Meningen over polstuigje

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Eileen_

Berichten: 4822
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Omgeving Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 15:08

Ik had als kindzijnde ook altijd zo'n polsbandje om en opzich ben ik niet levenslang getraumatiseerd. Of nouja, altijd als ik zo'n telefoon snoer zie moet me dat wel direct daar aan denken eerlijk gezegd _O- rond de pols was regenboogkleur met een rood snoer er aan :D{ Ik moet er altijd wel om lachen, vooral als ik een foto zie. Het ziet er wel grappig uit namelijk, en lekker typisch.


Emori

Berichten: 13115
Geregistreerd: 09-02-06
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 15:09

Mijn oudste had ik ook in een tuigje.
Ja ik kreeg ook commentaar. Maar als ik zei of ze hem misschien wilde lenen een weekje? Dat ze dan wel anders zouden praten, dan hielden ze zich wel stil.

Het is nog steeds een wildebras. Ik zorg dat ik genoeg hechtpleisters op voorraad heb in ieder geval....

[IM] Ons gouden paardje is er niet meer..
Follow the bliss just like a summer song
Please stay there forever, I'll try to remember


djinnie

Berichten: 2794
Geregistreerd: 23-04-05
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 15:10

Een polstuigje lijkt mij onaangenaam voor het kind in kwestie en hoewel dat een klein ongemak is, is het gemekker daarover wellicht die moeite niet waard. Een ander tuigje om de romp of via een rugtas lijkt me dan fijner. Verder alleen maar handig als je zo'n ondernemende uk hebt lopen. Ze zijn razendsnel en het verkeer is meestal druk.

Mijn kinderen hadden het niet nodig. Zijn geen weglopers, niet extreem ondernemend en de oudste is inmiddels alweer groot genoeg om onder mijn toeziend oog zelf over te steken van zijn schoolgebouw naar het kleuterplein van de jongste.

De tijd heelt niet alle wonden...
Mama 1956-2014 & Papa 1952-2017

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 15:39

Eileen_ schreef:
Ik had als kindzijnde ook altijd zo'n polsbandje om en opzich ben ik niet levenslang getraumatiseerd. Of nouja, altijd als ik zo'n telefoon snoer zie moet me dat wel direct daar aan denken eerlijk gezegd _O- rond de pols was regenboogkleur met een rood snoer er aan :D{ Ik moet er altijd wel om lachen, vooral als ik een foto zie. Het ziet er wel grappig uit namelijk, en lekker typisch.


Ik had precies zo een zelfde en moet er bij een telefoonsnoer ook altijd aan denken :')
(Heb ik even pech met een kantoorbaan en een telefoon op mijn bureau haha).

Heb er niets aan overgehouden hoor. Ik was ook altijd alweer weggeglipt als mijn moeder 1 keer met haar ogen knipperde, dus ik droeg vrijwel altijd zo een tuigje als we de deur uit gingen. Liever een gek gekleurd tuigje dan plat onder een auto of meegenomen door een gekkie. :j

_mexx_lady_

Berichten: 8737
Geregistreerd: 10-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 17:47

Die polsbandjes - tuigjes zijn super handig hoor.

Hier in de buurt zien we het steeds vaker voorkomen als kleuters over straat gaan met school (bv naar de zwemles of naar de gym, bibliotheek, uitstapje in het cultureel centrum wat verderop) dan hebben zij allemaal een polsbandje aan die vast zit aan de leerkracht of begeleider.

Veel veiliger omdat achterblijvers zo niet meer achterblijven en er gewoon minder risico is dat er eentje de straat op schiet.

Iedereen die je dan tegen komt hoor je dan zeggen 'ooooh wat handig, veel veiliger zo, onverantwoord dat iemand los over straat zou gaan met zo een bende kleuters,....'

Nynkefleur

Berichten: 388
Geregistreerd: 17-12-16
Woonplaats: Nieuwerkerk a/d IJssel

Re: Meningen over polstuigje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 17:52

Jahoor, gewoon doen.
Ik kan namelijk verzekeren dat je er geen trauma's aan overhoud.
Als kind kreeg ik een polstuigje om nadat ik bijna in het zwembad was gevallen toen ik mee was naar de zwemles van de zoon van mijn oppas.
Was toen gewoon een tijdje nodig en achteraf kan ik er om lachen en ben ik blij dat er niks ernstigs met me gebeurd is. Gewoon doen dus!

JoyCiej007

Berichten: 17409
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 18:04

Ik liep een tijd geleden eens in de stad, en zag een klas jonge kids/kleuters op nogal aparte wijze door de stad gaan;

Allemaal oranje veiligheidshesjes aan, en het was 1 grote lange sliert; ze hingen namelijk als een druiventros aan een groot zacht oranje koort. Voorop, in het midden en achterop liepen de juffen. En allemaal hadden ze dat touw vast.

