Hoe ben jij gevraagd?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rose123

Berichten: 585
Geregistreerd: 12-06-11
Woonplaats: Steenbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 18:13

Ik kwam uit een verschrikkelijk slepende relatie, had net een heftig auto-ongeluk achter de rug en was geestelijk meer dood dan levend. Ik had geen idee hoe ik uit deze verschrikkelijke relatie zou komen en toen was hij daar. Mijn automonteur, mijn technische held. Na kerst en Oud&Nieuw samen te hebben gespendeerd waren we er op 1 januari wel zeker van dat dit wel snor zat. Hij heeft me nooit gevraagd met een precieze vraag enkel met : "Als je denkt dat je er ooit nog alleen voor staat, dan heb je het mis."

Omdat er vrij weinig tijd zat tussen het klappen van de relatie tussen mij en mijn ex. En deze nieuwe relatie was niet iedereen er even optimistisch over en dat was wel zwaar in het begin. Nu bijna 1 jaar samen waarvan we ruim een half jaar samen wonen. Mijn vertrouwde omgeving achter gelaten om bij hem te zijn maar nog geen seconde spijt gehad.

Gwenvd

Berichten: 1728
Geregistreerd: 20-07-15
Woonplaats: In t westen

Re: Hoe ben jij gevraagd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 18:16

In bed, "wil je mijn vriendinnetje zijn? " <3 nu 4 jaar samen, huis, kindje <3

Lara_Silver

Berichten: 9117
Geregistreerd: 03-01-07
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 18:20

Niet! Het gebeurde gewoon eigenlijk. We draaiden als vrienden zijnde al jaren om elkaar heen maar waren nooit single. Tot een jaar geleden, toen was het voor ons allebei al sinds een paar maanden over met onze exen. Toen hebben we vooral heel veel tijd met elkaar door gebracht, voor de eerste keer gezoend en al snel samen een huis gehuurd, en nu na een jaar hebben we dat uitgebreid tot twee honden en twee katten en snappen we eindelijk waarom het voorheen nooit lukte met een ander.

Eileen_

Berichten: 4822
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Omgeving Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 18:44

Wat een leuk topic dit!

Nou.. Bij ons ging het net wat anders :+
Was op de ranch in Canada, ik was er nog niet zo lang achter dat ik bi was en zij al helemaal niet.
We kenden elkaar al langer en houden wel van (vriendschappelijke) lol maken. Eerst was het voor ongeveer 2 maanden een grap, ook met nog wat anderen. We waren zogenaamd getrouwd blabla.
Maar werd steeds serieuzer en op een gegeven moment sliepen we ook steeds vaker in het zelfde bed. Nog steeds niet echt realiserende dat het misschien toch niet helemaal een grap was.. Natuurlijk voelde ik wel dat ik haar echt leuk begon te vinden, maar wist het niet zo goed en onderdrukte het ook wel een beetje. Andersom hetzelfde.
Dus toen lagen we samen in bed en praatten we over gewoon iets en toen was het opeens duidelijk en zoenden we :P Daarna nog heeerlijk een maandje kunnen genieten daar, samen met onze eigen paarden over de eindeloze weides galopperen enzo <3
Dit was allemaal ongeveer 5 maand geleden. Nu zijn we weer in Nederland en wonen we samen, hopelijk over 4 jaar (na de studie) emigreren naar Canada

Afwezig
Berichten: 3725
Geregistreerd: 17-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 23:39

Totaal off-topic maar ik krijg er toch jeuk van :o
Je schrijft heel netjes mijn vriend, maar geen jouW vriend! :?
Tot zo ver de spellingsles :+

Mijn toen nog vriend, had speciaal vrij gevraagd en een sjerp gemaakt voor mijn paard! :+:
Vervolgens kwam ik het vermoedend ‘s avonds op stal, heel zijn stal versierd, mijn man stond in zijn stal, en kwam er uit lopen.
Ipv dat ik er na toe liep, liep ik weg,.. :o heel hard huilen, en schelden tegen m’n moeder want die zat in het complot :=
Natuurlijk vol mondig ja gezegd <3

Felinde

Berichten: 1178
Geregistreerd: 12-09-05
Woonplaats: Manchester

Re: Hoe ben jij gevraagd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 23:44

