Wat doen jullie met instagram?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-17 12:25

Pluisje1998 schreef:
Ik heb niet echt een doel voor mijn instagram, gewoon lekker dingetjes posten en interessante accounts volgen. Ik volg vooral mensen die ik ken, wat celebrities waar ik fan van ben en nog wat dingen.

Ik post foto's van alles. Foto's van paard, van mijn kitten, tekeningen, en verder van alles wat me interesseerd :') Ik post soms dagelijks en soms weken niet. Hangt ervan af wat ik allemaal doe en of ik leuke foto's heb om te posten.

Ik heb nu iets van 115 volgers, ik had nooit verwacht om er zo 'veel' te hebben, hahah.

Oh, en mijn naam is @x_imagination.



Ik heb je terug gevolgd :)

Fotografie:portfolio
Lau en de creatievelingen: podcast


HaKuNaMaTa

Berichten: 2405
Geregistreerd: 15-07-12

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 12:26

Wie mij volgen wil : @amltphotography ik volg zeker terug O:)

secricible

Berichten: 25694
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 12:28

Mijn eigen instagram account is gewoon voor mezelf en doe ik weinig mee.
Verder hebben we een IGaccount passend bij onze blog (@barbecuemeneer) waar we foto's op plaatsen van het eten dat we bereiden op onze barbecue en van de recepten die we plaatsen op de blog. Dat is allemaal nog best wel vers en ook een beetje uitzoeken hoe dat werkt, we zitten nu op pas 82 volgers, maar wel heel leuk om dat te zien groeien steeds!

"what is the bravest thing you've ever said?" asked the boy
"Help" said the horse

Suusie22

Berichten: 6297
Geregistreerd: 06-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 12:28

Ik gebruik het voor mn fotografie.
Ik volg verschillende artiesten en andere fotografen.

Supersuus22 voor als iemand wil volgen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 12:32

AmyJamess schreef:
Volgers kopen :o?
Die kende ik nog niet, hoe werkt dat dan?

Is toch zonde geld om volgers te gaan kopen :')




Zeker, dat zijn meestal volgers waar je niets aan hebt. Van die fake accounts.


Het enige wat echt helpt is die hashtags en kruisbestuiving; veel op mensen reageren. Veel liken. Mensen volgen, hopen dat ze jou terugvolgen. Activiteit maakt echt uit, als je nooit op iemand reageert krijg je er geen fijne volgers bij.

Ik typ vaak een hashtag in en begin dan gewoon met reageren. Werkt heel goed! :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 12:40

Ik kan echt niks verzinnen als naam, zo moeilijk :')
Die wat ik wilde gaat niet vanwege een & in de naam. Op een andere manier vind ik 'm niet mooi.

Zit nu op dingen als:
CnB_FunWithHorses
CnB_Fun
CnB_Pictures (maar dan verwacht je misschien een fotograaf?)

Maar heb geen idee hoe ik het moet aanpakken.. Help? :Y)

AmyJamess

Berichten: 2118
Geregistreerd: 03-10-08
Woonplaats: Hengelo (OV)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 12:40

Aah oké, thanks voor de uitleg

Diverse boeken en leuke kleding.

https://www.vinted.nl/member/67934478-amyjames28

Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-17 12:45

[***] schreef:
Ik kan echt niks verzinnen als naam, zo moeilijk :')
Die wat ik wilde gaat niet vanwege een & in de naam. Op een andere manier vind ik 'm niet mooi.

Zit nu op dingen als:
[***]_FunWithHorses
[***]_Fun
[***]_Pictures (maar dan verwacht je misschien een fotograaf?)

Maar heb geen idee hoe ik het moet aanpakken.. Help? :Y)



Poeh lastig, ik vond het al moeilijk om van lrtj_ naar een andere naam te gaan. Ik heb echt een uur nagedacht over curvyrockdoll.
Ik ben curvy dus vandaar, ik hou wel van rock en de kleding die erbij hoort, en mensen vinden dat ik een poppen gezichtje heb vandaar doll. Zo ben ik op mijn naam gekomen misschien kan je hier wat mee.

