We gaan verhuizen in 2019... maar ik wil niet! :(

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
CoonArt

Berichten: 23292
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

We gaan verhuizen in 2019... maar ik wil niet! :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-17 22:46

Nou, eindelijk is het bekend geworden, we gaan begin 2019 verhuizen (in 2018 wordt de flat gerealiseerd) maar ja... ik zie er VRESELIJK tegenop. De appartementen schijnen nog kleiner te worden dan waar ik nu woon (begeleid) (ja, er is een beperkte keuze aan óf 'Studio' óf 'Appartement', dat laatste is groter (iets dan) dan Studio maar dat is weer een één-kamer woning (woon- en slaapkamer in één, met sanitair)

Maar ikzelf zou niet weten waarom ik weg zou gaan uit mijn oude woning. Toch kan ik niet blijven want had gehoord dat de flat waar ik nu (nog) woon tegen de vlakte wordt geknikkerd.

Normaal vindt ik verhuizen wel spannend en zo, maar nu..? Ben het gewend en zo mijn eigen plekkie.

Wel een voordeel dat het winkelcentrum zowat aan het eind van de straat is ipv zeulen met je tassen...

Oh oh wat een dilemma weer...

Heb al gesproken met de begeleiding maar die zegt dat ik maar moet afwachten en zo... ;(

Mavelle

Berichten: 4747
Geregistreerd: 30-03-08
Woonplaats: VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 22:57

Gelijk hebben ze want misschien valt het reuze mee. In een pasgebouwd huis wonen heeft ook voordelen natuurlijk, alles is spiksplinternieuw.

Suuszels

Berichten: 7325
Geregistreerd: 19-01-06
Woonplaats: Ridderkerk

Re: We gaan verhuizen in 2019... maar ik wil niet! :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 23:03

Spannend is verhuizen altijd! En zeker als je geen duidelijkheid hebt over hoe het eruit ziet omdat het nog gebouwd moet worden.
Maar als ik het goed begrijp heb je wel dezelfde begeleiders? Dat zou wel prettig zijn dat die dan ook niet veranderen!
Misschien kan je toch samen met je begeleiders nog even praten en bijvoorbeeld de voordelen van het verhuizen opschrijven? Zoals inderdaad dichter bij het winkelcentrum, maar ook nieuwer en vaak nettere afwerking :j misschien kan je samen met je begeleiding nog meer bedenken?
En tja, wonen terwijl je flat gesloopt wordt is ook niks, dan sta je op straat :(:)

Yessy

Berichten: 23024
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 23:06

Rustig aan, 2019 is nog heel ver weg! Gelukkig heb je alle tijd om te wennen aan het idee, want het is inderdaad een flinke verandering.

Misschien kun je vragen of je een plattegrond met de maten kan krijgen. Dan kun je alvast bedenken waar je je spulletjes kwijt wil en als je graag iets bij wil kopen of (als dat mag) andere dingen wil aanpassen, zoals een kleurtje op de muur, dan kun je daar alvast voor sparen. Misschien helpt het ook om een lijst te maken met dingen die je moet doen voor (en na) de verhuizing? Als het op papier staat, geeft dat vaak ook een hoop rust in de hoofd.

Zo gaat het hopelijk van er tegenop zien naar uitkijken naar je nieuwe stekkie. Want nieuwbouw is stiekem best fijn! Goed geïsoleerd en nieuw sanitair enzo, heerlijk :Y)

Goof

Berichten: 28780
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: We gaan verhuizen in 2019... maar ik wil niet! :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 23:19

Blijf je in dezelfde woonplaats? Dan blijf je iig in bekende omgeving.
En he, bedenk eens dat verhuizen ook leuk kan zijn; je kan weer een nieuw huisje inrichten!
Niet te druk om maken, alles wordt geregeld voor je, op naar een nieuw avontuur!

Djeradalover

Berichten: 2879
Geregistreerd: 14-09-08

Re: We gaan verhuizen in 2019... maar ik wil niet! :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 00:05

Ik snap dat je met veel vragen zit en dat je er over piekert. Iedereen kan wel zeggen dat het pas in 2019 is en je je niet druk moet maken maar daar heb je niks aan.

Maar, ik ben wel lichtelijk jaloers :o . Ik woonde in een BW met de begeleiding inhuis 24/7 en dat is gewoon een huis met 7 slaapkamers en voorderest alles gezamelijk en tja de grootste kamer was 3m bij 5m _O- . Nu woon ik sinds een maandje in een eensgezinswoning vd instelling met 24/7 begeleiding en heb ik wat meer leefruimte die ik maar met 1 iemand hoef te delen.

Wat ik eigenlijk wil zeggen, ik begrijp je angst en hoe zwaar dit voor jou is terwijl 'gewone' mensen het niet begrijpen. Ik kan zelf ook heel slecht omgaan met veranderingen, en dat gaat ook niet over. Dat hoort bij mij en dat is oke, en jij bent ook oke.

Ik hoop dat je veel steun krijgt en wat kan spuien als het allemaal 'boven je hoofd groeit'.

