Spaarzegels

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lovelyfiefy

Berichten: 5092
Geregistreerd: 03-10-11
Woonplaats: Brabant

Re: Spaarzegels

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 19:51

Ik heb ondertussen 2 kaarten vol voor de ovenschalen :D
En krijg nog een volle van een collega waarschijnlijk.
Dus ik kan binnenkort even gaan uitzoeken wat ik zou willen hebben :)

joyce_eddy
Berichten: 4013
Geregistreerd: 01-08-10

Re: Spaarzegels

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 21:01

Ik spaar de emte boodschappen zegels

AfricanLady

Berichten: 8005
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Harlingen

Re: Spaarzegels

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 02:06

Ik heb genoeg zegels voor het masterchef set van de poiesz :D nu nog het geld xD kan tot 7 januari inleveren gelukkig haha

N_B_N
Berichten: 1963
Geregistreerd: 03-12-10
Woonplaats: Heijningen

Re: Spaarzegels

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 15:29

Ik heb nog een stuk of 12 zegels voor de ovenschalen. Mocht er iemand interesse hebben kunnen ze opgehaald worden in Rotterdam zuid of ik zou ze kunnen verzenden

Anoniem

Re: Spaarzegels

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 11:18

Mochten er mensen zijn die nu ergens voor de heart beads (Family & Friends edition) sparen, ik heb nog een volle spaarkaart waarmee je dus 2 bedeltjes/2 armbadjes whatever kan halen. Als iemand ze wil stuur me even een pb

rockwitch

Berichten: 11726
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Oosterhout NB

Re: Spaarzegels

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 11:23

Ik spaar ook altijd wel mee met de dingen die ik nodig heb, ovenschalen hebben we dus die heb ik niet gespaard, maar wel de zegels aangenomen voor mijn moeder. De Freek plaatjes sparen we wel voor onze kinderen.
Ik snap alleen nooit zo goed hoe het werkt met koopzegels. Iemand die me dat kan uitleggen?

zacharyhill

Berichten: 1603
Geregistreerd: 31-08-08
Woonplaats: zeeuws vlaanderen

Re: Spaarzegels

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 11:28

Ik heb nog zegels voor de schalen in de aanbieding van de ah en de Playmobil zegels van de emte.
Bij interesse even een pbtje sturen.

ElCamino

Berichten: 8930
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Re: Spaarzegels

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 11:52

ik moet er ook nog 9 voor de PLUS hebben.
Ik woon alleen dus had dat zonder de hulp van mijn ouders ( die braaf nu bij de PLUS boodschappen doen voor mij) nooit bij elkaar gespaard hihihi

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 00:47

rockwitch schreef:
Ik spaar ook altijd wel mee met de dingen die ik nodig heb, ovenschalen hebben we dus die heb ik niet gespaard, maar wel de zegels aangenomen voor mijn moeder. De Freek plaatjes sparen we wel voor onze kinderen.
Ik snap alleen nooit zo goed hoe het werkt met koopzegels. Iemand die me dat kan uitleggen?


Even als voorbeeld bij de Jumbo. Bij elke euro mag je 1 koopzegel kopen. Je koop altijd voor je hele aankoopbedrag wél of niet zegels. Dus heb je 10 euro dan koop je OF 10 koopzegels erbij OF niets. Niet bijvoorbeeld 5 stuks.
Een koopzegel kost bij de meeste winkels 10 cent. Dus als jij 10 euro boodschappen hebt en je neemt koopzegels dan betaal je 11 euro en krijg je 10 koopzegels mee.
Die plak je in het boekje. Bij Jumbo heb je twee opties. Je kan inleveren per volle bladzijde van 25 zegels en krijgt dan 2,60. Je hebt dan dus 2,50 betaald (25x 10 cent) en krijgt 2,60 terug. Je winst is 10 cent. Spaar je een heel boekje op van 10 kaarten is het 26 euro waard. Je hebt dan 25 euro betaald en maakt dus 1 euro winst.

De bedragen lijken enorm klein, máár als je de rente gaat berekenen is die een flink stuk hoger dan dat schijntje wat je nu nog op de bank krijgt!

