Hoe ben jij gevraagd?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Vealosz

Berichten: 4556
Geregistreerd: 16-07-07
Woonplaats: ‘s-Heerenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 11:41

"Ja het is officieel hoor."
Euh oke? :')

En wat het samenwonen betreft:

"Ik heb echt een leuk huis gezien. De huur is dit en dit en als we het zo en zo doen kan het allemaal makkelijk, want je gaat wel mee toch?"

:+

djinnie

Berichten: 2794
Geregistreerd: 23-04-05
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 11:43

Ik geloof dat wij het zo officieel niet eens besproken hebben. _O- Het was gewoon vanaf moment 1 "aan".
Inmiddels zijn we dik 17 jaar verder.

Het huwelijksaanzoek ging ook zo top. Ik vond het veel te lang duren, dus na de geboorte van onze dochter had ik op haar rompertje geschreven: papa, wil je met mama trouwen? In eerste instantie zag ie niets, dus moest ik hem er al op wijzen en toen was zijn reactie: eh, werd zoonlief wakker en moest hij dus eerst naar onze zoon. Had ie even tijd om eraan te wennen, hahahaha. Toen ie terug kwam kreeg ik een overtuigd ja.

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Re: Hoe ben jij gevraagd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 11:46

Vealosz haha :D

Hier ging samenwonen zo: uh ja je gaat daar toch ook wel wonen? Mm blijkbaar? :P

Elitedeux

Berichten: 689
Geregistreerd: 25-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 11:48

Na een tijdje daten vroeg hij toen we op de bank zaten: "Is het nou officieel? Mijn moeder noemt je tegenover mijn oma al mijn vriendin, dus ik denk het wel hé?" :') Super romantisch :+

MoniqueT

Berichten: 8844
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: Hoe ben jij gevraagd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 12:04

Ha, 18 jaar geleden. Ik weduwe, hij weduwnaar, chatgroep voor alleenstaande ouders. Een kennisje was daar echt top de versiertoer en kreeg hem niet in een privé lijntje aan de praat. Ik was verdrietig na de eerste vakantie alleen met mijn kinderen en riep baldadig dat ik wel even zou proberen.

Dat eindigde in een avond praten, een dag of vier mailen, een ontmoeting na een een week en daarna is hij nooit meer bij me weg gegaan. We zouden gaan ´latten´, maar het werd meer een dikke balk, hij kwam, zag en overwon. Zeven maanden later trouwden we, omdat mijn vader het nog zo graag wilde meemaken en al lang ziek was en inmiddels hebben onze vier kinderen (ieder twee) allemaal een stabiele relatie, zijn er drie kleinkinderen en ben ik apetrots op mijn grote gezin!

Hoe ben ik gevraagd? Niet, we deden het gewoon zo.

OneAndOnlyx

Berichten: 2783
Geregistreerd: 14-06-14
Woonplaats: Naast de paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 12:08

We hadden elkaar via Tinder ontmoet op station Zaandam, en toen zijn we naar zijn huis gegaan. Hij had een film aangezet maar daar kwam niet zoveel van, we zagen eerder elkaar :+ . Toen stond hij ineens op en ging op één knie en vroeg 'Wil je verkering met me?' <3 <3

Inmiddels 1 jaar en 9 maanden samen met mijn liefste man, en toekomstplannen all over the place /3 <|-

Sabbientje
stokpaard connaisseur

Berichten: 4693
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: Poortugaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 12:13

Eigenlijk niet. :')

We waren op de manege en er komt iemand aanlopen die zegt iets van "volgens mij hebben jullie wat met elkaar"
Waarop mijn vriend antwoord: "Hoe kom je daar nou bij" en mij een zoen geeft.
Vervolgens een hele avond/ carrouselles van gekkigheid. Vooral toen we een nieuwe oefening moesten doen en mijn vriend en ik om elkaar heen moesten draaien.