Fotografie:portfolio
Lau en de creatievelingen: podcast

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 12:50

Ben voorlopig voor CnB_Pictures gegaan .. moest toch iets .. had geen zin om nog uren na te denken :') We zien wel, in het slechtste geval kan veranderen altijd nog...

Floor_x

Berichten: 2945
Geregistreerd: 19-03-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 12:52

Ik ben maar een simpele instagrammer als ik me met jullie vergelijk :+
Volg alleen vrienden en een handje vol celebrities. Gebruik zelden tot nooit hashtags, post 2 keer per maand wat ofzo haha en dat zijn dan gewoon normale 'fotoalbum' foto's. Ik check wel meerdere keer per dag. Het enige wat ik sinds kort doe is iedere foto hetzelfde bijsnijden dat je feed beetje leuk eruit ziet:

Afbeelding

lieke_
Berichten: 168
Geregistreerd: 23-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 12:53

Ik heb door dit topic ook instagram aangemaakt. Heel spannend want weet nog niet helemaal hoe het werkt. Heb er al een paar foto's van mijn paarden opgezet en al enkele likes en volgers nu :D

[o]

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 12:56

Lau schreef:
Je hebt apps dan stop je er een x bedrag in. Die gaat dat heel veel mensen volgen en dan volgen ze he terug. En dan ontvolgt hij alle andere en blijven jou volgers staan.
Deze apps volgt volgens mij op aangegeven # dus wel alleen mensen die jou ook interesseren.


Ah, dus dat zijn automatische volgers, wat een flauw systeem zeg!

Lightning Rose QA (alias Bliksem) en ik zijn Klasse IV/CEI 3* (160km)
Meer dan 2500 wedstrijdkm samen :D
https://poweredbylightning.net/ Over endurancerijden en trailrunnen :)

Pluisje1998
Berichten: 1235
Geregistreerd: 06-08-11
Woonplaats: Omgeving Dordrecht/Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 12:59

Lau schreef:
Pluisje1998 schreef:
Ik heb niet echt een doel voor mijn instagram, gewoon lekker dingetjes posten en interessante accounts volgen. Ik volg vooral mensen die ik ken, wat celebrities waar ik fan van ben en nog wat dingen.

Ik post foto's van alles. Foto's van paard, van mijn kitten, tekeningen, en verder van alles wat me interesseerd :') Ik post soms dagelijks en soms weken niet. Hangt ervan af wat ik allemaal doe en of ik leuke foto's heb om te posten.

Ik heb nu iets van 115 volgers, ik had nooit verwacht om er zo 'veel' te hebben, hahah.

Oh, en mijn naam is @x_imagination.



Ik heb je terug gevolgd :)


Thanks!! Vind jou account echt inspirerend, ik hoop dat ik ook ooit de confidence heb om foto's van mezelf te plaatsen.

en ik vind je kledingstijl ook super gaaf, kan ik nog wat inspiratie uithalen

Nu de rest van het topic eens doorkijken voor meer mensen om te volgen :)

~ But I still haven't found, what I'm looking for ~

Voor mijn tekeningen en andere creatieve uitspatting, bekijk mijn DeviantArt

Remark

Berichten: 5096
Geregistreerd: 09-10-09
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 12:59

Ik heb het zelf ook wel eens. Wordt ik ineens gevolgd door paginas die totaal niks met nagels te maken hebben. Kort daarna heb ik ineens weer minder volgers.

Tjaa achja, voor sommige mensen schijnt het een handig opstapje te zijn.

Tigress

Berichten: 8936
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 13:00

Ik gebruikte het in het begin voor mijn fotografie. Echter...de meeste foto's die ik plaatste waren van mijn hond aangezien ik daar van alles op uit probeer :+
Heb mn account dus omgegooid naar Thedutchcorgi, waarbij ik gewoon lekker foto's van hem spam als ik weer wat leuks heb :))
Geen doel verder, vind het al leuk genoeg als ik 50 likes weet te krijgen er op :')

Things end, but memories last forever
[Volg] Nieuw familielid: corgi Jarvis!

