Hoe ben jij gevraagd?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maartje1990

Berichten: 22278
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 09:04

Mars schreef:
Ben inmiddels ruim 3 jaar getrouwd maar mijn man heeft me nooit officieel verkering gevraagd :oo Als ie wakker is morgen maar ff vragen hoe dat zit :’)


Hahaha even vragen of jullie wel exclusief zijn? :+

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Re: Hoe ben jij gevraagd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 11:37

Ik wil ook weer een vriend na het lezen van dit topic. :')

Bij mijn vorige twee relaties ging het gewoon vanzelf. Dus ik heb nog nooit echt gevraagd geweest.

linoleum

Berichten: 6462
Geregistreerd: 01-03-12

Re: Hoe ben jij gevraagd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 11:42

Leuk om alle verhalen te lezen!

Mijn ex (toen nog date) en ik gingen op kerstavond stappen met paar vrienden. Kwam een vriend van hem eerst naar mij toe met de vraag of ik een snoepje wilde. Dus ik snoepje gekregen. Daarna ging die vriend naar mijn ex, vroeg aan hem of hij ook een snoepje wilde. Hij ook een snoepje gekregen. En daarna kwam de uitspraak “zo, nu hebben jullie snoepjesverkering!”. We hebben later op de avond de snoepjesverkering omgezet in echte verkering :')

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 11:49

Toen we van de bus naar huis liepen hadden we het over ouderwetse tradities. Zoals man vraagt vrouw ten huwelijk enzo.
En ik was aan het geinen dat ik dat met verkering (ik was super melig :+) ook zo vond.
Dus toen vroeg hij me verkering.

Nu 1,5 jaar later hebben we een huisje en huisdieren :+.

Anniek22

Berichten: 1782
Geregistreerd: 12-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 16:46

Nou uh heel simpel, we waren op een feestje van een gemeenschappelijke vriend en raakten aan de praat, een uur later rondje wandelen en beetje knuffelen en weer een uur later lagen we op de grond in het huis op matjes te knuffelen en te zoenen en toen was t eigenlijk wel aan..
vriendlief die ik toen had woonde in Australië en het was ook wel beetje op die relatie, t werd van alle kanten goed opgevangen op ouders na en ik heb nergens spijt van :)

Kever
Berichten: 1508
Geregistreerd: 27-01-12
Woonplaats: Precies waar ik moet zijn

Re: Hoe ben jij gevraagd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 17:08

Wij hadden als 13-jarigen al 2 weekjes verkering. Toen vroeg hij of ik verkering wilde, vlak voor ik door mijn opa werd opgehaald die aan de andere kant van de deur stond te wachten :+ dus een snelle ‘ja’ en ‘doei tot morgen op school’
2 weken later vond ik dat hij stom deed tegen mijn vriendinnen, dus was het uit. Tja..

Nu 5 jaar geleden gingen we weer wat drinken samen, paar maanden gedate (al ontkende ik dat glashard want ik had kort daarvoor een lange relatie gehad en ‘en ex is niet voor niks een ex’, dat idee). Maar we konden er niet meer omheen... en samen op de bank vroeg hij: wil je mijn vriendin weer zijn?
Ondertussen dus 4,5 jaar ‘officieel’ een relatie en inmiddels 4 maanden samenwonend! <3

diedepol14

Berichten: 211
Geregistreerd: 09-04-13
Woonplaats: Vasse

Re: Hoe ben jij gevraagd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 17:23

Dat van mij was vorige week! vrijdag de 15e :D Ik ga heel veel met 1 vriendengroep om bestaande uit alleen maar jongens en dat is super gezellig maar nu trokken ik en een jongen uit die groep best wel naar elkaar toe en appen en we hadden al gezoend maar niks sirrieus.
en vorige week donderdag feestje gehad van een vriend en ik lag in bed en ja als je bier op hebt word je toch wat losser :Y) met mijn aangeschoten hoofd hem een appje gestuurd dat ik gevoelens voor hem heb. hij antwoordde met: ja ik ook voor jou. zal ik je morgen middag ophalen uit school?
dat is helaas niet doorgegaan maar ben 'savonds naar hem toe gegaan met een vriendin en alle vrienden. hij vroeg of ik mee ging roken buiten. en toen vroeg hij heel verlegen en super schattig: Wil je verkering? en natuuurlijk zei ik ja *\o/* :o

Goudlokje1
Berichten: 1225
Geregistreerd: 03-02-12
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 03:38

