Nu met het openbaar vervoer..

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LillvalantoS
Berichten: 320
Geregistreerd: 26-08-12
Woonplaats: gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 20:50

Nou Amsterdam muidenpoort staat ook helemaal vast.. we staan hier al anderhalf uur. Onze trein naar gouda ging eerst 7 uur toen half 8 en toen 8 uur en en nu half 9 ... denk dat we hier nog wel ff staan.. kiosk zit inmiddels propvol voor de warmte :’) Ondertussen hoor ik ook alleen maar sirenes ...

Goldwynn

Berichten: 1427
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Helaas weer in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 20:50

Dammie schreef:
Goldwynn schreef:
Weet iemand misschien hoe het zitten tussen Naarden-Bussum een Amersfoort? Mijn zusje staat dat op het treinstation en moet naar Leusden, maar tot nu toe geen trein gezien, en wat ik van de ns site zie zullen er voorlopig ook geen treinen rijden.

Mijn ouders kunnen haar niet halen omdat we alleen zomerbanden + achterwiel aandrijven..

Staat je zus nu op Naarden Bussum?


Ja volgens mij wel. M'n vader had dr gezegd naar een hotel te zoeken, maar denk niet dat ze al weg is.

Dammie

Berichten: 3321
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Ja.

Re: Nu met het openbaar vervoer..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 20:52

Er komt een trein naar Amersfoort, volgens de ns site.

Goldwynn

Berichten: 1427
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Helaas weer in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 20:54

Dammie schreef:
Er komt een trein naar Amersfoort, volgens de ns site.


Welke bedoel je? Op de site staat inderdaad die van 19.06 nog, maar staat verder niets over vertraging / uitval bij, dus ik heb geen idee of die rijdt. En die van 20.36, maar dat is dan ook maar de vraag of dat die niet alsnog uitvalt..

Zou voor haar wel heel fijn zijn als die rijdt, is in ieder geval alweer een stap dichter bij huis..

Dammie

Berichten: 3321
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Ja.

Re: Nu met het openbaar vervoer..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 20:56

Ja, die 20:36.

Danielleeee_
Berichten: 3173
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Re: Nu met het openbaar vervoer..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 21:19

Pff jeetje het wordt er ook niet beter op hè.. :(:)

Succes iedereen die nog op een trein staat te wachten of die ergens gestrand is!

NoGo

Berichten: 1896
Geregistreerd: 30-08-03
Woonplaats: ergens bij de zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 21:28

Mochten er bokkers op amsterdam of leiden gestrand zijn wij hebben nog 2 slaapplekken vrij;)

soloro

Berichten: 2303
Geregistreerd: 18-07-12

Re: Nu met het openbaar vervoer..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 22:14

Ik ga morgen mijn laatste poging doen om naar mijn studentenkamer te komen (heb woensdagochtend les, dus als ik het morgen niet haal, dan kan ik niet naar die les) en anders ga ik zondagavond wel weer :=

_xManadisx_

Berichten: 3139
Geregistreerd: 22-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 22:20

NoGo schreef:
Mochten er bokkers op amsterdam of leiden gestrand zijn wij hebben nog 2 slaapplekken vrij;)


Ik eventueel in utrecht, alleen moet ik morgen wel vroeg op.

melissac

Berichten: 1008
Geregistreerd: 02-06-13
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 22:20

soloro schreef:
Ik ga morgen mijn laatste poging doen om naar mijn studentenkamer te komen (heb woensdagochtend les, dus als ik het morgen niet haal, dan kan ik niet naar die les) en anders ga ik zondagavond wel weer :=


Nou ik moet eigenlijk deze week wel gewoon, mis volgende week ook al 3 dagen omdat ik dan op vakantie ga. :')

soloro

Berichten: 2303
Geregistreerd: 18-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 22:27

melissac schreef:
soloro schreef:
Ik ga morgen mijn laatste poging doen om naar mijn studentenkamer te komen (heb woensdagochtend les, dus als ik het morgen niet haal, dan kan ik niet naar die les) en anders ga ik zondagavond wel weer :=


Nou ik moet eigenlijk deze week wel gewoon, mis volgende week ook al 3 dagen omdat ik dan op vakantie ga. :')


