Zoveel geluk gehad...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
annebe

Berichten: 5925
Geregistreerd: 08-05-05
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 09:01

Veel sterkte Joolien, de breuk en pijn trekken op een gegeven moment wel weg.
De psysche kan later pas een "probleem" gaan worden. Vooral blijven praten helpt al en eventueel straks EMDR.

Zou je het leuk vinden om een kaartje te ontvangen?

chocobroodje

Berichten: 15420
Geregistreerd: 31-12-08
Woonplaats: Beek

Re: Zoveel geluk gehad...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 09:54

Fysio is ook voor je vingers zeker aan te raden. Want door beweging zal de zwelling wat gaan wegtrekken. Door dat onder begeleiding van fysio te doen zul je niet snel iets overbelasten. Toen ik in dat traject zat en de dystrofie begon te verschijnen kreeg ik dagelijks een half uur fysio aan die hand. Voornamelijk aan de vingers omdat die begonnen te verstenen. Het heeft bij mij wel wat geholpen want had ik het niet gedaan was de hele hand nu compleet versteend. Dat is nu niet helemaal zo, de duim kan ik wat bewegen net als mijn vingers als geheel. Een vuist maken kan niet echt (ongeveer halverwege), en de pols kan ik helemaal niet bewegen en is versteend door litteken weefsel en verkleefde spieren en zenuwen.

02-07-2015 mama van een prachtig prinsesje! <3 Opzoek naar een LennyLamb draagtrui maat XL!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 15:56

Skoda NL heeft me een bloemetje gedaan :D
Afbeelding

xxVon
Berichten: 1110
Geregistreerd: 04-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 22:33

Joolien schreef:
Skoda NL heeft me een bloemetje gedaan :D
[ Afbeelding ]


Toch lief, en of je een nieuwe fabia komt kopen ;)

[o] Klasse I + 18 / Klasse II + 7 / Klasse III + 2
B + 1 /

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 01:21

annebe schreef:
Veel sterkte Joolien, de breuk en pijn trekken op een gegeven moment wel weg.
De psysche kan later pas een "probleem" gaan worden. Vooral blijven praten helpt al en eventueel straks EMDR.

Zou je het leuk vinden om een kaartje te ontvangen?

Natuurlijk vind ik dat leuk! Ik pb je morgen even mijn adres.

Vandaag een hele goede dag gehad. Wat oefeningen gekregen bij de fysio en boodschappen gedaan. Daarna gegeten bij mn schoonouders. Voelde me toen nog steeds goed dus toch naar de pubquiz gegaan waar ik altijd bij ben om de 2 weken. Met het idee om een uurtje te blijven maar ik zat lekker en ik bleef me goed voelen, dus tot het einde(23 uur) vol gehouden. Vond het erg leuk om er weer even uit te zijn :)

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 19:23

Jeetje wat ontzettend heftig! Ik snap wel dat je in paniek was. Dat is niet niks. Een engeltje op je schouder! Zeker weten!

Joolien schreef:
Ik werd op zo'n plaat gelegd met mn hoofd vast maar damn, dat was onwijs afzien. Mn achterhoofd deed gruwelijk veel pijn door die plank, ik werd er naar van. Het duurde allemaal ook aardig lang, ik had pijnstilling maar dat werkte niet echt.


Oooh dit herken ik zo goed! Het is al weer 20 jaar geleden, maar ik ben rond mijn 10de aangereden met een auto terwijl ik fietste. Ik herinner me weinig, maar precies dit herinner ik me. Pijn. Stil moeten liggen met het gezicht omhoog, op mijn achterhoofd op een harde koude plank, en het deed zon pijn!! Afschuwelijk!

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 21:58

Ja die plank was verschrikkelijk.

Nieuwe gips is prettig maar nu de zwelling is afgenomen zat het gips me bij de duim heel pijnlijk. Dus net een stuk ingeknipt maar ben bang dat t gips nu te los zit. Had al t gevoel dat ik t met mn duim het gips op zn plek moest houden ofzo. Zucht, irritant! Kan er zo 3 vingers in steken :=


Afbeelding

Adamootje

Berichten: 6206
Geregistreerd: 10-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 22:07

Jeetje Joolien, wat een klap! En wat een impact moet het voor jou hebben! Je hebt absoluut een engeltje op je schouder gehad. Ik zou je ook graag een kaartje willen sturen. :)

Always be yourself. Unless you can be a mermaid. Then... always be a mermaid!

