Lucide dromen: dromen wat je wilt!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Captain

Berichten: 21373
Geregistreerd: 15-10-08

Re: Lucide dromen: dromen wat je wilt!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-17 22:59

Oww.. hahaha! Oke zal het kort proberen uit te leggen... in de film zeggen ze dat 'limbo' het droomland is waar je in komt als je dieper gaat dan level 3 dromen. (Droom in een droom in een droom) elk level zorgt voor langere droomtijd, dus eerste level is 5 minuten slaap een uur droomtijd, in level 2 een week en level 3 tientallen jaren (zoiets) en daardoor kun je in limbo een eigen wereld bouwen omdat je daar tientallen droomjaren bent. Nu kan dat natuurlijk niet in real life maar deed me er even aan herinneren. :+ Wel gaaf dat je dat kunt, ik wil dat ook!!

Tips? O:)

DreamGuide

Berichten: 2015
Geregistreerd: 10-08-14

Re: Lucide dromen: dromen wat je wilt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 23:28

Ah, ik snap 'm! Maar nee, helaas is het een beetje anders, ik leef daar in real time.

Het is een beetje een lastig verhaal, denk dus niet dat ik een soort psychopaat ben of één of andere stoornis heb, maar er zit wel een verhaal achter.

Zoals ik al aangaf heb ik mijn hele leven lang al lucide dromen gehad, maar ik had vroeger ook veel last van nachtmerries. Lucide dromen zijn voor mij volgens mij een beetje anders: Ik ben me bewust van de droom, maar ik kan niet alles aanpassen (maar een aantal dingen) en ik ben dan ook vaak bewust in situaties waar ik niet veel aan kan veranderen.
Nu is er sinds ik me kan herinneren als een klein meisje een jongetje wat altijd gekleed ging in donkere kleren, vroeger zat hij altijd maar in een hoekje op een willekeurige plaats in mijn droom, maar naarmate ik ouder werd heb ik hem een aantal keren aangesproken en ben ik als het ware 'vrienden' met hem geworden.
Nu is uit ervaring gebleken dat hij veel meer controle heeft over mijn dromen dan ik zelf, dus ik heb samen met hem die 'wereld' gevormd, in deze 'wereld' leven alle personages die ik ooit heb verzonnen (ik schrijf verhalen als hobby) en kan ik met hen omgaan. Aangezien ik veel fantasy verhalen heb geschreven is dat best wel cool. :D

Grappig is dat die jongen met mij is opgegroeid, naarmate ik ouder werd werd hij ook ouder en volwassener. Tegenwoordig als ik nachtmerries heb kan ik om hem roepen en dan kan hij me meestal uit benarde situaties helpen. Mijn streven is om in mijn lucide dromen ook mezelf wat meer te kunnen redden.

Ik vind het dus een beetje moeilijk om tips te geven over hoe je echt een eigen wereld kunt creeëren, maar ik denk dat het hebben van een specifiek terugkeren persoon/object in je dromen belangrijk is hierin; je kunt dit object/persoon linken aan je eigen wereld en jezelf als het ware erheen 'slingeren'. Zo voelt het voor mij althans.

Grappig feitje: Mijn gebruikersnaam komt ook van deze jongen, omdat hij een soort 'dreamguide' is. :o

Captain

Berichten: 21373
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-17 07:21

Wat mooi beschreven! Ik denk absoluut niet dat je een psychopaat bent hoor. Droomgidsen zijn heel bekend, in het boek wat ik heb worden ze ook uitgebreid beschreven.

Ik heb er zelf volgens mij geen. Al hoewel het gewoon delen van je onderbewustzijn zijn met een persoonlijkheid en uiterlijk.

Bedankt voor het delen! Ik ga eens kijken of ik er meer info over kan vinden waarom de ene persoon er wel een heeft en de ander niet.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34629
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 09:07

Ik was naar aanleiding van een droom van vannacht na gaan denken. Ik droom dus niet helemaal lucide, dat wil zeggen grotendeels overkomt me wat ik droom. Maar ik ben me er wel van bewust dat het een droom is. En ik kan dus ook zelf keuzes maken. Bijvoorbeeld welke richting ik op ga. Kun je ook half lucide dromen?

Zag ergens slaapverlamming voorbij komen. Daar ben ik gelukkig van af. Dat is mij gelukt doordat ik de ervaring kreeg dat ik er ook dingen zelf in kon sturen. Maar dat heeft wel jaren geduurd.

