Lucide dromen: dromen wat je wilt!

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Coentjuh

Berichten: 9836
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: Ardennen + Werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 23:39

Hee wat interessant. Nooit van gehoord. Ik droom ook elke nacht wel 1 of meerdere verschillende dromen. Ik slik Amnytriptaline voor zenuwpijn en volgens mij hebben die pillen effect op extra veel (en vaak minder leuk) dromen. Soms droom ik 'vooruit'. Iets wat ik echt niet kon weten zoals een omgebouwde kruiwagen en een komeet die vlak langs de aarde vloog. De dag erna kom ik op stal en huh... kruiwagen is omgebouwd met een soort bak erop? Over die komeet.. Ik word wakker en zie het nieuws over een komeet. Naja... bizar

Daar ga je dan lieve gekke Thorin.. Y;( Veel te vroeg.. Veel te weinig kans.. Rust zacht 16 oktober 2019
TE KOOP: NIEUWE Beenbescherming bling bling, Western zadel pad stijgbeugels, Outdoorlaarzen, Graasmasker, Longeerhulp


Gigixponys

Berichten: 2743
Geregistreerd: 23-01-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 00:11

FemkeVH schreef:
Wat ik erg vaak droom, is dat mijn tanden los (komen te) zitten en dat ze daardoor niet meer goed op elkaar passen en er uit vallen. Heel apart


Ik droomde vroeger ook vaak dat mijn tanden of los kwamen of scheef gingen staan of uitvielen. Ik merkte dat ik deze dromen altijd had als ik mijn nachtbeugel droeg. Ik slaap met mijn mond dicht, tanden op elkaar en zo kwam er dus altijd veel druk op die beugel (heb er zelfs een keer een stukje af gebeten in mijn slaap, hadden ze nog nooit meegemaakt :') ). Nadat ik gestopt ben die te dragen, heb ik die dromen niet meer gehad.

./)/). 2012: Wokkels,Xini. 2022: Mokka,Chili,Pesto.
( ';' ) 2015: Flou,Flynn,Prim,Pooh.
(")(") 2018: Willow,Feather,Autumn,Marble.

Tanya
Berichten: 10082
Geregistreerd: 28-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 04:36

Super interessant, ik volg!
Ik ga denk ik ook maar een dromen-boekje aanschaffen, zodat ik het elke ochtend op kan schrijven. Ik onthoud mijn dromen namelijk wel regelmatig.

Ik kan ook wel eens vliegen in mijn dromen, ik hoef dan niet met mijn armen te wapperen, maar het is zoals het plaatje dat iemand hier postte. Soms wel wat opstartproblemen er ook mee haha, dat ik een aantal keer een soort aanloop moet nemen. Grappig hoe mensen dan hetzelfde dromen :D

Ik droom ook vaak dat ik naar het toilet moet maar dat daar nergens gelegenheid voor is, erg irritant.

germie

Berichten: 25887
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Lucide dromen: dromen wat je wilt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 06:36

Niet gedroomd vannacht. Meestal droom ik niet. Of herinner in ieder geval niets van.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

nienke555

Berichten: 4924
Geregistreerd: 16-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 07:20

Ik heb vannacht niet lucide gedroomd, maar heb wel óver lucide dromen gedroomd :))

Er was in mijn droom een reclame van lucide dromen op tv, en op een gegeven moment zat ik een soort van in die reclame? := Ik zwom in een reusachtig zwembad en er kwamen vissen op me af met het hoofd van een demogorgon :') Toen werd ik wakker, gelukkig haha

Dat van die demogorgon komt van Stranger Things, heb ik iets te vaak gekeken denk ik :P

Captain

Berichten: 21335
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-11-17 07:24

Gek is dat hé Coentjuh! Ik heb twee keer voorspellende dromen gehad. De eerste keer droomde ik dat ik de zolder op moest ruimen van mijn moeder want mijn broer zou weer thuis komen slapen. De volgende dag belt mijn broer dat hij problemen heeft met z'n huwelijk en naar huis toe komt. Ik had in die tijd weinig contact met hem en het kwam voor iedereen als verassing dus het is ook niet zo dat mijn onderbewustzijn het wist oid.