Echt een geniaal gezicht was dat; ik had het nooit gezien in ieder geval en ik keek m'n ogen uit.
Het was net een lange slang die zich zigzaggend door de menigte winkelende mensen begaf :D

xLillith

Berichten: 474
Geregistreerd: 17-12-13
Woonplaats: Friesland.

Re: Meningen over polstuigje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 18:20

Er staat op nos.nl nu ook een video van een kind wat bijna onder een vrachtwagen komt omdat hij opeens de weg oversteekt. Dan maar een tuigje om hoor, liever dat dan een dood kind..

Shenavallie
Berichten: 11517
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 18:25

TS, ik liep vroeger standaard aan een tuigje: de wereld was veel te interessant voor mij. Alleen had ik niet zo'n flexibele lijn, want buiten dat het toen niet bestond lijkt het mij ook een doodeng ding. Met een gewoon lederen lijn heb je veel beter controle en voel je eerder dat er wat gebeurt. Ik had zo'n lederen harnasje om mijn bovenlijf en aan de achterzijde daarvan zat het ringetje waar mijn moeder de lijn aan vastzette. Zo had ik ook mijn armen vrij, maar kon ik mijzelf niet losmaken. Ze heeft het tuigje vast nog wel ergens liggen ter herinnering. :D

In 1963 the Bronx Zoo had an exhibit called "The Most Dangerous Animal in the World". It was a mirror.

I don't understand why when we destroy something created by man we call it vandalism, but when we destroy something created by nature we call it progress. Ed Begley Jr.

Malbec
Berichten: 1948
Geregistreerd: 09-06-10
Woonplaats: Gorinchem

Re: Meningen over polstuigje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 18:33

Gewoon proberen. Ik liep vroeger ook weg en had heel lang haar. Mijn moeder heeft me ooit heel hard aan mijn haren weggetrokken om te voorkomen dat ik onder een auto kwam.
Dus, idd beter zo’n dingetje om als het gevaarlijke dingen voorkomt.

Wave after wave

Britta31

Berichten: 13066
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Meningen over polstuigje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 19:28

Ook handig om je kind als een tasje mee te dragen.

Britta, OUWE TAAIE.Mijn kerstmutsje.Old but still going samen met onze knuffelruin Nappie.Britt, ik mis je.

pmarena

Berichten: 47935
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Meningen over polstuigje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 19:59

Daar werkt een tuinbroek ook prima voor Britta :D

Dàt vind die kleine van ons trouwens wel dolletjes als je hem zo oppakt :P
Maar een tuigje ofzo dat wordt hem gewoon echt niet :=

Leandra

Berichten: 1589
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 20:07

Wat er al gezegd is, beter een tuigje dan je kind onder een auto. Ik heb vroeger ook een tuigje gehad.

Mijn oudste dochter van net 3 heeft het niet nodig (gehad) maar ik weet niet wat mijn dochter van nu 3 maanden zal doen op die leeftijd.

De dochter van een vriendin, die is nu 1,5 jaar, heeft het wel weer nodig.

En ja je zult commentaar krijgen, maar dat zijn mensen met "voorbeeldige" kinderen (dat zal mijn kind nooit doen) of mensen die geen kinderen hebben.

Maar veiligheid voor alles!

Lillian__

Berichten: 3274
Geregistreerd: 21-02-08
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 21:46

Ik werk in een dierenwinkel. en jullie raden het al zodra de ouders zich één tel omdraaien zijn de kinderen verspreid door de winkel, bij de dieren kijken, bij de vissen kijken, in de hondenspeeltjes knijpen ect.
Soms zie ik ouders wel eens zo iets hebben van ''blijf nou eens eff staan, doe normaal, blijf met je tengels van de speeltjes af'' Heb vaste klanten wel eens gewezen op de hondentuigjes die er hangen, één ouder heeft ze ook daadwerkelijk wel eens gepast met haar ADHD'er en toen zei ze tegen hem als je je nu niet gedraagt dan mag je de rest van je kindertijd in een tuig tot je oud genoeg bent om je te gedragen :') kind had zoiets van :roll: tuurlijk mama... Week later kwam ze met haar kind in een echt kindertuigje de winkel in ''Ja hij kon zich bij de Jumbo niet gedragen :') := dus maar zo'n ding aangeschaft werkt perfect, bedankt voor de tip''


Imo niks mis mee, misschien maar een bord ophangen dat stoute kinderen zonder polsband of tuigje de winkel niet in mogen, denk alleen niet dat de meeste ouders er zo over te spreken zijn.