Dat andere wat ik las heb ik ook ervaring mee :o :D en nee ook hier nog geen 45. Al kom ik aardig in de buurt inmiddels.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 09:52

Leuk dit topic, ik blijf ook wat meelezen of praten als dat mag :)
Nikki, 28. Ben wel bekend met het principe lucide dromen maar het lukt me alleen per toeval sporadisch (en dan vlieg ik lekker wat rond).
Dit wil ik graag bereiken door lucide dromen: Dankzij dit topic probeer ik nu ook bezig te gaan met lucide dromen. Vind dat verhaal hierboven over die 'droomgids' en een hele droomwereld ook wel echt bijzonder, heb zelf nooit zoiets gehad, maar bijzonder dat het dus wel een bekend concept is voor meer mensen. Wekt wel echt interesse!
Slaapverlamming is voor mij wel heel bekend en heb ik helaas regelmatig last van. Zelfs na jaren van gewenning en weten dat het niets is om bang voor te zijn, kan het nog steeds beangstigend zijn. De steeds harder wordende pieptoon en ruis in mijn oren, mensen in huis, vliegen zoemend om mijn hoofd, lichtflitsen, geluiden. En dan houd ik m'n ogen dicht omdat ik weet dat mijn hallucinaties anders helemaal bizar zijn :+ Ik hoop eigenlijk te bereiken dat door lucide dromen, ik mijn slaapverlamming ook wat meer kan sturen misschien.

Mijn grootste probleem tot nu toe is dat ik sinds ik bewust bezig ben met meer lucide te dromen, ik in mijn dromen vaak denk "Oh nee, dit klopt niet helemaal" en in plaats van dat ik dan denk "Dus het is een droom, dan kan ik het sturen" dat ik denk "Oh nee, het klopt niet, dus dit zou heel erg mis kunnen gaan". Uiteraard stuur ik het dan richting die kant, dus eindigen mijn dromen de laatste dagen in nachtmerries van honden die ledematen verliezen in auto-ongelukken, neerstortende paraglidende familieleden of een soort terroristische aanslagen (die uit de lucht komen vliegen met het schommelschip van de efteling) %) Tips hoe ik kan proberen dat om te zetten? :+

Coentjuh

Berichten: 9845
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: Ardennen + Werkendam

Re: Lucide dromen: dromen wat je wilt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 22:21

Slaapverlamming heb ik ook wel is gehad, 1x denk ik. Dat is inderdaad heel eng/raar. Ben gauw weer 'helemaal' in slaap gevallen gelukkig.

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 23:05

Een paar jaar terug was ik hier heel gefascineerd over. Totdat ik een slaapverlamming meemaakte. Nooit meer! Dat was zo akelig. Gelukkig wist ik wat er aan de hand was en heb ik direct mijn ogen gesloten (het enige wat ik kon bewegen). Maar ik 'voelde' dat er iemand in de hoek van mijn slaapkamer stond en die kwam langzaam naar mij toe gelopen. Ik hoorde ook vreemde geluiden die ik niet kon plaatsen. Ik was helemaal in paniek en wou schreeuwen en slaan en schoppen maar ik kon niks. Gelukkig werd ik wakker voordat het figuur bij mijn bed was. Maar sinds toen durf ik het niet meer te proberen. Heb er zo'n angst aan overgehouden ook al wist ik dat het nep was. Alles voelde zo echt aan.

Hebben hier mensen geen last van? Ik zou zo graag weer lucide willen dromen (ik heb het maar 1 x gehad maar goed :=) maar die slaapverlamming stopt mij om me er weer bezig mee te houden.

Vero

Berichten: 9778
Geregistreerd: 11-03-14

Re: Lucide dromen: dromen wat je wilt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 08:04

Ik heb nooit een slaapverlamming gehad, maar, ik heb wel van veel mensen gehoord dat als je lucide probeert te dromen dat je niet meer kans hebt op slaapverlammingen. Misschien door bepaalde methodes maar in het algemeen niet.

Suzanne F.

Berichten: 49212
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 08:06

Oh dat heb ik heel regelmatig maar het is erger als ik op mijn rug slaap. Ik heb het ook altijd een uurtje na het naar bed gaan. Ik ben alleen niet echt verlamd maar die rare hallunicinaties heb ik wel.

