Hoe ben jij gevraagd?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nynkster

Berichten: 5331
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: Hoe ben jij gevraagd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 16:45

Oh dit weet ik nog goed :+

Kerstavond 2015 na een zeer leuke date en al een paar maanden contact.

''Hebben we nu eigenlijk iets?''
''Wat denk je zelf?''
''Weet niet?''
''Ik denk het wel <<) ''

En nu bijna 2 jaar verder wonen we al 2 maand samen <3
Ik blijf het leuk vinden, ik was zijn eerste vriendin dus het ging allemaal zo onhandig als wat, heerlijk _O-

IsabelHx

Berichten: 539
Geregistreerd: 22-01-15

Re: Hoe ben jij gevraagd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 16:55

We kende elkaar pas twee of drie weken. Maar het was voor ons allebij al duidelijk.
S avonds lagen we in bed en toen vroeg ik: over ons, is er een ons?

Achteraf zei hij dar hij al tegen al zn vrienden zij dat ik zn vriendin was :’)
En hij durfde het niet te vragen omdat hij bang was dat hij te snel ging voor mij. <3

MyWishMax

Berichten: 25298
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 17:00

Eh, niet het meest romantische verhaal. 'Zullen we het maar gewoon proberen dan?' :') Maar goed, dat kwam omdat ik in eerste instantie geen relatie wilde, maar aan het terug krabbelen was. O:) Daarvoor al een maand oid aan het daten, wat niemand mocht weten en daarvoor een jaar beste vrienden.

Aanzoek was een stuk romantischer, ondertussen bijna 9 jaar samen, 1,5 jaar getrouwd en 3 honden.

benthevigox

Berichten: 65
Geregistreerd: 18-07-15
Woonplaats: Well limburg

Re: Hoe ben jij gevraagd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 17:01

nog niet :+

marleen_88

Berichten: 14051
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 17:06

Alles behalve romantisch :')

Via msn "vind jij mij leuk?" "Vind jij mij ook leuk?" Oke, dan hebben we nu verkering. Nu 13 jaar samen en nog helemaal gelukkig. <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 20:08

benthevigox schreef:
nog niet :+


Idem :')

Maar geniet wel van al jullie verhalen hoor!

Ilsey

Berichten: 1066
Geregistreerd: 20-09-17
Woonplaats: Kruishoutem, O-VL, BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 20:12

Hier voegde hij mij toe op fb nadat we elkaar (opnieuw, jaren later dan de eerste keer) leerden kennen via gemeenschappelijke vrienden op een avondje stappen. Aan het begin van die avond stappen: 'Ben jij Ilse?' 'Ja, en jij... Bert?', we wisten elkaars naam nog, maar we wisten niet meer hoe we elkaar ooit gekend hadden haha. Aan de praat geraakt via chat en beginnen daten. We waren we al een poosje (een maand of mss twee) aan het daten en dan heeft hij wel voor het eerst uitegesproken 'dat hij een olifantengeduld heeft' omdat ik aangaf dat ik nog maar net uit een heftige relatie kwam. Dus dat was dan wel duidelijk. Maar sowieso was van in het begin in onze gesprekken wel vrij duidelijk dat we geïnteresseerd waren in elkaar op liefdesgebied en niet gewoon vriendschappelijk. De eerste kus is dan wel van mij gekomen, hij had de bal in mijn kamp gelegd wantja, ik moest dan maar aangeven wanneer ik er klaar voor was... En vanaf de eerste kus waren we dan ook samen.

Toen we 11 maanden samen waren kochten we ons huis. Ondertussen zijn we 6,5 jaar samen.

Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Hoe ben jij gevraagd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 20:16

Ik had 'm een plaatje gestuurd via WhatsApp met "Wil je verkering met me? [] ja [] nee" en hij stuurde 'm terug met [x] ja.

En ja ik ben 35. :+ :') Zijn nu 3 maanden samen. <3

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34629
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 20:27

Uuhm...niet :') hij woonde ineens bij me in. Vanaf toen waren we er wel uit dat we serieus iets hadden samen. Nu na 12 jaar nog steeds samen, en getrouwd. Ook daarvoor ben ik nooit officieel gevraagd trouwens.

Hutcherson

Berichten: 7349
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 20:37

Ik heb hem er zo goed als toe moeten dwingen. Zovan: we zien elkaar al heel lang en ik zie je al echt als mijn partner. Ik ben wel toe aan wat meer stabiliteit enzo... hint hint.

Toen zei hij iets als 'maar je bent toch al mn vriendin?'

Uh nou niet tot je het officieel vraagt i guess. Toen was het zo van: bij deze..

