Wat doen jullie met instagram?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Amable

Berichten: 9677
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 13:15

Hoezo is dat raar? Je kan deze vraag sowieso op 2 manieren interpreteren want eigenlijk zijn het 2 vragen in 1. Wil je goede kwaliteitsfoto's of wil je telefoonfoto's en wil je 2 keer per week een foto of wil je dagelijks een foto. En ik denk dat er genoeg mensen zijn die liever regelmatig een update zien dan slechts 2 keer per week en dat dan minder goede kwaliteit is is dus minder belangrijk.
Daarbij, telefoonfoto's zijn van het moment zelf. Ik merk op mijn instagram ook dat telefoonfoto's en vooral korte filmpjes het waanzinnig goed doen. Het is minder gelikt, en ik denk dat het daardoor dichterbij voelt voor mensen.

Meer weten over Amable, Paard en Inzicht? klik hieronder voor meer info!
Website---YouTube --- Facebook --- Instagram


Mariett
Gouden 1 april Bokt-stokpaardtemmer

Berichten: 4416
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 13:30

Amable schreef:
Hoezo is dat raar? Je kan deze vraag sowieso op 2 manieren interpreteren want eigenlijk zijn het 2 vragen in 1. Wil je goede kwaliteitsfoto's of wil je telefoonfoto's en wil je 2 keer per week een foto of wil je dagelijks een foto. En ik denk dat er genoeg mensen zijn die liever regelmatig een update zien dan slechts 2 keer per week en dat dan minder goede kwaliteit is is dus minder belangrijk.
Daarbij, telefoonfoto's zijn van het moment zelf. Ik merk op mijn instagram ook dat telefoonfoto's en vooral korte filmpjes het waanzinnig goed doen. Het is minder gelikt, en ik denk dat het daardoor dichterbij voelt voor mensen.

Dit inderdaad :) Minder perfectie, gewoon lol laten zien, minder gestaged etc. Voelt echter en inderdaad dichterbij. Die vibe merk ik veel op instagram, omdat alles al zo gestaged is.

nenahdm

Berichten: 7901
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Alabama

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 13:33

Gohja hangt er eigenlijk maar van af wat voor account het is en dat weet ik niet

Instagram: @nenah_dm @nenahdmdrawings @nenahdmphotography

fall in love with your solitude

Joscaa

Berichten: 14493
Geregistreerd: 16-05-05

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 14:21

Misschien moet ik Bright leren schetsen als dat zo populair is :')

Heaven has my hero - Valentino.

Volg de knapste minipony Bright op Instagram!

Es_ther

Berichten: 18709
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 14:33

xTitanic schreef:
Gohja hangt er eigenlijk maar van af wat voor account het is en dat weet ik niet

Ik heb een huis tuin keuken account.
Ik post de beesten, dagje uit, selfie met vrienden of vriendje.
Dus dan zijn de telefoon foto’s wel prima.

Witte paarden snel smerig? Nee joh, ze weten gewoon nog niet welke kleur zij willen hebben!

nenahdm

Berichten: 7901
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Alabama

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 19:51

En jawel hoor, al 1100 likes op een post die ik een paar dagen later netjes ging archiveren.. zal hem maar laten staan :+

Edit: zie net dat je nu ook al kan zien wanneer iemand het laatst actief is gerweest op instagram.. interessant haha

Instagram: @nenah_dm @nenahdmdrawings @nenahdmphotography

fall in love with your solitude

Anoniem

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 20:46

Ik post ook HTK-foto's (naja, doe wel mijn best om ze zo goed mogelijk te maken maar de meeste zijn met mobiel getrokken en mijn camera, als ik die eens gebruik, is ook niet de beste die er is :P ) maar heb toch niet het idee dat het zo geweldig goed aanslaat. Maar misschien zijn het onderwerp/de onderwerpen gewoon niet interessant genoeg, kan ook.

Geen idee wat ik nog kan veranderen om het allemaal wat groter te maken, misschien door er zelf eens op te staan (want = persoonlijker?) maar dat weet ik nog niet of ik dat wel wil :P Iets anders denk ik niet dat ik anders kan doen. Of zien jullie nog wat waar ik op kan letten?

Piekosjj

Berichten: 5449
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 20:48

Ik merk dat de foto's waar ik zelf op sta het heeel veel beter doe. Dit betreft dan hardloop / outdoor foto's, maar ik gok dat dit voor veel soorten insta's werkt. Tenzij ik natuurlijk een landschaps fotograaf zou volgen :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 20:57

Haha ja, ik volg een aantal "natuurfotografen" en ik vind het zo stom als daar mensen op die foto's staan :') Wil daar eigenlijk ook naartoe, maar dan met de paarden .. Misschien moet ik me daar op gaan richten, op de buitenfoto's zeg maar, en minder het idee van een typische paardenaccount ... ofzo ...

Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-01-18 21:28

[***] schreef:
Haha ja, ik volg een aantal "natuurfotografen" en ik vind het zo stom als daar mensen op die foto's staan :') Wil daar eigenlijk ook naartoe, maar dan met de paarden .. Misschien moet ik me daar op gaan richten, op de buitenfoto's zeg maar, en minder het idee van een typische paardenaccount ... ofzo ...


