Wat doen jullie met instagram?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Captain

Berichten: 21373
Geregistreerd: 15-10-08

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 08:27

Loopt hier ook voor geen meter.. iets van 7% van mijn volgers is actief.. kansloos. >;)

Maaaar..... 100.000 views! :oo
Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 08:47

Ik had laatst een foto van een shoot die het voor mij heel goed deed! Maar toen ik er een paar dagen later nog eentje van postte echt minder likes, snap dat niet :')
Afbeelding
Afbeelding

Captain

Berichten: 21373
Geregistreerd: 15-10-08

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 08:56

Misschien omdat 'ie er op lijkt en mensen denken hem al eerder gezien te hebben? Hoor heel veel mensen klagen over aantal likes. Heb weleens gevraagd in een poll maar het schijnt dat heel veel mensen gewoon nooit foto's liken. Ze zien ze wel en ze vinden ze leuk maar liken is dan teveel moeite. :? Maar dat liken is toch juist het hele concept van insta?

Anoniem

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 09:15

Precies, en letterlijk 1 tik met je vinger :')

Captain

Berichten: 21373
Geregistreerd: 15-10-08

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 09:19

Nou dat dus... :roll:

AmyJamess

Berichten: 2119
Geregistreerd: 03-10-08
Woonplaats: Hengelo (OV)

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 09:28

Dus jullie lijken echt alles van alle pagina's die jullie volgen??
Ik like ook niet altijd alles. Als ik alles moet gaan liken ben ik daar wel een dag mee bezig. Ik like wat ik echt leuk vind, en de rest volg ik wel gewoon omdat ik het interessant vind.

Nessie

Berichten: 8580
Geregistreerd: 29-03-05

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 09:29

Ik like niet alles, alleen wat ik mooi/leuk vind. Daarnaast ben ik niet elke dag actief op instagram, dus dan like je automatisch ook minder.

Mariett

Berichten: 4424
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 09:33

Ik vind die eerste ook mooier dan de tweede hoor, je houding, het licht en het spul wat je in de lucht gooit is net even wat beter op die foto. En die andere lijkt er dan inderdaad net wat te veel op denk ik :)

Ik ben ook iemand die weinig liket maar veel leuk vind. Gaat me niet om de moeite maar het zit niet zo in mijn systeem: alles liken wat ik er leuk uit vind zien. Ik zie de foto, lees soms de tekst en onthoud de foto, maar like hem niet :+
Als ik op een foto wil reageren denk ik er wel vaak aan om hem nog even te liken.

Captain

Berichten: 21373
Geregistreerd: 15-10-08

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 09:36

Ik like vrijwel alles ja, maar ik volg ook maar 69 account die ook niet allemaal dagelijks actief zijn. Dus ik zie iets van 20/25 posts per dag.

@mariet: hoezo niet dan? Niet aanvallend bedoeld hoor maar als je iets leuk vind is het toch een kleine moeite dat te laten weten aan de plaatser door even dubbel te tikken op een foto?

mooney

Berichten: 7780
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 09:40

Ik like alleen foto's die me aanspreken, heeft bij mij niets met luiheid te maken. Ook niet met aantal nieuwe posts trouwens, soms heb ik 50 nieuwe foto's om te bekijken waarvan ik maar 3 foto's like en een andere keer zijn dat er 45/50.

Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-18 09:41

Ik like alleen dingen die ik leuk vind. Ben ook niet heel actief meer de laatste tijd :Y)
Wel met liken maar post zelf echt nooit meer wat.

Mariett

Berichten: 4424
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 09:41

Nogmaals, omdat het niet in mijn systeem zit :) Ik denk er gewoon niet over na om even te liken als ik iets leuks zie. Behalve als ik het heel gaaf vind en ik heb het nog niet gezien. Jouw dingen zijn soms bijvoorbeeld echt heel gaaf, maar dan heb ik ze al op bokt gezien dus dan is de verbazing eraf en vergeet ik te liken :+ Dus de moeite is vrij klein inderdaad, maar het zit er niet in.

Selina

Berichten: 14286
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 10:03

Ik kijk best vaak op een dag naar de home en denk dat ik zo’n 20-30 posts per dag like. Ik like wat ik leuk vind en als iemand tig posts achter elkaar heeft geplaatst dan like ik alleen de eerste.

Anoniem

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 10:09

Ik like ook niet alles, maar als mensen zeggen dat ze het wel leuk vinden maar te lui zijn om te liken snap ik dat niet helemaal ;)

Miefje

Berichten: 1547
Geregistreerd: 02-12-16
Woonplaats: Limburg

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 11:05

Ik ga vandaag een huge unfollowing-spree doen. Volg 4500 mensen en vind het echt niet meer kunnen. Wil terug naar onder de 1000. Alle mensen waarvan ik het account niet interessant vind gaan weg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 11:13

Wow :oo Ik volg er 126 en dat vind ik al teveel _O- Ga ook weer eens een opruiming doen en wat nieuwe accounts zoeken denk ik, beetje afwisseling ;)

Hier ondertussen boven de 350 volgers, likes gaan wel ok (zo rond de 70 met de laatste foto's) maar meer mag altijd, haha.

Ik like 90% van de foto's die op mijn feed voorbijkomen, volg in principe alleen accounts die ik leuk vind dus de foto's/filmpjes zijn doorgaans ook wel leuk. Wat ik niet like zijn wedstrijd/weggeefposts, shoutouts, foto's waar geen paard/natuur op staat of als ik het echt geen leuke foto vind maar dat laatste is niet zo vaak.