Lisitano

Berichten: 4933
Geregistreerd: 05-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 13:01

Ik heb geen idee hoe ik aan volgers kom :') Soms heb ik dagen dat er ineens 50+ bijkomen en zo sta ik weer een week stil. Als ik tijd heb ga ik even iedereen langs die ik volg en reageer bij de meeste. Ik wil ook altijd even lezen wat erbij staat en niet achteloos liken dus het kost me vrij veel tijd, dat red ik niet dagelijks.
Maar ik denk dat mensen die hen volgen mij daarom ook vinden? En hashtags natuurlijk.

Laatst heb ik een heel saaie video gepost van alleen de kop van mijn hond terwijl ik hem aai en die kreeg zo veel likes! Daarop kreeg ik ook in 1 dag bijna 80 volgers erbij. Toch wil ik een profiel met foto's van onze avonturen en niet alleen schattig gekroel dus ik blijf lekker doorgaan op mijn manier.

Tigress, jullie volgde ik al!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 13:02

Hoe werkt dat met die tags? Hoe weet je welke er bestaan en wat je moet gebruiken?
Kijk je dan zelf eerst en gebruik je steeds dezelfde? Of hoe pak je dat aan?

Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-17 13:03

Lau schreef:
Pluisje1998 schreef:


Ik heb je terug gevolgd :)


Thanks!! Vind jou account echt inspirerend, ik hoop dat ik ook ooit de confidence heb om foto's van mezelf te plaatsen.

en ik vind je kledingstijl ook super gaaf, kan ik nog wat inspiratie uithalen

Nu de rest van het topic eens doorkijken voor meer mensen om te volgen :)


Ah lief dankjewel,
En volgens mij heb ik de quote verpest.

Fotografie:portfolio
Lau en de creatievelingen: podcast

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 13:06

[***] schreef:
Hoe werkt dat met die tags? Hoe weet je welke er bestaan en wat je moet gebruiken?
Kijk je dan zelf eerst en gebruik je steeds dezelfde? Of hoe pak je dat aan?



Eigenlijk bestaat alles wel. Ik ben gewoon op zoek gegaan naar tags die echt passen bij wat ik wil vertellen, wat ik wil laten zien.


Vorige week was ik bij IMA in amsterdam (bureau wat op internationaal niveau met influencers werkt), en zij zeiden dat het heel belangrijk is om voor jezelf echt te weten wat je wil vertellen. Je moet mensen een reden geven waarom ze je zouden moeten volgen.

Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-17 13:06

[***] schreef:
Hoe werkt dat met die tags? Hoe weet je welke er bestaan en wat je moet gebruiken?
Kijk je dan zelf eerst en gebruik je steeds dezelfde? Of hoe pak je dat aan?


Ik gebruik er een paar standaard en verder kijk ik wat ik bij de foto past. Is het een shoot dan #photoshoot bijv is het backstage #behindthescenes of #backstage
Wat resistance zegt ik wil iets vertellen en kies daar mijn tags op uit. Wie ben ik en wat wil ik jullie duidelijk maken. Dat is echt heel belangrijk.
Laatst bijgewerkt door Lau op 10-10-17 13:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Fotografie:portfolio
Lau en de creatievelingen: podcast

Ghostattack

Berichten: 11237
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 13:06

Deze post van Stephanie is wel duidelijk denk ik :) Dit komt uit het bloggers/vloggers topic.

Stephanie schreef:
Amable schreef:
Hey, post is alweer van een tijdje terug, maar wilde hier toch graag nog wat over vragen :o

Hoe weet je wat de juiste hashtags zijn? Is dat een app of kom je daar ook op een andere manier achter?
"Stories hashtags en locatietag meegeven." Hoe doe je dit? Want je bedoeld toch die dingen waar je ook life kan gaan filmen enzo, die bovenin weergegeven worden?
Hoe ontdek je welke groepen er zijn op instagram? Ik dacht dat het vooral persoonlijke accounts waren :o !


Welke hashtags geschikt zijn hangt van je account af. Jij zit nu boven de 1000 volgers en je hebt gok ik even zo'n 200-600 likes per post? Wat je wilt is hashtags vinden waarin jij met jouw engagement in de tophashtag kan komen.
#horse en #horses is dan bijvoorbeeld iets te hoog gegrepen. Daar worden namelijk per dag honderden foto's op geupload. Ik zou dus zoeken naar hashtags die iets minder verzadigd zijn, maar wel met regelmaat gebruikt worden. #friespaard (<10k posts) of #frisian (<40k posts) zijn voorbeelden van hashtags waar jij zeker in de top hashtag kan komen. Een iets ambitieuzere hashtag is bijvoorbeeld #horselovers (<250k posts). Door hashtags te zoeken die relevant zijn en waar verschil zit in activiteit (hoeveelheid posts op de hashtag) kan je voor jezelf beoordelen welke hashtags op gegeven moment vervangen kunnen worden.