_KiMbErLeY_

Berichten: 7555
Geregistreerd: 03-12-05
Woonplaats: Hier

Re: Zoveel geluk gehad...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 01:48

Weer naar de gipskamer dus :x


Hoe voel je je nu?

Anoniem

Re: Zoveel geluk gehad...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 11:43

Vanmiddag toch weer naar de huisarts. Sinds gisteravond gierende pijn in 1 ruggenwervel. Vannacht bijna in paniek van de pijn wakker geworden :( zolang ik stil lig is er niks aan de hand maar zodra ik ga bewegen kan ik wel janken zo pijn :(
Vind t doodeng, ook omdat ik verwacht had dat de ha assistent heel snel reageerde dat ik langs moet komen, ik dacht dat ze me wel zou sussen met dat het wel goed komt. Normaal is ze ook heel streng en kun je bij mijn ha geen afspraak maken na 10 uur. Dus ik ben in lichte paniek.

kimmie1

Berichten: 2342
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Zoveel geluk gehad...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 12:14

Rustig blijven ademen en tot je naar de huisarts kunt je gemak houden, misschien lekker liggen op de bank met een boekje of film. Komt vast wel goed, en als je in paniek gaat ga je juist van alles voelen en verstrakken in je lijf. Adem in , adem uit....veel sterkte, hou je goed!

Ik mis je zo ik mis je meer en meer ik zie je in mn dromen keer op keer.....Lieve Mam Luf You!!! 19-8-1949/10-2-2005

Anoniem

Re: Zoveel geluk gehad...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 16:46

Gelukkig niks ernstigs, pijn is ook minder, misschien toch getriggerd door de paniek.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131994
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 16:49

Zou zomaar kunnen. En door zo'n klap heb je soms ook nog (heel veel) later ineens pijnen en vaagheden die zomaar uit het niets op lijken te duiken. Gelukkig dat er verder niks ernstigs aan de hand is want volgens mij heb je al wel genoeg voor je kiezen gehad :(:)

Afwezig tot nader order. Bij vragen graag contact opnemen met een ander teamlid.
It's not easy being green *** Kermit ***

daantjuhhh

Berichten: 26857
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Zoveel geluk gehad...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 18:59

Kan de paniek zijn, maar vergeet niet dat al je spieren en flinke klap hebben opgevangen. Je gaat daardoor anders lopen en anders zitten waardoor je ineens pijntjes kunt hebben.

[o] [o] [o]
Andoy's legacy: M1 + 10 http://www.wanicare.com

pmarena

Berichten: 48058
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Zoveel geluk gehad...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 19:27

Pijn die je duidelijk in een ruggenwervel voelt zitten kan toch ook heel goed komen door uitstraling, door triggerpoints in de bespiering naast je wervelkolom :j

Anoniem

Re: Zoveel geluk gehad...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 22:23

Pijn is gelukkig sinds vandaag weer veel minder. Ben wel onwijs moe, gisteren een wat drukkere dag gehad. Morgen weer gipskamer bellen. Leek gisteren of ik t gips er zo af kon trekken := Moet t ook vasthouden met mn vrije vingers, anders zakt t gewoon af. Of nja, mn pols zakt erin weg zeg maar :P

marleen_usar

Berichten: 24642
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 23:21

Moe zijn hoort er bij, ik zit ook in het gips en ben ook kapot. Gewoon ook van alles wat er omheen is gebeurt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 16:14

Zo we zijn even wat verder en het leek goed te gaan. Tot vandaag... Ik werd wakker met zware hoofdpijn en een stijve nek, inmiddels pijn in mn nek en rug...
Ik kan wel janken zo poedersuiker voel ik me, bang dat het toch mis gaat met de rug en nek. ;(

pmarena

Berichten: 48058
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Zoveel geluk gehad...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 16:43

