Lucide dromen: dromen wat je wilt!

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
FemkeVH

Berichten: 101
Geregistreerd: 08-04-13
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 19:00

Gigixponys schreef:
FemkeVH schreef:
Wat ik erg vaak droom, is dat mijn tanden los (komen te) zitten en dat ze daardoor niet meer goed op elkaar passen en er uit vallen. Heel apart


Ik droomde vroeger ook vaak dat mijn tanden of los kwamen of scheef gingen staan of uitvielen. Ik merkte dat ik deze dromen altijd had als ik mijn nachtbeugel droeg. Ik slaap met mijn mond dicht, tanden op elkaar en zo kwam er dus altijd veel druk op die beugel (heb er zelfs een keer een stukje af gebeten in mijn slaap, hadden ze nog nooit meegemaakt :') ). Nadat ik gestopt ben die te dragen, heb ik die dromen niet meer gehad.


Ik slaap ook met mijn mond dicht, en tanden op elkaar. Echter heb ik geen beugel. Heb geen idee waar het vandaan komt, maar heb die dromen met enige regelmaat


Gigixponys

Berichten: 2743
Geregistreerd: 23-01-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 19:08

FemkeVH schreef:
Ik slaap ook met mijn mond dicht, en tanden op elkaar. Echter heb ik geen beugel. Heb geen idee waar het vandaan komt, maar heb die dromen met enige regelmaat


Misschien dat je dan toch iets te hard dichtbijt ofzo..
Ik heb de dromen iig niet meer gehad sinds ik beugelloos ben. :D

./)/). 2012: Wokkels,Xini. 2022: Mokka,Chili,Pesto.
( ';' ) 2015: Flou,Flynn,Prim,Pooh.
(")(") 2018: Willow,Feather,Autumn,Marble.

Blackflag
Berichten: 2272
Geregistreerd: 29-04-06

Re: Lucide dromen: dromen wat je wilt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 15:59

Ik heb ook dromen gehad over tanden die uit mijn mond vielen.. Heb ooit gelezen dat het iets met verwerking heeft te maken en dat er mensen in je omgeving zullen sterven... :') nou is dat 2x toevallig ook echt zo geweest, dat er na 'n paar dagen iemand dood ging (oudoom) ik vind het wel echt nare dromen... Heb ook schrik voor de tandarts haha en met enige regelmaat breekt er wel ooit 'n kies af dus dood eng

asm_kayleigh
Berichten: 842
Geregistreerd: 08-05-17
Woonplaats: Dordrecht

Re: Lucide dromen: dromen wat je wilt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 16:55

Ik heb vannacht gedroomd dat ik getrouwd was met een jongen die ik al heel lang leuk vind maar hij keek hele tijd naar andere meisjes waardoor ik boos werd en hij zei van maar jij bent mijn vrouw. Daarna kwam mijn overbuur jongen, die ik niet mag en hij mij ook niet, even lekker mengen.

Vervolgens ging ik met mijn ex-stiefma op een soort van mini olifanten rijden?

Achteraf best grappig maar ik zie geen betekenis hahah

Tortilla

Berichten: 474
Geregistreerd: 30-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 17:01

Ik zie in mijn dromen eigenlijk nooit gezichten scherp.. Ze zijn altijd blurry, maar dat heb ik in de droom zelf niet door. Ik weet immers zelf precies wie die persoon is.

Verder had ik als kind vaak een terugkerende droom dat ik midden in de tweede wereldoorlog zit. De locatie etc was steeds anders, maar een aantal keer was ik op vakantie in de Ardennen in het huisje van mijn opa en oma en kwamen er ineens allemaal tanks langs rijden etc.

Hebben jullie er met lucide dromen nooit last van bijvoorbeeld teleurgesteld wakker te worden? Ik ben bang dat ik, als ik lucide zou (gaan) dromen, mensen en dieren van vroeger 'oproep' die ik nu niet meer zie of nu dood zijn, en dan heel teleurgesteld wakker word omdat ik doorkrijg dat het niet echt was.
Zo droomde ik een paar weken terug dat ik bij iemand was die ik heel graag weer wilde zien en die redelijk abrupt uit mijn leven is verdwenen, en ben ik de hele volgende dag uit mijn hum geweest.

