De mensen in het verkeer van tegenwoordig...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
immanuela29

Berichten: 654
Geregistreerd: 16-07-12

De mensen in het verkeer van tegenwoordig...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-17 20:46

Oke, er moet even wat frustratie eruit zeg.
De afgelopen tijd zie ik steeds vaker mensen met slecht rij-gedrag autorijden.
Op een eenrichtingsverkeer dan maar gewoon draaien op het gras, achteruit rijden als er fietsers achter fietsen... Maar waar ik me toch gewoon het meeste aan kan ergeren...
Geen richtingaanwijzer meer gebruiken... Ze gaan gewoon alle kanten op zonder nog enige richting aan te geven! :n
Als het aan mij lag zouden ze iedereen even moeten nakijken wie allemaal een rijbewijs gehaald heeft. Als het aan mij lag moest er bij meer van de helft van de autobestuurders er een rijbewijs ingetrokken worden.
Zijn er meer Bokkers die er zo over denken, of erger ik me gewoon te snel hieraan? :o

Supervixen

Berichten: 12820
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 20:50

Ik erger me vooral aan mensen die te langzaam rijden :'). Dan bedoel ik 30 waar je 50 mag of 60 waar je 80 mag ofzo. Vreselijk!

Het niet gebruiken van de richtingaanwijzer staat op plek twee .

Kaka

Berichten: 4814
Geregistreerd: 17-10-06
Woonplaats: Camping 4, 2e straat rechts

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 20:50

De ergernis is wat mij betreft volledig terecht, maar niet tijdsgebonden. Slecht rijgedrag is van alle tijden (althans, zolang als er auto's bestaan).

Memories

Berichten: 2627
Geregistreerd: 05-05-10
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 20:51

Het hele verkeer is een grote ergernis :') niet alleen automobilisten trouwens want mijn nummer 1 ergernis is fietsers/wandelaars zonder licht, bij voorkeur op donkere weggetjes buiten de stad. Ga even lekker ergens anders suïcidaal lopen doen zeg 8)7

Mensen halen echt de gekste capriolen uit soms, vreselijk :\ en dan vind ik asociale rijders eigenlijk net zo erg als te onzekere rijders. Levensgevaarlijk.
Gebrek aan richtingaanwijzers stoort me dan nog vrij weinig eigenlijk :=

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 20:53

Pff praat me er niet van. Vind het ook volkomen terecht dat "hufterig rijgedrag" beboet gaat kunnen worden. Hier rijden veel auto's in de binnenstad (wat echt geen doen is en het mag ook bijna nergens maar goed even van tevoren checken waar je heen gaat is te moeilijk natuurlijk) en als je daar fietst passen ze er gewoon niet langs. Dus dan gaan ze heel opdringerig achter je kleven, ja ik kan wel langs de kant gaan fietsen maar dan kan je er nog niet langs :o Of zelfs toeteren. Hallo, ik mag daar fietsen, ga niet stoppen voor die 2 tellen tijdswinst van jou :o

Florenc
Berichten: 1439
Geregistreerd: 14-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 20:54

Verschrikkelijk!
Ergernis nummer 1: mensen die met 70km per uur een autosnelweg oprijden. Levensgevaarlijk, en waarom? Omdat ze niet durven? Blijf dan van de autosnelweg weg...

Lous

Berichten: 24239
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 20:54

Het aantal mensen wat met kapotte verlichting rijd word ook steeds meer en meer. In het donker heb ik geen ene keer meer dat ik niemand zie rijden waar er niet minstens 1 lamp kapot is.
Of mensen die zonodig boven de toegestande snelheid willen rijden, dat je helemaal naar links wil om in te kunnen halen omdat de rest te langzaam rijd, maar je bijna van de weg word gereden omdat er iemand is die persé nog sneller wil rijden.
Nog een irritante, mensen die zeer ver voor het stoplicht al gas terug gaan nemen.