De tweede keer droomde ik dat ik constant van de hengst van mn vriendin af viel. Elke stap die hij deed viel ik er weer vanaf. Raar want ik had nog nooit gedroomd over dat paard, of zelfs over paardrijden in het algemeen. De volgende ochtend appt mijn vriendin (die eigenaar van die hengst) dat ze in het ziekenhuis ligt en van hem af was gevallen en daarna bewusteloos was. Ik wist wederom van niets... Zo gek? :?

Ik heb vannacht weer goed gedroomd maar hetgene wat ik me kan herinneren is eh... prive. :') Was me iig niet bewust. Verdorie!

Haha nienke die is leuk!!!

Vero

Berichten: 9778
Geregistreerd: 11-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 08:28

Ik droomde vanacht dat de wereld gered moest worden van een paar idiote mensen :') ik wou helpen, maar dat mocht niet van iemand. Dus ik wachtte tot zij de deur uit was en ging toch naar buiten om te helpen, Met Thor's hamer? :') (ik kijk teveel Marvel films ben ik bang _O- )
Alleen deed mijn hamer het niet, want blijkbaar had ik een neppe versie ervan. Iemand anders had de echte en die deed het natuurlijk wel weer.

Dus toen was de wereld gered door haar en was iedereen boos op mij dat ik me ermee bemoeid had terwijl ze nog zeiden dat ik dat niet moest doen :roll:


Edit: hij was niet lucide ofzo, anders had ik natuurlijk wel gewonnen :P

Be enough for yourself first, the rest of the world can wait

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 09:14

Ik droomde vannacht dat de katten onder de deur door kwamen, maar echt zo plat als een dubbeltje.. en dan vouwde ze langzaam aan weer uit :+
Vervolgens vond ik dat zo leuk, dat ik natuurlijk weer aan de andere kant van de deur ging staan zodat ze het nog eens deden en ik het kon filmen. Sloeg nergens op. :+

Miefje

Berichten: 1547
Geregistreerd: 02-12-16
Woonplaats: Limburg

Re: Lucide dromen: dromen wat je wilt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 12:40

Ik heb gedroomd dat ik op een camping was, en dat mijn verzorgpaard een privé camping plek had als wei, en er was een hele irritante campingjongen en die ging de hele tijd drollen opruimen (hij deed ze in de vuilnisbak), en toen wilde hij opeens op buitenrit met Bam :? >;)

Yltje
Berichten: 1275
Geregistreerd: 04-04-10

Re: Lucide dromen: dromen wat je wilt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 12:55

Ik heb mijne vannacht goed onthouden

Ik ging met een vriendin te zwemmen in een oceaan, ontzettend warm maar droegen wel een shirt over onze bikini :+ uiteindelijk ging ze me laten zien hoe je op roggen moest vissen en villen. Er was om de een of andere reden een huskypup bij, maar wel een helemaal witte. Die rog die ik had gevangen gingen we bakken. Om de een of andere reden werden we ineens achterna gezeten, ik weet niet waarom en heb de achtervolger ook niet gezien. We hadden er ook eigenlijk best lol in het wegrennen. Uiteindelijk gingen we ergens door een steegje waar een chagerijnige oude man een deur in aan het maken was zodat er niemand meer doorheen kon. Maar in onze haast en nouja baldadigheid haha rende we hem en zn deur omver. Echter zat er ook echt een knappe jongen aan de andere kant van de deur, zn zoon ofzo, toen we hem ook zagen zitten bleven we even verbaasd staan om even te lachen en door te rennen. Blijkbaar vond hij t ook wel wat want hij besloot met ons mee te gaan :Y) en nog altijd die husky met ons mee haha. Uiteindelijk kwam het erop neer dat we door een hoop wateren moesten zwemmen en we maar bleven gaan door de lol die we hadden want we werden allang niet meer achtervolgt :+

Chasingmood

Berichten: 3593
Geregistreerd: 27-12-11

Re: Lucide dromen: dromen wat je wilt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 16:43

wauw dat werkte sneller dan verwacht :+
Vannacht ben ik twee keer nep wakker geworden omdat ik doorhad dat ik droomde.
De eerste keer waren alle digitale klokken aan het aftellen, en toen moest ik denken aan dat iemand in dit topic zei dat klokken raar doen in dromen, dus toen ging ik mn vingers tellen, en dat waren er inderdaad meer dan 10. Dus toen werd ik ''wakker'', maar niet echt, ik ging gewoon verder in een volgende droom.

