Wat doen jullie met instagram?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
saskiaojan

Berichten: 7240
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 19:46

Een soort app groep op insta waar je reageert en likes geeft op elkaars posts.

Bagheera_206

Berichten: 25890
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 20:04

Ah. Ok. Ik kende dat helemaal niet. :=

wilmatj

Berichten: 2418
Geregistreerd: 13-07-07
Woonplaats: oudewater

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 14:54

xTammyy schreef:
Zijn er toevallig nog mensen die in een leuke pod zitten waar ik bij zou kunnen?
Hoeft niet paard gerelateerd te zijn, post zelf vaker andere dingen namelijk :)


Wij zitten al in dezelfde, maar mocht een een actieve vinden zou ik het ook leuk vinden om erin te komen.

Een pod is een soort groep waar je elke keer je post in deelt. De bedoeling is dan dat je op elkaars post reageert met minimaal 4 woorden.

Seni

Berichten: 2730
Geregistreerd: 22-07-07
Woonplaats: De Nederlandse versie van Aspen

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 15:16

Oh klinkt wel leuk! En dan een groep alsin een whatsapp groep of is dat via instagram?

Flux

Berichten: 2493
Geregistreerd: 10-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 16:13

Ik kom ook graag meepraten voor tips <<)

Ik ben dus ultra slecht in social media maar wil als dierfotograaf toch opvallen. Ik probeer om de dag te posten en probeer ook stories en reels te doen enzo maar ja, laten we zeggen dat mijn talenten hier niet liggen -O-

Ik heb een poosje in een pod gezeten maar hoewel ik wel op posts reageerde deed niemand dat bij mij dus ben daar ook mee gestopt :')

Mijn insta is @createdbykorlieke :o

Bagheera_206

Berichten: 25890
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 20:46

Poging gedaan om je te volgen. Die reels is ook wel dingetje apart. Doe jij veel filmen met je D750?

Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-21 20:58

Flux schreef:
Ik kom ook graag meepraten voor tips <<)

Ik ben dus ultra slecht in social media maar wil als dierfotograaf toch opvallen. Ik probeer om de dag te posten en probeer ook stories en reels te doen enzo maar ja, laten we zeggen dat mijn talenten hier niet liggen -O-

Ik heb een poosje in een pod gezeten maar hoewel ik wel op posts reageerde deed niemand dat bij mij dus ben daar ook mee gestopt :')

Mijn insta is @createdbykorlieke :o



Ik ben je gaan volgen

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 21:10

Ik volgde je al!
In het begin is het echt gewoon een kwestie van consequent posten, avond werkte beter dan ochtend hier. Beetje geluk hebben en gewoon blijven posten ook als het eens een paar dagen tegenvalt.
Je moet posten wat jij wilt posten, niet wat je denkt dat anderen willen zien.
Ik plaats gewoon wat ik wil delen en als eens het bereik niet wauw is dan maakt dat niet uit want ben toch mijn ei kwijt.

Flux

Berichten: 2493
Geregistreerd: 10-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 21:59

Bagheera_206 schreef:
Poging gedaan om je te volgen. Die reels is ook wel dingetje apart. Doe jij veel filmen met je D750?


Thanks! En nee, nooit mee gefilmd. Wil dat wel proberen binnenkort!

Thanks Lau! Heb je teruggevolgd

En true, granoek. Dat consequent zijn is ook wel een dingetje idd. Ik wil ook meer met dat inplannen gaan doen en moet daar ook gewoon meer tijd voor vrijmaken. Het overweldigd me gewoon een beetje, die dedication die je moet hebben :o

Bagheera_206

Berichten: 25890
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 22:12

Granoek schreef:
Ik volgde je al!
In het begin is het echt gewoon een kwestie van consequent posten, avond werkte beter dan ochtend hier. Beetje geluk hebben en gewoon blijven posten ook als het eens een paar dagen tegenvalt.
Je moet posten wat jij wilt posten, niet wat je denkt dat anderen willen zien.
Ik plaats gewoon wat ik wil delen en als eens het bereik niet wauw is dan maakt dat niet uit want ben toch mijn ei kwijt.


