Wat doen jullie met instagram?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-01-18 00:50

[***] schreef:
@mooney: Ik ga het inderdaad eens moeten bekijken en wat dingen proberen :j
Die foto was heel onbewust ja, is al zoveel jaar geleden, toen was ik er helemaal niet mee bezig, haha. Maar begrijp wat je bedoelt.

Maar zou jij dan enkel "oortjesfoto's" doen? Of toch ook gewone wandelfoto's zeg maar.

@Lau: ik snap het :j Beetje het idee wat ik nu bij die laatste foto's (van de appaloosa) had toch? Dat ging om de lucht maar er stond toevallig een paard in beeld :Y)



Ja zoiets ja, al zou ik er wat meer afstand bij pakken. Dat de lucht jet grootste oppervlakte heeft zegmaar.

Fotografie:portfolio
Lau en de creatievelingen: podcast


Warboel
Berichten: 14676
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 00:53

Ik doe in mijn illustraties veel galaxies, die gaan goed! Krijg je ook een beetje een consistente factor van...

Die trein is een buitenstaander _O-

Afbeelding

Otje de assistentie windhond: [BB] Onze weg naar Otje de assistentiehond
Otje & Appa op Instagram: Otje_and_Appa

Illustraties instagram: @thewanderingwindsprite

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 00:55

@Lau : Kan ik wel eens proberen wat dat geeft :j Moet wel nog wat meer oefenen op het staan dan.. of ja, het staan gaat wel, maar dat hoofd heeft altijd zo'n last van de zwaartekracht ... :') W.I.P. haha

Is mooi inderdaad Warboel, brengt ook een soort van rust.

Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-01-18 01:00

Warboel schreef:
Ik doe in mijn illustraties veel galaxies, die gaan goed! Krijg je ook een beetje een consistente factor van...

Die trein is een buitenstaander _O-

[ [url=m/OBiosR.jpg]Afbeelding[/url] ]


Oh wauw prachtig!


@[***] Rome is ook niet in een dag gebouwd. Ik kan bij mijn account wel zeggen dat mijn shoot foto’s het beter doen. Dan mijn lollige even snel een outfitje foto’s. Of die moeten heel bijzonder zijn.

Fotografie:portfolio
Lau en de creatievelingen: podcast

mooney

Berichten: 7774
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 01:13

Ik neig naar enkel (of grotendeels) oortjes omdat dat in mijn ogen een makkelijkere manier is om ervoor te zorgen dat het paard niet de grote focus wordt en omdat het fototechnische gedoe moeilijker wordt met wandelfoto's (vind ik zelf dan).

Op de wandelfoto's die je nu hebt, vindt ik het over het algemeen wel 'standaard' paardenfoto's. Het paard neemt vaak een groot deel van het beeld in beslag (logisch, want die staat dichtbij) en ogen nodigen vaak uit om 'terug te kijken' dus dat trekt ook de blik naar het paard. Het kan wel hoor, de foto van 3 dagen geleden komt al in de buurt denk ik. Persoonlijk had ik daar misschien nog twee stappen naar rechts gedaan zodat de mooi belichte wolk niet doorbroken werd door het hoofd van je pony. Dat zijn uiteraard de kleine mierenne*ker dingetjes, maar dat is dus de compositie waar je een beetje 'moet' mee gaan spelen.

Komt wel van iemand met een ontzettend standaard, niet populair pony-account :+ Maar voor mij is het ook gewoon een fotodump van momenten die ik grappig vind, ik vind mooie foto's maken ook leuk maar niet ten koste van mijn 'pony-tijd' haha.


Joscaa

Berichten: 14493
Geregistreerd: 16-05-05

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 01:23

Ik kan jullie niet helpen met wat wel en niet populair is met paarden accounts, want ik word er echt niks wijzer op. :') Dus ik lees aandachtig mee haha.

Heaven has my hero - Valentino.

Volg de knapste minipony Bright op Instagram!

Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-01-18 01:34

Ik denk dat het punt ook is dat er veel “standaard paarden accounts zijn”. Wil je echt populair worden moet je of een knap paard hebben, goed kunnen rijden dus echt grandprix en hoger, iets bijzonders doen of eruit springen met aparte foto’s. Dan moet je voor jezelf gaan kijken waar kan ik aan voldoen? En is het voor mij echt belangrijk om veel volgers en likes te kringen.

Fotografie:portfolio
Lau en de creatievelingen: podcast

Ballard_L

Berichten: 2490
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Kollumerzwaag

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 09:28

Ik heb op mijn fotografieaccount momenteel veel landschappen, maar ben daar ook wat mee aan het variëren. Zo ben ik bijvoorbeeld nu series gaan doen: 3 foto’s van hetzelfde moment, waardoor ik het verhaal beter kan vertellen. Zo kun je bij een fotografieaccount iets veranderen.

