Na een jaar alsnog factuur, moet ik betalen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BigOne
Berichten: 38252
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 16:27

Liselot schreef:
Ik heb geen idee hoe dat in zijn werk gaat, voor hetzelfde geld krijgen zij het via de verzekeraar vergoed.

Hoe uitgebreid was het rapport, netjes uitgewerkt met alles er op en eraan of gewoon langs geweest en een ruwe schatting. In het eerste geval is 95 veel maar niet te, in het tweede geval zou ik even gaan praten en een uitgebreide gespecificeerde factuur vragen.

tengeltje11
Berichten: 7137
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 16:28

zo raar is dat toch niet?

je krijgt een bedrag wat het je gaat kosten.
om je auto te herstellen,ben je hem even 'kwijt'.
niet iedereen kan op dat moment zomaar even zijn wagen voor x-aantal dagen achterlaten.
maar meestal kijk je dan wanneer het best uitkomt,breng je hem dan in overleg binnen op een goed moment om te herstellen.
als TS dan beslist niet te herstellen,is dat haar keuze,maar kan de garage niet weten of ruiken.

Liselot

Berichten: 32191
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-17 16:28

Het is een jaar geleden dus nee, ik weet niet precies meer hoe dat toen gegaan is

tengeltje11
Berichten: 7137
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Na een jaar alsnog factuur, moet ik betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 16:31

maar als het voor de verzekering is,moeten ze meer geven dan een ruwe schatting natuurlijk.

als ik het goed begrijp,hebben zij een offerte opgemaakt om het te herstellen,op basis van wat hun opgemaakt hebben,is de verzekering tussengekomen en heeft deze dus ook betaalt,maar hebben jullie beslist om de auto zo te laten en niet te laten herstellen?

galgo

Berichten: 463
Geregistreerd: 20-03-08
Woonplaats: Werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 16:40

Even een voorbeeld....Het is simpel,

De schade is bij de garage begroot op €1100,-- plus de taxatiekosten à €100,-- maakt samen het schadebedrag incl. taxatie €1200,--. Dat krijg je uitbetaald.

Laat je nu niet repareren bij deze garage dan wil deze de taxatietijd betaald hebben, zijnde €100,--

Als je niet laat repareren dan kun je die €1100,-- in de zak steken of bij een vervangende auto betalen.

BigOne
Berichten: 38252
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 16:53

galgo schreef:
Even een voorbeeld....Het is simpel,

De schade is bij de garage begroot op €1100,-- plus de taxatiekosten à €100,-- maakt samen het schadebedrag incl. taxatie €1200,--. Dat krijg je uitbetaald.

Laat je nu niet repareren bij deze garage dan wil deze de taxatietijd betaald hebben, zijnde €100,--

Als je niet laat repareren dan kun je die €1100,-- in de zak steken of bij een vervangende auto betalen.

Zo werkt het vaak allang niet meer bij verzekeringen, ze betalen alleen uit wanneer het bij een door hun aangewezen bedrijf word hersteld en maak je hem niet, dan krijg je ook niets.

tengeltje11
Berichten: 7137
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Na een jaar alsnog factuur, moet ik betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 18:20

ik veronderstel dat TS toch uitbetaald is,want als de verzekering zou betalen,waarom zou je dan niet herstellen?

Ragdollcat
Berichten: 14665
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Re: Na een jaar alsnog factuur, moet ik betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 18:30

Ja, je moet gewoon betalen!

Wat ik vreemd vind is dat je er gewoon vanuit ging dat het wel goed is zo.

Alleen ik vind het bedrag wel een beetje aan de hoge kant, mogelijk is dat rente......van de afgelopen maanden dat je niet betaald had.

tengeltje11
Berichten: 7137
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Na een jaar alsnog factuur, moet ik betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 18:33

die prijs is zo hoog niet.
uiteindelijk is dat iets wat je gewoon ook terugkrijgt van de verzekering,dus tuurlijk wordt daar wat van geprofiteerd.

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 18:35

Ragdollcat schreef:
Ja, je moet gewoon betalen!

Wat ik vreemd vind is dat je er gewoon vanuit ging dat het wel goed is zo.

Alleen ik vind het bedrag wel een beetje aan de hoge kant, mogelijk is dat rente......van de afgelopen maanden dat je niet betaald had.

Natuurlijk niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 18:40

Bedrag is niet zo heel erg hoog hoor. Een garage rekent al snel €45/uur en hoger. Weet Ts veel of de verzekering achteraf nog contact heeft opgenomen met de garage? Misschien hebben ze nog gebeld, gevraagd het 1 en ander extra te beschrijven etc.

Liselot

Berichten: 32191
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-17 18:41

Ragdollcat schreef:
Ja, je moet gewoon betalen!

