De mensen in het verkeer van tegenwoordig...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Exitium

Berichten: 7138
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 18:15

Sonja_vR schreef:
A27 Gorinchem richting Brabant is inmiddels een eeuwig uitstelproject geworden
Tegen de tijd dat ze daar ooit aan beginnen , laat staan af hebben zullen de plannen wel weer hopeloos verouderd zijn :+
En ondertussen ploeteren we vrolijk verder op die dicht geslibde ader

En dat is ook een flink knelpunt, grootste filepunt van afgelopen jaar aldus de ANWB. Als ik in de spits van Vianen naar Gorinchem moet, normaal een goed kwartier, kan ik daar gerust 45 minuten voor uittrekken. Dit staat er nu, en dat valt eigenlijk alles bij elkaar nog mee.

Afbeelding

Iedereen hier is nu bang dat als ze de A27 ooit aan gaan pakken, ze er een driebaans van maken. Het aantal auto's neemt al jarenlang toe, en ik zie bij Zaltbommel al hoe het daar in de spits regelmatig is. Om op de toekomst voorbereid te zijn wil je eigenlijk gelijk over naar vier banen.

A15 van Rotterdam naar Gorinchem is ook zo'n drama overigens.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: De mensen in het verkeer van tegenwoordig...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 19:14

Jaaaaa De A15
Die was ook al verouderd voor ze hem af hadden :roll:
A27 vast ook (Ik heb niet zo een vertrouwen in de powers that be ... valt het op? )

Goof

Berichten: 28760
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: De mensen in het verkeer van tegenwoordig...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 21:28

Ik reed afgelopen weekend achter iemand op de snelweg (100km max) die met serieus 50 km/uur omhoog reed de tunnel uit. Levensgevaarlijk!!
Het betrof een gewone personenauto overigens.

Queelens

Berichten: 8025
Geregistreerd: 07-10-07
Woonplaats: 't Gooi

Re: De mensen in het verkeer van tegenwoordig...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 20:26

Nou wat ik daarnet toch meemaakte..

Liepen met een (jong) paard langs een rustige semi-afgelegen onverharde weg langs stal. Ik en nog iemand anders liepen achter het paard, iemand anders zat erop.

Kwam er een Yaris in volle vaart over de onverharde weg aangereden/gescheurd. Dus wij expres wat op de weg lopen en aangeven of ze wat vaart wilt minderen dmv seinen. Die vrouw stak nog net niet haar middelvingers op, gaf gas bij vlak langs ons en reed als een malloot langs het paard (die er gelukkig niet op reageerde)

Het mooie was nog, het was een vrouw van 70 á 75+ :+
Ik stond echt perplex en wist niet of ik er om moest lachen of huilen want ergens was het heel lachwekkend maar voor hetzelfde geld (bij een ander paard) was het fout gegaan. Denk dat het gemiddelde paard er van aan de kletter was gegaan..

ontherun
Berichten: 4958
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 20:44

Cowboy55 schreef:
Lielle schreef:
@cowboy, toevallig omgeving Ehv?


Nee, bij Urmond in noordelijke richting, maar ook in Ehv ja. En inderdaad Marjoow, bij Utrecht is een soortgelijk feest. En die op-/afrit is ook super lang.


Ik riep al, urmond zeker! Ik deel je gevoel helemaal over dat stuk...

faunty

Berichten: 1791
Geregistreerd: 06-06-13

Re: De mensen in het verkeer van tegenwoordig...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 21:55

Ik mag over 2 weken afrijden , docent laat mij veel vrij in het rijden. Ik rij bij ons tussen de dorpen op de provinciale weg ,hier mag je 80. Ik rijdt netjes 83 op de teller , nou hele rije die mij kwamen inhalen. Ook gewoon in een bocht waar je de andere rijbaan nieteens kan zien ! Verschrikkelijk

BarryPlopper

Berichten: 1093
Geregistreerd: 01-04-13
Woonplaats: Zwartsluis

Re: De mensen in het verkeer van tegenwoordig...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 22:18

Als motor rijder erger ik mij zo’n beetje aan 90% van de weggebruikers :x

Schuur_

Berichten: 4866
Geregistreerd: 09-08-05

Re: De mensen in het verkeer van tegenwoordig...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 03:03

Inderdaad, die punten waar mensen best prima kunnen doorrijden maar massaal het gas loslaten zijn een echte ergernis voor mij.

