'Me-time', hoe doen jullie dat?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Bralindy

Berichten: 3326
Geregistreerd: 06-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 22:11

Goof schreef:
Bralindy schreef:
Ik zeg vergevenement gewoon 'NEE'. Ik hecht veel waarde aan eigen tijd, vrienden weten dit en soms spreek ik met ze af eens in de twee weken. Soms 1x in de week en soms zit er langer tijd tussen. Dit omdat ik gewoon eigen tijd nodig heb en zat andere dingen 'te doen' heb die ook mijn aandacht vragen (paard, honden etc.).

Plus je telefoon aan de kant leggen op een vrije avond scheelt al een hoop. Je bent er niet dan, simpel.


Wat is 'vergevenement'?

Op een gegeven moment ;) sorry, beetje spreek taal

"Unable are the loved to die, for love is immortal." - Emily Dickinson


Tiggs

Berichten: 7502
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Re: 'Me-time', hoe doen jullie dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 08:56

Maar dat woord spreek je toch helemaal niet zo uit...

Welkom in het Dunning-Krugerpark!

knetterhard

Berichten: 2446
Geregistreerd: 13-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 17:43

Tiggs schreef:
Maar dat woord spreek je toch helemaal niet zo uit...

Boeiend, dat weet ze nu ook wel :')

Volg mijn werk op mijn website http://www.grafies.nl/

Hutcherson

Berichten: 7290
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 01:49

Je werkt 60 uur per week. Dat is al 6 te volle dagen (eigenlijk 7) en daarnaast ga je nog een dag naar school. Je hebt een paard, familie, vrienden.. En dan vraag je je serieus af wat je verkeerd doet?
Je doet teveel.
60 uur werk is teveel.. Sinds ik mn eigen bedrijf heb en daar erg druk mee ben ben ik tot inzicht gekomen dat mensen niet gemaakt zijn om te werken. En dat veel mensen zichzelf jarenlang overvragen en overbelasten. Vreemd he al die burnout en depressieklachten? Komt omdat mensen letterlijk leven om te werken en dat is zo link. Ik merk het ook aan mezelf. Nu al 4 weken ontzettend druk. Paard krijgt weinig training (nu ook even probleempje met schimmelinfectiwtje) maar ik heb het gewoon te druk. Mn familie en vreemden willen ook graag wat van me horen en zien, mn vriend wil graag voldoende aandacht. Door teveel te werken laat je alles verslonsen.kwestie van nee zeggen. Helaas geldt dat niet zozeer boor mijn bedrijf omdat ik vind dat je als startend bedrijf geen nee kunt verkopen en er moet simpelweg iemand bij. Maar voordat ik dan weer gesprekken met experts daarover heb geregeld en goed geïnformeerd ben... Ben je maanden verder.

Je moet echt keuzes maken want overbelasten hou je maar een beperkte tijd vol. Ik merk het ook. Werken is super zeker als t voor jezelf is, maar ik word ongelukkig dat ik niet meer bij mn paard kan Zijn om te trainen.

Es_ther

Berichten: 18690
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 07:40

RoyceMack schreef:
Je werkt 60 uur per week. Dat is al 6 te volle dagen (eigenlijk 7) en daarnaast ga je nog een dag naar school. Je hebt een paard, familie, vrienden.. En dan vraag je je serieus af wat je verkeerd doet?
Je doet teveel.
60 uur werk is teveel.. Sinds ik mn eigen bedrijf heb en daar erg druk mee ben ben ik tot inzicht gekomen dat mensen niet gemaakt zijn om te werken. En dat veel mensen zichzelf jarenlang overvragen en overbelasten. Vreemd he al die burnout en depressieklachten? Komt omdat mensen letterlijk leven om te werken en dat is zo link. Ik merk het ook aan mezelf. Nu al 4 weken ontzettend druk. Paard krijgt weinig training (nu ook even probleempje met schimmelinfectiwtje) maar ik heb het gewoon te druk. Mn familie en vreemden willen ook graag wat van me horen en zien, mn vriend wil graag voldoende aandacht. Door teveel te werken laat je alles verslonsen.kwestie van nee zeggen. Helaas geldt dat niet zozeer boor mijn bedrijf omdat ik vind dat je als startend bedrijf geen nee kunt verkopen en er moet simpelweg iemand bij. Maar voordat ik dan weer gesprekken met experts daarover heb geregeld en goed geïnformeerd ben... Ben je maanden verder.

Je moet echt keuzes maken want overbelasten hou je maar een beperkte tijd vol. Ik merk het ook. Werken is super zeker als t voor jezelf is, maar ik word ongelukkig dat ik niet meer bij mn paard kan Zijn om te trainen.



