Vrouw blijft komen voor katten die niet te koop zijn

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Anoniem

Vrouw blijft komen voor katten die niet te koop zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 14:54

Ha bokkers,

Wij hebben momenteel te maken met een vrouw die niet ophoud over onze katten.

Vorige week zaterdag kwamen we smiddags weer van een uitstapje. Zaten onze jonge kittens aan de overkant van een 80 km weg op het fietspad! Er zat een familie bij, waaronder een autistisch jongetje in een rolstoel.

Toen ze zagen dat wij onze oprit opreden pakten ze de katten gauw op en liepen er mee naar ons toe. Ja ze liepen op het fietspad, en dat vonden ze al raar. Dus ze hebben ze maar bij zich gehouden tot wij terug kwamen. Oké, prima... Vond het toen al raar want de kittens zaten in de stal en zijn nog nooit aan die kant van het erf geweest, laat staan de weg over gestoken. Maar goed...
We hebben de katten inmiddels in huis, we willen het risico niet lopen dat ze onder de auto komen, eerst maar wat groter groeien. Het zijn overigens zeer mooie katten om te zien, halve Siamezen.

Echter een paar dagen later verscheen de vrouw weer. Of we de katten wouden verkopen. Nee sorry mevrouw, we willen ze zelf houden. Oké, jammer, zichtbaar teleurgesteld ging ze weer.

Maar ze komt elke dag terug. Met verhalen dat haar autistische zoon ze zo graag wil hebben. Wou ze ze eerst kopen, nu wil ze ze al gratis hebben. Maar we willen ze helemaal niet verkopen! We zijn aardig gebleven, tot vandaag.

Vanochtend kwam ze weer, zelfde verhaal. Weer netjes gebleven. Maar nu is ze blijkbaar vanmiddag weer geweest, heeft ze een briefje in de bus gedaan met het dringende verzoek de katten gratis aan haar weg te geven, email en telefoonnummer erbij. Ik heb nu een kattige mail teruggestuurd, dat we toch duidelijk zijn en dat ze niet weer hoeft te vragen. Ik heb er nog geen reactie op maar verwacht dat ze hier morgen weer staat.

Wat moeten wij hier mee aan? Ik vind het sneu voor de zoon maar twijfel ook aan het verhaal. Hij leek nauwelijks geïnteresseerd in de katten op het fietspad. Plus ze hebben geen geld voor kopen, aan mensen die daar al geen geld voor hebben wil ik mijn katten helemaal niet verkopen. En wij willen de katten ook gewoon niet verkopen, ik ben er gehecht aan en ons katten bestand is het afgelopen jaar helaas flink uitgedund. Ivm ongedierte vinden we het fijn toch wel een aantal katten te hebben.

Overigens blijven de katten voorlopig binnen, zeker zolang mevrouw elke dag komt...

Wie weet wat wij hier mee aan moeten?


fleurtjeuh
Berichten: 10267
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Re: Vrouw blijft komen voor katten die niet te koop zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 14:57

In zeer duidelijke taal duidelijk blijven maken dat ze niet te koop zijn en dat je het niet op prijs stelt dat ze langs blijft komen.
Wind er geen doekjes om.
Als ze over een week nog dagelijks langs komt zou ik de politie op de hoogte stellen dat mevrouw je lastig blijft vallen

Love is Love

My current situation is not my final destination.

meisje2000
Berichten: 2613
Geregistreerd: 30-10-05
Woonplaats: ergens in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 14:57

Wijkagent inlichten misschien. Weet niet of je weet of ze uit de buurt komen wat ik wel denk omdat ze inmiddels elke dag aan de deur staan. Staan ze voor je deur gewoon niet meer opendoen. Laat ze maar staan. Krijgen ze vanzelf door dat de katten blijven waar ze zijn. En voorbde rest geen idee maar negeren lijkt me nu het beste en de wijkagent even inlichten dat je word lastig gevallen

15-05-2000 rip shauntay (meisje) 03-05-2013
Chameur 01-03-2013. Dondersteen in hart en nieren
Www.stalaristocraat.nl kerstmuts

Booooo
Berichten: 6504
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 14:58

Zou de katten voorlopig binnen houden ja, anders steelt ze ze straks gewoon.