Wat ik vreemd vind is dat je er gewoon vanuit ging dat het wel goed is zo.

Alleen ik vind het bedrag wel een beetje aan de hoge kant, mogelijk is dat rente......van de afgelopen maanden dat je niet betaald had.


Sorry hoor, maar wat een onzin. Ik heb een maand na het rapport toen nog telefonisch contact met hem gehad om te zeggen dat ik de auto niet liet maken. Dan had hij er ook toen iets van kunnen zeggen.

tengeltje11
Berichten: 7137
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Na een jaar alsnog factuur, moet ik betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 18:42

maar heb je uitbetaald gekregen van de verzekering?heeft de garage dus een prijsopgave voor de verzekering moet maken of niet?want nu blijf je daar vaag over?

Liselot

Berichten: 32191
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-17 18:48

tengeltje11 schreef:
maar heb je uitbetaald gekregen van de verzekering?heeft de garage dus een prijsopgave voor de verzekering moet maken of niet?want nu blijf je daar vaag over?


Het feit of ik uitbetaald heb gekregen is niet relevant. Ik heb al lang aangegeven dat het rapport voor de verzekering gemaakt is

tengeltje11
Berichten: 7137
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Na een jaar alsnog factuur, moet ik betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 18:51

dat vind ik nu net wel relevant.

want lekker makkelijk anders.de verzekering betaalt uit,incl de prijs van de prijsschatting en dan zeg jij van 'oh,maar die moet ik toch niet betalen?'

als de verzekering niet tussenkomt,kan je horen bij de garage die de prijsopgave gemaakt heeft,die rekenen altijd ruim omdat ze weten dat de verzekering betaalt.
indien dit toch niet doorgaat,kunnen ze de prijs nog herzien,maar als er tussengekomen is door de verzekering heb jij gewoon dat geld gekregen,ook dat van die prijsraming.

Liselot

Berichten: 32191
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-17 18:52

Als de verzekering al uitbetaald heeft is dat niet incl de expertisekosten, die staan namelijk niet in het schaderapport vermeld.

En dit topic gaat daar helemaal niet over. Ik had alleen de vraag of ze na een jaar zomaar nog een factuur mogen sturen voor kosten waarvan ik niet wist dat ze er waren (dit is ook NIET met mij gecommuniceerd) en dat mag blijkbaar. Dus klaar.

Anoniem

Re: Na een jaar alsnog factuur, moet ik betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 18:54

Maar wat wil je nu Ts? Minder betalen? Niet betalen?

tengeltje11
Berichten: 7137
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 18:54

neen,maar die tijd rekenen zij heus mee in hun offerte,logisch ook,er is tijd in gekropen.
die staat dan gewoon tussen de 'werkuren',dus hoe je het ook draait of keer,je hebt ook dat bedrag teruggekregen van je verzekering.

Liselot

Berichten: 32191
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-17 18:54

DeMolenhoek schreef:
Maar wat wil je nu Ts? Minder betalen? Niet betalen?


Ik betaal gewoon hoor, heb ik ook al lang gezegd. Wilde alleen weten of het mocht en jaar naar dato, dat mag en dan betaal ik dus ook gewoon zonder morren

Ragdollcat
Berichten: 14665
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 18:59

GDG schreef:
Ragdollcat schreef:
Ja, je moet gewoon betalen!

Wat ik vreemd vind is dat je er gewoon vanuit ging dat het wel goed is zo.

Alleen ik vind het bedrag wel een beetje aan de hoge kant, mogelijk is dat rente......van de afgelopen maanden dat je niet betaald had.

Natuurlijk niet.



Ik zeg niet dat het zo is, maar mogelijk.......

_Nancy

Berichten: 14094
Geregistreerd: 07-09-06
Woonplaats: Heesch

Re: Na een jaar alsnog factuur, moet ik betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 08:23

Ja dat mag gewoon, netjes is anders... :n

Hier een klant op kantoor die 2015 nog aan het factureren is... En de belastingdienst die er bovenop zit, want die wil de aangifte IB hebben natuurlijk.. Maar wij kunnen de jaarcijfers niet definitief afronden als wij niet de nog te factureren omzet hebben :+

Tja, het mag tot x jaar na uitvoering van de werkzaamheden.

iirrssjjee

Berichten: 5936
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 09:38

tengeltje11 schreef:
ik veronderstel dat TS toch uitbetaald is,want als de verzekering zou betalen,waarom zou je dan niet herstellen?


Ivm de no-claim korting die je dan ineens kwijt bent waarschijnlijk? En dat kost je dan vaak veel meer dan dat je hem of zelf laat repareren of het maar gewoon zo laat.