Ik heb dus alleen woensdagochtend les, maar dan MOET ik morgen aankomen in mijn studentenkamer, anders is het pech haha. Het is gelukkig geen verplichte les. Maar goed als ik het morgen niet red dan hou ik op met proberen en ga ik zondagavond wel weer :')

En normaal duurt mijn reis dus al 3,5 uur van deur tot deur... hoeft van mij ook niet nog eens een stuk langer :')

Janneke2

Berichten: 22747
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 22:28

De trein tussen Meppel en Zwolle heeft geen last meer van de autopech en rijdt weer.

Maar dan toch vooral om mensen naar huis te brengen.

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 22:30

Wij hebben een plek in Arnhem!
Wel met loslopend wild (konijnen :+).

BingeldingJarig

Berichten: 2935
Geregistreerd: 10-10-05
Woonplaats: Oostzaan

Re: Nu met het openbaar vervoer..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 23:24

Ik zal jullie laten meegenieten van mijn wereldreis vandaag :+
Dit is wat ik op Facebook had geschreven nadat ik ruim 2 uur naar huis had gelopen

11 december 2017. Code rood wordt er gemeld. Iedereen eerder naar huis vanaf zijn werk. Ik dus ook! Kwart voor 4 in de tram 4 uur op centraal station. Bussen konden perron niet meer op. Kak!!! Dus op naar De Prins Hendrikkade want vanaf daar zouden ze wel rijden. Na een half uur wachten geen bus. Kak! Ondertussen moest ik natuurlijk plassen. Wc gevonden en daarna op naar de pont. Vraag je aan meneer bij de pont: “Meneer rijden daar aan de overkant de bussen wel?”
Volmondig zei hij JA ZEKER! Helemaal TOP dacht ik aangezien ik ondertussen een wandelende sneeuwpop was. Aan de overkant BOMVOL met mensen. Kak!!! Dit ziet er niet goed uit. En jawel mijn gevoel had gelijk weer geen bussen. Ondertussen was het 17:00 uur en leek ik wel een hele stijve wandelende sneeuwpop
Oke wat gaan we doen. Ophalen met de auto was op dat moment geen optie. Alles stond stil en vast. KAK!! DAT WERD DUS LOPEN.

Jawel Willemijn ging lopen vanaf het centraal station naar oostzaan! Gewoon omdat het kan en omdat het zulk heerlijk weer was!

Gelukkig was ik niet de enige maar met nog zeker 100 mensen gezellig aan de wandel. Talloze glijdpartijen en ongelukjes onderweg. Auto’s konden niet wegkomen wat een ellende.

Tot tuindorp oostzaan gezellig met een vrouwtje lopen kletsen maar goed die was toen thuis. Ze bood me nog wel een kop warme thee aan! De schat maar aangezien het ondertussen half 7 was ben ik maar door gelopen. Anderhalf uur aan de wandel en nog steeds niet thuis ik was er wel klaar mee.

Kevin belt waar loop je nu. Ja daar en daar oke hij kwam eraan hij kon er nu door met de auto. Plek afgesproken en BAM natuurlijk batterij leeg. Kak voor de honderdste keer die middag. Ik hoefde gelukkig nog maar een “klein” stukje te lopen als witte wandelende stijve sneeuwpop verkleumd tot op het bot. Eindelijk!! De “afgesproken” plek in het vizier maar helaas een bus die geschaard stond op de weg en 2 auto’s die de “helling “ niet op kwamen. Ik dacht wegwezen hier ik zag de bui al hangen. Maar helaas ze hadden de wandelende tot op het bot verkleumde sneeuwpop al zien lopen Mevrouw!! Kunt u misschien helpen de auto’s omhoog te duwen. Ja hoor natuurlijk geen probleem ik loop pas bijna 2 uur heb nog genoeg energie over! Ja zegt die meneer als we elkaar allemaal een beetje helpen met dit weer komt het allemaal goed!
Prima meneer kunt u dan als u auto los is deze wandelende tot op het bot verkleumde sneeuwpop thuis brengen pleeeaaassseee
Helaas hij moest de andere kant op! ZO JAMMER!!!