3 weken nadat we elkaar ontmoet hadden heb ik een vliegticket naar Engeland geboekt, ben op het vliegtuig gestapt en vanaf het moment dat we in elkaars armen stonden was het ook daadwerkelijk 'aan'. Nu ruim 3 jaar en een verhuizing naar Engeland verder :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 09:29

Annekeee schreef:
Totaal off-topic maar ik krijg er toch jeuk van :o
Je schrijft heel netjes mijn vriend, maar geen jouW vriend! :?
Tot zo ver de spellingsles :+

Mijn toen nog vriend, had speciaal vrij gevraagd en een sjerp gemaakt voor mijn paard! :+:
Vervolgens kwam ik het vermoedend ‘s avonds op stal, heel zijn stal versierd, mijn man stond in zijn stal, en kwam er uit lopen.
Ipv dat ik er na toe liep, liep ik weg,.. :o heel hard huilen, en schelden tegen m’n moeder want die zat in het complot :=
Natuurlijk vol mondig ja gezegd <3



Naar, niet na
Volmondig, niet vol mondig.
:+

Maartje1990

Berichten: 22278
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Re: Hoe ben jij gevraagd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 09:42

In een tapasrestauranr waar ik haar mee uit eten heb genomen heb ik haar gevraagd of ze Mn vriendin wilde zijn. Ze was mijn prinses op het bruin-zwarte paard haha. Eigenlijk had ik het plan om te wachten tot 2 weken later in de Efteling in het sprookjesbos... en ook dat stukje prinses op het paard... maar ik wilde niet langer wachten want was zo gek op haar. Ondertussen bijna 3 maanden getrouwd! (Dat vroeg zij) en dat allemaal dankzij bokt!

Samiyah

Berichten: 5867
Geregistreerd: 18-02-05
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 16:47

Via een smsje (dit was nog voor het app tijdperk :P ). Hij ging toen we net begonnen met daten net een week op vakantie en we waren druk aan het sms-en. In een van de smsjes vroeg hij of ik zijn vriendin wilde zijn. :D <3 Was heel snel want we kenden elkaar misschien net een week, maar het was toch een volmondig ja! Nog steeds erg gelukkig samen na 7.5 jaar!

Blinnii

Berichten: 4153
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: Wassenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 16:58

We hadden er 6 dates opzitten en waren inmiddels allebei een keer bij elkaar blijven slapen, dus toen wilde ik wel weten hoe het zat tussen ons. Ik was tot over mijn oren verliefd, maar ik wilde zeker weten dat hij dat ook zo voelde en ik kon het niet inschatten.. Daarom heb ik hem toen na zijn vertrek die ochtend een appje gestuurd en gevraagd hoe hij over ons dacht. Dit ging een beetje suf, maar ik weet nog dat ik drie opties had gestuurd :+ :

A. we houden het zoals het is, dus een beetje daten
B. we geven er een naam aan
C. het is niks en we stoppen ermee

Ik kreeg in eerste instantie een reactie terug die me nog zenuwachtiger maakte :oo 'Ik ga nu net onder de zonnebank, kom er zo op terug'. Echt, dat half uur leek wel een eeuwigheid te duren! Daarna kreeg ik een appje dat hij zich heel fijn bij me voelde en dat optie B. hem de beste leek, dus toen hadden we een relatie! Ik voelde me zo blij en gelukkig.

Inmiddels zijn we 5,5 jaar verder en wonen we alweer ruim 4,5 jaar samen. We hebben nu bijna 3 jaar ons eigen koophuis, een hele beestenbende en ik ben bijna 31 weken zwanger van ons eerste kindje. <3

petitparis

Berichten: 15988
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: Hoe ben jij gevraagd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 17:03

@blinnii: heeft hij je daar nog wel even serieus in de stress gezet.

Dit topic is zo goed voor mijn humeur als een feel-good kerstfilm :+

Emori

Berichten: 13116
Geregistreerd: 09-02-06
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 17:09

Bijna 14 jaar geleden via een sms’je tijdens Duitse les :')
‘Hebben we nou verkering of niet?’

