De mensen in het verkeer van tegenwoordig...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MairiMacBran
Berichten: 956
Geregistreerd: 01-04-14

Re: De mensen in het verkeer van tegenwoordig...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 21:11

Kennis van me is vorige week in een kettingbotsing terecht gekomen. Een na laatste in de rij, de persoon in een witte caddy of iets wat daar op leek, en zich in haar achterkant boorde, ging er als een haas vandoor door de berm en zo was zij dus de achterste...

En ik had afgelopen week een maffe doos in een Toyota Starlet die zich eerst vlak voor me een rotonde opslingerde(alweer) en vervolgens blijkbaar over het hoofd zag(of het interesseerde haar geen reet) dat de bus, die bij de bushalte stond, aangaf in te gaan voegen en de daad bij het woord voegde. Tweebaans weg binnen de bebouwde kom en ze haalt gewoon die bus in, over een verdrijvingsvlak, ternauwernood een tegenligger ontwijkend.

Sherivey
Berichten: 8620
Geregistreerd: 06-11-15

Re: De mensen in het verkeer van tegenwoordig...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 21:55

Grote irritatie: een langzaner rijdende voor je op de snelweg. Maar dan ineens gas geven als je wil inhalen.... _-:(

Inoterry

Berichten: 4257
Geregistreerd: 20-10-07
Woonplaats: Heerlek in Heerle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 22:08

Sonja_vR schreef:
Ik had net ook een leuke :roll:
Belandde middenin een mediterraanse bruiloftsstoet
Mozes Kriebel wat een bende
We Hadden ze in de stad al Langs zien komen
Maar toen wij de snelweg op reden
Reden we ze weer tegen het lijf
Auto reed door rood om zich op de snelweg aan te sluiten bij een stoet/groep/bende auto’s
Allemaal gevarenlichten aan
Drie banen breed(invoeg, rechterbaan en vluchtstrook )
Al het overig Verkeer werd geacht zich maar aan te passen

Toen werd het gewoon met de hele groep de twee rijbanen innemen, gassen, Remmen, van links naar rechts van rechts naar links elkaar onderling inhalen en weer lekker in de ankers.
Overige verkeersdeelnemers insluiten etc , 1 grote paasei

Ik was ook niet de eerste die Er melding van maakte
Ik bel niet snel, maar dit was echt belachelijk


Dat was in Bergen op Zoom of omgeving zeker? Ik kwam op facebook nog een reactie tegen van iemand die in die stoet mee reed, die vond het allemaal zwaar overtrokken 8)7

Sherivey
Berichten: 8620
Geregistreerd: 06-11-15

Re: De mensen in het verkeer van tegenwoordig...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 22:17

Die stoet met dat getoeter e.d. is idd ook heel erg irritant

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33789
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 22:20

Foutje. :=
Laatst bijgewerkt door MarlindeRooz op 15-09-18 22:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Batlow
Berichten: 9239
Geregistreerd: 11-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 22:21

Heb al een paar keer gehad dat ik achter een trekker kom of bijv 45 km auto. Iedereen voor je is aan het inhalen en op gegeven moment kom ik voorop om ook in te gaan halen. De weg is vrij en ik wil naar links, vervolgens kijk ik in mijn spiegel en is de auto achter mij al eerder aan het inhalen dan ik en moet ik met een ruk aan mijn stuur terug naar rechts. Dan denk ik echt hallo, waarom heb jij het recht om eerder in te halen, iedereen wil er voorbij en dan nog boos kijken ook. Daar kan ik echt laaiend van worden.

Oh en van bumperklevers ook. Dan ga ik gewoon op de rem of langzaam rijden. Rot toch op doe normaal, ik word nou gewoon al weer boos :')

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 22:43

Inoterry schreef:
Sonja_vR schreef:
Ik had net ook een leuke :roll:
Belandde middenin een mediterraanse bruiloftsstoet
Mozes Kriebel wat een bende
We Hadden ze in de stad al Langs zien komen
Maar toen wij de snelweg op reden
Reden we ze weer tegen het lijf
Auto reed door rood om zich op de snelweg aan te sluiten bij een stoet/groep/bende auto’s
Allemaal gevarenlichten aan
Drie banen breed(invoeg, rechterbaan en vluchtstrook )
Al het overig Verkeer werd geacht zich maar aan te passen