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 20:56

Citaat:
achteruit rijden als er fietsers achter fietsen


Nog irritanter is dat fietsers geen contact meer met je zoeken of je gewoon niet even de gelegenheid geven om te keren op een lastige plek.
Hoe goed ik ook kijk ze knallen er gewoon achterlangs, voorlangs etc etc. En dan zijn ze boos op mij.

Ik rijd een grote dierenambulance bus in een drukke stad, dus geen zicht met de achteruitkijk spiegel.

Memories

Berichten: 2627
Geregistreerd: 05-05-10
Woonplaats: Utrecht

Re: De mensen in het verkeer van tegenwoordig...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 20:58

Oh en 1 hele grote ergernis: met een paar km/uur snelheidsverschil in gaan halen. Flikker. Op. _-:(

yvje86

Berichten: 2696
Geregistreerd: 18-09-12

Re: De mensen in het verkeer van tegenwoordig...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 21:00

Grote ergernis... appen/bellen achter het stuur.

immanuela29

Berichten: 654
Geregistreerd: 16-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-17 21:00

Idd is het ook echt hartstikke vervelend als ze veels te langzaam rijden! Kan me daar ook kapot aan ergeren, en vooral wanneer je ook nog eens niet kan inhalen...

Cowgirl schreef:
Citaat:
achteruit rijden als er fietsers achter fietsen


Nog irritanter is dat fietsers geen contact meer met je zoeken of je gewoon niet even de gelegenheid geven om te keren op een lastige plek.
Hoe goed ik ook kijk ze knallen er gewoon achterlangs, voorlangs etc etc. En dan zijn ze boos op mij.

Ik rijd een grote dierenambulance bus in een drukke stad, dus geen zicht met de achteruitkijk spiegel.


Ja dit is er ook echt teveel! Soms ligt de fout ook gewoon bij de fietsers... Maar als er een ongeluk gebeurt met fietsers en auto's, zullen de automobilisten altijd degene zijn die de schuld krijgt. :=

Kaka

Berichten: 4814
Geregistreerd: 17-10-06
Woonplaats: Camping 4, 2e straat rechts

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 21:02

Mooi hoe in een paar posts al allerlei tegenstellingen ontstaan over wat er nu irritant is :))

Hoewel ik ook regelmatig mopperend in de auto zit, probeer ik me wel voor te houden dat deelnemen in het verkeer niet alleen betekent dat ik de fouten van anderen op zit te lossen, maar dat anderen ook mijn fouten op moeten lossen en die maak ik vast genoeg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 21:04

yvje86 schreef:
Grote ergernis... appen/bellen achter het stuur.

Dit inderdaad! Ik vind appen/bellen achter het stuur zo asociaal en gevaarlijk. Als je echt niet even van je telefoon af kan blijven gooi je hem toch in de kofferbak? Dan heb ik nog tien keer liever dat iemand te zacht rijdt, al kan dat ook erg irritant zijn :x

Biebz

Berichten: 5499
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 21:08

xJitskee schreef:
yvje86 schreef:
Grote ergernis... appen/bellen achter het stuur.

Dit inderdaad! Ik vind appen/bellen achter het stuur zo asociaal en gevaarlijk. Als je echt niet even van je telefoon af kan blijven gooi je hem toch in de kofferbak? Dan heb ik nog tien keer liever dat iemand te zacht rijdt, al kan dat ook erg irritant zijn :x


Je kan vaak al aan het rijgedrag zien of mensen met hun telefoon bezig zijn :\
Zo vaak dat we ergens rijden en iemand gigantisch zien slingeren en zeggen: wedden dat die met zijn telefoon zit..
En ja hoor, als we er langs rijden is het 9/10x zo...
Echt levensgevaarlijk..
Snap ook nooit dat mensen al autorijdend een foutloze app kunnen sturen :+
Ik kan het al niet als ik stil sta...

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70510
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 21:14

Lous schreef:
Het aantal mensen wat met kapotte verlichting rijd word ook steeds meer en meer. In het donker heb ik geen ene keer meer dat ik niemand zie rijden waar er niet minstens 1 lamp kapot is.
Of mensen die zonodig boven de toegestande snelheid willen rijden, dat je helemaal naar links wil om in te kunnen halen omdat de rest te langzaam rijd, maar je bijna van de weg word gereden omdat er iemand is die persé nog sneller wil rijden.
Nog een irritante, mensen die zeer ver voor het stoplicht al gas terug gaan nemen.