En later in een andere droom was ik aan het klimmen op een hoog iets, en onder mij kwam een monster dus toen moest ik sneller gaan klimmen. En toen dacht ik, dit kan niet echt zijn, dus ging ik weer mn vingers tellen :+ en weer waren t er meer, dus toen werd ik weer wakker maar niet wakker :')

Digitale portretten, mens en dier:
https://www.instagram.com/avh.art/
Alle du møter kjemper en kamp du ikke vet noen ting om. Vær snill. Alltid

nienke555

Berichten: 4924
Geregistreerd: 16-05-13

Re: Lucide dromen: dromen wat je wilt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 16:44

Wat gek zeg, dat van die vingers!

Chasingmood

Berichten: 3593
Geregistreerd: 27-12-11

Re: Lucide dromen: dromen wat je wilt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 16:54

ik kon overigens verder niks bepalen ofzo, t enige wat gebeurde was dat beseffen en nep wakker worden

Digitale portretten, mens en dier:
https://www.instagram.com/avh.art/
Alle du møter kjemper en kamp du ikke vet noen ting om. Vær snill. Alltid


Coentjuh

Berichten: 9836
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: Ardennen + Werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 22:23

@ Captain; Oh dus jij kan ook wel is 'voorspellen'. Gebeurd mij niet vaak hoor. Maar het is wel gek haha.. Heb je het je broer nog verteld?

Zijn hier nog meer mensen die medicatie slikken (bijv. Amitriptyline) en daardoor ook zo extreem vaak dromen (waarvan nachtmerries/of iig geen positieve dromen)?

En nog even over die vingers tellen.. Daar geloof ik wel in dat dat kan in je droom.
Ooit therapie gehad voor mijn scheve nek/rug, bij een meneer die alles met een plastic hamertje weer recht zette. En van hem moest ik - voordat ik ging slapen - het liefst hardop zeggen: "Als ik mij omdraai in mijn slaap, dan til ik mijn hoofd op" :j Nu heb ik dat nooit hardop gezegd (haha mn familie zal wel denken), maar ik heb het wel gedacht. En 's nachts (ookal slaap ik) merk ik dat ik er aan denk en netjes mijn hoofd op til als ik me omdraai om zo weinig mogelijk mijn nek te belasten.

Daar ga je dan lieve gekke Thorin.. Y;( Veel te vroeg.. Veel te weinig kans.. Rust zacht 16 oktober 2019
TE KOOP: NIEUWE Beenbescherming bling bling, Western zadel pad stijgbeugels, Outdoorlaarzen, Graasmasker, Longeerhulp

Yltje
Berichten: 1275
Geregistreerd: 04-04-10

Re: Lucide dromen: dromen wat je wilt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 22:27

@Coentjuh, ik heb een tijd lang Amytriptyline (en een zoot andere ervoor en erna) geslikt voor mn zenuwpijn. Helaas had dat ook sowieso geen effect voor mij qua de pijn maar verder ook helemaal geen andere rare effecten. Dus "helaas" ook geen aparte dromen of iets dergelijks. Ik droom zonder pillen wel ook al vrij veel. Bijna elke nacht wel.

Captain

Berichten: 21335
Geregistreerd: 15-10-08

Re: Lucide dromen: dromen wat je wilt!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-11-17 00:39

Ik droom juist minder maar heb dan ook morfine, slaappillen en pillen om m'n hartslag omlaag te houden. Het is uberhaupt een wonder dat ik nog wakker word. :+ Maar ik ga weer richting dromenland! Slaap lekker allen!! :Z

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Re: Lucide dromen: dromen wat je wilt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 01:33

Blijkbaar droom ik dus onbewust Lucide want ik wist niet dat dit zo heette maar ik stuur mn dromen altijd.

Vannacht gedroomd dat mijn vriend zomaar stiekem s’nachts het bed uit ging om vreemd te gaan :+ (droom ik heeeeuwl vaak) in mijn droom ook een jas horen dicht ritsen. Bleek dat ie dus vannacht moest plassen en snel een vest aandeed en ik in mijn slaap boos vroeg waar hij heen was geweest. Toen ik wakker werd, en weer verder sliep kan ik dus ook verder dromen. Kan jij/jullie dat ook? Ik droomde dus verder dat ie het inderdaad toegaf en toen ik weer wakker werd moest ik even bijkomen en heb ik dus ook gevraagd of ie echt niet buiten was vannacht maar dat was dus niet zo, hij was wel wezen plassen.