Om een groot paardenaccount te worden moet je denk ik heel goed weten wat jou bijzonder maakt. Heb je een bepaald doel (bijv Z dressuur) waar je naartoe wilt werken, dan kan je je volgers daarin meetrekken. Ik zou dat wel leuk vinden

Roadie - @welshcobroadie
B+11 (PR 223) L1+11 (PR 202,5) L2+11 (PR 203,5)M1+11 (PR 199) M2+11 (PR 194,5) Z1+4 (PR 215,5)

Joscaa

Berichten: 14493
Geregistreerd: 16-05-05

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 10:18

Ik heb gewoon de knapste, stoerste en arrogantste minipony's. :')
Zo'n account als ah.lillebror vind ik gaaf. Zij heeft ewn mooi paard, heeft altijd proff foto's, doet onwijs veel met haar paard en steekt er veel tijd in.
En amazingshootsbysofus vind ik ook leuk om te volgen. :)

Heaven has my hero - Valentino.

Volg de knapste minipony Bright op Instagram!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 11:04

Grappig, die accounts spreken mij dan weer niet aan ... Leuk, ja, maar om daar nu elke dag een nieuwe foto van te willen zien? Niet meteen. Haha. Zit nu te denken bij welk account ik dat wel heb .. vind ik nog best moeilijk eigenlijk. Heb wel een heel aantal accounts die ik volg, maar om nu echt elke keer "wauw" te denken als ze iets posten heb ik eigenlijk niet. Het is nog niet zo makkelijk blijkbaar.

Zelf vind ik de buiten/oortjes-accounts het leukst :j Deze bv., is de enige die zich echt volledig aan het onderwerp houdt: betweenhistwoears En de natuurfoto's, maar dan echt natuur (vooral bos) en zonder mensen of andere attributen. Oh, en endotheblind.morgan, maar dat is een persoonlijk dingetje, een voorbeeld zeg maar ;)

Het is nog niet zo makkelijk om een account te maken dat echt aanspreekt denk ik ... Maar bedankt verder voor de tips en info :j Ga wat proberen en wie weet :) Voorlopig even de "gewone" foto's achterwege laten en mij concentreren op de buitenfoto's en dan zien we wel, misschien spreekt dat mensen wel aan, misschien ook juist niet...

Joscaa

Berichten: 14493
Geregistreerd: 16-05-05

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 11:29

Haha ja grappig is dat. Ik denk dat bij Bright juist de foto's waar hij spulletjes om heeft het het beste doen, omdat iedereen dat schattig vind. Zoals z'n zweetdekentje, 3 in 1 beschermers, mini springschoentjes.
Wat zouden jullie willen zien op zijn account? :)

Heaven has my hero - Valentino.

Volg de knapste minipony Bright op Instagram!

mooney

Berichten: 7774
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 11:34

Ik vond de foto's met de wagen (zowel aan het werk als vanaf de wagen genomen) het leukste, maar dat is denk ik omdat ik graag naar menfoto's kijk :') en Casper foto's (sorry Bright :o ). Schattig doet mij persoonlijk niet zo veel, maar ik denk dat je daar inderdaad wel een breed publiek mee vangt.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 11:34

Goh, een moeilijke, met zo'n mini is het altijd wat moeilijker denk ik om vanalles te laten zien, al heeft hij wel geluk dat hij zo'n uitstraling heeft ;) Wat doe je verder met hem? Misschien daar meer van laten zien dan poets/weidefoto's? (hoewel die ook al leuk zijn hoor, door zijn uitstraling).

Joscaa

Berichten: 14493
Geregistreerd: 16-05-05

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 11:45

Ik denk dat ik het vooral lastig vind met veel foto's dat we niet meer op een luxe stal staan haha. Normaal hadden we foto's in een luxe binnenbaan, onder het solarium etc.

Nadeel deze winter is dat hij al ruim 3 maanden vakantie heeft en ook ongeschoren is.. Normaal gaat hij mee hardlopen, mee aan de fiets, voor de wagen, vrijspringen, aan de longe, longe met bijzet, lange lijnen.

Maar thanks voor het mee denken! & ja, Casper heeft echt een heerlijk koppie he!!!

Heaven has my hero - Valentino.

Volg de knapste minipony Bright op Instagram!