Het kan ook de griep / verkoudheid zijn die heerst....daar krijg je ook koppijn van en dat alles zeer doet in je spieren :) Heb je toevallig ook branderige ogen? Daar hoor je ook veel mensen over in combinatie daarmee :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 22:12

pmarena schreef:
Het kan ook de griep / verkoudheid zijn die heerst....daar krijg je ook koppijn van en dat alles zeer doet in je spieren :) Heb je toevallig ook branderige ogen? Daar hoor je ook veel mensen over in combinatie daarmee :)


Oh ik hoop het, van mij mag het een griep zijn die 2 weken aanhoud, maar geen wiplash. Was ook onwijs moe vanmiddag, heb nog 2 uur geslapen. Was ook misselijk, maar dat kwam denk ik door de spanning, want dat is vols mij niet perse een symptoom van een wiplash.

Yacintha

Berichten: 1068
Geregistreerd: 28-07-10
Woonplaats: Nieuw-Schoonebeek

Re: Zoveel geluk gehad...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 22:20

Het hoeft inderdaad geen teken te zijn van een whiplash.
Ik heb een aantal jaar geleden een whiplash opgelopen, maar had nooit last van misselijkheid. Enkel van de pijn door een breuk op de eerste dag

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 00:02

Glukkig is de last van mn nek weer afgenomen. Vandaag ook het gips eraf, hiep hoi! Alleen nog erg veel last van mn pols, waarschijnlijk zwaar gekneusd of een klein breukje ergens. Ben meteen bij de handfysio geweest omdat de boel nog erg stijf was. Nu rustig weer een beetje bewegen, ben benieuwd hoe het gaat.
Afbeelding

Rocamor

Berichten: 10826
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Zoveel geluk gehad...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 07:34

Wat is het nu geweest Joolien? Dat van je nek?

Mag je van je fysio ook oefeningen doen met je pols in warm water?

Áls je het niet vertrouwt met je pols, gewoon vragen om een nieuwe röntgenfoto. Kneuzingen kunnen helaas erg lang duren.

Rockes <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 22:18

Warm water hebben ze niet gezegd. Pols moet ik even aankijken, doet nog wel erg veel pijn, maar ik til het even over het weekend. Als het niet afneemt, trek ik aan de bel.
De nek en rug heb ik nog steeds wisselend last, dus ga van de week even lang bij de fysio.

Vandaag de nieuwe auto opgehaald, een Clio. En direct naar mn verzorgpaard gereden, dus over de weg van het ongeval. Dat was wel pittig hoor, maar het was te doen. Kreeg direct flashbacks maar kon er goed bij blijven. Mn vriend was mee, dat was fijn om tegenaan te praten. En ik was erg blij om weer even naar de paarden te gaan :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 15:52

Mochten er nog mensen benieuwd zijn naar het gevolg. Morgen ga ik weer terug naar de chirurg in het ziekenhuis, mn hand ziet er niet goed uit, kan mn pink niet goed buigen. Het doet geen pijn maar hij blokkeert gewoon. Daarnaast is er ook duidelijk te zien dat het niet goed zit, want ik mis gewoon mijn knokkel. Het lijkt sowieso niet goed te zijn geheeld, maar ik voel ook op een plek waar het niet hoort een harde plek zitten zoals bot, dus ik ben bang dat een deel verschoven is ofzo. Ook is het met de pols nog steeds niet goed, de pijn is ook niet zoals het hoort.

Ik baal echt als een stekker, want ik ben bang dat ze de boel open moeten gaan gooien in mn hand. -O-

Even een foto voor beeldvorming.
Afbeelding
Das pech, knokkel weg...

Edit: ik kreeg gisteren opmerkingen over die kuiltjes in mn hand, maar die heb ik standaard al :P

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: alweerkwijt, Amazonbot, Axxy, CharlesZ, DWitzel, Eineges, Eliana, GrapeshotBot, Hanneke1989, Hanneke_68, hortensia, IASCrawler, Ine23, Leandra, maessie, meintje, moralian, mvdende, Poety, YandexBot, Yom, zuperzmoker en 178 bezoekers