CoonArt

Berichten: 23292
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Re: We gaan verhuizen in 2019... maar ik wil niet! :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-17 08:47

Tja misschien hebben jullie wel gelijk. Dan ben je wel gelijk van alle problemen af waar ik op dit moment mee zit: ruziende buren (die vaak genoeg elkaar zowat het licht uit de ogen slaan blijkbaar, want zo klinkt het wel. Ook veel gehuil dan van de buurvrouw en slaan met de deuren!) Of de buurman aan de andere kant die nooit of te nimmer thuis is... (echt!) Of de bovenbuur die even besluit om middenin de nacht op zijn balkon een luidruchtig gesprek aan te gaan met zijn mobieltje. (doet hij om de zoveel tijd, echt ergerlijk!)

Zo kan ik nog wel even doorgaan...

emil01

Berichten: 754
Geregistreerd: 13-05-09

Re: We gaan verhuizen in 2019... maar ik wil niet! :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 08:52

Laat het gewoon even rustig tot je komen. Waarschijnlijk heb je vaker de tijd nodig om aan nieuwe dingen/veranderingen te wennen. Zodra je meer weet, zal het al weer minder eng en spannend over komen op je en ga je er straks super veel zin in krijgen! Doe het rustig aan, pieker er niet te veel over, het duurt nog wel even voor het zover is en dan ben jij er klaar voor!

Anoniem

Re: We gaan verhuizen in 2019... maar ik wil niet! :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 09:12

Je hebt nog heel lang voordat het zover is. Je kunt vast nadenken over hoe je van je nieuwe appartement of studio een fijne, vertrouwde plek gaat maken. Je kunt een tekening maken van hoe je het wilt inrichten. En misschien kan je ook een keer gaan kijken in je nieuwe straat. En daar boodschappen gaan doen. Dan is de stap niet zo groot.

Sterkte met alles!

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33790
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: We gaan verhuizen in 2019... maar ik wil niet! :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 09:19

Nou al genoeg voordelen!
- Dichtbij het winkelcentrum = snel nog even een snackje halen 's avonds!
- Andere buren die normaal kunnen doen
- kleiner pand = minder schoonmaken *D
- Nieuwbouw = minder gehorig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 16:37

CoonArt schreef:
Tja misschien hebben jullie wel gelijk. Dan ben je wel gelijk van alle problemen af waar ik op dit moment mee zit: ruziende buren (die vaak genoeg elkaar zowat het licht uit de ogen slaan blijkbaar, want zo klinkt het wel. Ook veel gehuil dan van de buurvrouw en slaan met de deuren!) Of de buurman aan de andere kant die nooit of te nimmer thuis is... (echt!) Of de bovenbuur die even besluit om middenin de nacht op zijn balkon een luidruchtig gesprek aan te gaan met zijn mobieltje. (doet hij om de zoveel tijd, echt ergerlijk!)

Zo kan ik nog wel even doorgaan...


Nou, als ik het zo hoor ben je tegen die tijd dolblij dat je naar je nieuwe woning kunt :D
Zonder gekheid, zo'n grote verandering is niet leuk, vooral omdat jij er zelf niet voor hebt gekozen. Maar je hebt nog een hele tijd om er aan te wennen. Misschien af en toe eens langs gaan op de plek waar je nieuwe woning wordt gebouwd. Misschien kun je wel gave foto's maken!

melissa_b
Berichten: 1390
Geregistreerd: 28-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 16:39

CoonArt schreef:
Maar ikzelf zou niet weten waarom ik weg zou gaan uit mijn oude woning. Toch kan ik niet blijven want had gehoord dat de flat waar ik nu (nog) woon tegen de vlakte wordt geknikkerd.



Als je dit alleen gehoord hebt, wie zegt dat het zo is? Als ik nu de auto pak en zeg dat het huis waar jij nu in woont nog 20 jaar blijft staan. Geloof je me dan ook meteen omdat je het gehoord hebt?

linnnh

Berichten: 4180
Geregistreerd: 30-05-07
Woonplaats: Achterhoek

Re: We gaan verhuizen in 2019... maar ik wil niet! :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 17:04

Spannend zeg, verhuizen! :j

Misschien helpt het om een rijtje te maken met voordelen en nadelen, zodat je ziet dat het al best heel veel voordelen heeft!

Anoniem

Re: We gaan verhuizen in 2019... maar ik wil niet! :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 17:11

Spannend!
Het kan goed zijn dat het gebouw waar je nu woont te oud aan het worden is. Met oudere huizen komen allerlei gebreken die het ook niet altijd meer even verantwoord maken om erin te blijven wonen. Het zal even wennen zijn, maarrrr alles helemaal nieuw is ook wel erg lekker! En een nieuwe buurt betekent ook weer nieuwe mensen, nieuwe vrienden :j

Nannetje7
Berichten: 73
Geregistreerd: 19-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 17:15

Kan je met jouw begeleider praten over wat jouw behoeftes zijn? ondanks dat ze zeggen dat je moet wachten kan je wel hulp vragen bij hoe je om moet gaan met deze onduidelijkheid.
Naast dat het spannend is, weet je al voldoende? zo niet wat wil je graag weten? op welke termijn kan de begeleiding meer vertellen? misschien kan je wel afspraken maken over hoe je verder voorbereid kan worden op de verhuizing?
Misschien zijn er ook al bouwtekeningen van de woningen, dan krijg je misschien ook een beeld van de ruimte.
Kleiner is misschien jammer, maar ook minder schoon te houden, hoe fijn is dat ;-)
En nieuwbouw is vaak ook beter geïsoleerd, mogelijk heb je dan een stuk minder overlast...