Ik rij regelmatig op de A2 en voorbij Weert is er zo een punt bij een ‘heuvel’ waar je standaard stil staat om na de heuvel weer met 120 kan doorrijden. Logica ontgaat me. En voorbij Eindhoven net voor de afslag naar Amsterdam heb je een scherpe bocht waar je 90 mag (logisch) en daarna 120 met een geluidsuitmuur aan de rechterkant. Nou de keren dat ik er 120 heb kunnen rijden zijn zeldzaam. Vrachtwagens rijden 90 en de personenauto’s gaan ze met 100 inhalen, waarom?

De laatste keer dat ik bij mijn oma in de auto ben gestapt is toen ze eerst voorrang gaf op de rotonde en daarna rechts afsloeg over de stoep en het fietspad om dan terug op de weg te raken.

Ze heeft ondertussen al 2 auto’s Total löss (voorrang van rechts gemist) en testen moeten doen voor haar rijbewijs en toch slaagt ze iedere keer. Ondertussen is ze geëmigreerd naar de US maar ong 4 maanden per jaar hier waarbij ze er op staat dat we haar auto klaar zetten. Ik weiger haar nu thuis te ontvangen en rij naar haar woonplaats en ze is bijna de enig overblijvende van haar vriendinnen. Jammer alleen dat mijn oom er op staat dat ze elke maandag 30km moet rijden voor gezellig te eten bij hun thuis. Daar zijn ook die ongevallen gebeurt. Oma had niks trouwens. Moet je kunnen als 90 jarig besje vol in de flank gepakt te worden, op de kop in de sloot belanden en gewoon kunnen wegwandelen

Nathalie18x

Berichten: 1253
Geregistreerd: 24-11-15
Woonplaats: Riga

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 07:34

Ik heb net m'n rijbewijs en maak nu dus ook de echte situaties mee.
We reden twee weken geleden richting Brussel op de rechterbaan en er stond een auto op de vluchtstrook. Mn vriend liet het gas al iets los omdat het nogal raar was dat daar een auto daar stond zonder een bestuurder te zien. En ja hoor, meneer deed de deur open van de auto terwijl wij met 100 aangereden kwamen. Zonder kijken ging m'n vriend een baan opzij , dat had heel verkeerd af kunnen lopen.

Op de terugweg was er iemand voor ons aan het invoegen met 60 waardoor wij ook geen snelheid konden maken, vervolgens haalde mn vriend hem in en besloot de auto toch maar naar links te gaan. Waardoor hij dus op een paar centimeter onze auto mistte..

Nee,in België rijd ik voorlopig niet :=

Goof

Berichten: 28760
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: De mensen in het verkeer van tegenwoordig...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 07:42

Vrij slordige acties van jouw vriend als ik zo vrij mag zijn.

Nathalie18x

Berichten: 1253
Geregistreerd: 24-11-15
Woonplaats: Riga

Re: De mensen in het verkeer van tegenwoordig...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 07:45

Ik zou niet weten hoe ik moet reageren als iemand ineens de deur open doet op de snelweg. Je eerste reactie is toch een baan opzij lijkt me. Op zo'n moment kijk je niet of er iets aankomt.

Rocamor

Berichten: 10831
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 07:48

Nathalie18x schreef:
Ik zou niet weten hoe ik moet reageren als iemand ineens de deur open doet op de snelweg. Je eerste reactie is toch een baan opzij lijkt me. Op zo'n moment kijk je niet of er iets aankomt.