Natuurfotos met toevallig elke keer een paard erin kan okk heel mooi zijn.

Fotografie:portfolio
Lau en de creatievelingen: podcast

Anoniem

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 21:40

Daar zat ik dus aan te denken :j Het 'beperken' tot de oortjes- en wandelfoto's (dus zeg maar zoals de laatste serie die er nu staat) en de "gewone paardenfoto's" achterwege laten. Misschien is dat wel iets om toch net wat anders te zijn ... :)

Piekosjj

Berichten: 5449
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 21:58

Probeer dan wel te kijken naar je kwaliteit, zelf vind ik landschaps-telefoon foto's van een relatief saai NL's landschap echt drie maal niks. Prima voor een keertje tussendoor, maar als ik iemand volg voor hun fotografie wil ik wel kwaliteits foto's. Twee van mijn favoriete fotografen zijn Chris Burkard en Luke Gram. Maargoed, dat zijn dan wel de professionals :D

Anoniem

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 22:02

Ook niet als er een paard op staat? :P
Ben natuurlijk wel beperkt qua mogelijkheden ... zowel qua omgeving als qua apparatuur (als qua fotograferen op zich want ben doorgaans in mijn uppie). Dus moet eens even zoeken hoe ik daar het beste van kan maken ... ;)

Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-01-18 23:39

[***] schreef:
Ook niet als er een paard op staat? :P
Ben natuurlijk wel beperkt qua mogelijkheden ... zowel qua omgeving als qua apparatuur (als qua fotograferen op zich want ben doorgaans in mijn uppie). Dus moet eens even zoeken hoe ik daar het beste van kan maken ... ;)


Een ding waar je de hond op de camping aan klikt longeerlijn eraan. Dan heb je iig je handen vrij om mooie foto’s te maken.

Fotografie:portfolio
Lau en de creatievelingen: podcast

Anoniem

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 23:50

Uhm .. ik ga nooit kamperen, haha. Heb geen idee wat je bedoelt.. maar neem aan dat het rond mij hangt? En dan het paard daaraan? En dan krijg ik die zonder handen netjes op de foto? :P

mooney

Berichten: 7776
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 23:57

Ik denk dat ze zo'n grondpen bedoelt, die je in de grond steekt en dan touw eraan naar halster van het paard. Heb je trouwens ook voor paarden, weet niet hoe dat officieel heet maat in het noorden van Friesland noemen ze dat 'aan de roop'. Zou ik alleen niet zomaar doen met een paard die daar niet mee bekend is en op openbaar terrein, als ze zich vastlopen in het touw kunnen ze zich lelijk bezeren.


Anoniem

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 00:00

Oh, nu kan ik volgen :j
Maar denk niet dat het zoveel beter zou zijn voor de foto's, etende paarden zijn nu ook niet het meest interessante om naar te kijken :P

Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-01-18 00:09

[***] schreef:
Oh, nu kan ik volgen :j
Maar denk niet dat het zoveel beter zou zijn voor de foto's, etende paarden zijn nu ook niet het meest interessante om naar te kijken :P


Daar heb je paarden geluidjes voor, krakende zakjes, een bakje met snoepjes. Allemaal dingetjes om de aandacht mee te trekken.

Fotografie:portfolio
Lau en de creatievelingen: podcast

Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-01-18 00:12

mooney schreef:
Ik denk dat ze zo'n grondpen bedoelt, die je in de grond steekt en dan touw eraan naar halster van het paard. Heb je trouwens ook voor paarden, weet niet hoe dat officieel heet maat in het noorden van Friesland noemen ze dat 'aan de roop'. Zou ik alleen niet zomaar doen met een paard die daar niet mee bekend is en op openbaar terrein, als ze zich vastlopen in het touw kunnen ze zich lelijk bezeren.


Ligt eraan hoe je het introduceert,
Als ik zelf foto’s van mijn paard ga maken doe ik hem aan de longeerlijn en zet ik mijn voet erop.
Het is natuurlijk handiger als je gewoon iemand regelt die mee kan. Maar dat kan niet altijd. Je zou ook een keer in de week een fotodag kunnen houden. Dan kan je mooi samen werken, als je alleen bent moet je soms creatief zijn.

Fotografie:portfolio
Lau en de creatievelingen: podcast

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 00:14

Lau schreef:
[***] schreef:
Oh, nu kan ik volgen :j
Maar denk niet dat het zoveel beter zou zijn voor de foto's, etende paarden zijn nu ook niet het meest interessante om naar te kijken :P


Daar heb je paarden geluidjes voor, krakende zakjes, een bakje met snoepjes. Allemaal dingetjes om de aandacht mee te trekken.


Maar dan heb ik nog geen 2 handen vrij :P

Trouwens, mijn pony's kunnen los staan en ben bezig met een "mooi staan" commando, dus denk dat we het niet te moeilijk moeten maken ;) Het is gewoon even kijken wat mooi/leuk/interessant genoeg is.

Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-01-18 00:15

Je kan veel met je voet hoor :')
En die geluidjes dat is even een handigheidje vinden.
Wat voor camera gebruik je?

Fotografie:portfolio
Lau en de creatievelingen: podcast

Anoniem

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 00:22

Een Samsung Galaxy J5 :+
Of een Olympus Tough 820 maar die eigenlijk vooral als ik aan het rijden ben, iets met schokbestendig ;)

mooney

Berichten: 7776
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 00:30

Ik zou persoonlijk juist niet die aanpak nemen als je anders wilt zijn, want dan ga je toch weer snel richting standaard paardenfoto.

Ik vind het idee van oortjes foto's wel leuk eigenlijk, maar ik ben niet zo'n goede graadmeter voor wat goed aanslaat volgens mij haha :+ . In principe kan je wel een soort stabiele factor/stijl creëren, mensen weten dat wat ze van je kunnen verwachten. Als je het dan interessant kan houden door binnen die vaste stijl wel weer variatie en kwaliteit te bieden dan zou het in theorie moeten kunnen werken haha.
Wat je dan eventueel zou kunnen doen is je een beetje verdiepen in lichtgebruik en compositie, dan hoef je echt niet met een dikke camera om je nek te gaan rijden maar maak je wel optimaal gebruik van je simpele camera op je mobiel. En dan op zoek naar de mooie of opvallende plaatjes die je tegen komt, een gave lucht, raar voorwerp dat je tegen komt, bijzonder stukje natuur, verzin het maar. Eigenlijk dus niet het paard als onderwerp (maar als stabiele factor), maar steeds iets moois of bijzonders wat je tegen komt.
Een voorbeeldje, die foto waar je op dat pad rijdt met volgeregende bandensporen en kleine naaldboompjes. Daar zit een bepaalde symmetrie in doordat je tussen de sporen in rijdt, mensen houden vaak van symmetrie dus dat was (wellicht onbewust) een compositie die vaak wel lekker wegkijkt.

Maar een hersenkronkel hoor, doe ermee wat je wilt.


Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-01-18 00:39

mooney schreef:
Ik zou persoonlijk juist niet die aanpak nemen als je anders wilt zijn, want dan ga je toch weer snel richting standaard paardenfoto.

Ik vind het idee van oortjes foto's wel leuk eigenlijk, maar ik ben niet zo'n goede graadmeter voor wat goed aanslaat volgens mij haha :+ . In principe kan je wel een soort stabiele factor/stijl creëren, mensen weten dat wat ze van je kunnen verwachten. Als je het dan interessant kan houden door binnen die vaste stijl wel weer variatie en kwaliteit te bieden dan zou het in theorie moeten kunnen werken haha.
Wat je dan eventueel zou kunnen doen is je een beetje verdiepen in lichtgebruik en compositie, dan hoef je echt niet met een dikke camera om je nek te gaan rijden maar maak je wel optimaal gebruik van je simpele camera op je mobiel. En dan op zoek naar de mooie of opvallende plaatjes die je tegen komt, een gave lucht, raar voorwerp dat je tegen komt, bijzonder stukje natuur, verzin het maar. Eigenlijk dus niet het paard als onderwerp (maar als stabiele factor), maar steeds iets moois of bijzonders wat je tegen komt.
Een voorbeeldje, die foto waar je op dat pad rijdt met volgeregende bandensporen en kleine naaldboompjes. Daar zit een bepaalde symmetrie in doordat je tussen de sporen in rijdt, mensen houden vaak van symmetrie dus dat was (wellicht onbewust) een compositie die vaak wel lekker wegkijkt.

Maar een hersenkronkel hoor, doe ermee wat je wilt.



Dit,
Ik zag laatst bij de zeeman een koeien kalender. En al die koeien waren zo gefotografeerd dat zij niet het hoofdonderwerp waren. En dit was echt heel gaaf. Je had dan een zonsondergang, en de lucht was echt prachtig rood roze. En de koeien waren bij onderwerp. Die waren een zwarte schim die stonden te grazen. Toch deden ze mee maar ze waren niet hoofdzaak. Ik denk dat je daar best wel wat mee kan. Het is natuurlijk wel puzzelen wat voor jouw werkt. Dat je paarden los kunnen staan is echt super fijn. Daar kan je best veel dingen mee.

Fotografie:portfolio
Lau en de creatievelingen: podcast

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 00:42

@mooney: Ik ga het inderdaad eens moeten bekijken en wat dingen proberen :j
Die foto was heel onbewust ja, is al zoveel jaar geleden, toen was ik er helemaal niet mee bezig, haha. Maar begrijp wat je bedoelt.

Maar zou jij dan enkel "oortjesfoto's" doen? Of toch ook gewone wandelfoto's zeg maar.

@Lau: ik snap het :j Beetje het idee wat ik nu bij die laatste foto's (van de appaloosa) had toch? Dat ging om de lucht maar er stond toevallig een paard in beeld :Y)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: -Namiro-, 996981, Amazonbot, colinneke, Desireeeee, Eliine, Facebook, HighFly_, lina1998, linoleum, Mar_X, Raineri, RubyRed, Zebrastreep en 196 bezoekers