Lucide dromen: dromen wat je wilt!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 12:45

(Bokt)Naam: Anoek
Leeftijd:24
Was je al bekend met het fenomeen lucide dromen: Nooit van gehoord
Dit wil ik graag bereiken door lucide dromen: Dit probeer ik nog uit te zoeken

Waarom vind ik dit topic nu pas??
Ik droom echt de vreemdste dingen 8)7
De laatste die ik me herinner is van 2 dagen geleden (ik kan ze redelijk goed onthouden omdat ik meestal zodra ik wakker wordt mijn vriend stuur om die wazige droom tot in detail te vertellen haha)

Hij ging eigenlijk verder op een droom van een paar maanden geleden waarin ik gedroomd had dat mijn paarden waren uitgebroken en ik had ze dan maar thuis in de zandbak gezet (deze is volledig omheind met poorten omdat dit de speeltuin van ons restaurant is). Hier konden ze niet uitbreken en zo had ik tijd om de draad te herstellen in de wei.

2 dagen geleden dus het volgende:
Ik kwam achterom de oprit thuis opgereden en zag die 2 paarden in de zandbak liggen. Ik schiet in paniek want "Sh*tttt die paarden staan nog in de zandbak!!! Ik ben mijn paarden vergeten en die hebben al maanden geen eten of drinken meer gehad!!"
Dus ik vlieg uit de auto, binnen een emmer halen en snel buiten de kraan open gedraaid, water laten lopen om de paarden te laten drinken want ze lagen echt plat in het zand (naar mijn idee dus helemaal uitgedroogd). Met dat het water in de emmer klettert springt mijn jongste paard recht, schudt zich uit en gaapt mij als een schaap aan.. "Oef, hij leeft nog".

Snel met de emmer naar de speeltuin, doe de deur open en schrik me rot: er ligt een vrouw die ik niet ken in het zand met mijn paarden de praten -:(- Ik vlieg uit tegen deze vrouw dat ze van mijn paarden af moet blijven en dat ze uit die speeltuin moet gaan, die vrouw begint tegen mij te schreeuwen dat ik mijn paarden verwaarloos en dat maakte me zo boos dat ik met de emmer (die ineens leeg was?) tegen haar hoofd sloeg. En toen ging de vrouw huilen.. hierdoor was ik zo van slag dat ik niet meer van mijn plaats kon. En toen werd ik wakker |o

germie

Berichten: 25923
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Lucide dromen: dromen wat je wilt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 19:20

Mijn dromen gaan vooral over traagheid en daardoor ergernis. Ik weet nooit de echte details meer, maar wel dat iets wat ik moest doen weer niet opschoot.

Captain

Berichten: 21362
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-17 19:26

Ik onthoud echt nauwelijks nog dingen helaas.. Heb een best medicijngebruik dus ben 's nachts gewoon in coma volgens mij. :+

Haha Anoek, ik wist niet dat jij zo agressief was? :P

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Lucide dromen: dromen wat je wilt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 19:40

Ik ook niet 8)7

xxStitchxx

Berichten: 852
Geregistreerd: 23-03-08
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 12:06

(Stitch, 32)

Ik heb elke nacht lucide dromen, het drijft me een beetje tot waanzin eerlijk gezegd. Elke dag word ik moe en gedesoriënteerd wakker. Niet alle dromen zijn even leuk, dit kom doordat ik veel trauma's heb. Ik heb dit al een jaar of 20. Ik weet dat ik droom, voelt als het ware als avatar. Voor mij is het meer een vloek dan een zegen.

Ik heb de meest bizarre dromen, sommige gaan elke keer verder.
Zo werd ik vandaag wakker, in mijn droom leefde mijn pony, (2003 overleden) alles is zo echt, ik voel elk haartje, zijn adem, alles is echt. Hij was zelfs ouder geworden alsof hij nu nog leefde. word ik wakker en besef ik langzaam dat hij er al jaren niet meer is. Pff...heel pijnlijk en moeilijk.

Het is heel heftig om jaren lang als het ware in verschillende werelden te leven.

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Lucide dromen: dromen wat je wilt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 12:53

Ik vroeg me ook af of je dan niet juist heel moe wakker wordt. Lijkt me niet dat je echt 'rust' tijdens je slaap

xxStitchxx

Berichten: 852
Geregistreerd: 23-03-08
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 13:32

Ik wordt inderdaad heel moe wakker. Ene dag moet ik een paar uur bijkomen en andere dag heb ik er de hele dag last van.