[o] [o] [o]

Marocje
Berichten: 5590
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Re: Lucide dromen: dromen wat je wilt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 18:05

Nee, want met een Lucide droom weet je dus dat je droomt. Kan alleen ff niet terughalen nu of ik weleens Lucide droom met personen die er niet meer zijn?

germie

Berichten: 25886
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Lucide dromen: dromen wat je wilt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 18:21

Mijn dromen die ik me herinner van de afgelopen dagen zijn meer nachtmerries dan leuke dromen, LOL. Zo had een trein te veel haast om bij een station weg te rijden dat ik niet op tijd uit kon stappen en dus een station terug moest lopen met 6 tassen.
In een andere droom moesten mensen op mij wachten, terwijl ik nooit de langzaamste ben in real life. En een keer moest ik plassen en kon geen wc vinden (en werd toen wakker en moest ook echt naar de wc). LOL

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Gigixponys

Berichten: 2743
Geregistreerd: 23-01-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 21:03

Tortilla schreef:
Ik zie in mijn dromen eigenlijk nooit gezichten scherp.. Ze zijn altijd blurry, maar dat heb ik in de droom zelf niet door. Ik weet immers zelf precies wie die persoon is.

Verder had ik als kind vaak een terugkerende droom dat ik midden in de tweede wereldoorlog zit. De locatie etc was steeds anders, maar een aantal keer was ik op vakantie in de Ardennen in het huisje van mijn opa en oma en kwamen er ineens allemaal tanks langs rijden etc.

Hebben jullie er met lucide dromen nooit last van bijvoorbeeld teleurgesteld wakker te worden? Ik ben bang dat ik, als ik lucide zou (gaan) dromen, mensen en dieren van vroeger 'oproep' die ik nu niet meer zie of nu dood zijn, en dan heel teleurgesteld wakker word omdat ik doorkrijg dat het niet echt was.
Zo droomde ik een paar weken terug dat ik bij iemand was die ik heel graag weer wilde zien en die redelijk abrupt uit mijn leven is verdwenen, en ben ik de hele volgende dag uit mijn hum geweest.


Marocje schreef:
Nee, want met een Lucide droom weet je dus dat je droomt. Kan alleen ff niet terughalen nu of ik weleens Lucide droom met personen die er niet meer zijn?


Daar ben ik het niet mee eens. Ik droomde soms dat mijn gestorven konijntje nog leefde. Dan besefte ik in de droom al dat dat niet waar was en dan verdween hij plots in die droom. Waardoor ik ging zoeken. Geloof me, dan word je echt niet blij wakker..

./)/). 2012: Wokkels,Xini. 2022: Mokka,Chili,Pesto.
( ';' ) 2015: Flou,Flynn,Prim,Pooh.
(")(") 2018: Willow,Feather,Autumn,Marble.

Captain

Berichten: 21335
Geregistreerd: 15-10-08

Re: Lucide dromen: dromen wat je wilt!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-11-17 21:24

Ik herken dat niet dat het dan erger is.. ik heb het een paar keer zelf kunnen sturen en weer dieren gezien die ingeslapen zijn maar ik heb daar juist wel rust bij. :j

Gigixponys

Berichten: 2743
Geregistreerd: 23-01-13
Woonplaats: België

Re: Lucide dromen: dromen wat je wilt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 22:57

Ik kreeg gewoon het gevoel dat ik ze nog eens verloor eigenlijk, omdat ik het besefte en ze dus verdwenen. Als ik ze daarna terug wou krijgen in de droom, lukte dat niet meer.

./)/). 2012: Wokkels,Xini. 2022: Mokka,Chili,Pesto.
( ';' ) 2015: Flou,Flynn,Prim,Pooh.
(")(") 2018: Willow,Feather,Autumn,Marble.

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 23:18

Gaaf topic, ik volg!