Bij het eerste kun je lichtsignalen geven, dit doe ik hier vaak om ervoor te zorgen dat ze weten dat (een van hun) lamp(en) niet werkt.

Het niet aangeven van richting vind ik ook erg vervelend, je moet al behoorlijk anticiperen in het verkeer en door iets kleins als de richtingaanwijzer te gebruiken voorkom je veel ergernis.
Bellen/appen/iets op je telefoon doen terwijl je auto rijd vind ik ronduit gevaarlijk, vaak gaat het goed maar het zou maar een keer niet goed gaan, dat is dan een keer teveel.

Bumperklevers houd ik hier van me af door de ruitenwisser met ruitervloeistof te gebruiken. Ik ben maar 1 persoon tegen gekomen die door bleef gaan maar toen ik het nog een keer wat langer deed haakte diegene ook snel af waardoor ik op de toegestane snelheid zonder problemen verder kon rijden.

Lous

Berichten: 24239
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: De mensen in het verkeer van tegenwoordig...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 21:18

Mooi, bedankt voor de tip van de ruitenwissersproeier. Die ga ik mooi gebruiken :D

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70510
Geregistreerd: 24-05-08

Re: De mensen in het verkeer van tegenwoordig...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 21:22

Ik heb het ook een keer van iemand gehoord, hier werkt het erg goed vooral als je iets langer gaat sproeien dan je normaal gesproken doet om je raam mee schoon te maken, dat gaat bijna automatisch als je wat geïrriteerd bent. Natuurlijk niet alle vloeistof opmaken in 1 keer want dan hebben andere weggebruikers er ook last van :D

Lous

Berichten: 24239
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 21:24

Haha ja en natuurlijk ook als je meerdere van die bumperklevers op je weg tegen komt. Niet meteen al je munitie verschieten. :')

Memories

Berichten: 2627
Geregistreerd: 05-05-10
Woonplaats: Utrecht

Re: De mensen in het verkeer van tegenwoordig...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 21:26

Dat soort trucjes zijn leuk maar ik heb wel geleerd er mee op te passen... gelukkig valt bij de meeste mensen het kwartje snel maar je zal maar net de verkeerde achter je hebben zitten :=

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 21:28

C_arola schreef:
Ik heb het ook een keer van iemand gehoord, hier werkt het erg goed vooral als je iets langer gaat sproeien dan je normaal gesproken doet om je raam mee schoon te maken, dat gaat bijna automatisch als je wat geïrriteerd bent. Natuurlijk niet alle vloeistof opmaken in 1 keer want dan hebben andere weggebruikers er ook last van :D


Dat doe ik ook altijd bij klevers en werkt vaak erg goed!
Rem licht aantikken zodat je niet remt, maar je remlichten wel branden vind ik toch echt te gevaarlijk en onverantwoord en het lokt vaak agressie op. Even mijn ruitensproeiers wat langer dan normaal aanzetten helpt wel goed en vind ik verantwoord om een klever wat afstand te laten houden.
In principe is er ook niets mis met je ramen even sproeien dus veel kunnen ze je niet kwalijk nemen. Je rem aantikken hoor/hoef je normaal gesproken niet te doen als je door kunt rijden en je zelf niets voor je hebt.