Captain

Berichten: 21362
Geregistreerd: 15-10-08

Re: Lucide dromen: dromen wat je wilt!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-17 13:40

Vervelend Stitch! Maar mij lijkt het juist heel mooi als je je pony weer ziet? :) Voor mij zou dat juist rust geven, toch weer even je pony zien en voelen en weten dat het nog goed met hem gaat daar boven. (Als je daarin gelooft tenminste)

xxStitchxx

Berichten: 852
Geregistreerd: 23-03-08
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 13:48

Captain, dat is ook zeker zo! Geloof er ook in. Het moeilijk is dat het ook voelt als opnieuw afscheid nemen. Het is dubbel.
Zo mooi en zo pijnlijk tegelijk. Ik moet erbij zeggen dat ik een burn out heb en meerdere trauma's ik daardoor een emotioneel wrak ben. Daardoor zal het ook zwaarder vallen en mis ik mijn pony heel erg. Gelukkig ben ik net begonnen met therapie. Ik hoop dat ik in de toekomst er dan meer kan van genieten, lucide dromen kunnen fijn zijn. Alen voor mij nu even niet.

xxStitchxx

Berichten: 852
Geregistreerd: 23-03-08
Woonplaats: Groningen

Re: Lucide dromen: dromen wat je wilt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 13:56

En heel bizar ook, hij was ook echt ouder geworden. Ik zei in mijn "droom" ik ga even bij die ouwe langs, even wandelen. Tegelijk dacht ik..waarom doe ik dit niet vaker? Toen besefte ik me dat hij eigenlijk al jaren dood is. Tegelijk voelt het alsof hij vanaf boven zegt, ik ben er nog. Dat was zo onroerend dat ik moest huilen, ben nog aan het bijkomen. Er komen dan zoveel emoties los. Elke dag heb ik lucide dromen , soms fijn maar kost me ook enorm veel energie en is emotioneel zwaar.

Gigixponys

Berichten: 2745
Geregistreerd: 23-01-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 14:39

xxStitchxx schreef:
Captain, dat is ook zeker zo! Geloof er ook in. Het moeilijk is dat het ook voelt als opnieuw afscheid nemen. Het is dubbel.
Zo mooi en zo pijnlijk tegelijk. Ik moet erbij zeggen dat ik een burn out heb en meerdere trauma's ik daardoor een emotioneel wrak ben. Daardoor zal het ook zwaarder vallen en mis ik mijn pony heel erg. Gelukkig ben ik net begonnen met therapie. Ik hoop dat ik in de toekomst er dan meer kan van genieten, lucide dromen kunnen fijn zijn. Alen voor mij nu even niet.


Bij voelde zoiets ook als opnieuw afscheid nemen, waardoor ik me weer heel slecht voelde.

MonteKarlo

Berichten: 2199
Geregistreerd: 28-07-10
Woonplaats: Brabant

Re: Lucide dromen: dromen wat je wilt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 10:09

Hi! Ik ben een stille meelezer van dit topic. Dromen interesseren mij en ik droom altijd best intens. Als ik wakker word herinner ik alles wat ik heb gedroomd.
Vannacht was mijn allereerste keer lucide! Ik had ineens het besef mijn handen te checken, en ik had 12 vingers. Dat was best bizar. Ook voor mij gold dat ik toen 'wakker' werd maar in de volgende droom terecht kwam. Best interessant dat mensen op de vorige pagina's dat ook zo hadden. Ik was me daarvan bewust in mijn droom en wilde daarom gaan vliegen, maar dit lukte helaas niet haha. Daarna werd ik echt wakker.

Ik heb ook wel eens hallucinaties, dan lopen er uit de kluiten gewassen insecten over de muur, of de laatste keer kroop er een vis over de muur. :Y)
Met die vis sliep ik trouwens bij twee vriendinnen en een van hun werd wakker en merkte dat ik in paniek was, waarop ze het licht aan deed en toen was het ook direct weg.

Ik blijf graag volgen, vind het super intressant allemaal :j

germie

Berichten: 25923
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Lucide dromen: dromen wat je wilt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 10:22

Gisteren kon ik vliegen in een droom. Ja echt, als enige Nederlander. Ik was op de vlucht, maar het was genieten want ik kon aan iedereen ontsnappen.
Wel grappig dat je onmogelijke dingen kunt dromen. Zo ook al eens gedroomd dat ik op Malta in de bergen ging ijsduiken. Nou zoals je weet zijn er op Malta geen bergen en wordt het er ook nooit zo koud dat je er kunt ijsduiken.