Stel je staat over een tijdje altijd in tophashtag #friespaard, dan kan je ervoor kiezen om deze tag voor een iets ambitieuzere tag te ruilen. En zo klim je als het ware omhoog naar de grotere hashtags.

Voor mij is #horse en #horses nu een volgende stap. In het begin kwam ik nooit in deze top hashtags.

Wat je dus eigenlijk doet is gelijke concurrentie zoeken in hashtags. En nee helaas daar is geen app voor. De beste hashtags vind je door zelf research te doen.
Voeg bijvoorbeeld insta of ig voor een woord om een hashtag te ontdekken of plak achter een woord 'ofinstagram'. Zo kom je ook op verschillende hashtags, bijvoorbeeld: instahorse, ighorses, horsesofinstagram. Verder kan je zoeken op discipline hashtags of rassen hashtags. Ik zou zeggen wees creatief en ga op zoek naar hashtags die in de tophashtags posts hebben staan die vergelijkbaar zijn met het engagement van jouw post.

edit; ik heb net even bij je hashtags gekeken. Er zijn echt wel een aantal die je gebruikt die super groot zijn en ook niet echt relevant. Op grote hashtags worden je fotos snel weggespammed. Als je dan niet in top hashtag belandt is het eigenlijk zonde van de hashtag ruimte.

Deze zou ik sowieso vervangen voor iets relevanters en minder groot:
#HTers #HashTags #beautiful #grass #igers #instagood #instashot #nature #photooftheday #picoftheday #pretty #wild

Plus volgens mij heb je 29 hashtags dus daar kan nog 1 bij :D .

Even ter inspiratie, dit zijn de hashtags die ik gebruik, er zit misschien ook wel wat tussen dat voor jou interessant kan zijn:
#painthorse #horselove #instapony #instahorse #instahorses #horses #horse #pony #paard #paarden #pferd #pferde #cheval #ponyofinstagram #horseofinstagram #horsesofinstagram #horsey #equine #equestrian #equestrianlife #equus #ponies #horseriding #horsenation #twohearts #shetlander #shetlandpony #horsetagram # #horselife

(ik hoop dat ik het zo duidelijk uitgelegd heb, als je iets niet snapt vraag gerust door)

Betreft stories is het inderdaad ook dat gedeelte waar je live kan gaan. Je voegt dus een foto of video toe en dan heb je rechts boven een aantal opties. Je kan stickers toevoegen en onder die stickers zit de optie om een hashtag en locatietag toe te voegen.

Verder kan je ook tekst toevoegen en hier kan je ook je hashtags kwijt. Alleen als je meerdere hashtags gebruikt is het handig om ze even klein te swipen zodat ze niet je foto of video overschaduwen.

via de privéberichten functie is het ook mogelijk om groepen aan te maken. Deze groepen bestaan uit maximaal 15 personen. Er zijn groepen waarin mensen foto's delen als ze net gepost hebben. Instagram heeft geen chronologische volgorde meer dus posts missen is dan makkelijk. Via groepen kan je elkaar makkelijk op de hoogte houden en bovendien tussendoor ook eens wat praten zodat je elkaar wat beter leert kennen.

In het begin kon ik de groepen ook niet vinden, dus ben ik ze zelf gestart voor geïnteresseerden. En via daar kwamen anderen erachter dat ik groepen had en zo ben ik inmiddels ook voor andere groepen uitgenodigd. Misschien is het een idee om voor bokkers een groep op te richten zodat we elkaar een beetje kunnen helpen, achja ik bedenk zomaar wat ;) ...

Overigens wat mij ook helpt is bij bepaalde mensen de notificaties aanzetten. Zo vergeet je niet terug te reageren bij betrokken mensen. Die zijn toch best belangrijk namelijk *\o/* .