Dromen zijn zo interessant en soms zoek in beteknissen op op internet maar word er vaak niet wijzer van :+

• Sjaan ‘ vermist sinds februari 2013
• Quinto
• Be a warrior not a worrier

Lauratje_88

Berichten: 1738
Geregistreerd: 24-09-09
Woonplaats: Antwerpen, Belgïe

Re: Lucide dromen: dromen wat je wilt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 02:01

Vroeger droomde ik vaak over dat ik dingen moest zoeken.
In 1 droom moest ik naar paarden zoeken dus ik gaan kijken in de stal: niets dan in de wei ook niets en toen keek ik naar boven naar de paar bomen die in de wei stonden en daar waren de paarden met hun benen rond een boom gewikkeld.

Een andere droom ging over dat ik een meer moest oversteken want wat ik zocht was aan de overkant. Ik was in een soort donker vissersdorp zoals je op schilderijen ziet, zo zag het eruit alsof alles zo uit een schilderij kwam. Ik moest dus over een meer maar er waren geen boten wel auto's waar je mee in een bootvorm moest rijden om zo dus naar de overkant te geraken. Ik was zo gefascineerd door de bootauto's dat ik eigenlijk vergat wat ik ging zoeken (dat is dan vervelend aan lucide dromen dat als ik iets interessant vind dat alle focus op dat ligt ipv dat de droom gewoon verder gaat).

Hebben jullie ook soms dat je wel meekijkt in je droom maar eigenlijk er niet in meespeelt? Dan lijkt het wel alsof ik in de lucht hang of in de hoek van een kamer ofzo en kijk hoe anderen dingen meemaken.

I wondered why the baseball kept getting bigger, and then it hit me.

Vero

Berichten: 9778
Geregistreerd: 11-03-14

Re: Lucide dromen: dromen wat je wilt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 07:25

Ja, dat je niet echt een "personage" bent in je droom heb ik soms ook wel, maar meestal ben ik wel iemand.

Vroeger had ik een droom die best wel vaak terugkeerde. Ik liep een huis in. Het was bekleed met rode stof en alle andere dingen waren van donkerbruin hout. De kamer was rond en er zaten allemaal deuren in. Mijn taak was om de deur te kiezen die weer naar buiten ging. Point is, ik koos altijd de verkeerde deur. Waar ik vermoord werd := (en de meeste mensen worden wakker als ze dood gaan in dromen, maar nee hoor ik viel altijd in een donker zwart gat. En daarna kon ik gewoon echt niet wakker worden)

Maaaaar
Na een hele tijd was ik van
"Hey, dit heb ik al tig keer gedroomd. Nu kies ik de goede deur"

En toen koos ik de goede en heb ik de droom nooit meer gehad _O-

Be enough for yourself first, the rest of the world can wait

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 08:38

Nou, ik heb gedroomd (niet lucide) en ben zowaar niet vergeten het deel wat ik nog weet op te schrijven.

Ik werd wakker in een onbekende slaapkamer met een deur naar een andere kamer, waar ik dus de sleutel voor had. Deze deur was ook de voordeur van het huis waar ik ben geboren en nu nog steeds woon. De deur ging heel langzaam open en toen ik binnenstapte was het eerste wat mij opviel de geur. Het rook alsof er al jaren niemand meer was geweest, het rook echt naar zo’n omahuis haha. Toen ik naar de grond keek, lag de hele vloer bezaaid met oude ongeopende rekeningbrieven. Op de muur hing een grote tekening van mijn familie en al hun namen. Alle namen waren doorgestreept, behalve die van mezelf. Er lagen ook kranten, wel jammer dat ik de datum niet heb gecheckt.

Ik heb werkelijk geen idee wat dit betekent. Misschien betekenen de doorgestreepte namen mijn angst om als enige in de familie achter te blijven, en de rekeningen geldzorgen. Maar verder zou ik het niet weten.

