen die binnen 10 uren hun rijbewijs willen halen, of die mensen die het in 1 week doen. Die rijden elke dag 2 uren (5 keer dus) en dan op zaterdag examen.
Mijn vriend heeft nu ook iemand in de auto die net 2e les heeft en meldde dat ie 10 februari ging emigreren dus moest voor die tijd zijn rijbewijs halen :')


Ik mocht ook na 9 lessen afrijden :j 8 keer een uur en de laatste les voor mijn examen 2 uur. Ging prima. Bij mij zat er ook haast achter want ik ging voor toen nog onbepaalde tijd naar het buitenland.

vilheide

Berichten: 1478
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-02-18 10:03

Inmiddels is mijn examendatum aangevraagd. Ik mag 27 maart afrijden!

Groetjes Jolanda

CrazyCat

Berichten: 4710
Geregistreerd: 21-03-05
Woonplaats: Oostenrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 14:31

vilheide schreef:
Inmiddels is mijn examendatum aangevraagd. Ik mag 27 maart afrijden!

Wat gaaf en spannend. Gaat vast helemaal goed komen.

JoT

Berichten: 4009
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Re: Op latere leeftijd nog je rijbewijs halen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 15:09

Wow, wat goed zeg TS! Heel veel succes alvast +:)+

7 augustus 2012: Rust zacht lieve Macho. Je hebt me zoveel gegeven, ik zal je nooit vergeten.


LauraO

Berichten: 311
Geregistreerd: 24-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 18:47

Veel succes alvast. Je kan het +:)+

Les causes ne sont que des conséquences d'autres causes


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Facebook, Googlebot, YandexBot en 85 bezoekers