Toen werd het gewoon met de hele groep de twee rijbanen innemen, gassen, Remmen, van links naar rechts van rechts naar links elkaar onderling inhalen en weer lekker in de ankers.
Overige verkeersdeelnemers insluiten etc , 1 grote paasei

Ik was ook niet de eerste die Er melding van maakte
Ik bel niet snel, maar dit was echt belachelijk


Dat was in Bergen op Zoom of omgeving zeker? Ik kwam op facebook nog een reactie tegen van iemand die in die stoet mee reed, die vond het allemaal zwaar overtrokken 8)7



Nee dit was weer een andere
Blijkbaar is het nogal in oid

Bergen op zoom was de 9de
Dit was gister in Breda en daarna over de A27 de A59 op to waalwijk

daantjuhhh

Berichten: 26869
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 00:06

Dilan93 schreef:
Grote irritatie: een langzaner rijdende voor je op de snelweg. Maar dan ineens gas geven als je wil inhalen.... _-:(

Ja of je inhalen op de snelweg met ongeveer 2 km per uur harder dan dat jij rijdt. (Duurt voor mijn gevoel een kwartier voordat ze voorbij zijn)
En dan vlak voor je gaan rijden in de zelfde snelheid als jij gaat.

Urgh. Dan geef ik altijd ff flink gas en ga ik er voorbij.

Anoniet
Berichten: 1723
Geregistreerd: 27-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 08:17

Oh ja, van die bijgassers... Gisteren had ik ook zo eentje. Die haalt op zijn dooie akkertje met 110 een truck in, dus ik moet vaart minderen. Gaat ‘ie als ‘ie er langs is naar rechts, dus ik denk dat ik er voorbij kan, blijkt dat er toch een gaspedaal op zit, want ineens kan het toch 140, dus ik hang er de hele tijd links naast.
Uiteindelijk had hij pech, want er kwam weer een truck voor ons opdoemen en dus moest ‘ie flink on de ankers. En dan kwaad gaan lopen seinen en zo hè.
Wat ben je dan een sneu figuur zeg.

Ineke2

Berichten: 33114
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 12:21

Een paar weken geleden reed ik richting stal in mijn auto op de rechterbaan richting rotonde. Ik zie iemand van de rechterbaan bij het stoplicht toch besluiten om op de linkerbaan te gaan staan. Daarna bleek de auto die vooraan op die rechterbaan staat rechtsaf te moeten ( richtingaanwijzer aan)... dus ik bedacht mij toen al dat ik dan maar heel rustig op zou trekken bij dat stoplicht, want ik moest rechtdoor.

Ik kwam bij het stoplicht aan en stond te wachten naast de auto die eerder naar links was gegaan.

Het was maar goed ook dat ik dus daadwerkelijk langzaam optrok want de auto die links naast mij stond besloot bij groen om vlak voor mij langs tóch nog rechtsaf te gaan 8)7
Dat was dus wel een flinke hartverzakking voor mij...

Peetstap

Berichten: 2518
Geregistreerd: 10-12-11
Woonplaats: Noord Europa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 15:24

Batlow schreef:
Heb al een paar keer gehad dat ik achter een trekker kom of bijv 45 km auto. Iedereen voor je is aan het inhalen en op gegeven moment kom ik voorop om ook in te gaan halen. De weg is vrij en ik wil naar links, vervolgens kijk ik in mijn spiegel en is de auto achter mij al eerder aan het inhalen dan ik en moet ik met een ruk aan mijn stuur terug naar rechts. Dan denk ik echt hallo, waarom heb jij het recht om eerder in te halen, iedereen wil er voorbij en dan nog boos kijken ook. Daar kan ik echt laaiend van worden.

Oh en van bumperklevers ook. Dan ga ik gewoon op de rem of langzaam rijden. Rot toch op doe normaal, ik word nou gewoon al weer boos :')


Gevalletje zelf geen richting aangeven ?, ik was er niet bij.....

Zijn er giga veel die niet eens meer doorhebben dat ze geen richting aangeven, en je verdwaast zitten aan te staren als je ze dat probeert duidelijk te maken }>

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 15:39

Vannacht richting werk weer 3 mensen die onnodig 1. Op de middelste baan rijden en 2. Dan ook nog eens 100 rijden waar je 130 mag. Moest steeds van rechterbaan naar de uiterste linkerbaan, en dat op een stukje van nog geen 10 minuten... :n Ik snap dat echt niet..