Remembrance

Berichten: 523
Geregistreerd: 02-04-17
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 10:51

Voorstellijstje:
(Bokt)Naam: TelmaB
Leeftijd: 12 jaar
Ik was je al bekend met het fenomeen lucide dromen: Ja
Dit wil ik graag bereiken door lucide dromen: Mooie ervaringen opbouwen met mijn verzorgpony die in het echt niet kunnen, zoals zonder zadel over het strand galopperen.


Droom 1:
Datum: 26 december 2017
Titel droom: Ponykamp
Bewust van droom: Ja
Lucide: Ja
Personen/dieren die in de droom voorkwamen: Mijn verzorgpony en mijn vader
Droom: Ik ging met mijn vader met de auto naar Peru (al leek het helemaal niet op Peru). We liepen eerst gewoon over het strand en we hadden pannenkoeken gebakken. Nu rijden mijn vader en ik vaak samen buitenritten, dus gingen we kijken of dat ergens mogelijk was waar we waren. Dat was niet zo, maar een driedaags ponykamp zou wel kunnen. Daar ging ik toen heen, en toen ik daar was was mijn verzorgpony er ook opeens. Alle pony's werden in de bak gezet en opgezadeld, dus ook de mijne. Mijn rij-instructrice uit Nederland was mijn verzorgpony Dixie dus aan het aansingelen toen ik aan kwam lopen. Ik zei: 'Nee, ze mag nog niet bereden worden!' wat dus in het echt ook nog niet mag. Mijn rij-instructrice werd boos en zei dat ik haar dan niet mee had moeten nemen. Toen zei ik snel dat ik het toch ging doen. Ik stapte op, en begon op haar te rijden. Opeens begon ze heel hard te rennen en heel hoog te bokken. Ik probeerde haar op een volte te zetten maar ze bleef nogsteeds zo hard gaan, en alle andere paarden werden ook wild. De ene kant van de bak was afgesloten door een sloot, maar daar sprong ik samen met Dixie overheen en we reden weg.

We kwamen aan bij een soort boomhut en ik stapte af van Dixie. Ik wou me verstoppen omdat iedereen boos op me was, dus ik klim naar boven. In de hut was een soort kunstkamer. Overal lag verf en kwasten. Ik zocht een plek om me te verstoppen tot een ander meisje kwam. Ik zei tegen haar: 'Dit is gewoon een droom.' waarop ze knikte als antwoord. Ik deed de realitycheck en aan de ene hand had ik vijf vingers, en bij de andere hand was ik te lui om ze te tellen. Ik wist toch al dat het een droom was dus waarom zou ik die nog tellen. Opeens kwam er iemand de trap op lopen, naar de hut. Wij moesten ons snel verstoppen. Ik zag dat er een kast stond in de kamer en ik WIST gewoon dat hij leeg was, dus ik rende er naartoe en ging erin zitten. Het andere meisje was achter de kast gaan zitten. Er kwam een man de kamer binnen en ik wist gewoon dat hij slecht was en ons niet mocht zien, maar de kastdeuren gingen niet goed dicht. Toen bedacht ik me weer dat het een droom was, dus zei ik: 'Dit is toch een droom dus ik beslis dat hij ons niet kan zien.' dat gebeurde toen ook niet.

Nu ik eenmaal door had dat het een droom was, besloot ik dat ik wel op Dixie kon rijden. Dat lukte! Ik heb toen een heerlijke strandrit zonder zadel samen met het andere meisje gemaakt, en we eindigden bij een mooie waterval.

Wat betekent deze droom voor mij: Ik heb echt GEEN idee.
Tijd bezig met lucide dromen (dagen/weken/maanden/jaren): 1 dag :+ Ik heb ook al eerder eens een lucide droom gehad toen ik wat kleiner was.

Coentjuh

Berichten: 9842
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: Ardennen + Werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 12:42

Nog steeds geen ervaring met Lucide dromen, wel iets anders.. geks.. Herkennen mensen dit?

Ik droom wel vaker dat ik 'geen lucht' heb en een soort van bijna dood ga. Gelukkig kreeg ik gisternacht mond op mond beademing in mijn droom :D.. Dat benauwde gevoel lijkt gewoon eng-echt!

