Echtgenoot die dwangmatig liegt, hoe nu verder?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Nikass

Berichten: 16675
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 20:32

Als de huisarts reden ziet om een melding te doen, dan doet hij dat. Daar is geen toestemming voor nodig.


senna21

Berichten: 11824
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 23:24

VT heeft het erg druk met, veelal, veel ingewikkelder casussen als deze.
Ik zou daar niet teveel van verwachten. Als het niet urgent is, is er ook nog een ellenlange wachtlijst.
Ik hoop dat TS een goede oplossing vindt. Sterkte!

Books, minds and umbrella's only work when they are open.

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30230
Geregistreerd: 08-10-05

Re: Echtgenoot die dwangmatig liegt, hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 23:35

Ik zou sowieso niet teveel van VT verwachten, maar het kan ook zijn dat ik in deze regio een ontzettend beroerde VT heb :=

The purpose of life is to live it
Eleanor Roosevelt

Shadow0

Berichten: 43497
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Echtgenoot die dwangmatig liegt, hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 15:30

Kweenie of dat dezelfde regio is maar RtvUtrecht houdt hier enn lijvig dossier bij en VT komt ook regelmatig langs bij vragen om het College

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30230
Geregistreerd: 08-10-05

Re: Echtgenoot die dwangmatig liegt, hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 15:59

Ze hadden laatst een highlight waarbij ze tegen de politie hadden gezegd dat kinderen vanaf 16 jaar zelf mogen bepalen waar ze wonen. Kinderen zijn meteen naar Schiphol en mama in Amerika vertrokken, terwijl de gewone verblijfplaats bij hun vader in Nederland was, en hij heeft ze niet meer teruggezien.

Een kind mag dat helemaal niet zelf bepalen, of hij nou zes of zestien is. Beetje jammer dat VT dat niet weet...

Of nog zo'n leuke: een kind van 12 mag zelf bepalen waar hij wonen wil. Wordt door een gezinsvoogd van Save (het zusje van VT in regio Utrecht) tegen de moeder, en tegen het kind gezegd. Nee, een kind mag meepraten over zijn hoofdverblijf, maar rechters wordt afgeleerd om dat rechtstreeks te vragen omdat je kinderen daarmee in een loyaliteitsconflict plaatst. Komt er zo'n hulpverlener die dat loyaliteitsconflict bij het kind neerlegt. Dat was nou net niet de bedoeling.

Maar dat geheel terzijde...

The purpose of life is to live it
Eleanor Roosevelt

Nikass

Berichten: 16675
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 17:20

Ik denk niet dat het heel relevant is om in dit topic de werkwijze van VT te bespreken.
Feit is dat HG erg veel voor komt, en dat het goed is als we daar met zijn allen alert op zijn.

Doorgaan
Berichten: 99
Geregistreerd: 23-09-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-08-19 14:25

Ik heb me even een paar dagen afzijdig gehouden.

Omdat ik niet zo goed de weg wist naar een mediator met kennis van persoonlijkheidsstoornissen heb ik eerst hulp aan mijn huisarts gevraagd. Zij wist er ook niet zoveel van en of zoiets misschien zelfs onder een verzekering valt.
Omdat mijn ex inmiddels een melding heeft gemaakt bij de politie omdat ik de kinderen bij hem weg had gehaald, en hij wilde weten of ze dit weekend nog kwamen, heb ik toch gepraat met hem.
Ik heb hem verteld dat dit nu menens is. Dat ik van plan ben om een melding te doen als de verzorging niet varanderd. En dat ik zijn nieuwe vriendin een keer alleen wil spreken. Dat laatste mag pertinent niet van hem. De rest gaat hij aan werken. Hij heeft gelukkig wel gezegd dat hij nooit zijn nieuwe vriendin had mogen laten komen.
Dit weekend gaan ze dus weer naar hem toe. Hij weet nu dondersgoed dat de zijn laatste kans is. Die vriendin zien ze pas weer, als ik haar gezien en gesproken heb, met of zonder hem.

Ik weet dat het vroeg of laat weer mis zal gaan. Maar gelukkig zijn ze voorlopig lekker bij mij en komen er geen vakanties aan waarbij de kinderen bij hem zijn.

Ook merk ik dat hij ineens heel veel afstand neemt. Ik heb deze week slechts 1 berichtje gehad waarin hij zei dat hij nog zoveel van me houdt. Record.

Annick75

Berichten: 1784
Geregistreerd: 16-09-09
Woonplaats: Eindhoven

Re: Echtgenoot die dwangmatig liegt, hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 14:41


'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan ~ Pippi Langkous

Mondy

Berichten: 11820
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: Echtgenoot die dwangmatig liegt, hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 16:03

Ik vind het echt oprecht verschrikkelijk voor de kinderen hoe jullie beide er mee omgaan.... beide schermen nu met meldingen bij de politie.
Hoewel ik jullie alle 2 erin kan begrijpen hoop ik dat jullie beide gaan beseffen wat hier gebeurd nu.

Dat jij doorkrijgt dat je niet zijn deel van het leven met jullie kinderen kan bepalen en dat hij doorkrijgt dat hij zijn deel op orde moet houden voor zijn leven met jullie kinderen.

Vergeet dat stukje vooral niet : JULLIE kinderen... niet jouw kinderen en niet zijn kinderen.

