Nu met het openbaar vervoer..

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
fleurtjeuh
Berichten: 10265
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Nu met het openbaar vervoer..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-12-17 14:59

Wie is er nog meer nu onderweg met het openbaar vervoer??
Ik ben onderweg van groningen naar armhem en ben zwolle al voorbij, so far so good.
Maar ik lees net op ns.nl dat er een aanrijding is geweest met een voertuig tussen arnhem en dieren..
Maar ze riepen net in de trein om dat er daar wel gewoon treinen rijden..
Wie doet er nog meer een poging om momenteel ergens te komen met het ov?

Love is Love

My current situation is not my final destination.


Marieke1495

Berichten: 5218
Geregistreerd: 19-01-07
Woonplaats: Friesland

Re: Nu met het openbaar vervoer..

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 15:00

Ik, maar helemaal geen problemen in Friesland. Alles rijdt op tijd en nog een sneeuw die blijft liggen helaas.

♡♡ Sinne Special D x Koss
♡♡ Fidál

melissac

Berichten: 1008
Geregistreerd: 02-06-13
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 15:02

Ik moet morgen vanuit apeldoorn naar utrecht, als dit weer aanhoudt dan ben ik bang dat ik dat niet ga doen. Morgen wordt het waarschijnlijk code rood namelijk..

Bentley, kerstmuts, 8 maanden

Westhof

Berichten: 2890
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 15:04

Ja, Apeldoorn is vreselijk nu. Hier rijdt momenteel ook geen enkele bus. Sommige wegen zijn ook afgesloten hier omdat ze te glad zijn.

Succes melissac! Ik moet dinsdag weer Apeldoorn-Utrecht met de trein, hopelijk gaat dat wel lukken.

Nicky1963

Berichten: 1984
Geregistreerd: 26-03-13

Re: Nu met het openbaar vervoer..

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 15:06

Mijn zoon moet zo met de trein van Arkel naar Dalfsen. Best een eind, hopelijk zit het allemaal mee..

ʇɟıɹɥɔsuǝʌoqǝʇsɹǝpuo

Morganlefay

Berichten: 8686
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 15:07

Mijn broer is buschauffeur, ZW Nederland, je moet m eens horen :+
Laatst bijgewerkt door Morganlefay op 10-12-17 15:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Ben een HSP-er, dus wars van macht, hiërarchie en regels.
Een soeverein? die ligt in mijn gereedschapskist.

fleurtjeuh
Berichten: 10265
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-12-17 15:08

Net bij wijhe..
Afbeelding

Love is Love

My current situation is not my final destination.

Sabini

Berichten: 3209
Geregistreerd: 16-08-11
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 15:09

Ik moet morgen van Apeldoorn naar Leusden met twee busjes vol leerlingen (naar een praktijkles op een extern bedrijf). En voor die tijd met de trein van Almelo naar Apeldoorn. Ben benieuwd!

Edit: typfout..
Laatst bijgewerkt door Sabini op 10-12-17 15:10, in het totaal 2 keer bewerkt

Daar heb je een punt
--> .

melissac

Berichten: 1008
Geregistreerd: 02-06-13
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 15:09

Westhof schreef:
Ja, Apeldoorn is vreselijk nu. Hier rijdt momenteel ook geen enkele bus. Sommige wegen zijn ook afgesloten hier omdat ze te glad zijn.

Succes melissac! Ik moet dinsdag weer Apeldoorn-Utrecht met de trein, hopelijk gaat dat wel lukken.


Ja idd Apeldoorn is echt vreselijk. Vooral de vinkenlaan is vreselijk om nu te lopen, laat ik nou net door die straat moeten als ik richting het station ga. :')

Mijn uitzicht.. Afbeelding
Laatst bijgewerkt door melissac op 10-12-17 15:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Bentley, kerstmuts, 8 maanden

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 15:09

T is toch belachelijk... paar vlokjes sneeuw en t halve land is ontregeld...

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 15:13

Ik moet straks weer met de trein door Duitsland, hopen dat alles goed gaat. Deutsche Bahn is haast nog erger dan NS wat betreft sneeuw :')

fleurtjeuh
Berichten: 10265
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-12-17 15:13

Ik ben al bij deventer :D
Straks moet ik tussen zutphen en dieren met de snelbus omdat er werkzaamheden zijn. Ik hoop maar dan ik na dieren weer met de trein verder kan

Love is Love

My current situation is not my final destination.