En ondertussen zijn we al 19 jaar bij elkaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 12:17

Ik heb het gevraagd :+ We hadden al even online contact, ondertussen al eens afgesproken en de volgende afspraak was bij hem thuis. Die avond blijven slapen, ik had de dag erna vrij, hij moest werken. Voor hij vertrok vroeg hij of ik wou blijven tot hij thuis was. Was ontzettend gek om een hele dag alleen te zijn in een vreemd huis :') Toen hij thuis kwam nog frietjes gaan halen en samen gezellig opgegeten, tot ik toch echt naar huis moest vertrekken (120 kilometer enkele rit) Voor ik vertrok heb ik gevraagd wat ik nu moest zeggen. Dat ik bij een vriend was gaan slapen of dat ik bij 'mijn' vriend was gaan slapen :D
Daarop lachte hij en liet hij weten dat ik mijn vriend mocht zeggen. Sindsdien gelukkig samen, wonen ondertussen ook samen, hebben een hond en er is een kindje onderweg <3

Renee1991

Berichten: 5974
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Hoe ben jij gevraagd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 12:19

Wij hadden pas 1,5 maand gedate en het voelde alsof we al jaren verkering hadden. Was dan ook simpel.. We zaten in de tuin van mijn vriend's huis wat te drinken en hij zei 'zullen we het maar officieel maken? Is wat makkelijker met al die vragen van iedereen :+ '

Anoniem

Re: Hoe ben jij gevraagd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 13:35

Wat een lief topic dit <3 Ik ben pas net een maandje echt samen met m'n vriend dus het is super pril, maar hebben de knoop vrij snel doorgehakt omdat ik in februari voor vijf maanden naar het buitenland vertrek. We hadden allebei wat gedronken en hij had in m'n agenda gezet of ik mee wou met zijn vrienden en hem om z'n verjaardag te vieren en daarachter (hopelijk als mijn vriendinnetje). Ik had de hint alleen totaal niet opgepakt :') Toen daarna maar gelijk uitgesproken want hij kon er niet tegen dat ik het niet snapte en sindsdien hebben we verkering :))

moonfish13
Berichten: 18227
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 13:49

Ik kwam op zijn werk kijken, en zijn leidingevende komt aanlopen..
"Leuk dat je komt kijken, ben je de vriendin van N of familie?"
Wij kijken elkaar aan zo van: :o?
Hij kijkt zijn leidinggevende weer aan: "mijn vriendin." :j
Echt heerlijk awkward. _O-

luuntje

Berichten: 13961
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Hoe ben jij gevraagd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 14:01

Moonfish bijzonder moment.

Lief veel van de verhalen.

Mijn man en ik gingen stappen.
Na een half jaar gezoend en sinds die tijd is het aan.
Jaren geleden in Warner Bross vroegen we elkaar of we zouden gaan trouwen.
Hebben we gedaan op 11-2-2000.

Aulaantje_x
Berichten: 736
Geregistreerd: 20-05-10

Re: Hoe ben jij gevraagd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 14:04

Ex: 'Zal ik het maar vragen dan?'
Ik: 'Zal ik maar ja zeggen dan?'

:+

tita

Berichten: 19749
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 14:08

Hier was het anders, ik had meerdere ( hmmmm best veel :D ) lijnen openstaan....kei leuk mijn vrijgezellen bestaan.
Opgegeven moment na de 6e date

Zeg.....is wel leuk dat die telefoon van je de hele tijd gaat, en ik zie ook wat het zijn.....maar je kunt kiezen of exclusiviteit of je gaat met die anderen verder maar zonder deze leuke man :D

Das bijna 4 jaar terug inmiddels getrouwd en gezin
Laatst bijgewerkt door tita op 12-12-17 14:09, in het totaal 1 keer bewerkt

c_alsemgeest

Berichten: 20629
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 14:08

Ik was toen 16, hij net 17...
Hij vroeg;
"Wil je met me?"

en ik zat dus braaf te wachten op de rest van de zin... "wil je met me"
uitgaan? uit eten? mee? een potje scrabble spelen?
Pas na 2x vragen had ik het door :')

9 jaar later pakte die het huwelijksaanzoek wat duidelijker aan :+
Daarvan is nog een mega bokt topic geweest _O-
[LZP] huwlijksaanzoek... mijn hooligan op het witte paard

Palmera

Berichten: 9451
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: Hoe ben jij gevraagd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 14:40

Hier zitten een aantal leuke verhalen tussen! :)

Maar ik heb zoiets sinds de middelbare school niet meer gevraagd. :') En ben ook niet meer gevraagd. Ik dacht serieus dat dat niet hoorde. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 14:51

Wij waren bezig een contractje te maken met onze basis waarden en wat andere grappige dingen, en op een avond pakte hij het papier en tekenden we ^^

Goof

Berichten: 28760
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 14:57

yarrah schreef:
Het is nooit gevraagt of iets dergelijks. Het ging gewoon vanzelf...