Anoniem

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 11:54

Ik ben ook wat mensen gaan unfollowen, vooral degene die eigenlijk nooit wat posten ;)

furioso

Berichten: 1466
Geregistreerd: 21-05-11
Woonplaats: Puurs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 13:27

Alles wat ik leuk of mooi vind aan een foto ga ik liken en meestal het profiel ook bekijken

Nu probeer ik weer wat actiever te posten (2-3 per week max) en dat gaat goed!
Zo ook deze foto die gewoon echt voor de lol erop gezet was maar toch wordt gesmaakt :D Afbeelding

Heb ook nog maar een kleine 170 volgers en wil beter doen! :D

Insta: eeeveelution
Spoiler:
[size=7](Ik moet nog dringend eens kijken wie ik nog niet volg..)[/size]

xU_Blinghx
Berichten: 1780
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Mars

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 14:42

Ik like wel bijna alles wat er op mijn feed voorbij komt. Is een kleine moeite en de poster wordt er toch een stuk blijer van :=

Ik merk dat ik bij veel volgers niet meer in de feed terecht kom. Had laatst een keer een poll gemaakt om te kijken of mensen hem hadden gezien en veel hadden de foto niet gezien :\ Geen idee wat ik hieraan kan doen.

Laatste dagen zelf ook niet meer zo actief qua posten :( Ben een beetje door me voorraad heen van foto's en filmpjes dus even wat minder gepost laatste weken. Merk dan ook gelijk dat mijn volgers dalen :')

TessJazz
Berichten: 2043
Geregistreerd: 28-06-13
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 15:10

Bit heeft net mijn foto gedeeld! Paar volgers erbij fijn, voor een setjes wedstrijd :)
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 21:19

Leuk TessJazz!


Ik geraak niet uit mijn tags :')
Denk dat ik volledig "opnieuw" ga beginnen.. Wil dan 2 soorten, eentje voor bij foto's van de New Forest en eentje voor bij foto's van de Appaloosa ... En verder dus algemene die altijd gelden (en eventueel nog een paar specifieke voor als ik eens grondwerkfoto's ofzo plaats).

Maar het is zo moeilijk :+
Doe ik dan gewoon dingen erbij als #nature, #natuur, #trees, .... ? Gewoon uit de losse pols? Of is iets of wat onderzoek toch wel handig? (die van #nature gebruikt volgens mij iedereen, haha).

Piekosjj

Berichten: 5451
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 21:26

Ik heb zelf een 'groepje' van rond de 20 tags die ik altijd gebruik. Dat zijn bijv runnersworld (bekend magazine), runnerslife, running, hardlopen, löpning, seenonmyrun, en wat andere gerelateerde dingen. En dan post ik per foto nog 3-4 specifieke dingen, dus een sneeuwfoto krijgt 'snowrunning' of iets met de kou ofzo :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 21:32

Ik heb nu even de "dubbele" eruit gehaald (bv. oldhorse & oldhorses).
Dan zit ik voor het algemene op dit:
#oldhorse #horse #horseofinstagram #horseaccount #horselife #instahorse #instapony #ponyofinstagram #pony #paard #horstagram #horsey #equine #equus

Dan nog eentje van het ras erbij (en bij de blinde dat die blind is). Maar ik weet het niet over dingen als #instahorse #instapony #ponyofinstagram #horstagram en dan het pony/paard-gedeelte. Dat eerste lijkt allemaal hetzelfde .. zouden daar niet dezelfde mensen op zitten? En pony/paard .. tja .. :+

Daarnaast heb ik nog trailhorse voor foto's van wandelingen en #connectiontraining #positivehorsemanship #positivehorsetraining #tricktraining voor grondwerk/vrijheidsdressuur.

Maar dan ...

Wil het graag aanvullen met "natuur/wandeltags" maar weet niet zo goed waar te beginnen. Ook dingen als "throughtheirears" enzo weet ik niet of dat nog kan, had ik voor de buitenritten maar dat zijn tegenwoordig vooral wandelingen ... nu is het beeld wel hetzelfde, alleen de hoek een beetje anders. Misschien wel gebruiken voor foto's die in de richting van het pad genomen zijn?



Kijken jullie ook wat voor foto's er bij een tag gepost worden? Of kijk je gewoon wat bij de foto op zich past?



Edit; gewoon heel stom ... Neem je bv. #sky of #skies? En waarom? :P

Piekosjj

Berichten: 5451
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 21:42

Ik zou zéker de verschillende through the ears / seen through ears / behind the ears tags gebruiken! Die doen 't geloof ik best goed. Ik volg zelf ook het merendeel van die accounts. Ik heb een paar algemenere tags die door wat outdoor / hardloop bedrijven er in zijn gegooid en veel worden gebruikt: #optoutside #exploremore #timetoplay. En wat betreft sky of skies; ik zou dan degene pakken met die 't meest gebruikt wordt. :+

Anoniem

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 21:46

Thanks.
Maar wel dus de "through the ears"-dingen erbij zetten, ondanks dat ik er niet letterlijk op zit en dus niet door de oren kijk? (zie wel vaker verkeerde tags bij foto's maar vind het zelf altijd zo vreselijk :P ).