DreamGuide

Berichten: 2015
Geregistreerd: 10-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 11:18

Vero schreef:
Ik heb nooit een slaapverlamming gehad, maar, ik heb wel van veel mensen gehoord dat als je lucide probeert te dromen dat je niet meer kans hebt op slaapverlammingen. Misschien door bepaalde methodes maar in het algemeen niet.


Zover ik weet verhoogd lucide dromen wel enigszins de kans op slaapverlammingen, maar zoals je aangeeft ligt het inderdaad ook heel erg aan de methode. Er schijnen bepaalde geluiden en muziektracks te zijn die je in een staat van lucide dromen kunnen brengen? Ik heb geen idee of dat werkt, maar ik had gehoord dat dergelijke 'geforceerde' methodes de kans op slaapverlamming enorm vergroten.

@Neverland, Voor mij is de truc bij slaapverlamming altijd geweest om gewoon mijn ogen dicht te houden en te doen alsof ik nog droomde totdat mijn lichaam wakker genoeg was om me voorzichtig om te draaien. Voor mij is het niet echt een keus om lucide te dromen, omdat ik zoals ik al aangaf, mijn hele leven al lucide droom. Ik zou niet eens meer weten hoe ik het niet moet doen. :')

Gigixponys

Berichten: 2748
Geregistreerd: 23-01-13
Woonplaats: België

Re: Lucide dromen: dromen wat je wilt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 12:26

Ik heb ook nog nooit een slaapverlamming gehad, maar bij mij ging het lucide dromen ook redelijk vanzelf, dus heb er ook nooit echt methodes voor gebruikt zoals die realitychecks ofzo. Ik slaap ook nauwelijks op mijn rug..

asm_kayleigh
Berichten: 843
Geregistreerd: 08-05-17
Woonplaats: Dordrecht

Re: Lucide dromen: dromen wat je wilt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 23:19

Ik heb heel raar gedroomd, en snap de betekenis niet...

Ik heb gedroomd dat ik lucide droomden. Klinkt heel gek. In mijn droom ging ik slapen en droomden ik. In die droom kon ik vliegen en keek ik op de klok om te checken of het lucide was. De wijzers draaiden maar rond dus ik checkten mijn vingers. 6 per hand geloof ik. Toen werd ik wakker in mijn droom een daarna werd ik echt wakker. Weet iemand wat dit inhoud?

_Lorette_

Berichten: 12081
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 00:06

Ik geloof niet in betekenissen van dromen in de zin van iets voorspellen of iets nieuws vertellen, alleen dat je hersenen informatie verwerken. Dat geneuzel over de betekenis achter uitvallende tanden is nooit op mij van toepassing. Ik droom niet erg in metaforen, meer letterlijk waar ik over nadenk. Mijn hersenen zijn blijkbaar erg onder de indruk van wat ik op tv/pc kijk aan films en series of programma's, want die komen verhoudingsgewijs veel voor in mijn dromen, nog meer dan wat ik verder heb meegemaakt overdag. Ik kan het meestal precies herleiden. Waar ik veel aan denk, wat ik heb meegemaakt (recent of herinneringen van vroeger) en dat gemixt met wat ik heb gezien op tv.

Zo droomde ik laatst dat ik met de oude auto van mijn broertje heel sneaky via binnenwegen hem met zijn nieuwe auto eruit wilde racen. Tussendoor stopte ik regelmatig om te spieken waar hij was op de snelweg. Prachtige uitzichten gezien en ik reed ook doodleuk over fietspaden en bospaden. Thuis (in mijn ouderlijk huis) waren mijn vriendinnen in het gastenverblijf waar we sliepen en mijn moeder was geïrriteerd omdat ik er een zooi van had gemaakt. Ik liep boos richting huis om daar naar binnen te gaan, langs de verjaardagsvisite die buiten in de zon in een grote kring om de tuintafel zat. Mijn hele familie was er. Iemand had een zeehond op schoot en een ander had mijn hond opgepakt en liep met haar in de handen naar een stoel (om ook op schoot te nemen). Ze liep langs de zeehond en die kon zo precies mijn hond in de nek grijpen. Iedereen was in paniek en vooral de vriendin van mijn neef was hysterisch aan het gillen. Ik zag het precies door de glazen schuifdeuren naar de tuin toen ik geërgerd naar binnen liep. Ik vloog naar buiten en inmiddels was iedereen hard aan de zeehond en mijn hond aan het trekken, maar de zeehond liet niet los en zo beschadigden ze mijn hondje des te meer. Ik heb woedend geschreeuwd dat ze per direct moesten stoppen met trekken. Tegen mijn oom zei ik: 'ik tel af van 3 en bij nul probeer je zijn bek los te trekken!' Ik had een hapjesvork van tafel gegrepen en op nul prikte ik de zeehond hard in zijn buik om hem te laten schrikken, waardoor hij even verslapte en wij het hondje los kregen. Ze was helemaal slap en het leek helemaal niet goed. Ik heb eerst nog mond op mond beademing gegeven en vervolgens heb ik er een adrenalinespuit van de paarden in geduwd. Mijn hondje kwam weer even bij en toen ben ik meteen met haar naar de auto gerend, terwijl ik naar mijn moeder schreeuwde dat ze de kliniek moest bellen dat ik eraan kwam. Ik weet nog dat ik mijn vingers volledig in de wonden in haar keel kon stoppen en het was heel zorgelijk. Blijkbaar te zorgelijk, want ik werd wakker voordat ik de kliniek had gehaald. Ik word altijd wakker als het te vervelend wordt.