PLUS heeft de beste rente ik meen 4 euro inleg 6 euro uitbetaling. Bij AH kosten zegels ook 10 cent, en een vol boekje is 490 zegels. Je krijgt daar 52 euro voor. 3 euro winst dus. Bij AH kun je inleveren wanneer je maar wil máár pas vanaf een half boekje maak je winst (€ 0,50 bij een half boekje). Wil je eerder inleveren mag dat maar dan krijg je alleen 10 cent per zegel terug, je eigen inleg dus :)

Hoop dat het zo helder is :)

rockwitch

Berichten: 11726
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Oosterhout NB

Re: Spaarzegels

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 08:16

Ah ok

marlonFloris

Berichten: 1586
Geregistreerd: 01-12-08
Woonplaats: achterhoek

Re: Spaarzegels

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 08:42

Bij plus is een zegel 1 cent. Dus haal je voor €35 boodschappen betaald je ook maar €0.35 cent bij en dan krijg je dus 35 zegels en idd een vol boekje krijg je €6 voor terwijl de inleg €4 is geweest.
Je merkt dus amper dat je koopzegels koopt maar terug krijgen is erg leuk! Mijn vriend en ik Hebben ondertussen ook.al best wat boekjes vol gespaard in de afgelopen 3 jaar. Zit nu geloof ik aan de 38 boekjes.

AfricanLady

Berichten: 8005
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Harlingen

Re: Spaarzegels

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 11:39

Bij de poiesz krijg je gratis zegels bik een x bestedingsbedrag
En voor een vol boekje krijg ne 2.50

Shenavallie
Berichten: 11573
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 11:49

Ik neem altijd de zegels bij de supermarkt aan om aan anderen weg te geven. Zelf spaar ik alleen maar DE-punten, maar op een of andere manier lijkt niemand thee of koffie daarvan te drinken...

joyce_eddy
Berichten: 4013
Geregistreerd: 01-08-10

Re: Spaarzegels

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 12:48

Die koopzegels vind ik echt onzin want je betaald vaak 35.70 bijvoorbeeld dan kun je voor die 35 euro koopzegels doen maar niet die 70 cent.. bij elke boodschappen is dat zo dan heb je toch uiteindelijk je beetje “winst” zelf wel betaald ergens?

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 13:21

joyce_eddy schreef:
Die koopzegels vind ik echt onzin want je betaald vaak 35.70 bijvoorbeeld dan kun je voor die 35 euro koopzegels doen maar niet die 70 cent.. bij elke boodschappen is dat zo dan heb je toch uiteindelijk je beetje “winst” zelf wel betaald ergens?



Huh ik snap helemaal NIETS van jouw redenatie, ook niet na 4x lezen. Overigens rekenen de meeste supers het restbedrag vanaf 50 cent mee als koopzegelwaardig.
Maar ik begrijp echt niet wat jij bedoelt? Je winst maak je bij het inleveren van de koopzegels. Geeft toch niet of je er nu 1 meer of minder kan kopen op je aankoopbedrag. Zolang je uiteindelijk maar meer krijgt dan je voor de koopzegels betaald hebt?

purny

Berichten: 27481
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Spaarzegels

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 15:34

3 euro winst op 49 euro. Ipv 1 cent op 100 euro. Tis maar waar je de nadruk op legt

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Re: Spaarzegels

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 15:36

Ik doe alleen mee met de Jumbo Koopzegels.
Had afgelopen maand, met de vakantie, toch mooi 6 boekjes gespaard! :D

lovelyfiefy

Berichten: 5092
Geregistreerd: 03-10-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 18:35

joyce_eddy schreef:
Die koopzegels vind ik echt onzin want je betaald vaak 35.70 bijvoorbeeld dan kun je voor die 35 euro koopzegels doen maar niet die 70 cent.. bij elke boodschappen is dat zo dan heb je toch uiteindelijk je beetje “winst” zelf wel betaald ergens?


De meeste koopzegels krijg je per €1,-
dus dan is het logisch dat je bij (of voor) een aankoop van €0,70 geen koopzegel kan krijgen.
Dus dan krijg je voor €35 euro aan koopzegels , wat er dus 35 zijn.
Snap je 'probleem' niet helemaal ..

ikkeniet

Berichten: 1260
Geregistreerd: 17-09-11
Woonplaats: gehucht in Noord Holland

Re: Spaarzegels

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 08:11

Ik ben sinds een paar maanden de AH koopzegels gaan sparen.
Zoonlief heeft een glutenallergie, en daar kan ik het makkelijkste eten voor hem kopen.
Zo spaar ik lekker wat centjes bij elkaar voor een volgende vakantie met vriendin.

Shenavallie
Berichten: 11573
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 08:31

lovelyfiefy schreef:
joyce_eddy schreef:
Die koopzegels vind ik echt onzin want je betaald vaak 35.70 bijvoorbeeld dan kun je voor die 35 euro koopzegels doen maar niet die 70 cent.. bij elke boodschappen is dat zo dan heb je toch uiteindelijk je beetje “winst” zelf wel betaald ergens?


De meeste koopzegels krijg je per €1,-
dus dan is het logisch dat je bij (of voor) een aankoop van €0,70 geen koopzegel kan krijgen.
Dus dan krijg je voor €35 euro aan koopzegels , wat er dus 35 zijn.
Snap je 'probleem' niet helemaal ..