Als je gevorderd automobilist bent, had je voor dat gebeuren al 7x gekeken (anticiperen). En zelfs met een onverwachte manoeuvre en dus een noodactie kijk ik. Maar dat gaat allemaal dus erg snel en in 1 beweging door.

Edit: daarnaast, als er verkeer op de vluchtstrook staat, maak ik van te voren al ruimte, door een baan op te schuiven of iets richting de linker streep te gaan.

Nathalie18x

Berichten: 1253
Geregistreerd: 24-11-15
Woonplaats: Riga

Re: De mensen in het verkeer van tegenwoordig...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 07:52

Dat zal best idd, maar we waren niet de enige op de snelweg en het was een gevaarlijke situatie. Maargoed dit is misschien een gevalletje " je had er bij moeten wezen om het te begrijpen"

Goof

Berichten: 28760
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: De mensen in het verkeer van tegenwoordig...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 07:57

Juist als je niet de enige op de weg bent kijk je constant om je heen zodat je weet waar het overige verkeer om jou heen rijdt en wat je mogelijkheden zijn.
Daarbij is een deur nooit zo breed dat deze over zijn hele strook heen openzwaait, tegen de linkerlijn aan rijden had waarschijnlijk voldoende geweest.
Tip voor je vriend (en voor jou): weet altijd waar het overige verkeer ten opzichte van jou rijdt, dus kijk niet alleen naar voren maar ook constant in je spiegels zodat je weet wat er achter en naast je rijdt .

Nathalie18x

Berichten: 1253
Geregistreerd: 24-11-15
Woonplaats: Riga

Re: De mensen in het verkeer van tegenwoordig...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 08:01

Hij reed tegen de linkerlijn aan,laat dat even duidelijk zijn. De meneer stapte ook uit.
Maargoed het voelt alsof ik me hier aan het verantwoorden ben. Ik vond het een enge situatie en ik ben blij dat het goed afgelopen is. Dat wilde ik even delen :')

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 08:03

Nathalie18x schreef:
Ik zou niet weten hoe ik moet reageren als iemand ineens de deur open doet op de snelweg. Je eerste reactie is toch een baan opzij lijkt me. Op zo'n moment kijk je niet of er iets aankomt.

Oei, jij hebt je rijbewijs en je weet niet hoe je moet reageren, dat wordt gevaarlijk.
Zoals Rocamor al zegt moet je voordat je ter hoogte van die auto bent al weten wat je mogelijkheden zijn.
Wat je beschrijft zijn hele gewone verkeerssituaties waar je op moet anticiperen.
Best nog heel veel oefenen in verschillende situaties voor je alleen de weg opgaat. Mocht je de kans hebben om mee te rijden met een ervaren trucker, dan kan dit ook heel leerzaam zijn. Dan zie je het verkeer ook eens vanuit een ander hoek.

Nathalie18x

Berichten: 1253
Geregistreerd: 24-11-15
Woonplaats: Riga

Re: De mensen in het verkeer van tegenwoordig...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 08:08

Ik zal wel even aan mn rijschool vragen of ik weer wat rijlessen mag. Moet van bokt :+

Ik heb m'n rijbewijs net 2 weken en ben heen en weer gereden naar Amsterdam en heb de eerste 100 km naar Brussel gereden. Zonder kleerscheuren.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 08:30

Eerste les in verkeer, kijken kijken kijken en nog eens kijken, je moet eigenlijk altijd weten wat er rondom je speelt, waar je heen kan als je moet uitwijken ook. En ruim vooruit kijken en daardoor situaties eerder door hebben. Leer je vooral door veel te rijden, ervaring opdoen en veel verschillende soorten verkeer opzoeken.

In geval van de vluchtstrook uitstapper, snelheid er iets uithalen door gas los desnoods, zoveel links van je rijstrook gaan rijden als een baan opschuiven niet gaat door te druk. Dan zou je zolang je een normale personenauto hebt gewoon zonder kleerscheuren moeten kunnen passeren. Maar van baan wisselen zonder kijken of wat ook dat is vragen om ongelukken.