__Sannne
Berichten: 5684
Geregistreerd: 12-10-12

Re: Lucide dromen: dromen wat je wilt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 11:12

Ik ben me ook meer dan regelmatig bewust van het feit dat ik aan het dromen ben. Heb er nooit op geoefend, is uit zichzelf gegaan. Nu al enkele jaren. Vind het zelf altijd wel grappig. Ik kan niet heel veel sturen maar wel nachtmerries voorkomen en dat vind ik echt super fijn. Ik kan dan oprecht denken van; nee hier heb ik geen zin in. En de enge droom veranderd in iets leukers. Of ik kan mijn ogen "dicht" doen tot het enge voorbij is. Ook "weet" ik meestal al wat er gaat gebeuren.

Soms nog wel nachtmerrie's, maar die gaan dan meestal over dat mijn vriend vreemd gaat. Dan kan ik echt huilend wakker worden. :')

Gigixponys

Berichten: 2743
Geregistreerd: 23-01-13
Woonplaats: België

Re: Lucide dromen: dromen wat je wilt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 18:35

Ik heb dat idd ook soms dat ik eerder een toeschouwer ben, die een film kijkt.

./)/). 2012: Wokkels,Xini. 2022: Mokka,Chili,Pesto.
( ';' ) 2015: Flou,Flynn,Prim,Pooh.
(")(") 2018: Willow,Feather,Autumn,Marble.

Captain

Berichten: 21335
Geregistreerd: 15-10-08

Re: Lucide dromen: dromen wat je wilt!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-17 18:40

Ja ik herken dat ook! Meestal loop ik iets achter mezelf zeg maar. Vreemd eigenlijk.. :=

Ik heb vannacht ook weer een hoop verwerkt. :+

Droom 1: Ik moest een brief op de post doen en er reed een auto voor me die pech kreeg en die ik ging helpen. Natijd kreeg ik vervolgens zelf ook pech. :') Is een verwerking van donderdagavond dat ik op de snelweg reed en de auto vervolgens constant af sloeg en ik moest naar Den Haag, anderhalf uur rijden. :+ But I made it! Maar was wel even een uitdaging haha.

Droom 2: Er was een apocalypse geweest en we hadden ons met veel mensen verschuild in een groot winkelcentrum. Vervolgens kwamen er wilde honden op de mensen jagen en moesten we een oude man helpen die werd aangevallen. Dat droomde ik omdat ik een paar uur daarvoor 'the day after tomorrow' had gekeken. :+

Droom 3: Ik was op school en de school was in het bos. Ik zag mijn vriendin het bos in gaan met haar paard en besloot zelf ook na schooltijd te gaan wandelen. Ik zweefde een beetje heen en weer en mocht uiteindelijk gaan en had de hond mee. Toen kwam ik bij een groot meer en daar stond de brandweer ook. Vervolgens kwam ik m'n vriendin tegen die ook haar hond mee had en vervolgens gingen onze honden ballen? :') Dus ik mijn moeder bellen in paniek.. Zegt ze 'Maar ze is toch gesteriliseerd, er kan niets gebeuren'.

Geen idee wat die te betekenen had maar die eerste twee waren wel te verklaren. :))

Galathil

Berichten: 1257
Geregistreerd: 30-06-14
Woonplaats: Seven Kingdoms

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 18:57

Interessant! Ik volg. :)
Ik onthou vaak wel wat ik droom, maar tijdens het dromen ben ik er niet bewust van, de enige manier waarop ik mijn dromen soms kan " sturen" is door over iets te fantaseren voor ik in slaap val.

Maar die punten die in de OP genoemd worden om er van bewust te zijn dat je droomt...er zijn nooit klokken in mijn dromen dus daarop op kijken lukt niet. Teksten zijn wel een goeie, maar in mijn droom kan iemand gewoon van gezicht veranderen zonder dat ik denk " he, dit kan helemaal niet " echt" zijn. "
Verder hebben alleen bekenden een gezicht in mijn dromen, de rest is gewoon een beetje wazig of vaag. :=

Het enige wat ik van mijn droom van gister nacht heb onthouden is dat ik op een bepaalde pony moest rijden, en vandaag op de manege bleek ik daar ook echt op ingedeeld te zijn. Heel apart

" Nothing you can take from me was ever worth taking." - Lucy Gray
A ballad of songbirds and snakes


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense, ontherun, zivazoef en 29 bezoekers