Annekeee schreef:
Totaal off-topic maar ik krijg er toch jeuk van :o
Je schrijft heel netjes mijn vriend, maar geen jouW vriend! :?
Tot zo ver de spellingsles :+

Mijn toen nog vriend, had speciaal]vrij gevraagd en een sjerp gemaakt voor mijn paard! :+:
Vervolgens kwam ik het vermoedend ‘s avonds op stal, heel zijn stal versierd, mijn man stond in zijn stal, en kwam er uit lopen.
Ipv dat ik er natoe liep, liep ik weg,.. :o heel hard huilen, en schelden tegen m’n moeder want die zat in het complot :=
Natuurlijk vol mondig ja gezegd <3


Hier moet ik wel om lachen :')
Geen wordt dus niet, en natoe moet natuurlijk naartoe zijn. Vol mondig is volmondig.
*kruipt weer onder bijlees/meeleessteen*

Eefsel2109

Berichten: 1110
Geregistreerd: 24-04-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 10:21

Met een relatie krijgen was t soort van via Whatsapp/Facebook :') terwijl ik net 10 minuten daarvoor tegen mn oma had gezegd dat t nog wel even zou duren voordat ik weer een relatie zou krijgen haha.

En ben van het weekend ten huwelijk gevraagd <3 we waren een weekend weg in Groningen en nadat we ergens wat gegeten hadden gingen we wandelen en toen ging hij ineens op zn knie <3

Anouk_H

Berichten: 2173
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: Bij de paarden tussen het hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 11:42

Eefsel2109 schreef:
Met een relatie krijgen was t soort van via Whatsapp/Facebook :') terwijl ik net 10 minuten daarvoor tegen mn oma had gezegd dat t nog wel even zou duren voordat ik weer een relatie zou krijgen haha.

En ben van het weekend ten huwelijk gevraagd <3 we waren een weekend weg in Groningen en nadat we ergens wat gegeten hadden gingen we wandelen en toen ging hij ineens op zn knie <3


Gefeliciteerd!!! <3

PureSG

Berichten: 4644
Geregistreerd: 24-07-05

Re: Hoe ben jij gevraagd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 11:54

"zullen we het gewoon proberen?"
Alleen vroeg ik het aan hem, als ik had moeten wachten tot hij mij verkering vroeg, hadden we nu nog niks gehad denk ik. :D

Hij is erg verlegen als het op dingen als dit aankomt, zeker bij mij omdat we 10 jaar geleden ook 'verkering' hebben gehad. Vervolgens al die jaren om elkaar heen gedraaid en uiteindelijk toch maar aan toegegeven. :') inmiddels bijna anderhalf jaar relatie en samenwonend.

Tuigje

Berichten: 399
Geregistreerd: 10-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 12:03

Mijn allerleukste was in de auto terug van een lange strandwandeling (echte guppieliefde <3 )

"Denk jij wat ik denk?"
Waarop ik eigenlijk volledig op de gok antwoordde: "Als jij ook denkt wat ik denk, dan denk ik JA!"
Nog nooit in mijn leven had mijn hart zo een sprong gemaakt, daarna ook niet meer overigens :') :j

Eefsel2109

Berichten: 1110
Geregistreerd: 24-04-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 15:37

Druppie7711 schreef:
Eefsel2109 schreef:
Met een relatie krijgen was t soort van via Whatsapp/Facebook :') terwijl ik net 10 minuten daarvoor tegen mn oma had gezegd dat t nog wel even zou duren voordat ik weer een relatie zou krijgen haha.

En ben van het weekend ten huwelijk gevraagd <3 we waren een weekend weg in Groningen en nadat we ergens wat gegeten hadden gingen we wandelen en toen ging hij ineens op zn knie <3


Gefeliciteerd!!! <3

Dankjewel! :)

_Nancy

Berichten: 14093
Geregistreerd: 07-09-06
Woonplaats: Heesch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 15:52

Na een aantal keren afgesproken te hebben:

Ik: Wat is nu eigenlijk onze datum van officiële verkering? Er moet wel jaarlijks wat gevierd worden hoor :+
Hij: Geen datum in het verleden toch? Zullen we vandaag doen? (26 december 2016)
Ik: Ja hoor :D :D

En sindsdien komt hij (bijna) maandelijks met een bosje bloemen of wat anders aanzetten.
Ik heb hem met een half jaar een 'vakantie' naar Oostenrijk gegeven, voor de Grand Prix van Oostenrijk en hij heeft mij begin van de maand een 'vakantie' naar Parijs gegeven <3

En in juni 2018 verwachten wij ons eerste kindje samen <3 <3

Zoolgangster

Berichten: 9575
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Re: Hoe ben jij gevraagd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 16:06

Het ging nogal vaag... hij vroeg eerst "één dag, 2 dagen en een halve dag" (naar het bijbelse: 1 tijd, tijden en een halve tijd) verkering.
Na die drieënenhalve dag is het nooit meer uitgegaan en op zeker moment vroeg ie me ten huwelijk, toen ik eens bij hem op visite was.

