Herinneringen die boven komen als je...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Suzanne F.

Berichten: 49205
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 09:01

ReadTheRulez schreef:
Muziek horen die bij een begrafenis is gedraaid

Langs het huis komen waar de mensen hebben gewoond

Of een soortgelijke auto zien waar hij ook in reed


Hier hetzelfde. De muziek kan ik echt niet horen want dan begin ik meteen te huilen.
Langs het oude huis rijden kan ik wel maar word ik heel weemoedig van. Net als het zien van de auto. En zo zijn er wel meer dingen.

Maar bepaalde geuren kunnen je ineens terugbrengen naar een periode die je allang vergeten was. Die ergens verborgen zat en ineens weer bovenkomt. Kan echt heel confronterend zijn.

_Anneruth

Berichten: 5142
Geregistreerd: 15-03-07
Woonplaats: Annerveenschekanaal

Re: Herinneringen die boven komen als je...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 09:14

Het nummer van Maaike Ouboter; 'dat ik je mis' kan ik niet meer luisteren zonder aan mijn overleden zwager te denken. Dat is vanaf toen onlosmakelijk aan elkaar verbonden.

Lynn_Nikita

Berichten: 25456
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Herinneringen die boven komen als je...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 09:20

Badedas, dan denk ik aan het bad in het oude huis van oma waar wij als kleinkinderen vaker ingingen bij een logeerpartij, Die hele woning zie ik zo nog voor mij terwijl zij na mijn 12e verhuisd is naar een kleinere woning.

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8290
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Re: Herinneringen die boven komen als je...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 09:39

Rotte appels in de boomgaard.
Mijn ouders wonen nu op de plek waar mijn oma vroeger woonde en daar ligt een appelboomgaard voor de deur. Als in de herfst niet alle appels zijn geplukt dan gaan ze rotten, dat is een heel apparte geur. Ik koppelde dat altijd aan haar omdat we altijd samen appel moes gingen maken van de appels

Pantykous

Berichten: 10485
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Re: Herinneringen die boven komen als je...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 09:55

Ik krijg het als ik wit stokbrood met roomboter en hagelslag eet. Dat smaakt naar vakantie. :D

Qimm

Berichten: 15159
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: Herinneringen die boven komen als je...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 10:00

Ik heb het met een aantal (heel onbekende) liedjes die m'n vader vroeger op cassettebandje had en enkel onderweg naar Oostenrijk werden gedraaid. Ik kan ze ook niet meer opzoeken, want ik weet het echt niet meer, maar laatst hoorde ik er weer toevallig 1 en zat ik weer met een puzzelboekje op schoot op de achterbank :D

Goof

Berichten: 28770
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Herinneringen die boven komen als je...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 10:08

Muziek en geuren roepen snel herinneringen op.
Ik probeer als ik op vakantie ben ook altijd bepaalde muziek te draaien zodat als ik die later hoor ik me terug kan wanen op een bepaalde plek of in een bepaalde situatie.

aerdenhout1

Berichten: 15891
Geregistreerd: 24-02-06
Woonplaats: Velsen noord

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 10:11

Ik wam 3 weken geleden in een park waar ik heel vaak liep met mijn vader die inmiddels al dik 3 jaar overleden is .Ik heb lopen janken als een klein kind. Een hele rare gewaarwording!

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 10:31

Ik heb het ook heel erg met geuren :j Vooral met mijn eigen parfums. Toen ik een halfjaar in Canada woonde een paar jaar geleden, had ik maar één parfum van thuis mee. Iedere keer dat ik die op doe, ben ik weer even in mijn appartement in Vancouver. Een andere parfum had ik mee tijdens mijn reis naar Australië, die doet me daar ook altijd heel erg aan denken. En nog een andere had ik mee naar Florida, waar mijn vriend me ten huwelijk heeft gevraagd. Iedere keer dat ik die op doe, moet ik weer denken aan die eerste week nadat we verloofd waren <3

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Herinneringen die boven komen als je...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 10:42

Wij zijn zon 10 jaar geleden naar australie verhuisd en de autoradio deed het niet. We kochten dus meteen een CD en toevallig was die van Mika. Hebben in het jaar dat we er zaten die CD zo vaak gedraaid dat als ik nu een van die liedjes hoor ik met een lach mee zit te zingen en weer helemaal daar in de zon langs het strand rijd <3

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 10:54

De geur van Melkmeisje badschuim. Dan zit ik weer even als klein meisje bij mijn opa en oma thuis in bad. Zie ik mezelf weer zitten in de blauw met witte badkamer en voel ik het blauw met zwart en witte hoogpolige badkleed onder mijn voeten. <3 Datzelfde geldt voor de zeep waarmee mijn oma zich al jaren wast.

En als ik oude muffige verhuisdekens zie en ruik - je weet wel van die grijze met geel en rood - denk ik aan de ontelbare keren dat mijn oma en ik met de paarden naar het strand van Burgh Haamstede gingen. En hoe we door de bossen sjeesten samen en hoe de kleine beentjes van mijn pony die van haar grote paard bijhielden in volle rengalop.. Vol bewondering keek ik dan naar mijn oma die sierlijk in verlichte zit op haar grote vosruin zat. Dat brave grote dier, die mij en de kleine pony altijd in de gaten leek te houden. Ik wilde net zo zijn als mijn oma.. <3
Moet alweer janken als ik eraan denk. Mijn oma leeft gelukkig nog en wordt komend jaar 79 jaar. We gaan binnenkort weer samen ergens een buitenrit maken. (Ja, mijn oma rijdt nog fanatiek paard, en goed ook! :)) ) Ik wil die momenten zo graag koesteren en ook heel graag laten vastleggen.