Anoniem

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 11:49

Ik ken het .. ik kan wel oortjesfoto's willen maken maar heb deze winter 2x erop gezeten :+ Dus het is even behelpen, maar binnenkort komen de mooie tijden er weer aan :Y)

mirriejj

Berichten: 3601
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 11:51

Joscaa schreef:
Ik denk dat ik het vooral lastig vind met veel foto's dat we niet meer op een luxe stal staan haha. Normaal hadden we foto's in een luxe binnenbaan, onder het solarium etc.

Nadeel deze winter is dat hij al ruim 3 maanden vakantie heeft en ook ongeschoren is.. Normaal gaat hij mee hardlopen, mee aan de fiets, voor de wagen, vrijspringen, aan de longe, longe met bijzet, lange lijnen.

Maar thanks voor het mee denken! & ja, Casper heeft echt een heerlijk koppie he!!!


Ik denk dat vooral dat eerste het verschil maakt! Hier loop ik daar ook tegenaan, je bent dan toch wel een stuk beperkter.

Anoniem

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 22:31

Ik heb een binnenpiste en solarium maar om nu te zeggen dat ik daar mooie foto's kan maken.. :+ Hangt toch ook wel van lichtinval/belichting enzo af. En of je paard graag werkt in een binnenbak :P

Anoniem

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 23:30

Even ander soort vraagje.. welk materiaal gebruiken jullie?
Ben net tot de ontdekking gekomen dat je met een "action camera" ook foto's kan maken. Je kan er volgens mij niet mee zoomen maar zou je dat echt missen? Je kan die ook handenvrij bedienen dus dat is wel interessant. Lijkt me ergens wel leuk voor onze avonturen en vast een stuk stabieler in beeld dan wat ik nu produceer :+ Maar heb er 0.0 ervaring mee...

mooney

Berichten: 7774
Geregistreerd: 07-05-06

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 23:54

Mijn nettere foto's komen van mijn Nikon D5100 spiegelreflex (met Sigma 18-200mm lens), die is dan natuurlijk wel te kostbaar en zwaar/groot om mee op pad te nemen of standaard bij me te hebben. De rest (grootste gedeelte) maak ik gewoon met mijn simpele samsung telefoon


Anoniem

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 15:33

Hoi! Ik meld me hier! Mijn feed is nu vooral erg blauw haha! Daar zal wel verandering in komen als ik niet meer op curacao woon haha!

Ik heb wel deze besteld:
http://www.mediamarkt.nl/nl/product/_ca ... 35256.html

Wil echt verder gaan met de insta en er hopelijk later wat mee verdienen. Dat is echt mijn doel!

Willen jullie me volgen?
Femkedobbelaar :D

Selina

Berichten: 14266
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 16:17

Ik ging voor het eerst live. Dat is nog best geinig. :D Je krijgt meteen feedback op je tekening (ok, wel in de vorm van hartjes haha) Volgende keer maar Q&A doen, leren je volgers je kennen en jij hen ook.

Mooie foto’s van jouw hond? http://www.simondel.nl

Anoniem

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 23:38

Hebben jullie dat al eens gehad dat je videos raar doen? Wilde net 1 plaatsen, ingekort via instagram en dan duurt het plaatsen heel lang en als je het gaat afspelen heeft die allemaal rare kleuren? Nog nooit gehad.. iemand die weet hoe het kan komen?

Joscaa

Berichten: 14493
Geregistreerd: 16-05-05

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 00:13

Ja heb ik ook wel eens gehad, mega irritant. Geen idee hoe het komt, sorry!

Net als dat ik een foto plaats en dan bij het plaatsen mijn complete beschrijving weg is... ^)

Heaven has my hero - Valentino.

Volg de knapste minipony Bright op Instagram!

Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-01-18 00:44

Joscaa schreef:
Ja heb ik ook wel eens gehad, mega irritant. Geen idee hoe het komt, sorry!

Net als dat ik een foto plaats en dan bij het plaatsen mijn complete beschrijving weg is... ^)


Ooh dat heb ik ook weleens maar dam heb ik te veel #.

Fotografie:portfolio
Lau en de creatievelingen: podcast

Captain

Berichten: 21362
Geregistreerd: 15-10-08

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 09:05

Bij mij ligt dat volgens mij aan het type bestad maar mijn mp4's slaan altijd wat blauwer uit.. heel irritant!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Akshay, aliida, Amazonbot, angelxroos, Anoukjuuuhh, Apacheshadow, Dewii, ellen05, Facebook, Floemii, floorsxm, fnpetter1990, GoogleAdsense, Heleenzz2, IASCrawler, jasmijn16, kwii, Melzazu, nnicolex, Paardennamen, Pieke_Gwen, SemrushBot, Sica, TurboDi, YandexBot, ynskek en 163 bezoekers