Anne.

Berichten: 5131
Geregistreerd: 02-08-08

Re: Hoe ben jij gevraagd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 22:42

:') We waren een tijdje aan het 'daten' en zagen elkaar ieder weekend. Toen heb ik me hardop afgevraagd of we nou een relatie hadden, waarop hij antwoordde "Misschien wil ik daar nog even mee wachten.." waarop ik weer zei "Waarop wil je wachten dan?".. Toen vond hij dat ik wel gelijk had en sindsdien hebben we een relatie. Dat is inmiddels alweer bijna 10 jaar geleden <3 :=

corrina1994

Berichten: 739
Geregistreerd: 11-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 11:19

Ik zit nu in de date fase haha. Alhoewel ik denk dat dat wel snel over is. Mijn waarschijnlijk soon to be vriend zijn mama vraagt al naar mij als 'zijn lief' en zelf gaat hij daar ook niet tegen in volgens mij.
Hij vroeg mij al toen we elkaar net een paar uur kende maar ik zei nee ze

T zit namelijk zo:
Ik was met 2 vrienden (een stel) met oud en nieuw naar een Techno feest gegaan. Alleen ipv alcohol hadden we wat anders genomen. Ondanks dat ik dat nooit doe voelde ik me vrij nuchter en dus een beetje het derde wiel naast mijn druk dansende en knuffelende vrienden.
Ik stond er dus een beetje naast te dansen tot er een jongen naar me toe komt om te vragen of ik alleen ben. Dus ik wijs naar mn vrienden.
Vraagt hij 'wil je ook zo knuffelen?' (Hij was ook onder invloed van oa alcohol...)
Dus ik was veel te nuchter en zei nee. Uiteindelijk na heel wat praten begon ik t toch wel te voelen en heb ik zn hand wat vast gehouden.

Toen wilden mijn vrienden naar huis, normaal gezien zou ik dan ook naar huis gaan. Maar mijn vriendin zei 'je kan best blijven, hij ziet er uit als een goeie jongen, die let wel op je'
En dat zegt ze echt niet snel, dus toen ben ik gebleven.

Daarna ben ik mee gegaan in een andere zaal dansen en uiteindelijk waren we ergens op een bankje gaan zitten. Tot er een bekende langs gelopen kwam en hij mij ineens voorstelde als 'zijn vriendin' waarmee hij mij met een schuin oog aan kijkt en zegt 'ja want het voelt zo goed en eigenlijk ben je dat toch ook?'
Mijn reactie was 'rustig aan jij!' _O-
Gelukkig schrok hem dat niet af.
De rest van de avond kregen we nog meer vragen over hoe lang we al samen waren en dat we zo schattig samen waren, terwijl we gewoon naast elkaar aan t dansen waren en af en toe elkaars hand vast hielden. Heel grappig allemaal.

Om 10 uur 's ochtends ben ik alleen naar huis gegaan en toen zijn we de dag erna samen gaan lunchen als date. Ik heb me nog nooit zo veilig gevoeld en zo zeker van iets, alsof t gewoon klopt.
Ik ben nu op vakantie maar als ik terug ben wordt t wel een onderwerp denk ik :P hoe het nu precies zit haha.

Nooit verwacht trouwens dat ik op een West-vlaming zou vallen en al helemaal niet in een koude natte techno club.

Suuskipje

Berichten: 6616
Geregistreerd: 12-11-04
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 16:12

Man beetje tmi maar in bed na eh... ja. Toen zei hij: 'Dus, is het nu wel officieel dan'?
Zo romantisch :') Nu 3 jaar samen overigens.

Mn ex was schattiger denk ik. 'Wil jij mijn Suus zijn'? Superlief, uiteindelijk bijna 6 jaar samen geweest en we zijn nu nog steeds vrienden :)

_KiMbErLeY_

Berichten: 7555
Geregistreerd: 03-12-05
Woonplaats: Hier

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 16:32

Leuk topic! :))

Sinterklaas heeft het voor mijn vriend gevraagd :P hij had een sinterklaasgedicht geschreven <3