Is mevrouw zelf wel helemaal 100? Ik zou niet zo vriendelijk meer blijven, en als ze blijft komen inderdaad de politie bellen.

Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 14:59

fleurtjeuh schreef:
In zeer duidelijke taal duidelijk blijven maken dat ze niet te koop zijn en dat je het niet op prijs stelt dat ze langs blijft komen.
Wind er geen doekjes om.
Als ze over een week nog dagelijks langs komt zou ik de politie op de hoogte stellen dat mevrouw je lastig blijft vallen


Nou dit dus inderdaad!

"Mevrouw, deze kittens zijn niet te koop en al helemaal niet gratis af te halen. Ik wens dat u mij hier niet langer mee lastig valt. Doet u dat wel, voel ik mij genoodzaakt de politie te bellen."

Mafkezen...

plutolover

Berichten: 11702
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 14:59

Politie bellen en aangefifte doen.

Zou het briefje met haar gegevens wel bewaren.

En je kittens laten chippen

Stel dat ze er 1 mee neemt zodra ze buiten lopen. Heb jij gevens van deze mvr. En via geregistreerd chip kan je bewijzen dat t jou kat is

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 15:00

TS gezien het onderwerp moest ik even grinniken bij 'kattige email' haha.

Ik zou d'r nogmaals mededelen dat de katten niet te koop of te geef zijn, en dat je bij verder lastig vallen de politie belt om d'r te laten verwijderen. Misschien dat het ermee dreigen al voldoende afschrikt. Als ze dan daadwerkelijk weer voor de deur gaat staan dan zou ik inderdaad wel de wijkagent bellen, genoeg is genoeg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 15:00

Als ze idd blijft komen, dan even de wijkagent bellen voor advies. Wel vervelend hoor -O-

Zoolgangster

Berichten: 9540
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 15:01

Wat vervelend om zo'n stalker te hebben! Heel verstandig om de katten voorlopig binnen te houden, is duidelijk iemand die zonder geld (en dus ook geen DA kan betalen) toch katten wil hebben.
Vermoedelijk is mevrouw zelf ook niet helemaal zonder stickertje... Hoe je dat kan aanpakken zou ik zo snel niet weten. Ja, erachter zien te komen waar ze woont, en melden aan een wijkagent.

Tegenwoordig hebben veel buurten een buurtapp, daar zou je zoiets ook kunnen melden, mits je een beetje redelijke mensen in je buurt hebt wonen. Dat is handig voor het geval die vrouw toch nog met je katten ervandoor probeert te gaan, als ze toch eens naar buiten glippen.
Hier heeft iemand dankzij onze buurtapp bijvoorbeeld haar gestolen fiets teruggekregen.
(Bijvoorbeeld Nextdoor, die buurtapp werkt ook op een gewone PC.)

Verder inderdaad voet bij stuk houden, en duidelijk "Nee" blijven verkopen.
Laatst bijgewerkt door Zoolgangster op 20-10-17 15:02, in het totaal 1 keer bewerkt

The older I get, the more I regret all the people I've lost over the years. Maybe being a trail guide wasn't such a great idea after all.

MerleSimone

Berichten: 5715
Geregistreerd: 08-06-10
Woonplaats: Winterswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 15:02

Al wil jij 100 katten houden, daar hoef je geen verantwoording voor af te leggen hoor ;) Ik zou haar zeer duidelijk maken dat ze niet welkom is op jouw erf en dat je de volgende keer de politie inschakelt. Je zou nu ook alvast de wijkagent kunnen inlichten/vragen om advies. Irritant zeg :(:)

Alex B+10 -> L1+17 -> L2+22 -> M1+10! <3
Volg ons op INSTAGRAM: @alex.the.kwpn
[ITP] Alex in de sneeuw!

fleurtjeuh
Berichten: 10267
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 15:02

plutolover schreef:
Politie bellen en aangefifte doen.