Dingen die ik idd soms tegenkom. Pas weer iemand in mijn nek boven op de bumper terwijl het razenddruk was. Ik kon niet meer dan blijven rijden en zat al aan de maximum snelheid op een twee baans weg waar niet ingehaald mocht worden en ook veel te druk voor was. Ik reed toen in mijn transit en ik zag hem niet meer in mijn achterruit. Ook de zijspiegels gaven een ministukje auto weer. Het is dat ik wist dat hij er reed. Maar die kon echt niks zien behalve mijn gedeukte achterdeuren. 8)7 lijkt me toch niet fijn rijden

Rocamor

Berichten: 10831
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 08:48

Nathalie18x schreef:
Ik zal wel even aan mn rijschool vragen of ik weer wat rijlessen mag. Moet van bokt :+

Ik heb m'n rijbewijs net 2 weken en ben heen en weer gereden naar Amsterdam en heb de eerste 100 km naar Brussel gereden. Zonder kleerscheuren.


Ik vind het vervelend voor je, maar ook onnodig voor je dat je het gevoel hebt dat je je zou moeten verantwoorden.

Ik denk dat alle chauffeurs dit soort situaties wel eens meegemaakt hebben. Mijn bericht is in elk geval geschreven als steuntje, als leermomentje. Niet om je de les te lezen. En hoewel ik niet voor anderen mag spreken denk ik dat dit ook geldt voor de anderen die op je gereageerd hebben.
Omarm De adviezen weergegeven zijn want nu nu je rijbewijs hebt ga jij pas leren autorijden. Om de wijze woorden die ik als chauffeursdochter jaaaaren terug al kreeg.

Het advies om eens mee te rijden met een vrachtwagen is een hele goede.

Nathalie18x

Berichten: 1253
Geregistreerd: 24-11-15
Woonplaats: Riga

Re: De mensen in het verkeer van tegenwoordig...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 08:51

Oh absoluut, maar een reactie als " ga nog maar niet alleen de weg op " is ook onnodig.

Juist op deze manier leer ik het.

Rocamor

Berichten: 10831
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 08:53

Nathalie18x schreef:
Oh absoluut, maar een reactie als " ga nog maar niet alleen de weg op " is ook onnodig.

Juist op deze manier leer ik het.


Veel rijden met iemand naast je die je vertrouwt en dat hoeft echt de rijschool niet te zijn is zeer zeker aan te raden

Marjo

Berichten: 37207
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 09:48

Ik heb zoiets ook al eens meegemaakt. Midden op de snelweg, ik reed op de rechterbaan en er stak een moedereend met kuikens over. Zonder erbij na te denken maak ik een slinger naar de linkerbaan waar goddank niemand reed. Schrok er zelf zo van! Ontzettend gevaarlijke actie van mij, waar ik echt beter om moet denken de volgende keer. Ik kijk heel veel in de spiegels en weet ook altijd wel waar ik heen kan, maar op dat moment was het een schrik van "O MY GOD KUIKENS" die je (achteraf) beter dood had kunnen rijden omdat er grotere ongelukken kunnen gebeuren van zo'n slinger :=

[edit] En je leert heel veel van rijden met een ervaren bestuurder naast je. In enge of nieuwe situaties rijd ik het liefste met mijn vader naast me. Dat gaat altijd goed, en de volgende keer kan ik het alleen. Zo ben ik al eens met hem naast me over een besneeuwde snelweg, midden in een sneeuwstorm naar Zeist gereden om mijn vader weg te brengen. Terugweg was geen probleem, maar dat stukje heen met mijn vader ernaast met tientallen jaren ervaring was wel fijn :)

Exitium

Berichten: 7138
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 12:09

Rocamor schreef:
Nathalie18x schreef:
Ik zal wel even aan mn rijschool vragen of ik weer wat rijlessen mag. Moet van bokt :+

Ik heb m'n rijbewijs net 2 weken en ben heen en weer gereden naar Amsterdam en heb de eerste 100 km naar Brussel gereden. Zonder kleerscheuren.