Ik weet dat ik droom, maar ben toch opgelucht als ik mijn hond in goede gezondheid aantref. Ik ben vaak behoorlijk aan het nadenken in mijn dromen en ik weet meestal dat ik droom, maar dan ga ik vaak alsnog (gedeeltelijk) mee in het verhaal.

Mijn broertje heeft in het echt ook net een nieuwe auto. De chaos in het logeerhuisje/gastenverblijf is iets van vroeger. Mijn vriend is binnenkort jarig (vandaar wellicht de verjaardag). Ik verlang naar de zomer (buiten zitten). Met kerst zie ik de hele familie weer. En het hele drama gedoe komt vast door een aflevering in een serie waarbij een verpleegkundige een baby tevergeefs probeert te reanimeren.
De zeehond kan ik niet plaatsen en ik heb geen spuiten adrenaline voor de paarden, laat staan dat ik op eigen houtje mijn hond ermee zou injecteren, maar een kleinigheidje houd je. :P

Slaapverlammingen heb ik nog nooit gehad en ook geen orgasmes tijdens mijn slaap. Droom je in dat laatste geval over seks? Dat is bij mij sowieso niet vaak het geval.

Ik ben wel een heel gedetailleerde dromer en denk er graag over na. Ben eens een eeuw bezig geweest om een lijk weg te werken. De droom intrigeerde me enorm. Ik voelde totaal geen schuld, want ik was er heilig van overtuigd dat de persoon het had verdiend, maar wilde er gewoon niet voor gepakt worden. Na het wakker worden vond ik het erg jammer dat ik niet wist wie ik had vermoord en waarom. Overige hoefde ik alleen een stukje schedel weg te werken, dus wat er met de rest van het lichaam is gebeurd is me ook een raadsel.
En als iemand benieuwd was, ik ben naar Amerika gereisd om de schedel tijdens Halloween tussen de decoraties te leggen. :')

Captain

Berichten: 21373
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-17 10:14

asm_kayleigh schreef:
Ik heb heel raar gedroomd, en snap de betekenis niet...

Ik heb gedroomd dat ik lucide droomden. Klinkt heel gek. In mijn droom ging ik slapen en droomden ik. In die droom kon ik vliegen en keek ik op de klok om te checken of het lucide was. De wijzers draaiden maar rond dus ik checkten mijn vingers. 6 per hand geloof ik. Toen werd ik wakker in mijn droom een daarna werd ik echt wakker. Weet iemand wat dit inhoud?


Wat grappig dat best veel mensen bij hun eerste keer bewust worden een droom in een droom hebben.. :D Denk niet dat er een speciale betekenis achter zit verder.