Ja Instagram kan zakelijk zeker interessant zijn. Ik las inderdaad in het andere topic over je aanbieding in Rusland. Super gaaf :-) ! Ik denk overigens echt dat jouw account potentie heeft om te groeien hoor, je hebt prachtige foto's en een erg concreet onderwerp op je account.

Ik verdien er zelf ook een klein zakcentje aan door advertenties te verkopen. Bovendien heb ik ook sponsordeals. Dat maakt het wel extra leuk om te doen. Ik weet niet hoe je daar zelf in staat, maar als het lukt om op gegeven moment boven die 10.000 volgers uit te komen gaan er meer deuren open :j .

Woeps mijn tekst is iets langer geworden dan ik dacht :') ...

MaritB

Berichten: 8625
Geregistreerd: 18-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 13:07

Ik heb mijn insta account eens omgetoverd tot paarden account
Heb nu 1550 volgers.. heb er meer gehad, rond de 1700 maar ik post nu vrijwel niets meer.

Instructeur Human and Horse methode*
Instructeur Natural Horsemanship
Natuurlijk bekapper*
*in opleiding
Standplaats Bodegraven

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 13:11

Ga ik zo eens rustig doornemen Ghostattack, dank je wel.

Heb nu wat algemene paarden-tags gebruikt, verder heb ik er inderdaad nog andere in gedachten die afhankelijk van de foto zijn (bv. als ik een oortjes-foto plaats ed) maar dat komt dan vanzelf wel. Na een tijdje ga je er ook mee spelen waarschijnlijk, nu is het nog allemaal nieuw & moeilijk.

Straks eens verder uitzoeken, nu eerst even eten :P

Edit; heb al 4 likes, staat juist 1 foto, haha. Gaat snel 8-)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 10-10-17 13:12, in het totaal 1 keer bewerkt

JewEmm

Berichten: 3140
Geregistreerd: 10-01-08
Woonplaats: Erm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 13:11

Ik heb 3 instagram acccounts. 1 voor mijn natuur/reis fotografie (irenelantman), 1 voor mijn concertfotografie (irenelantman_photography) en 1 voor mijn kat op reis(lola_on_the_road).
Waarom? Nou ja, ik ben begonnen met 1 account, maar merkte dat ik door de combinatie van natuur en concerten volgers ook weer snel verloor. En van Lola, omdat daar om gevraagd werd. Voor mijn kat heb ik geen enkel doel. Elke keer als ik met haar onderweg ben plaats ik gewoon een foto.
Voor mijn andere accounts heb ik ook geen specifiek doel. Maar een beetje meer naamsbekendheid is altijd leuk. Ik werk gewoon voltijd, dus ik heb nog zo regelmatig tijd om foto's te posten op m'n insta. Ik probeer wel na elk concert/festival iets te plaatsen of een jaar later. Als ik op reis ben probeer ik m'n stories wel elke dag bij te houden, maar afhankelijk van of ik mijn laptop wel of niet mee heb post ik foto's. Ik plaats dan ook nog een paar weken nadat ik ben geweest. Maar het is soms allemaal zo druk met andere dingen, dat het me niet helemaal lukt om bij te houden.

[***] schreef:
Hoe werkt dat met die tags? Hoe weet je welke er bestaan en wat je moet gebruiken?
Kijk je dan zelf eerst en gebruik je steeds dezelfde? Of hoe pak je dat aan?

Je kan eens op een tag die je aanspreekt klikken en kijken welke tags mensen nog meer gebruiken. Of gewoon zelf wat verzinnen. Ik heb intussen altijd wel een redelijk standaard lijstje met tags die ik gebruikt.

Te koop Shire merrie - PB voor info
[FK] [FOTO] Another year in photos

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 13:18

Dat ie volgers kunt kopen wist ik ook niet.

Mijn album kent wel 2 favoriete onderwerpen zie ik :+

Hond & pony :D


Afbeelding


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, Amazonbot, Antonius, Astrophe, carin0903, GrapeshotBot, III, Jara, Lagonda, NikkiB1991, ReadTheRulez, StalNollie, Suliko, Vjestagirl, VuurVleugels, xPabloBokt en 183 bezoekers