Naam: Gimme_Spurs
Leeftijd: 30
Was je bekend met lucide dromen?: Ja
Wat is je doel: ik zoek regelmatig betekenissen van dromen op, en vaak komen die overeen met wat er in mijn leven speelt. Ik vind het interessant en wil uitproberen of het bij mij ook werkt!

Mijn ervaringen: ik heb heel vaak een slaapverlamming. Niet zozeer 's nachts, maar op de momenten dat ik tussendoor een dutje doe. Ik hoor dan alles om me heen en kan niks bewegen. Voorheen raakte ik er erg door in paniek en probeerde ik mezelf te slaan en te schreeuwen om mezelf wakker te krijgen. Als ik nu een dutje ga doen zonder dat ik een wekker zet (want gek genoeg als ik een timer zet heb ik geen last van slaapverlamming) en ik krijg een verlamming ben ik me er bewust van en vertel ik mezelf dat ik echt wel wakker word. Best een rare gewaarwording.

Ook vaak: 's ochtends vroeg wakekr worden en dan nog 2 uur slaap hebben. Dan val ik weer in slaap en droom ik zo raar! Die dromen zijn veel duidelijker en drukker dan de dromen 's nachts en blijven me vaak nog de hele dag bij....

Spoiler:
en ik ga nu misschien iets heel geks zeggen... maar ben ik de enige die weleens een orgasme heeft gehad tijdens het dromen?! En dan met name tijdens die ochtenddromen...
_O-

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Captain

Berichten: 21335
Geregistreerd: 15-10-08

Re: Lucide dromen: dromen wat je wilt!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-11-17 23:46

Nee die heb ik ook best vaak! Vanochtend nog! :') Dat je dromen 's morgens langer duren en intenser zijn komt doordat je REM-slaap 's ochtends langer duurt.

leestmee

Berichten: 2048
Geregistreerd: 20-01-11
Woonplaats: daar waar mijn bed slaapt

Re: Lucide dromen: dromen wat je wilt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 10:35

Als reactie op de spoiler. Pffoe ik dacht al dat ik raar in elkaar zat.
Nee je bent niet de enige.

Winterbuitenrit in de sneeuw. Daarna warme chocolademelk met slagroom.

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 10:38

leestmee schreef:
Als reactie op de spoiler. Pffoe ik dacht al dat ik raar in elkaar zat.
Nee je bent niet de enige.


*\o/* _/-\o_ :')

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

FemkeVH

Berichten: 101
Geregistreerd: 08-04-13
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 10:52

Captain schreef:
Ik herken dat niet dat het dan erger is.. ik heb het een paar keer zelf kunnen sturen en weer dieren gezien die ingeslapen zijn maar ik heb daar juist wel rust bij. :j


Ik ook, de eerste weken nadat mijn hondje plotseling was ingeslapen had ik ook dromen waar in ik hem zag. Dat vond ik persoonlijk juist een fijne belevenis, om hem toch nog even te zien en aan te kunnen raken.

FemkeVH

Berichten: 101
Geregistreerd: 08-04-13
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 10:55

leestmee schreef:
Als reactie op de spoiler. Pffoe ik dacht al dat ik raar in elkaar zat.
Nee je bent niet de enige.


Nope, afgelopen week nog :')


Captain

Berichten: 21335
Geregistreerd: 15-10-08

Re: Lucide dromen: dromen wat je wilt!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-17 11:04

Dat is gewoon iets natuurlijks hoor. :+ Iedereen heeft dat weleens gehad, alleen niet iedereen durft er open over te praten terwijl het niets is om je voor te schamen.

ApplePapple

Berichten: 2738
Geregistreerd: 12-02-13

Re: Lucide dromen: dromen wat je wilt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 12:42

Stille meelezer hier, heel het topic al mee gelezen en om sommige dromen ook enorm moeten lachen.
Over de spoiler hierboven hier ook afgelopen week nog gehad := dacht inderdaad dat ik gek was maar toch niet...

