Thuis situatie

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lotteenjoy
Berichten: 343
Geregistreerd: 15-06-12

Thuis situatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-17 23:36

Hallo iedereen,

Ten eerste dankjewel voor het moeite nemen om mijn topic te lezen :o

Ik zal bij het begin beginnen, mijn ouders zijn vorig jaar gescheiden / uit elkaar gegaan. Woon nu voor de tweede keer bij mijn vader en zijn vriendin alleen dat gaat niet goed daar thuis en wil daar niet meer wonen, eigenlijk kan ik daar ook niet meer wonen want ik maak veel ruzie met mijn vader en dat ik nu zo erg uit de hand gelopen dat ik bij een vriend van zijn vriendin slaap( bij mijn moeder wonen is geen optie).

Hebben jullie tips om iets kwa woning te regelen want dit is maar heel tijdelijk..

Ik ben 18 jaar

Groeten,
Lotteenjoy

Littera

Berichten: 2053
Geregistreerd: 11-04-12
Woonplaats: Onder de zon en boven de grond

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 00:02

Wat vervelend voor je!

18 jaar is een goede leeftijd om op kamers te gaan, dat zou een oplossing kunnen zijn. Zit je nog op school, studeer je of werk je al? Via websites als kamernet en via Facebookgroepen zou je kunnen kijken naar kamers. Dit is vaak makkelijker in een stad dan in een dorp.
Edit: Ik zie in je profiel dat je een opleiding volgt, dus ik zou een vertrouwenspersoon, mentor of coördinator binnen je opleiding benaderen aanraden als eerste stap!

Als je nog op school zit of studeert: vaak is er een decaan, coördinator of vertrouwenspersoon die je met dit soort kwesties kan helpen. Mocht je dit niet hebben: de huisarts kan je vaak ook helpen om de juiste instantie voor hulp te vinden.
Laatst bijgewerkt door Littera op 11-12-17 00:04, in het totaal 1 keer bewerkt

PrinceAmos
Berichten: 2757
Geregistreerd: 26-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 00:02

Opa en oma? Oom en tante? En anders begeleid wonen misschien een optie? Of een opvanggezin. Het lijkt me wel belangrijk dat je morgen daarvoor hulp gaat zoeken, zo snel mogelijk natuurlijk. Sterkte ermee..

Chiave

Berichten: 5491
Geregistreerd: 19-03-12

Re: Thuis situatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 00:04

Allereerst: wat een nare situatie. :(:)

Wat betreft woonruimte: ik ga mee met PrinceAmos. Kun je zo lang bivakkeren bij familie?

xChanelx
Berichten: 1918
Geregistreerd: 05-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 00:07

Wat een vervelende situatie zeg!
Je kunt je aanmelden bij het maatschappelijk werk in jouw woonplaats. Zij kunnen samen met jou de situatie in beeld brengen en kijken naar een geschikte oplossing.

Veel succes!

senna21

Berichten: 11825
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 00:08

Misschien kunnen jij en je vader hulp krijgen. Gesprekken/ begeleiding zodat jullie elkaar beter begrijpen en leren om te gaan met de situatie.

Marocje
Berichten: 5600
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 00:11

Werk je, doe je een opleiding of beide?

Ik zou me als eerste inschrijven bij de woningbouw. Heb je niet meteen wat (ws), maar alle tijd is meegenomen.
Wat voor iets zoek je? Echt voor jezelf of is eerst op kamers ook goed?

Laat veel mensen weten dat je op zoek bent. Ik heb de mooiste plekjes viavia horen gaan. Die komen niet op een site.

Veel sterkte, niet fijn om vanwege problemen op jezelf te moeten gaan..

Abacab

Berichten: 1894
Geregistreerd: 10-08-02

Re: Thuis situatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 17:00

pfoe wat akelig voor je.

Omdat je al 18 bent lijkt me dat de perfecte leeftijd om je vleugels uit te slaan en op jezelf te gaan wonen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110639
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Thuis situatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 17:01

Kamertraining? Ik weet niet of dat nog bestaat, maar dan heb je een eigen kamer in een complex waarbij ze je helpen om op eigen benen te staan.

KimD

Berichten: 20410
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 17:02

Het is een nare situatie, maar bij mij komt toch als eerste de vraag boven waar deze ruzies vandaan komen? Als dit ruzies zijn waar jij ook je steentje in bij draagt zou ik zeggen, ga eens met je vader en zijn vriendin om tafel, praat er goed over en kijk of jullie toch een oplossing kunnen komen samen.

Anders is de eerstvolgende voogd misschien een oplossing, enig idee wie dat is?

senna21

Berichten: 11825
Geregistreerd: 17-03-09

Re: Thuis situatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 17:14

Om op kamers te gaan/zelfstandig te gaan wonen, kost een flinke duit. (Huur, verzekeringen, dagelijkse boodschappen, etc.) Dat is niet voor iedere 18-jarige mogelijk.
Dus houd je scope wat breder qua mogelijkheden. Ruzie is niet altijd onoplosbaar.
Sterkte

Ketaki

Berichten: 12030
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: dreamland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 17:15

Cayenne schreef:
Kamertraining? Ik weet niet of dat nog bestaat, maar dan heb je een eigen kamer in een complex waarbij ze je helpen om op eigen benen te staan.

kamertraining bestaat zeker :j :j :j

Duhelo

Berichten: 28526
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 14:21

MWS => LZP

Hutcherson

Berichten: 7334
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: Thuis situatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 20:38

Inderdaad zoals gezegd opzoek naar een kleine woning voor jezelf. Zorgen voor een dak boven je hoofd. Als het niet (meer) klikt dan is het tijd om te gaan.

Anoniem

Re: Thuis situatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 16:08

Ik zou inderdaad zoals eerder gezegd contact opzoeken met een coördinator van je studie. Dat kan een begeleider zijn, maar als je het niet prettig vindt om je thuissituatie daar uit te leggen kan je ook naar de decaan of studentenpsycholoog stappen. Die hebben vaak heel wat middelen om jou op weg te helpen, waaronder helpen met inschrijven bij bijvoorbeeld woningbouwverenigingen of inderdaad zoiets als kamertraining.

Verder wil ik je even een hart onder de riem steken want het klinkt alsof je in een ontzettend rottige situatie terecht bent gekomen, goed dat je op het punt bent gekomen dat je voor jezelf kiest en niet meer zo wilt leven :*