Ook heel romantisch maar was allang blij dat ik eindelijk tegen vriendinnen kon zeggen dattie eindelijk officieel mijn vriend is.

HaKuNaMaTa

Berichten: 2405
Geregistreerd: 15-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 21:03

Ik heb er even overna moeten denken omdat ik het niet helemaal precies meer wist. Maar nu wel!

Wij hadden een date, in de Efteling op 13 december 2014 (ja morgen zijn we dus 3 jaar samen!)

We hadden al een aantal uur er op zitten, met vele leuke momenten, veel gelachen veel schik gehad.
Toen liepen we richting het pleintje waar ze nu de symbolica gebouwd hebben, (echt het was het meest lelijke pleintje wat er te vinden was daar).

En wij zeiden altijd tegen elkaar, ook al sloef het eigenlijk nergens op, ''tis wa!'' (ofterwijl, het is allemaal wat.)
Dit keer zei ik het, waarop mijn vriend antwoorden ''hoezo ist niks dan?''
En daarop antwoorde ik: '' geen idee, dat licht helemaal aan jou.''
Hij antwoorde: ''licht er aan wat er iets moet zijn''
Mijn antwoord: '' Gewoon jij en ik, wij!''
En dan het verlossende woord: ''Zullen we dat maar is gaan proberen dan?''
En ik: ''JAA''

Toen gingen we op dat pleintje stil staan, om elkaar een kus te geven. En toen keken we beide tegelijk naar de zelfde kant, en daar zagen we iemand staan met een camera voor zijn gezicht, en een rood lampje. Of terwijl, het staat bij iemand op film! Helaas dit nooit terug kunnen vinden op youtube ofzo, Maar ach. Morgen 3 jaar samen, dus dat vind ik al een cadeau opzich!

moonfish13
Berichten: 18228
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 21:11

luuntje schreef:
Moonfish bijzonder moment.

Lief veel van de verhalen.

Mijn man en ik gingen stappen.
Na een half jaar gezoend en sinds die tijd is het aan.
Jaren geleden in Warner Bross vroegen we elkaar of we zouden gaan trouwen.
Hebben we gedaan op 11-2-2000.

Haha zo zijn wij, we leefden gewoon ons leven zonder daar over gedacht te hebben.
Een half jaar? Hoeveel hebben jullie elkaar gezien?

luuntje

Berichten: 13971
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Hoe ben jij gevraagd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 21:19

Gingen elk weekend stappen met elkaar, zijn neef/mijn buurjongen en mijn vriendin.
Vriendin en biurjongen kregen verkering en wij ook.
Na 3 jaar verkering getrouwd.

Romantisch, nope.

M_nouska

Berichten: 1423
Geregistreerd: 04-01-14
Woonplaats: Ergens in Groningen

Re: Hoe ben jij gevraagd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 21:23

Single, nog nooit gevraagd maar leuk om dit te lezen.
Heerlijk die verhalen. <3

Nessavende
Berichten: 567
Geregistreerd: 04-11-11

Re: Hoe ben jij gevraagd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 21:47

De eerste date was oorspronkelijk alleen lunchen... Het lunchen werd verlengd met koffie drinken, koffie drinken werd verlengd met borrelen, het borrelen werd verlengd met een diner, het diner werd verlengd met film kijken, het film kijken werd blijven slapen, slapen werd ontbijt en toen dropte hij de bom; "tja het is duidelijk dat we elkaar erg leuk vinden... We kunnen er of nog maanden om heen draaien of het gewoon officieel maken want we eindigen hoe dan ook uiteindelijk met dat we vriendje/vriendinnetje zijn :+ "

Tja, daar had hij een punt dus na die eerste date (ik had hem ook pas 1 keer daarvoor gezien) hadden we een relatie :) Inmiddels 7 jaar verder <3

xMayo

Berichten: 2939
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: Brakel

Re: Hoe ben jij gevraagd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 23:20

Heerlijk om te lezen!

Ik wilde nog even wachten met het officeel maken, i.v.m. onzekerheid. Uiteindelijk na een avondje shoppen heel romantisch op bed. 'Mayo, ben je er nu al klaar voor?' Ehm ja, ik denk het. 'Oké, wil je dan nu mijn meisje zijn? :=

Inmiddels ruim een jaar getrouwd. Huisje, boompje, heel veel beestjes en een klein wondertje verder heel gelukkig <3

petitparis

Berichten: 15988
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: Hoe ben jij gevraagd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 23:23

@nessavende: dat is niet rond de pot draaien _O-

BopjeJarig
Berichten: 1785
Geregistreerd: 24-12-07

Re: Hoe ben jij gevraagd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 23:48

Nou, niet. Hij heeft mij gewoon toegeëigend, en ik hem.
En zo zijn wij al meer dan 5 jaar onafscheidelijk.

woepsie90

Berichten: 2639
Geregistreerd: 08-12-15
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 23:51

In een brief die hij stiekem op m’n bureau had gelegd. Ik zag ‘m toen ik terug kwam van school dus toen moest ik hem bellen om antwoord te geven :+ hij durfde het niet reallife te vragen!