Je krijgt de koopzegels niet, maar moet er zelf 10ct voor betalen. Het klopt dat je pas een koopzegel erbij kunt kopen als het bedrag 1 volledige euro (of een meervoud ervan) is. Dus even voor joyce_eddy: als je voor 35,70 euro boodschappen hebt, dan kun je voor 3,50 euro koopzegels erbij kopen -> je betaalt dan in totaal 39,20 euro. Als je voor 34,70 euro boodschappen hebt gekocht, dan kun je voor 3,40 euro koopzegels bijkopen. Aan het eind van de rit heb je met een vol boekje voor 49 euro aan koopzegels gekocht. Als je dat boekje inlevert dan krijg je 3 euro extra (zo gezegd rente). Dat levert je uiteindelijk meer op dan een spaarrekening waarbij de rente heel laag is en je nog geen eens 3 euro op een paar honderd euro spaargeld krijgt aan het eind van het jaar. Dus het loont wel degelijk om bij de supermarkt koopzegels te kopen, in dit geval.

Let op: op statiegeld krijg je geen koopzegels. Het kan dus zijn dat je minder koopzegels kunt kopen dan het totaalbedrag. ;)

marlonFloris

Berichten: 1586
Geregistreerd: 01-12-08
Woonplaats: achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 08:41

Tabak,loterij en babyvoeding geld ook niet. ;)

Ik doe nooit boodschappen bij de jumbo of Albert hein maar vind dat wel grote bedragen wie je bij betaald per keer.

Dat van de plus merk je gewoon niet. Boekje is ook wel een stuk minder waard dan die andere 2 maar toch.

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Re: Spaarzegels

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 09:21

Op dit moment heeft elke supermarkt bij ons in het dorp de Steractie. Daar doe ik wel aan mee.
Koopzegels doe ik absoluut niet aan mee.
En alle acties waarop je iets moet bijbetalen (bestek, ovenschalen enzo) doe ik ook niet aan mee. Het meeste van die zooi heb ik thuis al liggen. En daarnaast kan ik zulke spullen nog voor een lagere prijs kopen dan dat ik er bij de AH voor moet bijbetalen. Dus alleen acties (bijv. boodschappenpakket C1000, al bestaat die helaas niet meer) waarop je niet hoeft bij te betalen daar doe ik soms wel aan mee.

Een leuke actie is ook nog de kinderboeken die je bij Total elk jaar kunt sparen.

lovelyfiefy

Berichten: 5092
Geregistreerd: 03-10-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 13:12

Shenavallie schreef:
Je krijgt de koopzegels niet, maar moet er zelf 10ct voor betalen. Het klopt dat je pas een koopzegel erbij kunt kopen als het bedrag 1 volledige euro (of een meervoud ervan) is. Dus even voor joyce_eddy: als je voor 35,70 euro boodschappen hebt, dan kun je voor 3,50 euro koopzegels erbij kopen -> je betaalt dan in totaal 39,20 euro. Als je voor 34,70 euro boodschappen hebt gekocht, dan kun je voor 3,40 euro koopzegels bijkopen. Aan het eind van de rit heb je met een vol boekje voor 49 euro aan koopzegels gekocht. Als je dat boekje inlevert dan krijg je 3 euro extra (zo gezegd rente). Dat levert je uiteindelijk meer op dan een spaarrekening waarbij de rente heel laag is en je nog geen eens 3 euro op een paar honderd euro spaargeld krijgt aan het eind van het jaar. Dus het loont wel degelijk om bij de supermarkt koopzegels te kopen, in dit geval.

Let op: op statiegeld krijg je geen koopzegels. Het kan dus zijn dat je minder koopzegels kunt kopen dan het totaalbedrag. ;)


Sorry hoor, dat ik zei KRIJG..
Het was gewoon puur om uit te leggen.
je kiest er uiteindelijk zelf voor of je die dingen wel of niet wilt 'aanschaffen'

DeMaJai
Berichten: 281
Geregistreerd: 03-02-10
Woonplaats: Gouda

Re: Spaarzegels

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 13:36

Ik spaar bij de plus voor de zegels

purny

Berichten: 27481
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 13:37

marlonFloris schreef:
Tabak,loterij en babyvoeding geld ook niet. ;)

Ik doe nooit boodschappen bij de jumbo of Albert hein maar vind dat wel grote bedragen wie je bij betaald per keer.

Dat van de plus merk je gewoon niet. Boekje is ook wel een stuk minder waard dan die andere 2 maar toch.

Koopzegels wel. Actiezegels niet.