Inmiddels getrouwd en 2 kindjes rijker :)

Blinnii

Berichten: 4153
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: Wassenaar

Re: Hoe ben jij gevraagd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 17:16

@ Petitparis: nou inderdaad.. Ik had het niet meer! Stinkerd :D

FemkeVH

Berichten: 101
Geregistreerd: 08-04-13
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 17:42

Na een aantal dates vroeg hij aan mij: 'Hebben we zou eigenlijk wat?' waar ik op antwoordde: 'Geen idee, wat vind jij?' Waarop hij zei: 'Ja'
Echt romantisch is het niet gegaan :')
Ondertussen ruim 3 jaar samen
Laatst bijgewerkt door FemkeVH op 14-12-17 17:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Leandra

Berichten: 1592
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 17:45

Toen hij de sleutel van zijn appartement kreeg ben ik gaan helpen klussen. Aan het einde van de middag hebben we gezoend. Vanaf dat moment was het 'aan'. Inmiddels 10 jaar getrouwd en 2 mooie dochters.

elinedeau95

Berichten: 1193
Geregistreerd: 05-10-09
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 17:46

Mijn vriend zei ooit tegen zijn huisgenoten: 'Mijn vriendin blijft slapen', toen keek hij naar mij en zei: 'Ik mag je toch wel vriendin noemen?' Ja hoor dat mag zeker wel! Nu al bijna 3 jaar samen.

Silkaay

Berichten: 2460
Geregistreerd: 25-07-10
Woonplaats: West-Vlaanderen (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 17:48

Bij ons was het via whatsapp _O-

Ondertussen 1 jaar samen en net gaan samenwonen :D

MaTuMi

Berichten: 1475
Geregistreerd: 03-05-10
Woonplaats: Gasselternijveen

Re: Hoe ben jij gevraagd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 17:54

Mijn vriend en ik waren al langere tijd bevriend maar ik had toen al een vriendje, wat een enorme klootzak was trouwens.
Toen dat uit ging trokken ik en mijn huidige vriend meer naar elkaar toe en op een gegeven moment vroeg een collega, hoe zoent erwin eigenlijk? Erwin = mijn vriend.
Maar toen hadden we nog nooit gezoend maar we besloten maar te doen alsof we iets met elkaar hadden om een beetje te dollen met de collega's.
We gingen in onze vrije tijd ook veel met elkaar om en het was overdag normaal, maar hoe later het werd gingen we meer knuffelen en zo ging dat een week.
Op een gegeven moment hadden we een BBQ met vrienden, en drank.
Toen moest ik vroeg naar huis en gaf hij me een knuffel en we keken elkaar zo aan van, gaan we nu zoenen? Maar toen ging ik toch maar naar huis want ik durfde niet.
Een paar dagen later hadden we weer een BBQ en toen bij het afscheid nemen zoende hij me wel, en weer en weer haha.
Die dag erna zouden we naar zijn ouders gaan op de boot en na het zoenen zei mijn vriend: Als mijn ouders het morgen vragen ben je gewoon van mij okee? En ik zei, okee.
Maar die dag erna wist ik niet meer zeker of hij nog wel wist wat er was gebeurd die avond ervoor omdat het een avond was met flessen wijn en veel bier..
Pas op de terug weg van zijn ouders durfde ik te vragen, weet je nog wat je gister hebt gevraagd?
En hij zei dat hij dat nog wist dus toen vroeg ik, dus we zijn een uh ding? En toen zei hij, ja als je dat wilt.

Dus sinds dien gaan we als koppel door het leven. Inmiddels wonen we samen en hebben we 2 katten.
En we hebben elkaar sinds die dag iedere dag gezien en dat is inmiddels anderhalf jaar geleden. :)

XiiaaooNaa

Berichten: 2865
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 18:11

Oeh leuk topic <3

Was al een tijdje aan het appen met hem...
En mn vriendinnen die tijd hadden doodleuk tegen hem gezegd dat hij mij moest vragen want ik wachtte volgens hen op die vraag. :')
Dit was op school...

Wat doet hij.
Hij gaat naar mij toe...neem mij even apart in een gang en vraag of ik zn vriendin wil zijn. _O-

Hoe romantisch...even snel in de schoolgang gevraagd hahah.

Naja, nu al wel 4 jaar en 9 maandjes samen. <<)
(Nee dat weet ik normaal niet, moest het even uitrekenen hahaha)

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 18:29

Hier niet echt gevraagd.

Wel apte hij dat hij verliefd op me was, ik toen niet echt.. vond hem wel super leuk!!