Nu al 13 jaar samen waarvan 6,5 getrouwd <3

deksel

Berichten: 3783
Geregistreerd: 16-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 00:51

Nou, ik heb het zelf gevraagd. We lagen in bed, heel knus en gezellig en toen vroeg ik 'ja, hoe zit het nou tussen ons?'. Kwam er op neer dat we elkaar allebei toch wel heel erg leuk vonden (wisten we al wel, maar toch) en toen vroeg ik ook maar van 'ja, wil je m'n vriend zijn?'. En gelukkig was het antwoord een ja :).

maliejane

Berichten: 612
Geregistreerd: 17-05-15
Woonplaats: Noordwijk

Re: Hoe ben jij gevraagd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 12:12

Bij mij was het ook een kwestie van er nog niet klaar voor zijn xD eerst praten via msn, toen paar keer mee geweest de hond uitlaten toen hij mij meevroeg naar de film. Heel banketstaaf heb ik toen letterlijk gezegt (op msn) "Ja als vrienden" _O- gelukkig gaf hij toen niet op en zijn we lekker vaak naar de film gegaan. Een "perongeluk" schouder aan schouder aanraken liet mij beseffen dat ik toch ook verliefd was en 2 maanden later toen hij op msn in een zin "vrienden" gebruikte op msn heb ik hem daar klem gepraat waarna hij zei dat hij ons als meer dan vrienden zagen :') zelfs toen durfde ik het niet toe te geven, maar 2 dagen daarna waren we samen omdat ik toe gaf toch ook wel erg gek op hem te zijn. En dat was in feb 2010 dus nu al bijna 8 jaar verder en wonen sinds een jaar samen <3

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Re: Hoe ben jij gevraagd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 17:40

Wij waren anderhalf jaar friends with benefits maar ik was echt al smoorverliefd sinds dag 1, en toen zei hij dit jaar april: zullen we het maar proberen dan, een relatie? Waarop ik natuurlijk volmondig ja zei! Zaten bij elkaar in de klas ennu hoefte ik me niet meer in te houden met kusjes geven en een knuffel als ik dat wilde. Hij liep die hele middag door de stad hand in hand met mij: “jeej jongens! Ik heb gewoon een vriendin!” Was wel heel schattig :)

Paris_
Berichten: 2122
Geregistreerd: 12-03-12

Re: Hoe ben jij gevraagd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 17:47

Wat een feelgood topic :D Echt leuk om te lezen al die verhalen! :)

HopeMyDay

Berichten: 1282
Geregistreerd: 04-12-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 17:53

Bij mij ging het niet bepaald gesmeerd :') het is wel een leuk verhaal.
Ik heb een relatie met een ex uitwisselingsstudent die bij mij op school was.

Ik was vrienden met die hele groep en ik praatte vooral met die ene gast wantja die sprak het beste Engels (dit was september/oktober/november 2016)
Vervolgens waren al zijn docenten en mijn docenten en zijn klasgenoten ervan overtuigd dat wij een stel waren maar de 3 maanden gingen voorbij en we hebben elkaar gedag gezegd.
We hebben altijd contact gehouden via sociale media en afgelopen voorjaar kwam alleen hij terug in Nederland om zijn stage af te ronden.
Uiteindelijk was een vriendin van mij die aan hem ging vragen of hij een vriendin had en hij zei ja.
Ik (domme ik) was een beetje verbaasd want ik had nooit geweten dat hij een vriendin had.

Later diezelfde dag nog heeft hij uitgelegd dat hij mij dus bedoelde en dat ie er een klein beetje vanuit ging dat we al een relatie hadden.. nouja en sinds die dag is het dus officieel :')

Sill_Monster
Berichten: 977
Geregistreerd: 14-06-11

Re: Hoe ben jij gevraagd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 17:54

Hier eigenlijk ook vanzelf, nog nooit ontmoet of Skype gedaan maar op gegeven moment maar gekomen dat we een relatie hadden omdat we ons toch zo gedroegen en voelden :+
Van de zomer voor het eerst naar hem geweest en volgende week zaterdag komt hij hier dus tja, loopt prima :):)