Opleiding SPH

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Opleiding SPH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-01-04 19:54

Ik ga na mijn SPWopleiding (bijna klaar) de opleiding SPH doen. Ik ben er erg enthousiast over, lijkt mij heel leuk. Wie van jullie doen SPH of kennen SPHers? Of heeft een SPH opleiding gedaan?

Kom maar op met verhalen, successtory's ed.

Dromen, denken, durven, doen, doorgaan


Misja

Berichten: 3317
Geregistreerd: 12-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 20:04

Ik zit nu in het 4e en laatste jaar dus van de SPH. Ben op het moment aan het afstuderen in de psychiatrie!
Wat wil je zoal weten??? Haha!
Je mag ook gerust PB-en of me toevoegen op msn!

Op het randje van de afgrond..is het uitzicht het mooist!.......

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 20:30

Ik was ook van plan om dat na spw4 te gaan doen, ik heb wat informatie gevraagd aan mijn groepsdocent maar die raadt het af.
Waarom: je doet hetzelfde werk als een spw'er maar je kost meer voor je werkgever dankzij je hbo opleiding, je zal dus als sph'er minder snel werk vinden dan als spw'er en je doet hetzelfde werk... Lijkt mij dus vrij nutteloos om dit erachteraan te plakken.

Ik zit er nu over te denken om maatschappelijk werk te gaan doen hierna.

28-09-2007
Nothing compares too you...

Misja

Berichten: 3317
Geregistreerd: 12-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 20:35

flair schreef:
Ik was ook van plan om dat na spw4 te gaan doen, ik heb wat informatie gevraagd aan mijn groepsdocent maar die raadt het af.
Waarom: je doet hetzelfde werk als een spw'er maar je kost meer voor je werkgever dankzij je hbo opleiding, je zal dus als sph'er minder snel werk vinden dan als spw'er en je doet hetzelfde werk... Lijkt mij dus vrij nutteloos om dit erachteraan te plakken.

Ik zit er nu over te denken om maatschappelijk werk te gaan doen hierna.



Hier ben ik het niet helemaal mee eens.. Op veel plekken (ik weet niet wat voor werk je wil gaan doen) vragen ze toch meet HBO-SPH dan SPW. En hetzelfde werk is ook niet helemaal waar.. Ik liep tegelijk stage met een SPW-er in een internaat, en onze taken verschilden behoorlijk..!
Bovendien word je binnen de SPH opgeleid voor een leidinggevende functie!
De deeltijd-afdeling zit bij ons bomvol met SPW-ers die toch (na aantal jaren) hun SPH diploma nog aan het halen zijn om hogerop te komen in hun baan..

Op het randje van de afgrond..is het uitzicht het mooist!.......

Gaia

Berichten: 1465
Geregistreerd: 13-01-02
Woonplaats: Nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 23:05

De SPH is geen leidinggevende opleiding. Tenminste...bij ons op het werk niet. Ik heb een aantal collega's die de SPH doen of gedaan hebben, en zij verdienen net zoveel als de SPWers.
Dit zal niet overal het geval zijn.
Zelf heb ik de SPW gedaan. Toen ik daarmee klaar was heb ik erover gedacht om de SPH te gaan doen, dit werd mij toen ook afgeraden omdat het redelijk op elkaar lijkt, alleen is het natuurlijk een HBO opleiding, dus hij zal wel wat zwaarder zijn.
Ik heb toen de opleiding tot Z-verpleegkundige gevolgd (werken met verstandelijk gehandicapten).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 00:25

Ik ben nu 1e jaars Social Work ( jah da's weer nieuw ) combi van SPH en MWD....Op Hogechool Inholland Alkmaar..
En of het bevalt....neej! Boos!
De komende 2 blokken gaan hopelijk wel leuk worden ( ouderen en specifieke doelgroepen)...
Maar als alles goed gaat ga ik volgend jaar duaal doen...dus ben ik lekker aan het werk....
Enne de opleiding is absoluut niet zwaar....dat scheelt wel weer dan...

gollempje

Berichten: 4186
Geregistreerd: 22-12-03
Woonplaats: Hillegom (ZH)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 07:29

ik ga vanaf september sph deeltijd doen.
heb er wel zin in! weet echt nog niet wat ik moet verwachten Haha!

heb hiervoor trouwens spw4 gedaan en werk nu een jaar Haha!

Misja

Berichten: 3317
Geregistreerd: 12-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 22:27

gaia schreef:
De SPH is geen leidinggevende opleiding.


Met een SPH diploma mag je een leidinggevende functie / managementfunctie 'bekleden'.
Bovendien hangt het erg van de doelgroep af wat betreft t verschil tussen SPW en SPH. Verstandelijk gehandicaptenzorg, als je alleen maar binnen groep wilt blijven werken, kun je met SPW ook wel af. Kinder en jeugdpsychiatrie, OAC's, en dergelijke wordt al een heel ander verhaal!

*edit* letter vergeten in de SPH Knipoog

Op het randje van de afgrond..is het uitzicht het mooist!.......

Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-01-04 11:36

Wat mij is vertelt dat is dat het een meer coordinerende functie is en dat trekt mij juist wel aan. Heb ook gehoord dat veel SPHers als SPWers aan de slag gaan, maar door je opleiding heb je denk ik dan wel meer mogelijkheden om hogerop te kunnen komen.

Verder zit ik eraan te denken om daarna nog in 1 jaar maatschappelijk werj te gaan doen.

Dromen, denken, durven, doen, doorgaan


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 96Laura, abbij, Besje, Callisto04, F_Orumster, Frummel01, Galaika, Googlebot, Kimberley_, Lau07, PlukenKrul, Sky_As, Xanthippe en 53 bezoekers