Wat doen jullie met instagram?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 14:09

Nee het zijn compleet andere mensen.
Het is een FB pagina. Heeft dus niks met mijn persoonlijke profiel te maken.


mooney

Berichten: 7770
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 14:10

:J ik merk wel verschil ja. Ik heb wel veel langer een FB dan instagram, de facebook pagina is vooral zodat mijn fb-vrienden niet elke keer een paarden fotodump hoefden te zien.
Op instagram heb ik meer volgers, meer likes. Maar op facebook juist meer interactie met elkaar.


Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 14:12

Grappig, ik heb op FB juist meer bereik doordat mensen video's of foto's delen op hun eigen profiel (of pagina). Ook krijg ik via FB regelmatig verzoeken van tv zenders of ze materiaal van me mogen uitzenden (bij Aziatische zenders komen daar soms hilarische filmpjes uit :') )

Door dat delen op persoonlijke profielen zie je ook vaak dat een filmpje "viral" gaat in een bepaald land, krijg je ineens dagenlang Russische of Koreaanse reacties :+
Laatst bijgewerkt door Fenrir op 08-03-18 14:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 14:12

Fenrir schreef:
Nee het zijn compleet andere mensen.
Het is een FB pagina. Heeft dus niks met mijn persoonlijke profiel te maken.


Uh ... Wat is het verschil dan? Is toch gewoon een facebook-account, of niet? :o


@ mooney : maar jij hebt dan geen facebook waar je dezelfde dingen op zet als je insta?

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 14:15

[***] schreef:
Fenrir schreef:
Nee het zijn compleet andere mensen.
Het is een FB pagina. Heeft dus niks met mijn persoonlijke profiel te maken.


Uh ... Wat is het verschil dan? Is toch gewoon een facebook-account, of niet? :o


@ mooney : maar jij hebt dan geen facebook waar je dezelfde dingen op zet als je insta?


Nee. Je kan met een Facebook account een pagina aanmaken. Mensen kunnen die pagina liken of volgen, op posts reageren, berichten sturen etc.
Daar staat verder niks van jouw persoonlijke informatie op (behalve wat je er zelf op zet natuurlijk, bijv. bedrijfsinformatie als het om een bedrijf gaat). Edit even als voorbeeld dit is mijn pagina.

mooney

Berichten: 7770
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 14:18

Fenrir: ik denk dat dat weer een verschil is tussen de type inhoud die we posten, ik gooi er gewoon huis tuin en keuken dingen op om bekenden op de hoogte te houden. Dat zijn niet de type dingen die mensen gaan delen op hun tijdlijn.

[***] nee, je hebt je gewone account en los daarvan kan je ook pagina's beheren. Van FB 'mag' je zelfs eigenlijk geen apart/extra account maken voor zoiets.

Op mijn FB en insta staan ongeveer dezelfde dingen. Met als verschil dat de hoeveelheid op facebook soms groter is, dus meer foto's in een post oid en dat de beschrijving iets anders gepitcht is. Insta is meer kort en algemeen, op facebook wat meer gericht op mensen die wat van ons weten.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 14:18

Ah zo, ok, maar dan moet je dus wel een account aanmaken om die pagina te maken.. Maar je gewone account moet niet persé iets mee gedaan worden?

Ik heb nu de insta voor de wandelingen maar wil ergens graag wat meer info delen, wil graag ergens eens een trektocht doen dus wil meer de afstanden plaatsen, tips over opbouwen, filmpjes, ... en zo wat meer info vergaren. Dan lijkt mij facebook wel fijn daarvoor, wil dan ook zelf wel accounts volgen enzo maar hoef er geen andere info op dan de wat uitgebreidere versie van insta. Hoe pak ik dit dan het beste aan?

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 14:21

Nee je hoeft verder je gewone account niet echt te gebruiken behalve voor het inloggen op de computer.

mooney schreef:
Fenrir: ik denk dat dat weer een verschil is tussen de type inhoud die we posten, ik gooi er gewoon huis tuin en keuken dingen op om bekenden op de hoogte te houden. Dat zijn niet de type dingen die mensen gaan delen op hun tijdlijn.


Ah zo, ja dat speelt wel mee dan denk ik :j
Laatst bijgewerkt door Fenrir op 08-03-18 14:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 14:22

Kan ik zelf ook dingen volgen via die pagina? Of moet dat met een gewone account?

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 14:23

Je kan met je pagina andere pagina's liken maar ik geloof niet dat je hun posts dan op je tijdlijn te zien krijgt.

Yabloko

Berichten: 1423
Geregistreerd: 08-09-05

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 14:27

Alle portrettekenaars hier; krijgen jullie ook meer aanvragen via instagram? Ik heb er inmiddels bijna 200 volgers bij maar de opdrachten komen via mijn website of fora.