Keell94

Berichten: 4047
Geregistreerd: 02-11-13
Woonplaats: Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 21:29

er komen steeds meer auto's op de weg dus naast irritaties naar automobilisten heb ik dat ook steeds meer naar files.
sta standaard uit me werk in de file (hoef nog geen km over de A7 maar altijd sta ik dat stuk vast)

maar ik vind dat je gelijk hebt, zijn een hoop aso's op de weg.
laatst nog bijna van de weg afgedrukt omdat een of andere malloot me in wilde halen en er een tegenligger aankwam (reed 80 waar je ook 80 mocht maar meneer had haast)

of van die oude mensen die 50 gaan rijden waar je 80 mag omdat ze niet harder durven of bang zijn dat hun nieuwe auto uit elkaar valt

of mensen die nooit geleerd hebben in te parkeren scheef op hun plek staan en zo jou klemzetten (wel fijn als je je eigen auto nog in kan en ook nog het parkeervak uit kan zonder een andere auto te raken)

Of mensen die zo dicht achter je gaan rijden dat als je plots zou remmen je een ongeluk hebt (helaas al eens gehad, mevrouw lette niet op en was in ene file, hoppa met 80 km/h bij me achterin, gelukkig heb ik een sterke auto en was alleen me bumper gebarsten en wat scheef maar mevrouw haar hele auto dubbel gevouwd en total loss)

Of mensen die op hun telefoon zitten tijdens het rijden en dus als een idioot over de weg slingeren omdat ze dus niet opletten en jij daarachter rijd en steeds maar meer afstand gaat houden omdat je vreest voor een botsing

en zo kan ik nog wel even doorgaan, en het erge is is dat het vaak de oude generatie is en niet de jongeren die net hun rijbewijs hebben gehaald want die kennen alle regels nog.
zijn vaak mensen die al 30/40 jaar hun rijbewijs hebben en onder een steen hebben geleefd wat beterft de regels (sinds ik zelf mijn rijbewijs heb vind ik het ook verschrikkelijk om naast een ander in de auto te zitten)

fjordjes

Berichten: 12022
Geregistreerd: 03-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 21:29

Vooral op rotondes. Hoe vaak ik wel niet voor Jan banketstaaf sta te wachten omdat ik niet kan ruiken of ze afdraaien is niet op twee handen te tellen!

purny

Berichten: 27462
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 21:32

Ach ja... als je je afvraagt waar de pakjes blue band zijn gebleven, die zijn bij de rijbewijzen geleverd.
Grootste ergernis bij mij zijn de zware motoren die door m'n straat scheuren. Aangezien ik 2 hoge muren heb van de huizen dringt dat lekker door. En dan nog niet te spreken van het aantal auto's dat even naar de coffeeshop gaat en de auto illegaal parkeert in mijn straat.
Richtingaanwijzers worden standaard niet meer bij bepaalde auto's geleverd lijkt het wel.

theadora99

Berichten: 3630
Geregistreerd: 26-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 21:34

Bumperklevers... ik heb elke zaterdag ochtend als ik links vrachtwagens inhaal een Volkswagen op Mn bumper zitten, haha. Het rem trucje werkt goed, ruitensproeier ngo niet geprobeerd. Maar dan blijf ik ook wel nét ietsje langer dan nodig links rijden.
Of op wegen waar je 60 mag en ze met 80 aan komen rijden, dan ga ik wel tussen de 55 en 60 rijden en niet harder. Dat kan ik slecht hebben haha. Sowieso hard rijders, wij hebben hier gewoon een parkeerplaats en als je vooruit geparkeerd staaf moet je dus de weg op steken (50 weg) en kwam een auto echt met enorme snelheid aanrijden dus ik deed alsof ik naar achter ging steken. Ik hoorde zijn remmen piepen :j (heb dit wel zo gedaan dat hij mij niet zou raken, was nog niet eens exht uit de parkeerplaats en de auto stond alweer in de vooruit zodat ik meteen naar voren kon als hij uitweek). Die kijkt volgende keer hopelijk beter uit

Ils_K

Berichten: 7532
Geregistreerd: 09-01-05
Woonplaats: Roden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 21:35

Oh ja kan mij aan heel veel dingen ergeren. De ergsten vind ik geen richting aangeven en je niet aan de snelheid houden.

Waar ik mij laatst helemaal over verbaasde was een verkeersvraag op FB en dan de antwoorden. Echt driekwart had het fout!!! Te triest voor woorden gewoon. Ging om een voorrangs vraag bij een gelijkwaardige kruising.