Ik vind dit echt enorm interessant en ga dit zeker proberen, ben al bezig met de Reality checks probeer ze om het half uur te doen. Heb je toevallig een goeie site waar ik goede informatie over het lucide dromen kan vinden? Wat ik tot nu toe heb gevonden zijn van die sites die ik niet echt geloofwaardig vind overkomen...

Rust zacht mijn Appeflap Y;(

germie

Berichten: 25886
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Lucide dromen: dromen wat je wilt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 19:37


Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

DreamGuide

Berichten: 2011
Geregistreerd: 10-08-14

Re: Lucide dromen: dromen wat je wilt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 20:01

Ik zie dit topic nu pas! Ik ben al mijn hele leven een Lucide dromer, ik kom dan ook graag meepraten. Ik heb door de jaren heen al veel informatie verzameld over Lucide dromen, dus ik sta ook zeker open voor vragen. :P

(Bokt)Naam:DreamGuide (Kirsten)
Leeftijd:18
Was je al bekend met het fenomeen lucide dromen: jep
Dit wil ik graag bereiken door lucide dromen: Verder gaan met mijn wereld (ja, ik heb een eigen wereld als ik slaap, daar heb ik vele jaren over gedaan).
Daarnaast heb ik wat meer training nodig om nachtmerries te controleren, ik heb namelijk niet de controle over alle factoren in mijn dromen, en dit kan tijdens nachtmerries behoorlijk vervelend zijn. Ik heb dan ook een erg nare ervaring met slaapverlamming.

Horonae• ZZ-licht + 10
Volg Horonae op instagram, klik hier!

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 20:26


Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Captain

Berichten: 21335
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-11-17 20:29

DreamGuide schreef:
Ik zie dit topic nu pas! Ik ben al mijn hele leven een Lucide dromer, ik kom dan ook graag meepraten. Ik heb door de jaren heen al veel informatie verzameld over Lucide dromen, dus ik sta ook zeker open voor vragen. :P

(Bokt)Naam:DreamGuide (Kirsten)
Leeftijd:18
Was je al bekend met het fenomeen lucide dromen: jep
Dit wil ik graag bereiken door lucide dromen: Verder gaan met mijn wereld (ja, ik heb een eigen wereld als ik slaap, daar heb ik vele jaren over gedaan).
Daarnaast heb ik wat meer training nodig om nachtmerries te controleren, ik heb namelijk niet de controle over alle factoren in mijn dromen, en dit kan tijdens nachtmerries behoorlijk vervelend zijn. Ik heb dan ook een erg nare ervaring met slaapverlamming.


Je hebt je eigen limbo gebouwd? :))

DreamGuide

Berichten: 2011
Geregistreerd: 10-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 21:41

Captain schreef:
DreamGuide schreef:
Ik zie dit topic nu pas! Ik ben al mijn hele leven een Lucide dromer, ik kom dan ook graag meepraten. Ik heb door de jaren heen al veel informatie verzameld over Lucide dromen, dus ik sta ook zeker open voor vragen. :P

(Bokt)Naam:DreamGuide (Kirsten)
Leeftijd:18
Was je al bekend met het fenomeen lucide dromen: jep
Dit wil ik graag bereiken door lucide dromen: Verder gaan met mijn wereld (ja, ik heb een eigen wereld als ik slaap, daar heb ik vele jaren over gedaan).
Daarnaast heb ik wat meer training nodig om nachtmerries te controleren, ik heb namelijk niet de controle over alle factoren in mijn dromen, en dit kan tijdens nachtmerries behoorlijk vervelend zijn. Ik heb dan ook een erg nare ervaring met slaapverlamming.


Je hebt je eigen limbo gebouwd? :))



Limbo? Volgens mij mis ik iets :')

Horonae• ZZ-licht + 10
Volg Horonae op instagram, klik hier!


DreamGuide

Berichten: 2011
Geregistreerd: 10-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 21:53

Captain schreef:
Uit de film Inception? :P Of ken je die niet?


Haha nee sorry, ik leef fulltime onder een steen :o

Horonae• ZZ-licht + 10
Volg Horonae op instagram, klik hier!