Hier ook :j
Vriend is op de 2e date mee naar huis gegaan en nooit meer weg gegaan. Hij heeft zijn spullen verhuisd en zich hier ingeschreven en dat was het :+

Twilight

Berichten: 5503
Geregistreerd: 26-08-07
Woonplaats: Somewhere over the Rainbow

Re: Hoe ben jij gevraagd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 15:05

elkaar leren kennen via pokemon go groep in de gemeente :)
2 maanden lang elke maandag gedate en beide enorm om elkaar heen aan t draaien geweest want we durfde beide niks uit te spreken.

Toen een donderdag ochtend pokemon spelen in de A. vogeltuinen hier in elburg en met teruglopen was het ineens heel erg stil. Zei hij eindelijk dat hij me enorm leuk vond, dat vond ik ook.

Beide een racende hart, handje vast en stukje vrdr lopen. Na 10 passen dan ook maar de vraag of ik zijn vriendinnetje wou zijn <3 en natuurlijk zei ik daar ja op. En ofcourse de meest ongemakkelijke eerste zoen volgde snel haha.

We zijn nu 2 maanden en een week samen :P hij is het beste wat me is overkomen tot nu toe <3

limilou

Berichten: 801
Geregistreerd: 09-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 15:06

Na 2 jaar samen zijn wij een jaar uit elkaar geweest en na de eerste ontmoeting daarna is hij eigenlijk niet meer weg gegaan. Toen 4 maanden "gedate" (zelfs samen op vakantie) en we wilden niet meer zonder elkaar.
Achteraf Beiden een verschrikkelijk jaar gehad zonder elkaar te vertellen omdat we elkaar het geluk gunden. Nu al bijna een jaar verder en nog heel gelukkig <3

Lillith24
Berichten: 467
Geregistreerd: 13-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 15:16

Een collega vroeg wat we eigenlijk waren :') toen s avonds thuis zei mn vriend van "ja is wel duidelijk toch" maar dat wilde ik niet accepteren haha. Ik wilde echt 'gevraagd' worden dus vervolgens zei hij: "Lieve Lillith, wil je alsjeblieft mijn vriendinnetje worden?" En toen zei ik ja haha. Vond het echt speciaal juist omdat niemand dat ooit eerder zo aan me gevraagd had.

AmyJamess

Berichten: 2118
Geregistreerd: 03-10-08
Woonplaats: Hengelo (OV)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 15:32

yarrah schreef:
Het is nooit gevraagt of iets dergelijks. Het ging gewoon vanzelf...


Idem, sinds de eerste date zijn we al samen.
Ik was gelijk al "zijn schatje" :')

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8274
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 15:36

Beide na een feestje dronken op de fiets naar huis. Zegt hij ineens "Dus? Hebben we nu wat of niet want ik weet eigenlijk niet wat ik anderen moet vertellen"

Heel romantisch inderdaad :')

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19226
Geregistreerd: 17-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 15:42

Na de 1e date op 2e kerstdag 2015:

Hij: “Ik zou het echt niet leuk vinden als je nu met iemand anders zou afspreken.”
Ik: “nee ik ook niet.”
Hij: “oké dan kies ik jou.”
Ik: “ok.”

Ik 19 jaar oud, hij 37.
Nu 2 jaar later en hou meer van hem dan ooit! <3

N_B_N
Berichten: 1963
Geregistreerd: 03-12-10
Woonplaats: Heijningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 15:46

Ik kwam thuis na een avonddienst en hij had overal in huis kaarsjes neergezet in een soort route met overal rozenblaadjes. Aan het einde van de route stond een mooi schilderij met een brief of ik verkering met hem wilde <3 uiteraard was het antwoord ja <3