Maar gelukkig stond een paar honderd meter verderop mijn geweldige auto met die heerlijke verwarming mij op te wachten!! Dus de laatste anderhalve kilometer kon ik gelukkig zitten

Ja al met al 3,5 uur onderweg geweest waarvan dik 2 uur gelopen!

Ik kan jullie vertellen de “sneeuwstorm” op 11 december 2017 zal ik niet snel vergeten!!

Steeph

Berichten: 4346
Geregistreerd: 02-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 23:28

Bingelding schreef:
Ik zal jullie laten meegenieten van mijn wereldreis vandaag :+
Dit is wat ik op Facebook had geschreven nadat ik ruim 2 uur naar huis had gelopen

11 december 2017. Code rood wordt er gemeld. Iedereen eerder naar huis vanaf zijn werk. Ik dus ook! Kwart voor 4 in de tram 4 uur op centraal station. Bussen konden perron niet meer op. Kak!!! Dus op naar De Prins Hendrikkade want vanaf daar zouden ze wel rijden. Na een half uur wachten geen bus. Kak! Ondertussen moest ik natuurlijk plassen. Wc gevonden en daarna op naar de pont. Vraag je aan meneer bij de pont: “Meneer rijden daar aan de overkant de bussen wel?”
Volmondig zei hij JA ZEKER! Helemaal TOP dacht ik aangezien ik ondertussen een wandelende sneeuwpop was. Aan de overkant BOMVOL met mensen. Kak!!! Dit ziet er niet goed uit. En jawel mijn gevoel had gelijk weer geen bussen. Ondertussen was het 17:00 uur en leek ik wel een hele stijve wandelende sneeuwpop
Oke wat gaan we doen. Ophalen met de auto was op dat moment geen optie. Alles stond stil en vast. KAK!! DAT WERD DUS LOPEN.

Jawel Willemijn ging lopen vanaf het centraal station naar oostzaan! Gewoon omdat het kan en omdat het zulk heerlijk weer was!

Gelukkig was ik niet de enige maar met nog zeker 100 mensen gezellig aan de wandel. Talloze glijdpartijen en ongelukjes onderweg. Auto’s konden niet wegkomen wat een ellende.

Tot tuindorp oostzaan gezellig met een vrouwtje lopen kletsen maar goed die was toen thuis. Ze bood me nog wel een kop warme thee aan! De schat maar aangezien het ondertussen half 7 was ben ik maar door gelopen. Anderhalf uur aan de wandel en nog steeds niet thuis ik was er wel klaar mee.

Kevin belt waar loop je nu. Ja daar en daar oke hij kwam eraan hij kon er nu door met de auto. Plek afgesproken en BAM natuurlijk batterij leeg. Kak voor de honderdste keer die middag. Ik hoefde gelukkig nog maar een “klein” stukje te lopen als witte wandelende stijve sneeuwpop verkleumd tot op het bot. Eindelijk!! De “afgesproken” plek in het vizier maar helaas een bus die geschaard stond op de weg en 2 auto’s die de “helling “ niet op kwamen. Ik dacht wegwezen hier ik zag de bui al hangen. Maar helaas ze hadden de wandelende tot op het bot verkleumde sneeuwpop al zien lopen Mevrouw!! Kunt u misschien helpen de auto’s omhoog te duwen. Ja hoor natuurlijk geen probleem ik loop pas bijna 2 uur heb nog genoeg energie over! Ja zegt die meneer als we elkaar allemaal een beetje helpen met dit weer komt het allemaal goed!
Prima meneer kunt u dan als u auto los is deze wandelende tot op het bot verkleumde sneeuwpop thuis brengen pleeeaaassseee
Helaas hij moest de andere kant op! ZO JAMMER!!!

Maar gelukkig stond een paar honderd meter verderop mijn geweldige auto met die heerlijke verwarming mij op te wachten!! Dus de laatste anderhalve kilometer kon ik gelukkig zitten

Ja al met al 3,5 uur onderweg geweest waarvan dik 2 uur gelopen!

Ik kan jullie vertellen de “sneeuwstorm” op 11 december 2017 zal ik niet snel vergeten!!