@_Lorette_: Ik geloof dat wel! Niet dat elke droom een betekenis hoeft te hebben, ik heb ook genoeg verwerkingsdromen maar ik denk wel dat als een droom vaker voorkomt dat er wel iets ís zeg maar.. Tenminste, bij mij werkt dat wel zo. :j

Wat kan je veel details onthouden van je droom! En best realistisch toch? Naar Amerika om een stuk schedel te begraven. :') Je hersenen hebben alleen niet nagedacht over de security op de airport maar ach, details! :')

Captain

Berichten: 21373
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-17 10:27

Ik heb gisteren twee dromen onthouden:

Droom 1: Ik was in Egypte met mijn ouders en beste vriendin (een van mijn droomsymbolen is Egypte, hier ben ik redelijk vaak in een droom. Of in de supermarkt! :')) en we waren aan het snorkelen en toen was er een giga grote storm in de zee. Waar we alleen voor konden schuilen in een glazen restaurant. Die deuren kon je gewoon open doen zonder dat er water in kwam ofzo. :')

Droom 2: Ik droomde dus dat ik weer naar Egypte ging. :+ Alleen waren we op de luchthaven en moesten we nog naar het hotel toe. We liepen door allemaal kraampjes en Egyptische marktjes.. We moesten slangen ontwijken en kwamen ondertussen allemaal bekende mensen tegen. Vervolgens moesten we langs een gedeelte wat ik al vaker gedroomd had: daar leven een soort konijn/cavia kruisingen die HEEL agressief zijn en iedereen willen doden. Daar moesten we dus doorheen en ik werd constant gebeten. Toen heb ik mezelf maar wakker gemaakt. :') Ik was me niet echt bewust van dat ik droomde maar wist wel wat er ging komen en kon mezelf wel wakker maken.

Vannacht: Deze droom heb ik ook al vaker gehad: ik krijg dan een relatie met een man, maar die man heeft ook al een relatie met mijn beste vriendin. Maar mijn beste vriendin is op vakantie en ik weet daar dus niets van. Vervolgens stookt hij ons tegen elkaar op als zij terug komt en gaan we vechten om leven of dood (lol).
Maar omdat ik deze droom al eerder had gehad was ik me bewust van het feit dat ik droomde. Ik was dus met die man in een flat, en ik moest koekjes voor hem bakken. Maar ik wist wel dat hij die koekjes niet lekker ging vinden en mij daarna zou mishandelen. Dus ik laat hem die koekjes proeven en heb ondertussen het gloeiend hete rooster van de oven achter mijn rug. Toen hij die koekjes niet lekker vond kwam die dreigend op me af en sloeg ik met het rooster op z'n hoofd en had die zo'n mooie streepjes-brandwond op z'n wang. :+

Vervolgens kon mijn vriendin ieder moment terug komen van vakantie en zou dan langs komen. Ik wist dus dat we dan tegen elkaar opgestookt zouden worden. Dus ik heb heel nonchalant die man opgesloten, vervolgens mijn vriendin verwelkomt en haar het verhaal uitgelegd, dat dit een droom was en dat er van ons verwacht wordt dat we tegen elkaar opgestookt worden maar dat we het anders aan gaan pakken. Vervolgens hebben we volgens mij die kerel van het balkon af gegooid met z'n tweeën *\o/* en daarna werd ik wakker. :') :+

asm_kayleigh
Berichten: 843
Geregistreerd: 08-05-17
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 12:44

Captain schreef:
asm_kayleigh schreef:
Ik heb heel raar gedroomd, en snap de betekenis niet...

Ik heb gedroomd dat ik lucide droomden. Klinkt heel gek. In mijn droom ging ik slapen en droomden ik. In die droom kon ik vliegen en keek ik op de klok om te checken of het lucide was. De wijzers draaiden maar rond dus ik checkten mijn vingers. 6 per hand geloof ik. Toen werd ik wakker in mijn droom een daarna werd ik echt wakker. Weet iemand wat dit inhoud?


Wat grappig dat best veel mensen bij hun eerste keer bewust worden een droom in een droom hebben.. :D Denk niet dat er een speciale betekenis achter zit verder.

@_Lorette_: Ik geloof dat wel! Niet dat elke droom een betekenis hoeft te hebben, ik heb ook genoeg verwerkingsdromen maar ik denk wel dat als een droom vaker voorkomt dat er wel iets ís zeg maar.. Tenminste, bij mij werkt dat wel zo. :j

Wat kan je veel details onthouden van je droom! En best realistisch toch? Naar Amerika om een stuk schedel te begraven. :') Je hersenen hebben alleen niet nagedacht over de security op de airport maar ach, details! :')


echt! komt in de buurt dan hahah. Ben wel heel erg bang om een slaapverlamming te krijgen...