Heb (in real life) jaren last gehad van verstopte neus tijdens slapen (sinds 1 jaar over). Nu weer veel (dikker) slijm in keel (dat heb ik al jaren en gaat niet over, volgens de KNO-arts duurt dit heel lang voordat het over gaat). Misschien dat het met deze dromen te maken kan hebben. Of misschien stop ik s nachts af en toe met even ademhalen en gaat dat direct over in een droom..

Captain

Berichten: 21362
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-17 11:37

Lijkt me dan dat je misschien last hebt van slaap apneu? Ik herken het zelf niet iig...

Ik droom de laatste tijd echt weinig. Ofja, ineens kan ik me vrij weinig herinneren.
Ik weet er nog wel 2.. De eerste van een paar nachten geleden:

Droom 1: Ik zat achter een crimineel aan. Ik had een pistool maar al wat schoten gelost en had dus geen kogels meer. Waardeloos! De crimineel stond tegenover me en had een heel lang mes. We stonden in een soort Walmart voor wapens, hij rende weg en ik rende naar de samurai zwaarden, dan kon ik wat aanrichten maar toch op afstand blijven. Daarna ging ik achter de crimineel aan, die had werpsterren gepakt en gooide er 4 naar mij toe. 2 gingen links langs me, 2 rechts. Ik lachte hem uit en vertelde hem dat hij nog maar even moest oefenen met raak gooien. Toen zei hij: 'Kijk eens naar beneden dan, ik heb er namelijk 6 gegooid en geen 4..' Dus ik kijk naar beneden, is mijn hele buik open gereten en alles kwam naar buiten. :+ Maar deed helemaal geen zeer. Toen werd ik wakker in een andere droom waarbij ik moest vluchten voor mijn broer die razend was omdat ik zijn pistool mee had genomen. _O-

Droom 2 vannacht: Ik mocht stage gaan lopen bij Martinair en moest daarvoor de metro lijnen checken in Amsterdam Maar er was iets geks.. Er kwamen steeds enge mannen langs en moordenaars. Uiteindelijk kwam ik er achter dat ik in een reality serie de hoofdrolspeler was en dat ik met echte moordenaars te doen had? :? :oo

Zo, en dan ga ik Martinair nu écht mailen voor een stage plek. :+

CathyTBP

Berichten: 440
Geregistreerd: 20-06-16
Woonplaats: Aan het water

Re: Lucide dromen: dromen wat je wilt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 11:54

Ik heb gisteren een soort van lucide gedroomd! Het was heel vreemd, ik droomde namelijk dat ik ging slapen en dat ik dan lucide wilde gaan dromen. Ik ging dus in bed heel bewust nadenken over wat ik wilde gaan dromen. Vervolgens werd ik wakker en dacht ik: wacht eens, dit was al een droom...
Ik baalde wel dat ik geen reality check had gedaan dan was het misschien eerder door gedrongen dat ik al aan het dromen was.

Coentjuh

Berichten: 9842
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: Ardennen + Werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 12:09

@ Captain; Daar kwam ik ook op uit via Google. (Oma heeft het trouwens ook). Of ik kwam uit op slaapverlamming.. Ik weet nog steeds niet of het nu echt was of niet.. maar ik denk van wel.

Wat heb jij spannende dromen zeg :7

germie

Berichten: 25923
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Lucide dromen: dromen wat je wilt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 21:49

Ik kan me de laatste tijd wat beter dromen herinneren. Maar het is altijd iets wat in werkelijkheid niet kan.
Zo noemen ze in het Engels 'Fly your rebreather', maar ik kon er letterlijk mee vliegen laatst. En een vriend van mij had openbaar seks met een man met 4 penissen. Dat vond ze lekker. Ook ben ik eens gaan ijsduiken in de bergen in Malta (en Malta heeft geen ijs, en geen bergen).

Captain

Berichten: 21362
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-18 18:47

Een man met 4 penissen. Ok! :') What a nightmare!

Vannacht heb ik ook weer avonturen beleeft.. Ongelooflijk!

Droom 1: Ik zat in een achtbaan die elke keer een looping maakte en elke keer kwam ik dan in een ander deel van de Harry Potter reeks terecht. :') Hagrid was er ook steeds bij, was wel gezellig! Gingen we naar natuurfilms met orka's kijken. :+

Droom 2: Ik volgde in mijn droom Norman Reedus (Daryl van The Walking Dead) op insta en hij had een filmpje geplaatst waar ik op gereageerd had. Vervolgens kreeg ik een appje van hem dat ik zijn filmpjes niet mocht delen zonder toestemming want er zat copyright op. Ik was helemaal vereerd dat ik van HEM een bericht kreeg zo persoonlijk. Vervolgens stuurde ik wat terug en hoorde ik achter me iemand gniffelen.. Was het m'n EX die me voor de gek hield. :/ Hij had allemaal spelletjes voor me gekocht voor de Wii (biljarten?!?!?!) en daarna gingen we weer zoenen.. Hell nah!