Morganlefay

Berichten: 8686
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 15:14

LadyMadonna schreef:
T is toch belachelijk... paar vlokjes sneeuw en t halve land is ontregeld...


Tja herinner me eind 70 en dan '79 wel te verstaan.
Jeutje, toen lag het land echt plat. Als dat nu gebeurd weet het niet???

Ben een HSP-er, dus wars van macht, hiërarchie en regels.
Een soeverein? die ligt in mijn gereedschapskist.

emmaudb

Berichten: 1543
Geregistreerd: 19-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 15:15

Ik blijf lekker thuis. Hoef nergens heen gelukkig. Ik kijk morgen wel wat ik doe met werk. Voor morgen hebben ze meer sneeuw voorspeld.

Vrijdag ging ik vanaf Apeldoorn naar huis. Net buiten Apeldoorn zijn we met de bus vast komen te staan in de sneeuw. Er stond een vrachtwagen vast en daar ging de bus voorbij, maar hij ging iets te veel naar links doordat de vrachtwagen ook redelijk ver naar het midden stond. We stonden dus in de berm en konden niet meer vooruit. Achteruit kon ook niet door de harmonicabus. En we moesten ook echt heuvelop.

Iemand wilde wel de bus duwen _O-

Ik ben uiteindelijk thuis gekomen doordat de buurvrouw langs reed en stopte om aan te bieden om mensen mee te nemen.

Hiraeth

Berichten: 3220
Geregistreerd: 08-08-07
Woonplaats: Ruinerwold

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 15:19

LadyMadonna schreef:
T is toch belachelijk... paar vlokjes sneeuw en t halve land is ontregeld...

Er rijdt tegenwoordig wel wat meer verkeer dan 'vroegahh'. ;) Daarnaast wonen we nu eenmaal in een zeeklimaat met milde winters, dus gros van de mensen heeft geen idee wat ze met dat witte spul aanmoeten. :D

Succes nog reizigers!
Laatst bijgewerkt door Hiraeth op 10-12-17 15:20, in het totaal 1 keer bewerkt

og jeg håber du ved at du har startet i mig, en indvendig midsommer torden start
─ fugleflugten: morgenlysskær

melissac

Berichten: 1008
Geregistreerd: 02-06-13
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 15:20

emmaudb schreef:
Ik blijf lekker thuis. Hoef nergens heen gelukkig. Ik kijk morgen wel wat ik doe met werk. Voor morgen hebben ze meer sneeuw voorspeld.

Vrijdag ging ik vanaf Apeldoorn naar huis. Net buiten Apeldoorn zijn we met de bus vast komen te staan in de sneeuw. Er stond een vrachtwagen vast en daar ging de bus voorbij, maar hij ging iets te veel naar links doordat de vrachtwagen ook redelijk ver naar het midden stond. We stonden dus in de berm en konden niet meer vooruit. Achteruit kon ook niet door de harmonicabus. En we moesten ook echt heuvelop.

Iemand wilde wel de bus duwen _O-

Ik ben uiteindelijk thuis gekomen doordat de buurvrouw langs reed en stopte om aan te bieden om mensen mee te nemen.


Oh lekker is dat.. Ik had het er toevallig met m'n vader nog over vandaag, mijn vader had de hond mee genomen naar het bos zoals elke zondag maar hij irriteerde zich kapot over hoe mensen rijden als er sneeuw ligt. :') Er stonden blijkbaar zoveel mensen vast door de sneeuw dat hij zoveel mensen heeft geholpen daar. :')
Ik vind de sneeuw helemaal prima zolang het maar 21 dec weg is, dan vlieg ik naar schotland namelijk. :')

Bentley, kerstmuts, 8 maanden

RubyRed

Berichten: 2421
Geregistreerd: 05-07-10
Woonplaats: Rosmalen

Re: Nu met het openbaar vervoer..

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 15:23

Ik zou vandaag naar een vriendin in Arnhem gaan (en weer terug) met de trein, maar heb besloten om dat te verzetten, weinig vertrouwen in NS met sneeuw.

Voer geen oorlog, voer de eendjes.