Floris[o][o]
Shetlandpony_floris_andme @instagram
Guess, & Polly i kerstmuts you
Armani de hemel is weer een ster rijker, rust in vrede :'(

Kabayo

Berichten: 13745
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 21:50

Siesjuh schreef:
Gea99 schreef:
Nu 18 jaar oud niets mis mee, geen trauma opgelopen, en als we boodschappen gaan doen houdt ze nog steeds de zijkant van het winkelwagentje vast. :D

_O- _O- _O-
Dan ben je pas opgevoed! :P

Ik ben 19 en ik doe dat ook altijd hoor :o

If pretty is all you have, ugly is all you are...
[KS-MK] Zilver werkt aan een nieuw wonder!

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D

Berichten: 41341
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 21:58

Kinderen aanlijnen. Zou iedere ouder moeten doen +:)+.

veerledec

Berichten: 6685
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Re: Meningen over polstuigje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 22:05

Wel grappig dat hier op een paardenforum iedereen het een goed idee vindt, terwijl ik net een soortgelijk topic op een ander forum las, waarin de meningen toch wat meer verdeeld waren :P.

_Micha_

Berichten: 8577
Geregistreerd: 26-09-05

Re: Meningen over polstuigje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 07:12

Het doet mij meteen aan een aflevering van modern familiy denken waar Lilly ook zo'n tuigje om moet :')
Ik vind het er grappig uit zien en mijn eerste gedachte was ook altijd het is toch geen hond. Maar waarom heb je een hond aan de lijn? Omdat je niet wilt dat deze onder een auto rent. Dus wat is er in vredesnaam mis mee om je kind wanneer deze wegloopt te beschermen voor dat soort dingen?

Mensen zullen vast wel iets vinden maar boeiend! Als het voor jou werkt. Mensen denken ook altijd dat ik een tokkie ben omdat ik mijn hond niet corrigeer als hij naar ze blaft (ik ben een hondenmama := ) maar ik weet dat hij angstig is en corrigeren totaal niet helpt.

7ofhearts

Berichten: 2739
Geregistreerd: 02-11-14
Woonplaats: Daar waar we gelukkig zijn..

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 07:39

Billy schreef:
kun je niet gewoon een hondenlijn in een leuk kleurtje aan het riemlusje van de broek doen?


Hier dacht ik ook al aan, maar achteraf denk ik dat je dan helemaal reacties krijgt dat je kind geen hond is.
Ik heb verder totaal geen problemen met een tuigje voor een beweeglijk/ wegloperig kind.
Beter safe dan sorry hoor.
Kletsen doen bepaalde lieden toch wel.
Heb je een tuigje voor je kind dan is het niet goed, maar verlies je de controle over een loslopend kind dan zijn de commentaren ook niet van de lucht als er wat gebeurt.

Enkele jaren geleden werd er ook lacherig gereageerd op het dragen van een fietshelm bij kids/ volwassenen.
Nu zie je ze steeds vaker.......en terecht!!

Niet zeuren maar lééf!!

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: Meningen over polstuigje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 07:49

Ik heb vroeger ook aan een tuigje gelopen :j
Voor onze zoon twee jaar terug voor vakantie een rugzakje met lijntje gekocht. Hij was echt super blij met zijn rugzakje en had dus ook niet door dat hij vast zat.
Rugzakje staat nu klaar voor dochter voor als we op pad gaan.

Mijn bedrijf:
https://www.latouche-sublime.com
Paarden herinneringen en kleding

madeliefw

Berichten: 2659
Geregistreerd: 14-10-05

Re: Meningen over polstuigje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 08:37

Vorig jaar toen dochter nog net geen anderhalf was op de camping de 8 meterlijn van onze pup maar aan onze dochter vastgemaakt. Pup bleef wel bij de caravan in de buurt, dochter daarentegen...
In de stad ofzo blijft ze nu wel goed bij mij, maar kan me zeker voorstellen dat een tuigje bij sommige kinderen heel goed werkt.

[o]

pmarena

Berichten: 47935
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Meningen over polstuigje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 09:28

Ik vind het zo bijzonder dat al die kinderen maar gewoon blijven lopen met zo'n lijntje blijkbaar....of het zelfs niet in de gaten hebben :? Dat zou de onze echt nevernooit doen :P

En als kind een ontdekker / grapjas is die makkelijk te ver weg loopt bij mamma en pappa dan sta je dus aan zo'n lijntje te trekken allebei aan een kant := Dat vind ik ook niet echt gezellig zeg maar.


linky

Berichten: 3625
Geregistreerd: 29-08-05
Woonplaats: Grun'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 09:39

wij woonden vroeger aan een sloot; onze dochter kreeg een tuigje om, touw eraan met ring, die ging door een touw dat van liks naar rechts van het huis ging. zo kon ze heerlijk fietsen zonder kopje onder te gaan. Ideale dingen, die tuigjes. Ze zijn uit de mode geweest maar je ziet ze nu gelukkig weer.

In the circle of life, you should never take more than you need....................


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: kiki1976 en 24 bezoekers