Zou het briefje met haar gegevens wel bewaren.

En je kittens laten chippen

Stel dat ze er 1 mee neemt zodra ze buiten lopen. Heb jij gevens van deze mvr. En via geregistreerd chip kan je bewijzen dat t jou kat is

Dit vind ik ook wel een goede tip inderdaad.
Als ze nog niet gechipt zijn, zeker laten doen!

Love is Love

My current situation is not my final destination.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 15:05

We hebben het al wel zeer duidelijk gezegd, ze zijn absoluut niet te koop en we gaan geen dieren gratis weggeven. Heb haar ook gezegd dat het niet gaat helpen dat ze iedere dag komt, want ze blijven hier.

Het lastige is dat we veel thuis zijn, bedrijf aan huis, en als we niet binnen zijn ze gewoon achterom loopt het bedrijf op... Brutaal! Heb ook al gezegd dat ik dit niet weer wil hebben, ivm gezondheid van onze koeien. Weet niet wat ze allemaal meesleept, en buitendien vind ik het ronduit onbeschoft.

Ze komt uit de buurt, heb haar adresgegevens ook. Haha nou dat vraag ik me dus ook af, of ze wel helemaal 100 is...

Kittens worden volgende week gechipt, heb er inderdaad geen goed gevoel bij om ze weer naar buiten te doen momenteel...

Wijkagent ga ik in ieder geval bellen, mocht ze weer terug komen.

Buurtapp tip is ook een goeie, dankjewel!

Marcella

Berichten: 36583
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Vrouw blijft komen voor katten die niet te koop zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 15:10

Is het een afgesloten erf met duidelijke erfscheiding, want zo ja dan heeft ze al een strafbaar feit. Je mag niet zonder toestemming van de eigenaar een erf op gaan.

Ook een handig iets om te weten je mag zo'n persoon 3x vorderen je terrein te verlaten doen ze dit niet mag je politie bellen.

RIP Hero (Sunhild) 21-05-1997 - 17-05-2019 Leven met reuma is waardeloos.[HTT] We wecken een eind door met antieke potten en nieuwe potten. Informatie over wecken.
https://www.unitedconsumers.com/vriende ... id=6JRwR!P = Vriendenbonus

Anoniem

Re: Vrouw blijft komen voor katten die niet te koop zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 15:12

Redelijk goed afgesloten, aan een kant hekken, andere kant huis. Alleen het hek naar de weg staat altijd open, maar die ga ik voorlopig dichtdoen zodat het nog wat duidelijker word. Dank voor die tip, dat is zeker handig om te weten want ik ben er zo langzamerhand wel een beetje klaar mee...

Zoe_97

Berichten: 9443
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 15:20

Volgende keer dat ze komt zeggen dat de kittens dood zijn. Dan blijft ze misschien weg...

Mystic Realms Border Collies
http://www.mysticrealms.be

Jibbel

Berichten: 7268
Geregistreerd: 21-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 15:21

Kun je ook niet een bordje ophangen met verboden toegang voor onbevoegden ofzo? Misschien dat dat wat dreigender overkomt en haar al afschrikt?
En ik zou ook even contact opnemen met de politie wat je hiermee kunt, of je melding kan maken oid.

..•|| I am mine. Before I am ever anyone else's. ||•..

_Reneee

Berichten: 5779
Geregistreerd: 24-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 15:22

Zoe_97 schreef:
Volgende keer dat ze komt zeggen dat de kittens dood zijn. Dan blijft ze misschien weg...