Hoe bevalt het filmen van reels? Of die nieuwe body nog niet gekocht? :=

Seni

Berichten: 2730
Geregistreerd: 22-07-07
Woonplaats: De Nederlandse versie van Aspen

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 23:19

Dat filmen met een dslr is voor mij niet weggelegd. Als ik nu een filmpje of reel plaats is het met mijn mobiel gemaakt.
De foto’s zijn met de mirrorless camera gemaakt. Ik maak inderdaad ook gewoon wat ik leuk vind en hopelijk vinden andere het ook leuk.

Wel vraag ik me soms af wat ik fout doe. Ik heb bijv 60 Posts geplaatst. En 130 volgers. Maar ik zie ook accounts met bijv 120 Posts en wel al meer dan 2000 volgers! 8)7

En dan gaat het om dezelfde soort accounts!
Dit is trouwens die van Bailee!
https://www.instagram.com/p/CU-tRc6Is_D ... =copy_link

Qimm

Berichten: 15160
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 23:55

Oh ik ken accounts met 2 foto's en 2k volgers. Go figure. Ik heb opgegeven me er druk om te maken, me verbazen doe ik nog wel eens :D
Aangezien ik verder niets probeer aan de man te krijgen maakt het me ook niet echt uit en vind ik het leuk een fotoarchief/logboek te hebben :)

Bagheera_206

Berichten: 25890
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-21 07:28

Seni schreef:
Dat filmen met een dslr is voor mij niet weggelegd. Als ik nu een filmpje of reel plaats is het met mijn mobiel gemaakt.
De foto’s zijn met de mirrorless camera gemaakt. Ik maak inderdaad ook gewoon wat ik leuk vind en hopelijk vinden andere het ook leuk.

Wel vraag ik me soms af wat ik fout doe. Ik heb bijv 60 Posts geplaatst. En 130 volgers. Maar ik zie ook accounts met bijv 120 Posts en wel al meer dan 2000 volgers! 8)7

En dan gaat het om dezelfde soort accounts!
Dit is trouwens die van Bailee!
https://www.instagram.com/p/CU-tRc6Is_D ... =copy_link



Is het filmen niet voor je weg gelegd of het nabewerken van de filmpjes?

Heb je al eens geprobeerd om met jouw systeemcamera reels te filmen ipv met jouw DSLR? De meeste van mijn reels zijn idd gewoon met mijn systeemcamera gefilmd en een paar met mijn mobieltje.

Ghostattack

Berichten: 11238
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-21 08:01

Je kan je posts archiveren, dus die mensen met heel veel volgers en weinig post doen dat waarschijnlijk :D Dan laten ze alleen de heel goed lopende posts staan en de rest archiveren ze.

Mijn paardenaccount staat al bijna 3 jaar stil op om en nabij de 1350 volgers :+ Terwijl ik toch echt regelmatig post en actief ben

moonsparkle
Berichten: 21717
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-21 08:16

Ik heb met bijna 300 foto's meer dan 5000 volgers, heb nooit een volger gekocht oid, ben wel redelijk actief met reageren op post van anderen

Julia
Berichten: 24744
Geregistreerd: 22-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-21 09:16

Bagheera_206 schreef:
Poging gedaan om je te volgen. Die reels is ook wel dingetje apart. Doe jij veel filmen met je D750?

Ik ben ook een beetje aan het experimenteren met mijn Canon 5D Mk IV. Poeh, valt nog niet mee.. Zeker als ik een ruiter op iets meer afstand wil volgen, stelt hij nergens scherp en is alles gewoon net niet. Kan het op het schermpje ook slecht beoordelen.
Iemand tips hiervoor? Ik voel me zo’n kluns, zeker als ik echt prachtige reels voorbij zie komen en alles is zo scherp. :')

Ik heb de laatste weken ineens heel veel likes erbij. De meeste posts ergens tussen de 200/300, maar zijn nu twee foto’s die al over de 1000 zijn gegaan. Ene keer doen de hashtags het leuk en andere keer gebeurt er echt niks. Ik heb wel besloten het posten voor likes/reacties echt helemaal los te laten. Ik post wat ik zelf leuk vind. Probeer wel bv via stories mijn volgers te betrekken door hun te laten kiezen wat ik ga posten.

Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-21 09:44

Julia schreef:
Bagheera_206 schreef:
Poging gedaan om je te volgen. Die reels is ook wel dingetje apart. Doe jij veel filmen met je D750?