Ik vind het vervelend voor je, maar ook onnodig voor je dat je het gevoel hebt dat je je zou moeten verantwoorden.

Ik denk dat alle chauffeurs dit soort situaties wel eens meegemaakt hebben. Mijn bericht is in elk geval geschreven als steuntje, als leermomentje. Niet om je de les te lezen. En hoewel ik niet voor anderen mag spreken denk ik dat dit ook geldt voor de anderen die op je gereageerd hebben.
Omarm De adviezen weergegeven zijn want nu nu je rijbewijs hebt ga jij pas leren autorijden. Om de wijze woorden die ik als chauffeursdochter jaaaaren terug al kreeg.

Het advies om eens mee te rijden met een vrachtwagen is een hele goede.

Klopt, als je net je rijbewijs hebt heb je nog geen ervaring, dat komt daarna pas. Merk dat ik in verhouding met toen ik net m'n rijbewijs had ook veel rustiger rij en veel beter en verder vooruit en in m'n spiegels kijk. In het geval van een auto op de vluchtstrook ga ik inderdaad ook strak tegen het midden rijden en minder ik snelheid indien nodig, baan opschuiven is eigenlijk nooit nodig. Een normale rijstrook op een snelweg is 3,5 meter breed en een gemiddelde auto net de helft, dus door links op je rijstrook te gaan rijden heb je eigenlijk altijd wel genoeg ruimte.

Moet zeggen dat het verkeer rond Brussel overigens sowieso drama, is zeker in de spits. :x

En als je de kans hebt om een dagje met een chauffeur mee te rijden, zeker doen. M'n vader is chauffeur en ik ging vroeger vaak mee, daardoor kan ik er nu veel beter rekening mee houden in het verkeer. Vroeger overigens ook al, op de fiets niet in de dode hoek gaan staan was iets waar ik niet eens over na hoefde te denken.


Marjoow schreef:
In enge of nieuwe situaties rijd ik het liefste met mijn vader naast me. Dat gaat altijd goed, en de volgende keer kan ik het alleen. Zo ben ik al eens met hem naast me over een besneeuwde snelweg, midden in een sneeuwstorm naar Zeist gereden om mijn vader weg te brengen. Terugweg was geen probleem, maar dat stukje heen met mijn vader ernaast met tientallen jaren ervaring was wel fijn :)

De dag dat ik m'n rijbewijs haalde (toen kreeg je je rijbewijs nog direct mee, tegenwoordig niet meer geloof ik) belde m'n moeder 's avonds. Ze was opgenomen in het ziekenhuis, dus ik moest zorgen dat ik bij het ziekenhuis kwam, daar de autosleutel ergens ophalen en dan m'n vader uit z'n werk halen, 30 km de polder in. Voor de eerste keer alleen in de auto, voor de eerste keer in het donker rijden en voor de eerste keer met sneeuw rijden. Had het gelijk allemaal achter de rug :')

Anoniem

Re: De mensen in het verkeer van tegenwoordig...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 12:13

Ben bezig met mijn rijlessen maar er word gehamerd dat ik ten alle tijden weet wat er naast mij en achter mij rijd etc . Je vriend had dus van te voren in zijn spiegels kunnen komen wat er achter hem reed toch ..

Anoniem

Re: De mensen in het verkeer van tegenwoordig...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 12:14

Nou ja als het heel druk is op de weg focus ik me liever even op het verkeer voor me (al helemaal als het een nieuw stuk is of er komen veel afritten oid aan) dan dat ik constant alles achter me in de gaten hou. Tuurlijk werp ik wel eens een blik in mijn spiegels en heb ik altijd wel een idee, maar constant alles weten is echt heel lastig.