Of dat je ze hebt weggedaan. Maar ik zou niet liegen. Ik was mijn geduld allang verloren. Ga weg met je zielige verhaal, brutaliteit tegenwoordig... Ik had haar eens even goed verteld wat ik ervan dacht hoor. En de katten binnen gehouden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 15:25

Ik lees dat jij eigenlijk al veel doet om te voorkomen dat ze uberhaupt je erf nog op kan. Maar eigenlijk is dat toch te gek voor woorden dat je je hek overdag nu ook maar gaat sluiten omdat zij anders gewoon bij jullie het erf of zelfs naar binnen loopt?
Dit valt volgens mij gewoon onder stalking en ik zou hier een melding van maken bij de politie, als ze je melding hebben en ze staat er weer hoef je alleen maar te bellen, niet nog eens het hele verhaal uit te leggen maar kan er evt. gelijk ingegrepen worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 15:29

Wat een vervelende situatie! Raar mens... er zijn hier al goede tips gegeven. Met zo iemand is zelf ook wat mis.

Emerald

Berichten: 683
Geregistreerd: 30-01-07
Woonplaats: Ierland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 15:29

Als ze zo graag een kat wil voor haar zielige zoontje... asiel heeft er genoeg! Vreselijk zo'n mens. Wijkagent is zeker een goede optie. Wat een brutaliteit zeg!

]My beautiful, wonderful, magical friend has spread his wings and has flown into a new life. I will miss you so much, my angel horse. R.i.p. Madrileno XVII. 12-03-1994 - 11-08-2014

Goof

Berichten: 28609
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 15:32

Wat een raar verhaal joh, heel vervelend. En brutaal!
Volgens mij pak je het netjes aan zo. Ik zou geloof ik nog minder aardig en nog directer zijn, want kennelijk begrijpt ze het niet.
Dus heel kort:
Mevrouw, u bent hier niet welkom. Ik wil u hier niet meer zien. Komt u nog een keer bel ik de politie.
Ga vooral jezelf niet verdedigen en uitleggen dat je de kittens wil houden. Al zou je ze ritueel verzuipen of opeten; jouw kittens, jouw keuze. Heeft zij niets mee te maken.

Irene2Jarig

Berichten: 5235
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 15:33

Wat zijn er toch brutale mensen! Inderdaad Emerald.. laat haar lekker een diertje uit het asiel halen. Haar autistische zoon vind een 'normaal' katje vast net zo leuk.

Ik zou de volgende keer heel duidelijk zijn naar deze dame en haar vertellen dat ze absoluut niet meer welkom is.

Mijn werk als bruidsfotograaf: http://www.ireneleusink.nl
Mijn werk als marketeer: http://www.promo-en-zo.nl

ImLucky

Berichten: 714
Geregistreerd: 26-09-13
Woonplaats: Zuid-Holland zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 15:33

autisme is toch iets erfelijks....
maargoed wat ze doet gaat echt heel ver, gewoon zeggen dat je er klaar mee bent en evt een adresje geven waar ze wel katjes kan halen..?

LUCKY-Liberto-24j-gelderse pony-ruin-drL1+9-buitenritjes pensioen<3 lucky en anika gaan los op het strand in oudorp!!
ANIKA-van de zuidzijde-10j-2e premie shetland-merrie-grasmaaier en bak slepen<3
Karel-Cestino Rosa MDM-5j- hannoveraan (brandmerk 86) (cloney(contender)xEsprit)-zadelmak!<3

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Vrouw blijft komen voor katten die niet te koop zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 15:34

Ik zou ze het adres geven van een asiel in de buurt en zeggen dat daar een heleboel katten zijn die nog graag een huisje zoeken.

&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.

Ragdollcat
Berichten: 14662
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 15:37

Ergerlijk dit en wat een brutaliteit!!!

Wel een beetje oppassen dat ze jouw katten niet stelen........daar zie ik die wel voor aan.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AnneMarijeP, assebassie, Bianca_v_s, Butterfly, CRos95, DDD3, Domi_94, Eleeke, Eskimo, Flippertje, fro, Gaby, heleen06, iirrssjjee, lisanne87, Majestic-12, Merileth, MissNibbit, Mrskiwi, Pastis, ryukapple, Selina, SemrushBot, Sintara, Sjofel, TessaxQuincy, Thrive, wemkelover en 75 bezoekers