Droom 3: Ik keek met m'n beste vriendin in zo'n oude gele telefoongids en daar stond ik in met mijn paard? :')

Droom 4: Ik ging met een andere vriendin winkelen en toen kwam er een jochie voorbij die vuurwerk aan het afsteken was. Dus ik zei daar wat van en vervolgens ging hij ons steeds achterna. Dus wij probeerden te vluchten maar hij kon ons elke keer toch weer vinden. Toen besloot ik, heel slim :'), om een lingerie winkel in te gaan en inderdaad, daar liet hij ons met rust. Maar uiteindelijk moesten we toch weer naar buiten en daar was hij weer.. Dus toen heb ik een bus gekaapt om te vluchten. Maar toen kwamen we politie op de fiets tegen en die wilde dat ik de bus ruilde voor een van hun fietsen. Dus zo gezegd zo gedaan.. Maar toen moesten we dus op de fiets vluchten. Vervolgens kwamen we in een steegje terecht waar een houten deur de uitgang blokkeerde.. Uiteindelijk lukte het toch om op de fiets door die deur heen te fietsen. MAAR, de eigenaar van die deur wilde wel een schade vergoeding van 20 euro. Maar dan wel in de vorm van Etos-tegoedbonnen? :') Dat vond ik stom dus toen had ik voor 20 euro tandenborstels gekocht bij de Etos. :Y)

Een paar dingen zijn te verklaren:
1. Ik ben momenteel bezig met de Harry Potter reeks opnieuw te bekijken
2. Ik heb eergisteren een natuurfilm met orka's gezien
3. Ik heb gisteren lekker zitten klagen over exen met m'n vriendin
4. Vuurwerk.....
5. Etos bon.. Mijn zus vertelde dat ze die had gehad in het kerstpakket.

De rest..? Tsja.. :+

Miefje

Berichten: 1547
Geregistreerd: 02-12-16
Woonplaats: Limburg

Re: Lucide dromen: dromen wat je wilt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 10:36

4 is echt bizar :')

daphne_xxx
Berichten: 641
Geregistreerd: 25-02-12
Woonplaats: veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 10:52

Misschien dat ik toch best regelmatig lucide droom of heb gedroomd. Ik weet heel vaak dat ik droom maar probeer het niet te besturen. Ookal doen apparaten/auto's het nooit zoals het moet en de wijzers van een klok zijn altijd vreemd zodat ik niet weet hoe laat mijn wedstrijd is. :')
It all falls into place now :')

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 18:29

Ik heb vannacht echt een van de vreemdste dromen ooit gehad. Krijg er zelf schrik van: hoe kom ik hier bij??

Ik zal hem even typen en dan uitleggen voor zover dat mogelijk is


Ik ging met mama, papa en mijn zusje op vakantie. We gingen naar Alicante en vrienden van mama en papa waren ook daar.
Het leukste was: Dexter en Duke mochten mee!
Dexter paste in ons grote gele reiskoffer en Duke paste in een emmer. Ja echt, een emmer.

En we gingen met de boot. Naar Alicante. Met de boot naar Alicante..
Alles ging top, onderweg vaak onder in het ruim gaan kijken of alles in orde was met de paarden en alles was prima.
Aangekomen in Alicante lag de haven vlak langs de stad want het was maar 10 min stappen naar het hotel, fijn!
De paarden uit de boot, een keer goed geschreeuwd tegen die Spanjaard die de koffers deed uitladen, want: Mijn paarden zitten daar wel in hé!
Uit de boot Dexter even uit het reiskoffer gehaald en Duke uit de emmer en alles was in orde! Dus terug er in en naar het hotel.