Dit.

Witte paarden snel smerig? Nee joh, ze weten gewoon nog niet welke kleur zij willen hebben!

Suzanne F.

Berichten: 48951
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 07:46

Ik zou 40 uur al niet trekken. Ik heb echt tijd voor mezelf nodig anders word ik doodongelukkig. Ik ben dan ook wel in de positie om niet 40 uur te hoeven werken. Dat besef ik wel. Maar even om aan te geven dat je jezelf goed moet leren kennen. Jij rent jezelf in alles voorbij. Dat houd je niet eeuwig vol. Je kan beter gas terug nemen en keuzes maken.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Anoniem

Re: 'Me-time', hoe doen jullie dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 12:16

Ik vind selfcare super belangrijk en als ik drukke periodes heb dan plan ik ook echt bewust voor mezelf avondjes in waarop ik alleen dingen doe voor mezelf. In de realiteit is dat dus vaak met een maskertje de hele avond een serie kijken in bed, of lekker uitgebreid koken en een wijntje drinken.

Pikkepor

Berichten: 3703
Geregistreerd: 03-11-11
Woonplaats: Toedeloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 15:29

Hier ook drukdrukdruk. 40-45 uur per week aan studie kwijt, maar slechts 14-18 contacturen... plus 2,5uur reistijd per dag. Op zaterdag 8 uur werken. En dan wil ik nog paardrijden, met de hond wandelen, handboogschieten en af en toe met vriendinnen en vriendlief iets doen.

Maar het is altijd schipperen. De ene week wel 2x paardrijden maar niet handboogschieten. De week erop veel school, 1x handboogschieten e verder niks. En soms lukt het wel allemaal.

StormMilagro

Berichten: 1757
Geregistreerd: 22-05-10
Woonplaats: Arnhem

Re: 'Me-time', hoe doen jullie dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 15:47

Ik ken het, ervaar je hier ook stress bij? Bij mij speelt stress de ene keer niet mee, de andere keer wel (vooral op stage). Maar soms als ik wel tijd heb voor me-time, weet ik gewoon niet wat ik moet doen, ik kan ook genieten van mijn drukke leventje soms :+

Ik heb 40+ uur aan stage per week (door de weeks, 9-5, maar soms werk ik weer langer door), werk eigenlijk elke dinsdag -, zaterdag- en zondagavond en nog een wisselende avond door de weeks a minimaal 5 uur per dienst, probeer 3x per week een uur paard te rijden op de manege, ga nog 3x per week langs mijn eigen pony's voor hooi geven etc, en dan probeer ik nog leuke dingen tussendoor te doen. Tja, ik weet dat het niet werkt, maar soms werkt het voor mij juist weer wel, het een gaat over in het ander. Lastig uit te leggen

Night gathers and now my watch begins - The world is not in your books and maps, it’s out there - May we meet again
:¨·.·¨:
`·. Montana & Rio

Pikkepor

Berichten: 3703
Geregistreerd: 03-11-11
Woonplaats: Toedeloe

Re: 'Me-time', hoe doen jullie dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 16:17

Ik snap je juist helemaal StormMilagro :+
Ik vind school fantastisch. En dat heeft absolute top prioriteit. En ik wil vanalles waar ik geen tijd voor heb. Maar toen ik na mijn examens 2 dagen helemaal niks hoefde... was ik ook weer blij toen ik naar school kon.
Soms ervaar ik er stress bij. Net als deze week, dat ik 5x voor 2 of 3 uurtjes naar school moet en dus veel reistijd heb, waarin ik niks kan doen. Dat voelt voor mij als verloren tijd. Maar meestal vind ik alles gewoon té leuk en doen we gewoon verder :+

Het enige dat er soms bij in schiet is het huishouden. Maar daar is mijn vriend net zo goed verantwoordelijk voor.

Bagheera_206

Berichten: 25864
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 17:50

Ik ken het... Ik heb fulltime baan, appartementje en paard. := En ik ben alleen dus je moet ook nog eens alles helemaal alleen doen.

Door de weeks probeer ik niet af te spreken en in het weekend stel mijn agenda open om 1 dag in te plannen voor afspreken/plannen/etc. Als ik namelijk twee dagen in het weekend vol plan loop ik weer achter de feiten aan. -O-

Door niet te veel over te werken en beetje te plannen lukt het om ook bijna iedere dag langs paardlief te gaan.

It's not how good you are, but how good you want to be!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: dierenfan, gaucho, gerlienke, Googlebot, Indy_Mouse_9, Jannie79, LiDi, Mizora, Mjelleke, Muronia, nafkedemi, Nayan, nnicolex, renee16, RSLevi, SJP en 50 bezoekers