:(:)
Stiekem moest ik af en toe wel even grinniken :o
Laatst bijgewerkt door Steeph op 11-12-17 23:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Ierpier

Berichten: 1831
Geregistreerd: 28-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 23:30

Jeetje wat een avontuur :') in ieder geval een goed verhaal aan overgehouden, maar leuk is anders :+ . Hopelijk ben je inmiddels weer ontdooid :Y) :(:) .

BingeldingJarig

Berichten: 2935
Geregistreerd: 10-10-05
Woonplaats: Oostzaan

Re: Nu met het openbaar vervoer..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 23:49

Als ik het zo terug lees was het achteraf gezien ook best grappig ;)

Ben blij dat ik lekker warm thuis zit al heb ik wel zere benen :+

Dorus

Berichten: 13208
Geregistreerd: 06-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 00:03

Chappeau, wat een held dat jij zo ver bent gelopen _O_

Ik was voorbereid op een fikse wandeling van een 4-6 kilometer, want ik zag de bui al hangen dat de bussen niet zouden rijden. Stille hoop dat mss een collega mij in dat geval een eind op weg zou helpen.
Toen die betreffende collega mij eruit schopte reden de bussen wel weer, maar de eerstvolgende ging ik niet meer halen die die daarna duurde nog een uur. Daarop stelde hij precies voor waar ik op gehoopt had, om mij er bij de oprit naar de snelweg uit te gooien, waardoor ik nog maar een kwartier hoefde te lopen over een schoon fietspad.
Heerlijk gewandeld, want ondertussen was het ook redelijk droog.

Zoolgangster

Berichten: 9584
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 01:17

Ik heb vanavond 6 kilometer gewandeld... op de heenweg kon ik fietsen, maar op de terugweg lag er net teveel sneeuw op de fietspaden om verantwoord te kunnen fietsen... en toen ik toch op wilde stappen, was er zelfs een jongen die zei dat hij het zelf geeneens durfde... toen durfde ik zelf ook niet meer. :')
Alleen op korte stukken kon ik fietsen.

Dat werd een héle lange wandeling... was bijna anderhalf uur later thuis dan ze van me gewend zijn. :D

Ik liep langs het station en daar was het nog knap druk voor de tijd van de dag... en op de elektronische borden bij de bushaltes viel de ene na de andere rit uit...

_Annemiek

Berichten: 1247
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 06:01

Mijn man is vrachtwagenchauffeur, het bedrijf heeft alle chauffeurs verzocht om rechtsomkeert te maken naar huis met als gevolg dat manlief al om 1uur thuis was.... blij dat het bedrijf het zelf in gezien heeft dat het tw gevaarlijk was...

Bonnyyyyyy
Berichten: 1934
Geregistreerd: 18-12-08

Re: Nu met het openbaar vervoer..

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 06:58

Gelukkig was ik een dagjd vrij, en ging de geplande vergadering niet door. Een collega kwam dus niet naar Purmerend vanaf a'dam. Die heeft bij een ander collegaatje (die er met een maand werkt)geslapen. Terwijl die niet eens werkte hahah

fleurtjeuh
Berichten: 10314
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Re: Nu met het openbaar vervoer..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-17 07:37

Ik ga vandaag weer naar het werk proberen te gaan en we zien wel of het lukt!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110678
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Nu met het openbaar vervoer..

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 08:09

Als ik dit topic lees lijkt het net alsof we het met z'n allen hebben over 'de hel van 2017' :')

BingeldingJarig

Berichten: 2935
Geregistreerd: 10-10-05
Woonplaats: Oostzaan

Re: Nu met het openbaar vervoer..

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 08:38

Ben benieuwd hoe vanochtend alles rijdt in het ov. Ik ben gelukkig vrij moet alleen half 9 bij huisarts zijn maar dan ga ik met de auto

AmyJamess

Berichten: 2119
Geregistreerd: 03-10-08
Woonplaats: Hengelo (OV)

Re: Nu met het openbaar vervoer..

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 09:10

Vanmorgen reden in Hengelo niet alle treinen. Ook vertragingen, ben benieuwd of het vanmiddag beter wordt.