Leffroi
Berichten: 4657
Geregistreerd: 01-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 21:48

Vannacht voor het eerst gelukt en het was zó gaaf! Ik weet absoluut niet meer waar mijn droom over ging. Maar wel dat ik op een gegeven moment dacht 'maar het is mijn droom en ik beslis dat het wél kan'. Echt heel gaaf! Het had iets te maken met een groot kantoorgebouw waarin er slechte mannen ofzo achter je aanzaten. Normaal kon ik niet wegkomen door een deur. Maar opeens herinnerde ik me dit topic en dus kon het wel!

Blackflag
Berichten: 2272
Geregistreerd: 29-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 22:48

Vannacht voor het eerst een wazig besef van ik ben aan het dromen.
Zaten net in de trein, en we hadden vertraging. Ik keek op de klok en er stond kwart voor 3, en toen dacht ik van hmm dat kan niet, want net was het nog 2 uur eerder en we zitten net in de trein. Toen ik wakker werd had ik het nog helder voor me.. Verder gaan slapen en toen zaten we met 'n paar collega's aan de kassa en we waren aan het kletsen en lachen en toen stond onze assistent manager te schreeuwen dat we stil moesten zijn.. Denk dat klopt ook niet hahah. Heel vaag, en heel leuk! Hoop vaker zoiets te hebben

leestmee

Berichten: 2048
Geregistreerd: 20-01-11
Woonplaats: daar waar mijn bed slaapt

Re: Lucide dromen: dromen wat je wilt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 00:06

Helaas geen lucide hier

Wel lekker vaag

Mijn droom ging als volgt.
Ik weet niet meer waar ik was maar ik wilde heel graag naar een voor mij belangrijke persoon toe. Dit lukte echter niet. Ik belandde in een huis in mijn geboorteplaats waar ik vroeger gewoond heb. In de droom was er verder niemand behalve ik in het huis.
Het begon donker te worden en ik hoor geklop dus ik doe de deur open waarop ik zie dat hij (voor mij belangrijke persoon) voor de deur staat. Hij zei dat hij me kwam ophalen. Dus ging ik met hem mee.
Verder ging de droom niet.

Peelie

Berichten: 13415
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Lucide dromen: dromen wat je wilt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 06:00

Ik heb vandaag vor het eerst in laaaaange tijd weer lucide gedroomd.

Het is een droom die ik jaren eerder in mindere maten al heb gehad.

Ik droomde dat ik een baantje als schapenscheerder had (wat ik mijzelf ook wel echt zie doen) en dat ik eerst mee moest kijken hoe het moest. Toe ik een aparaat mocht pakken om ook een schaap te scheren waren er opeens allenmaal specificaties van de machines waar ik rekening mee moest houden. Ik scheer ook professioneel paarden voor klanten irl, dus die specificaties waren zo vreemd voor mij. En ik moest maar de minder sterke machine gebruiken om mee te beginnen. Heel vreemd en dat kreeg ik ook door.

Wat ook vreemd was dat de man voor wie ik werkte verdacht veel op mijn eechte echte vriendje leek. Maar toch ook weer niet. Mijn eerste vriendje hete Kevin en mijn huidige vriend heet toevallig ook Kevin. En deze man hete ook Kevin. Maar zijn achternaam klopte niet helemaal, alsof hij het expres anders uitsprak zodat ik hem niet zou herkennen.

Opeens waren we in een soort appartement. Een huisje waar ik vroeger al eerder over heb gedroomd icm mijn eerste vriendje. Toen zei ik, maar je spreekt jou naam toch zo en zo uit. Waarop hij ja zei. En door de hele droom heen was er al een bijzondere aantrekkingskracht. Meer van hem naar mij. Ik was eerder heel nieuwschierig wie hij nou was.

Het huis was in vervallen staat terwijl het vroeger een mooi 2 kamer apparement was (zonder keuken, badkamer of wc :+)

We waren eerst in de kleine kamer die er echt slecht aan toe was. Het water stond buiten tot aan de raamkozijnen. Die kamer zijn we gaan opknappen. De grotere kamer zag er veel beter uit. Toen heb opgeknapt genoeg was kwam zijn vrouw opeens met een kindje binnen en ik was opeens half naakt en mijn kleding was weg.

In de grotere kamer heeft altijd een trap met een deur gestaan, maar daar mocht ik nooit doorheen. Jaren geleden had ik besloten dat ik gewoon door die deur zou gaan. Toen bleken zijn ouders daar te wonen.