Selina

Berichten: 14254
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 16:23

Hier geen opdrachten gehad via Instagram. Wel vragen erover.

Mooie foto’s van jouw hond? http://www.simondel.nl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 19:17

Is het heel erg offtopic om nog door te vragen over facebook?
Ik heb nog wat zitten rondkijken maar ik snap er nog niet veel van :o Of kan ik iemand pb'en?

Wat ik eigenlijk zou willen is facebook op dezelfde manier als mijn instagram-pagina, maar dan uitgebreider. Dus over de pony's en de wandelingen die we doen, maar ook meer vraag/zoeken naar informatie en uitgebreidere posts. En in het nederlands ipv in het engels ;)

Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Een facebook-account aanmaken met de naam van mijn instagram? En dan nog een aparte pagina? Of gewoon de account gebruiken en openbaar laten? Of account privé voor mezelf en alles op de pagina vragen/delen?

Ik weet niet hoe je zoiets het beste aan elkaar linkt, vind instagram wel heel leuk maar dat is gewoon foto's posten, echt informatief is toch een stuk moeilijker, en al helemaal als je dingen wil vragen of andere meningen wil.

Als het te offtopic is dan sorry, en dan kijk ik wel even voor een andere manier.

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 19:19

Je mag mij pb'en hoor :)

Yabloko

Berichten: 1423
Geregistreerd: 08-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 12:17

Selina schreef:
Hier geen opdrachten gehad via Instagram. Wel vragen erover.


Mag ik vragen via welke kanalen jij voornamelijk opdrachten krijgt?

Selina

Berichten: 14254
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 13:11

Yabloko schreef:
Selina schreef:
Hier geen opdrachten gehad via Instagram. Wel vragen erover.


Mag ik vragen via welke kanalen jij voornamelijk opdrachten krijgt?


Bokt werkt nog het beste :Y)

Mooie foto’s van jouw hond? http://www.simondel.nl

nenahdm

Berichten: 7901
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Alabama

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 13:11

ik krijg echt een bloedhekel aan die equiccessories_*land* accounts |o

Instagram: @nenah_dm @nenahdmdrawings @nenahdmphotography

fall in love with your solitude

Miefje

Berichten: 1547
Geregistreerd: 02-12-16
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 11:16

xTitanic schreef:
ik krijg echt een bloedhekel aan die equiccessories_*land* accounts |o


Same

Mand

Berichten: 3157
Geregistreerd: 27-04-14
Woonplaats: Utrecht

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 13:47

Ik schiet echt constant van 999 naar 1000 en ik irriteer me er rot aan

Korter.

Joscaa

Berichten: 14493
Geregistreerd: 16-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 13:49

Sheehan schreef:
Ik schiet echt constant van 999 naar 1000 en ik irriteer me er rot aan

Dat snap ik ja :') maar zodra je over de 1000 gaat, gaat het ineens sneller.

Heaven has my hero - Valentino.

Volg de knapste minipony Bright op Instagram!

Anoniem

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 13:56

Je zit toch al bij de 1000 , ik heb hetzelfde met 350 .. dan een paar erboven, dan weer 3 eronder, dan weer 350 etc. Weet echt niet wat ik nog meer kan doen, denk dat het plafond zo'n beetje bereikt is hier ;)

mirriejj

Berichten: 3601
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 13:58

[***] schreef:
Je zit toch al bij de 1000 , ik heb hetzelfde met 350 .. dan een paar erboven, dan weer 3 eronder, dan weer 350 etc. Weet echt niet wat ik nog meer kan doen, denk dat het plafond zo'n beetje bereikt is hier ;)


Dat zal toch heus wel meevallen? Gewoon lekker doorgaan! Ik vind je foto s en filmpjes steeds leuker worden.

Anoniem

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 14:01

Ga sowieso wel door :j Maar zit al een tijd rond dat aantal volgers dus of het echt veel meer gaat worden betwijfel ik.

Merk je evolutie in de foto's/filmpjes ja? Heb het idee dat ik steeds zo'n beetje hetzelfde plaats eigenlijk :+

Captain

Berichten: 21358
Geregistreerd: 15-10-08

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 21:12

Mijn laatste foto doet het weer uitmuntend goed.. hij is ook hilarisch :')
Afbeelding

Joscaa

Berichten: 14493
Geregistreerd: 16-05-05

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 21:13

HAHAHA _O- _O- _O-

Mijn foto van Cas loopt ook wel goed, en alles waar Bright met losse manen op staat ook :')

Heaven has my hero - Valentino.

Volg de knapste minipony Bright op Instagram!