Batlow
Berichten: 9239
Geregistreerd: 11-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 15:51

Peetstap schreef:
Batlow schreef:
Heb al een paar keer gehad dat ik achter een trekker kom of bijv 45 km auto. Iedereen voor je is aan het inhalen en op gegeven moment kom ik voorop om ook in te gaan halen. De weg is vrij en ik wil naar links, vervolgens kijk ik in mijn spiegel en is de auto achter mij al eerder aan het inhalen dan ik en moet ik met een ruk aan mijn stuur terug naar rechts. Dan denk ik echt hallo, waarom heb jij het recht om eerder in te halen, iedereen wil er voorbij en dan nog boos kijken ook. Daar kan ik echt laaiend van worden.

Oh en van bumperklevers ook. Dan ga ik gewoon op de rem of langzaam rijden. Rot toch op doe normaal, ik word nou gewoon al weer boos :')


Gevalletje zelf geen richting aangeven ?, ik was er niet bij.....

Zijn er giga veel die niet eens meer doorhebben dat ze geen richting aangeven, en je verdwaast zitten aan te staren als je ze dat probeert duidelijk te maken }>

Jawel hoor doe ik áltijd, hekel aan mensen die dat niet doen. Deze mensen hebben gewoon geen geduld, ik wil gewoon veilig inhalen en nee mijn auto trekt soms niet snel op, en als er dan een dikke auto er achter rijdt, ja die haalt mij dan sneller in ja -O-

Is gewoon gevalletje asociaal gedrag, geen geduld en zichzelf voorrang geven.

Shadow0

Berichten: 43501
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: De mensen in het verkeer van tegenwoordig...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 15:57

Die middenbaanrijders vind ik ook werkelijk onbegrijpelijk! En ze zijn er best wel veel, ik kom er bijna elke terugrit wel een tegen.

Batlow, herkenbaar hoor, ik heb het ook al meerdere keren meegemaakt.

Batlow
Berichten: 9239
Geregistreerd: 11-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 15:58

Shadow0 schreef:
Die middenbaanrijders vind ik ook werkelijk onbegrijpelijk! En ze zijn er best wel veel, ik kom er bijna elke terugrit wel een tegen.

Batlow, herkenbaar hoor, ik heb het ook al meerdere keren meegemaakt.

Iedereen die achter een tractor rijdt wil inhalen, je wilt op een 80 weg toch geen 45 blijven rijden.. :')

Shadow0

Berichten: 43501
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: De mensen in het verkeer van tegenwoordig...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 16:02

Ik snap het ook niet erg. En de agressiviteit van de mensen wordt vaak erger als ik afstand hou en niet ga bumperkleven bij de tractor (want dat helpt? Daar gaan ze harder van?)
Terwijl ze zelf ook tot de conclusie komen dat ze er niet voorbij kunnen :roll:

Levitate
Berichten: 1183
Geregistreerd: 20-08-12
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 16:42

Dreamy schreef:
Vannacht richting werk weer 3 mensen die onnodig 1. Op de middelste baan rijden en 2. Dan ook nog eens 100 rijden waar je 130 mag. Moest steeds van rechterbaan naar de uiterste linkerbaan, en dat op een stukje van nog geen 10 minuten... :n Ik snap dat echt niet..

Dit. Altijd als ik 's-nachts naar schiphol moet oid (niet dat dat vaak moet, maar als ik moet :Y) ) Vooral op het stuk utrecht-amsterdam, maar ook al van den bosch - utrecht.

Ineke2

Berichten: 33114
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: De mensen in het verkeer van tegenwoordig...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 17:35

Ik rij vaak over de N57, dat is een 1 baansweg maar wel 100km... hoevaak daar niet mensen onnodig 80km rijden...

Zit je achter een vrachtwagen of aanhanger, dan snap ik het maar als de weg voor je leeg is?!

Volgens mij weten echt heel veel mensen niet dat je er 100 mag, terwijl dat echt wel goed staat aan gegeven en ook meerdere keren herhaald word.

Ik hou dan maar weer zuchtend afstand en rijd uiteraard dan langzamer, want je kunt er toch niet langs. Maar ergerlijk is het wel.