Daar aangekomen bedacht ik mij dat ik helemaal vergeten was een stalling te zoeken voor de paarden, die konden dus nergens heen. Dus ik in het hotel naar de receptie gegaan en mijn probleem uitgelegd en dat meisje bleek ook paarden te hebben en die stonden gewoon aan het hotel gestald, want het hotel had blijkbaar een mega grote stalling met buitenbak en longeercirkels en de hele hoempapa. En het meisje zegt: Normaal mag ik dat niet aannemen last minute, maar als je gewoon€ 350 geeft en we zeggen het tegen niemand vind ik het prima.
Perfect! 350€ voor een week vond ik een mooie deal.
Dus we gaan naar de stallen en ik zet Dexter in een van de longeercirkels buiten om even zijn benen te strekken na de lange reis.
Duke neem ik in zijn emmer mee naar binnen en als ik de emmer open doe zie ik hem heel bezweet en doodziek in de emmer zitten, hij was nog maar de grootte van een grote kat. Natuurlijk was die aan het uitdrogen en nat van de condens want ik had er niet bij stil gestaan dat hij dus geen lucht kreeg in die emmer! Heel van mijn melk af want een kwartier eerder aan de boot was alles nog in orde. Dus ik neem een kleine, natte Duke uit de emmer en leg hem op het stro, helemaal aan het huilen en van streek en dan hoor ik ineens mensen gillen op het gangpad van de stal. En toen ik keek, stond Dexter daar midden in het pad.
Ik roep heel boos:Dexter!! Kom hier!!
En Dexter komt heel vrolijk in galop naar me toe en loopt de volgende stal in om te vreten. Ik kijk nog 1x naar Duke en dan word ik wakker...

Wat kan ik uitleggen? Euhm..
- dat de vrienden van mijn ouders er waren heeft te maken met de locatie, zij hebben een appartement in alicante. Ik ben er zelf echter nooit geweest
- met de boot: wellicht omdat Dexter en Duke met de boot van Engeland naar mij zijn gekomen
- de stallen waren een exacte replica van de stallen waar we gelogeerd hebben toen we in zeeland een weekendje waren geweest. Hier heb ik hem ook eerst even in de longeercirkels gezet
- Dexter heeft een week alleen gestaan, bij mij aan huis. Hij is hier super aanhankelijk geworden, daar komt het vrolijke galopje in de gang denk ik vandaan.

Verder lijk ik iets te hebben met emmers, in een vorige droom sloeg ik namelijk een vrouw met een lege emmer.

Als iemand hier iets van kan uitleggen of helderziende contacten heeft, zeg het me snel want ik snap er niks meer van. :+
Dit is al de 3e of 4e keer dat ik droom dat ik Duke verwaarloos op een of andere gekke manier, beetje schrikbarend :P

asm_kayleigh
Berichten: 843
Geregistreerd: 08-05-17
Woonplaats: Dordrecht

Re: Lucide dromen: dromen wat je wilt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 22:34

Vorige keer las ik hier iets over de dromen met los zittende tanden, dat heeft een betekenis.

'Als jij droomt dat jouw tanden loszitten of uit je mond vallen, kan dit verschillende dingen betekenen. Je gebruikt je tanden om mee te bijten en te kauwen. Indirect staan je tanden dus voor kracht. Wanneer jij je tanden kwijtraakt, zou dit dus staan voor krachteloosheid en onmacht. Het kan zijn dat je je op dit moment in een situatie zwak voelt. Misschien vind jij het moeilijk om je gevoelens te uiten of vind je dat er niet naar je geluisterd wordt. Ook kan het zijn dat je zelfvertrouwen op dit moment niet zo groot is.

Onzeker over je uiterlijk
Maar dromen over tanden kan ook betekenen dat je onzeker bent over hoe jij eruit ziet en overkomt op anderen. Een mooie glimlach staat in veel reclames toch als het teken van schoonheid en dus associeer je onbewust je tanden met knapheid. '

xDenies

Berichten: 13492
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 22:43

Mag ik mij ook melden? Of het echt lucide dromen is wat ik doe kan ik niet mijn vinger op leggen. Maar ik droom bijna altijd, en heel realistisch. Daarnaast droom ik ook vaak dingen die de volgende dag gaan gebeuren. Krijg ik in mijn dromen veel boodschappen door (mijn toentertijd vriend had nooit een gezicht in mijn droom, en ineens brak de relatie). En daarnaast droom ik ook wel eens de meest gestoorde dingen :P

(Bokt)Naam: xDenies / Denise
Leeftijd: 24jr
Was je al bekend met het fenomeen lucide dromen: Ja
Dit wil ik graag bereiken door lucide dromen: Ik hoef niet zo zeer iets te bereiken.


Edit: Ik heb inderdaad ook eens gedroomd dat ik al mijn tanden verloor. Dat had te maken met het moeilijk kunnen uiten van gevoelens omdat ik in een vreselijke onzekere periode met mijn merrie zat. Het gebeurde in mijn droom dan ook in/om stal.