Memories

Berichten: 2613
Geregistreerd: 05-05-10
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 15:27

Toevallig iemand in Utrecht (stad) die weet hoe het daar gesteld is met het OV (bus/tram)? Hoor verschillende berichten, eerst dat het allemaal wel zou rijden maar ernstig vertraagd en nu opeens dat ze niet meer rijden vandaag... Ben er zelf op het moment nog niet maar wou eigenlijk vanavond weg vanuit Utrecht, als dat niet met de bus lukt moet ik even wat anders verzinnen :=

melissac

Berichten: 1008
Geregistreerd: 02-06-13
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 15:29

Memories schreef:
Toevallig iemand in Utrecht (stad) die weet hoe het daar gesteld is met het OV (bus/tram)? Hoor verschillende berichten, eerst dat het allemaal wel zou rijden maar ernstig vertraagd en nu opeens dat ze niet meer rijden vandaag... Ben er zelf op het moment nog niet maar wou eigenlijk vanavond weg vanuit Utrecht, als dat niet met de bus lukt moet ik even wat anders verzinnen :=


Vriend van me woont in Utrecht, ik kan dat even voor je vragen als je dat wilt?

Bentley, kerstmuts, 8 maanden

Westhof

Berichten: 2890
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 15:32

Mijn auto staat vast bij het ziekenhuis in Apeldoorn in de medewerkersgarage. De heuvel is te glad om op te komen. Moet nu opgehaald worden. Ellende...

Memories

Berichten: 2613
Geregistreerd: 05-05-10
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 15:34

melissac schreef:
Memories schreef:
Toevallig iemand in Utrecht (stad) die weet hoe het daar gesteld is met het OV (bus/tram)? Hoor verschillende berichten, eerst dat het allemaal wel zou rijden maar ernstig vertraagd en nu opeens dat ze niet meer rijden vandaag... Ben er zelf op het moment nog niet maar wou eigenlijk vanavond weg vanuit Utrecht, als dat niet met de bus lukt moet ik even wat anders verzinnen :=


Vriend van me woont in Utrecht, ik kan dat even voor je vragen als je dat wilt?


Ja graag! Mijn Utrechtste connecties zijn ook allemaal de stad uit of komen de deur niet uit vandaag dus ik heb geen idee :=

Yentaah

Berichten: 1136
Geregistreerd: 03-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 15:36

Ik moet met de trein naar Amsterdam, zie er echt tegenop.. die trein ligt er wel vaker uit, fingers crossed dat hij gewoon rijdt. Ik heb geen keus, moet echt in Amsterdam komen vanavond :(

Dakota F12+1 / L1+4

Zoolgangster

Berichten: 9540
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 15:37

LadyMadonna schreef:
T is toch belachelijk... paar vlokjes sneeuw en t halve land is ontregeld...


Tja, het is drukker op de weg dan vroeger... er zijn al tientallen aanrijdingen geweest, mensen zijn niks gewend en willen minstens de maximum snelheid rijden... ook bij sneeuw. En overal op tijd zijn, tja, dat lukt dan niet met sneeuw op de weg.
Gisteren sneeuwde het ook en toen zat er een klever achter me terwijl ik over een spoorwegovergang heen moest op een weg waar je 80 mag rijden (Olst-Wijhe)... vind ik nooit een leuk idee dat ik daardoor eventueel voor een trein gedrukt kan worden door zo'n klever.
Laatst bijgewerkt door Zoolgangster op 10-12-17 15:39, in het totaal 1 keer bewerkt

The older I get, the more I regret all the people I've lost over the years. Maybe being a trail guide wasn't such a great idea after all.

melissac

Berichten: 1008
Geregistreerd: 02-06-13
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 15:38

Memories schreef:
Toevallig iemand in Utrecht (stad) die weet hoe het daar gesteld is met het OV (bus/tram)? Hoor verschillende berichten, eerst dat het allemaal wel zou rijden maar ernstig vertraagd en nu opeens dat ze niet meer rijden vandaag... Ben er zelf op het moment nog niet maar wou eigenlijk vanavond weg vanuit Utrecht, als dat niet met de bus lukt moet ik even wat anders verzinnen :=


Vriend van me woont in Utrecht, ik kan dat even voor je vragen als je dat wilt?[/quote]

Ja graag! Mijn Utrechtste connecties zijn ook allemaal de stad uit of komen de deur niet uit vandaag dus ik heb geen idee :=[/quote]


Alle bussen hebben grote vertraging of rijden een andere route door de sneeuwval en gladheid. Ze rijden dus wel alleen er is veel vertraging.

Bentley, kerstmuts, 8 maanden

Axivoca123

Berichten: 1113
Geregistreerd: 05-09-13
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 15:38

dat wordt broodje ei eten vanavond :') heb geen boodschappen en met krukken nu buiten lopen is echt geen optie.. :+

Spoiler:
Patience is key