Ik besloot nu het zelfde te doen. Ondanks dat ik half naakt was (en hij aan zijn vrouw aan het uitleggen was waarom ik er was en waarom ik naakt was) en nu bleek het een high end kunstgallerij te zijn. Ik zag allenmaal vrouwen in strakke zwarte en navy blauwe kokerjurken. Ineens was ik helemaal naakt. Ik ben snel weer weg gegaan en heb de deur achter mij dicht getrokken.

Toen had ik zin om te zwemmen maar ik was bang voor wat er in het diepe zou schuilen. Dus Kevin ging met me mee en hij wilde gelijk gaan diepzeevissen. We hebben toen met onze blote handen een zwaardvis gevangen :')

Toen we terug kwamen met die vis mocht ik wel blijven van zijn vrouw en had ik mijn kleren ook weer terug.

Toen realiseerde ik me dat dit allenmaal echt veel te raar was en ben ik wakker geschrokken.

Waarom ik nou over mijn eerste vriendje en over die zelfde plek als 10 jaar terug droom snap ik niks van.

Bijzonder was het in ieder geval wel.

Morris

Berichten: 3445
Geregistreerd: 04-04-03

Re: Lucide dromen: dromen wat je wilt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 07:54

Kent iemand hier het boek, droom bewust?
Ik heb het boek gelezen en zeer interessant als je er meer over wilt lezen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34629
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 08:45

Wie is de schrijver?

Ik heb vannacht heel veel en ook heel raar maar wel bewust gedroomd. Zijn 4 verschillende dromen die ik me herinner. Begon toen ik me opeens herinnerde dat ik even naar mijn hand moest kijken. Idd meer vingers dan 5 aan 1 hand. Die droom heb ik ook alles kunnen sturen hoe ik het hebben wilde. En heel apart een droom verder keek ik weer naar mijn hand, 5 vingers. Zeg ik tegen mijn moeder die ook in de droom zit, dat moet betekenen dat ik nu wakker ben. Toen was de droom ook eigenlijk gelijk voorbij.

Captain

Berichten: 21373
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-17 11:24

Leffroi schreef:
Vannacht voor het eerst gelukt en het was zó gaaf! Ik weet absoluut niet meer waar mijn droom over ging. Maar wel dat ik op een gegeven moment dacht 'maar het is mijn droom en ik beslis dat het wél kan'. Echt heel gaaf! Het had iets te maken met een groot kantoorgebouw waarin er slechte mannen ofzo achter je aanzaten. Normaal kon ik niet wegkomen door een deur. Maar opeens herinnerde ik me dit topic en dus kon het wel!


Wat leuk! *\o/*

Ik heb vannacht gedroomd over een bepaald soort vis, een blauwe met rode kleuren die ik vroeger ook weleens in mijn aquarium heb gehad. Nu lees ik vanochtend een bericht van iemand die het over díe vis heeft met latijnse naam.. Zo grappig en toevallig. :')

Morris

Berichten: 3445
Geregistreerd: 04-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 22:13

SusanH schreef:
Wie is de schrijver?

Ik heb vannacht heel veel en ook heel raar maar wel bewust gedroomd. Zijn 4 verschillende dromen die ik me herinner. Begon toen ik me opeens herinnerde dat ik even naar mijn hand moest kijken. Idd meer vingers dan 5 aan 1 hand. Die droom heb ik ook alles kunnen sturen hoe ik het hebben wilde. En heel apart een droom verder keek ik weer naar mijn hand, 5 vingers. Zeg ik tegen mijn moeder die ook in de droom zit, dat moet betekenen dat ik nu wakker ben. Toen was de droom ook eigenlijk gelijk voorbij.


Robert Moss

nienke555

Berichten: 4924
Geregistreerd: 16-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 12:14

Ik heb vannacht niet echt lucide gedroomd, maar was me wel bewust dat ik droomde. Even realitycheck gedaan, maar ik dus gewoon 5 vingers aan elke hand := Maar omdat Jonathan Randall uit Outlander naast me liep wist ik dat ik droomde :') We renden een trap op, maar opeens riep hij dat we moesten omdraaien want Nick kwam eraan (geen idee wie Nick is :') ), dus toen renden we weer terug en sprongen we opeens in een metro/trein oid. Toen werd ik wakker :')

Ik droom de laatste dagen steeds over Outlander, komt denk ik omdat ik dat steeds kijk voordat ik ga slapen.