Anoniem

Re: De mensen in het verkeer van tegenwoordig...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 17:49

Parkeren is ook nog steeds een vak.. weer geen briefje onder mn ruit maar wel forse schade. Ben dr goed ziek van weer :\

Anoniet
Berichten: 1723
Geregistreerd: 27-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 17:51

Ah wat rot :(:)
Geen camera in de buurt toevallig?

Ineke2 schreef:
Ik rij vaak over de N57, dat is een 1 baansweg maar wel 100km... hoevaak daar niet mensen onnodig 80km rijden...

Zit je achter een vrachtwagen of aanhanger, dan snap ik het maar als de weg voor je leeg is?!

Volgens mij weten echt heel veel mensen niet dat je er 100 mag, terwijl dat echt wel goed staat aan gegeven en ook meerdere keren herhaald word.

Ik hou dan maar weer zuchtend afstand en rijd uiteraard dan langzamer, want je kunt er toch niet langs. Maar ergerlijk is het wel.

Ooooh, vreselijk, vooral in de zomer al-tijd! Als ze de 80 al halen... Zijn er genoeg die het met 65 doen... En ik heb echt niet de motor om er dan wel langs te komen op dat pietepeuterige stukkie waar het mag, helaas -O-

Tijdje terug werd ik daar bij een van de rotondetjes met zo’n bypass heel aso afgesneden door een Belg, die vervolgens de hele tijd 70 ging kachelen... Jeetje joh, waaaarom moest je er dan per se voor?! Had mij dan gewoon even eerst gelaten, ik ben niet op vakantie, maar op weg naar mijn werk!

Ineke2

Berichten: 33114
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: De mensen in het verkeer van tegenwoordig...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 17:57

Echt he... als ik die eerste ben die er achter rijd probeer ik er wel langs te komen bij een rotonde, maar als ik niet de eerste ben laat ik dat gaan, want daar trekt mijn auto niet snel genoeg voor op inderdaad -O-

LoveBodin

Berichten: 4354
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 17:57

Shadow0 schreef:
Ik snap het ook niet erg. En de agressiviteit van de mensen wordt vaak erger als ik afstand hou en niet ga bumperkleven bij de tractor (want dat helpt? Daar gaan ze harder van?)
Terwijl ze zelf ook tot de conclusie komen dat ze er niet voorbij kunnen :roll:



Ja dat is helemaal waardeloos...
Zo heb ik een keer vastgezeten achter een trekker met aanhanger en daarachter een auto die de frietkraam meenam... Daar kwam ik gewoon niet langs, de weg was ook nog vrij druk. En dan al die mensen die gaan bumperkleven etc. Dat heeft toch geen zin??

Anoniet
Berichten: 1723
Geregistreerd: 27-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 18:03

Er zijn dus echt mensen die denken dat als zij de achterste “duwen” dat diegene dat weer bij zijn voorligger gaat doen, enzovoort, enzovoort en dat dat dan helpt :j

Ik ga voor zulke mensen vaak wel even opzij als het kan, dan zitten ze in ieder geval niet op mijn achterbank als er plots geremd moet worden en ze halen dat niet door de korte volgafstand :=

daantjuhhh

Berichten: 26869
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 18:08

watchthesky schreef:
Er zijn dus echt mensen die denken dat als zij de achterste “duwen” dat diegene dat weer bij zijn voorligger gaat doen, enzovoort, enzovoort en dat dat dan helpt :j

Ik ga voor zulke mensen vaak wel even opzij als het kan, dan zitten ze in ieder geval niet op mijn achterbank als er plots geremd moet worden en ze halen dat niet door de korte volgafstand :=

Dat doe ik vaak ook.

Sinds mijn auto ongeluk denk ik altijd. Laar maar..

Daarvoor zou ik nog langzamer gaan rijden.
(Geen remtest. Maar gewoon mijn gas langzaam iets op laten komen)

Anoniet
Berichten: 1723
Geregistreerd: 27-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 18:11

Zeker als je al eens een ongeluk hebt gehad kan ik me voorstellen dat je gehaaste lieden er ook liever even langs laat :j

Ik rij op zich graag overal de toegestane snelheid, maar alleen als het ongevaarlijk is. Mijn veiligheid is me meer waard dan een paar seconden/minuten. Je kunt beter laat aankomen dan nooit toch...