Ik ben ook een beetje aan het experimenteren met mijn Canon 5D Mk IV. Poeh, valt nog niet mee.. Zeker als ik een ruiter op iets meer afstand wil volgen, stelt hij nergens scherp en is alles gewoon net niet. Kan het op het schermpje ook slecht beoordelen.
Iemand tips hiervoor? Ik voel me zo’n kluns, zeker als ik echt prachtige reels voorbij zie komen en alles is zo scherp. :')

Ik heb de laatste weken ineens heel veel likes erbij. De meeste posts ergens tussen de 200/300, maar zijn nu twee foto’s die al over de 1000 zijn gegaan. Ene keer doen de hashtags het leuk en andere keer gebeurt er echt niks. Ik heb wel besloten het posten voor likes/reacties echt helemaal los te laten. Ik post wat ik zelf leuk vind. Probeer wel bv via stories mijn volgers te betrekken door hun te laten kiezen wat ik ga posten.


Handmatig scherpstellen, dit doe ik altijd tijdens het filmen gaat voor mijn gevoel sneller en makkelijker met bewegende objecten.

Ik ben mij ondertussen ook aan het focussen op mijn podcast :D ! Vandaag is mijn eerste gesprek online gekomen.

Anoniem

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-21 10:22

Hier kreeg ik altijd meer likes met vroeg in de ochtend posten, maar tegenwoordig houd ik er geen rekening meer mee en valt het me op dat ik veel langer in het algoritme lijkt te blijven staan. Mijn laatste post bleef rond de 80 likes plakken, zag ik dat ik in de comments geen #'s had geplaatst. Nu wel geplaatst en nu zittie tegen de 200 aan.

Sowieso heb ik het idee dat mijn pagina lekkerder gaat nu ik juist een stap terug gezet heb :)) En wat Moonsparkle zegt, actief reageren helpt wel :)

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-21 11:04

Bagheera_206 schreef:
Granoek schreef:
Ik volgde je al!
In het begin is het echt gewoon een kwestie van consequent posten, avond werkte beter dan ochtend hier. Beetje geluk hebben en gewoon blijven posten ook als het eens een paar dagen tegenvalt.
Je moet posten wat jij wilt posten, niet wat je denkt dat anderen willen zien.
Ik plaats gewoon wat ik wil delen en als eens het bereik niet wauw is dan maakt dat niet uit want ben toch mijn ei kwijt.


Hoe bevalt het filmen van reels? Of die nieuwe body nog niet gekocht? :=

Ghehe nieuwe body gekocht, uit de verpakking gehaald, mooi in de tas gestoken maar met een ziek paard nog niks reel-waardig gedaan helaas. Eerst deze terug erbovenop krijgen!

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-21 11:06

ik vind het trouwens ook wel leuk om reels te maken van buitenritjes en dan wil ik niet per se die dure camera meezeulen haha. Als er weer keuringen zijn bij de trekpaarden ga ik me eens wagen aan een fancy reel met de camera

Bagheera_206

Berichten: 25890
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-21 11:18

Beterschap met paardlief. Reels gaan ook prima met telefoon of GoPro hoor, maar die scherptediepte van je 70-200mm op f/2.8. <3

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-21 23:09

Sinds een dag of twee heb ik een apart account aangemaakt voor mijn extra hobby (wat best pittig is naast een 36-urige werkweek, twee paarden en een huishouden :')

Account staat in mijn OS en gaat over het opknappen van meubels en dergelijke knutsels. Ik moet nog aan het werk met mijn hashtags geloof ik, bewaren jullie die in een notitie? Of werk je het per post weer bij?

En het maken van Reels, doen jullie dat echt via Insta of liever via TikTok? En maakt het uit dat je eentje via TT maakt en vervolgens in insta plaatst?

Stal_Fiore

Berichten: 9349
Geregistreerd: 29-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-21 23:31


Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-21 23:38

Stal_Fiore schreef:
Hi
Ik heb van mijn twee poezels een insta:
https://www.instagram.com/tabby_toby_and_golden_bear/
Als er een pod is waar ik bij mag, dan heel graag.



Ooohh wat een leukerds!!! Ik ben je gaan volgen

Ik film mijn reels gewoon met mijn camera en dan zet ik ze in reels in elkaar.

Stal_Fiore

Berichten: 9349
Geregistreerd: 29-08-03

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-21 23:44

Ik volg je terug. Wat een prachtige foto’s maak je!