Uiteindelijk na paar weken gezegt dat ik ook verliefd op hem ben. (Nog steeds)

Maar omdar hij en ik nooit echt gevraagd heb wanneer t sirieus is. Hebben we maar 29 sept als de dag van gemaakt.. dat was toen ons eerste date.

maralyn

Berichten: 10419
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Re: Hoe ben jij gevraagd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 18:54

De leukste:

Wanneer gaan we trouwen...?
"Whuttt ik ben nog niet eens je vriendin!?"
Muahhh nu wel.
"Euhmm keyy dan! Gezellig!"

Anouk_H

Berichten: 2173
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: Bij de paarden tussen het hooi

Re: Hoe ben jij gevraagd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 01:14

Mijn stiefvader was jarig en ik zou die dag met hem gaan daten (4e date) maar moest hem dus óf afzeggen óf hij moest het leuk vinden om op zijn verjaardag te komen. Dat wilde hij wel. Bezoek wist al dat we gekust hadden bij date 2, en mijn stiefschoonbroer zei van ja ik vind dat als je kust dat t dan aan is. En ik zei ik niet ik wil gevraagd worden want ik moet een datum hebben :+ tegen het einde van de verjaardag nam stiefschoonbroer mijn date apart en had hij uitgelegd dat ik toch echt gevraagd wilde worden. Dus toen ik terugkwam (ik was de tafel aan het afruimen en zo) stuurde stiefschoonbroer iedereen weg. Date vroeg me naar hem toe te komen dus ik ging heel zenuwachtig op een stoeltje zitten; kom je niet op schoot? (Daar had ik al de halve middag op gezeten) dus ik bij hem op schoot gaan zitten en vroeg hij of we het dan maar zoude gaan proberen en ik zn vriendin wilde zijn <3 we zijn nu 4 maanden samen dus nog niet super lang, maar hij is nog steeds net zo leuk :D <3

SplashIsLief

Berichten: 33030
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 01:26

Wij waren al twee maanden aan het ‘daten’ toen we samen in Antwerpen waren. De week ervoor had ik een discussie met een groep mensen over wanneer je ‘iets hebt’ en die meningen waren zo verschillend dat ik me echt af vroeg wat ik nou eigenlijk vond :+
In Antwerpen vroeg ik naar zijn mening en toen vertelde hij dat hij er wel over nagedacht had om verkering aan me te vragen, maar dat nog niet had gedaan omdat hij allang het gevoel had dat we iets hadden. Toen zei hij nog snel ‘wil je verkering met me?’ :)) Uiteindelijk hebben we samen besloten dat die datum toch niet echt goed voelde en dat we eigenlijk al een maand iets hadden _O-

Mars

Berichten: 33261
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Hoe ben jij gevraagd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 02:10

Ben inmiddels ruim 3 jaar getrouwd maar mijn man heeft me nooit officieel verkering gevraagd :oo Als ie wakker is morgen maar ff vragen hoe dat zit :’)

DezeNaam

Berichten: 3353
Geregistreerd: 30-07-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 02:44

Eileen_ schreef:
Wat een leuk topic dit!

Nou.. Bij ons ging het net wat anders :+
Was op de ranch in Canada, ik was er nog niet zo lang achter dat ik bi was en zij al helemaal niet.
We kenden elkaar al langer en houden wel van (vriendschappelijke) lol maken. Eerst was het voor ongeveer 2 maanden een grap, ook met nog wat anderen. We waren zogenaamd getrouwd blabla.
Maar werd steeds serieuzer en op een gegeven moment sliepen we ook steeds vaker in het zelfde bed. Nog steeds niet echt realiserende dat het misschien toch niet helemaal een grap was.. Natuurlijk voelde ik wel dat ik haar echt leuk begon te vinden, maar wist het niet zo goed en onderdrukte het ook wel een beetje. Andersom hetzelfde.
Dus toen lagen we samen in bed en praatten we over gewoon iets en toen was het opeens duidelijk en zoenden we :P Daarna nog heeerlijk een maandje kunnen genieten daar, samen met onze eigen paarden over de eindeloze weides galopperen enzo <3
Dit was allemaal ongeveer 5 maand geleden. Nu zijn we weer in Nederland en wonen we samen, hopelijk over 4 jaar (na de studie) emigreren naar Canada

Dit klinkt echt als een sprookje zeg. <3