Nogmaals ik snap dat er veel emotie bij komt en ik kan me niet voorstellen hoe je je moet voelen met zo'n breuk :(:)

Mondy R.I.P 30-05-2012 <3 Jolly Joker
Be a appaloosa in an arena of sorrels.

Mavelle

Berichten: 4747
Geregistreerd: 30-03-08
Woonplaats: VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 16:25

Heel goed verwoord Mondy.

Ook al snap ik je woede (het zijn tenslotte je kinderen en een gevoeliger puntje is er niet), stop met dreigen naar je ex. Dingen als laatste kans enzo. Leer de kinderen zichzelf te verzorgen. Het is uiteindelijk hun vader waar ze heen gaan en dingen die hij doet als ze bij hem zijn heb jij geen invloed op. Daar heb je voor gekozen toen je ging scheiden, hoe pijnlijk ook. Moet je ook niet willen want dat zorgt dus voor ruzies en is denk ik schadelijker dan steeds nieuwe vriendinnen van papa ontmoeten.

Als hij op een studentenkamer woont, kijk of je je ex kan helpen met huisvesting, in het belang van de kinderen. Zodat ze ook als ze naar papa gaan een leuk thuis hebben. Zoals het nu is kan je er donder op zeggen dat hij gaat samen wonen bij de eerste kans die zich voordoet. Je kan niet proberen de komende jaren je ex zijn leven met de kinderen te bepalen door middel van juridische strijd en verwachten dat de kinderen daar ongeschonden uit komen.

Suzanne F.

Berichten: 49169
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Echtgenoot die dwangmatig liegt, hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 16:36

Lekker makkelijk praten. Ik begrijp TS heel goed. De kinderen gaan voor alles en juist daarom doet ze dit. En juist daarom is dit zijn laatste kans.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Avalanche

Berichten: 15920
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 16:38

Suzanne F. schreef:
Lekker makkelijk praten. Ik begrijp TS heel goed. De kinderen gaan voor alles en juist daarom doet ze dit. En juist daarom is dit zijn laatste kans.

Precies. Zit zelf maar eens in zo'n situatie idd. Ik sta helemaal aan TS haar kant.

They tried to bury me.
They didn't realise I was a seed.

Sinéad O'Connor 1966-2023

Nikass

Berichten: 16675
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 16:43

Mondy schreef:
Ik vind het echt oprecht verschrikkelijk voor de kinderen hoe jullie beide er mee omgaan.... beide schermen nu met meldingen bij de politie.
Hoewel ik jullie alle 2 erin kan begrijpen hoop ik dat jullie beide gaan beseffen wat hier gebeurd nu.

Dat jij doorkrijgt dat je niet zijn deel van het leven met jullie kinderen kan bepalen en dat hij doorkrijgt dat hij zijn deel op orde moet houden voor zijn leven met jullie kinderen.

Vergeet dat stukje vooral niet : JULLIE kinderen... niet jouw kinderen en niet zijn kinderen.

Nogmaals ik snap dat er veel emotie bij komt en ik kan me niet voorstellen hoe je je moet voelen met zo'n breuk :(:)


Eens. Wees zakelijker, laat hem los.
Bevalt het je niet hoe hij met de kinderen omgaat, neem maatregelen. Maar ga niet eindeloos met hem in discussie en al helemaal niet in de trant van dreigementen of kansen.

Makkelijk is het zeker niet, maar juist daarom, is het denk ik beter om (emotioneel) afstand te nemen.

Suzanne F.

Berichten: 49169
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Echtgenoot die dwangmatig liegt, hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 16:46

Weet je, je kan het nooit goed doen. Als ze hem spreekt is het niet goed. Als ze hem niet spreekt ook niet. Volg je eigen gevoel TS. Ik vind dat je heel veel geduld hebt.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Nikass

Berichten: 16675
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 16:49

Volgens mij heeft niemand het hier over goed of fout. Dat is ook niet aan de orde. Maar in een topic worden wel meningen gedeeld. Meestal oprecht gemeend, vanuit zorg en meedenken.

Mondy

Berichten: 11820
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 16:51

Avalanche81 schreef:
Suzanne F. schreef:
Lekker makkelijk praten. Ik begrijp TS heel goed. De kinderen gaan voor alles en juist daarom doet ze dit. En juist daarom is dit zijn laatste kans.

Precies. Zit zelf maar eens in zo'n situatie idd. Ik sta helemaal aan TS haar kant.


Ik snap echt waar de emotie vandaan komt :j Ook van vaders kant ...die het in zijn ogen waarschijnlijk net zo goed doet.

Maar het moet niet aan kant papa of mama staan zijn. Aan kant kinderen staan. Door papa...mama...en iedereen er omheen.

Mondy R.I.P 30-05-2012 <3 Jolly Joker
Be a appaloosa in an arena of sorrels.

Suzanne F.

Berichten: 49169
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 16:56

Nikass schreef:
Volgens mij heeft niemand het hier over goed of fout. Dat is ook niet aan de orde. Maar in een topic worden wel meningen gedeeld. Meestal oprecht gemeend, vanuit zorg en meedenken.


Vast allemaal oprecht maar allemaal roomser dan de paus. Pas als je echt zelf in die oliebol gezeten hebt weet je wat je meemaakt aan emoties en gezeik. Het is een trein waar je gedwongen in stapt en waar je niet meer uit kan stappen, de rit uitzitten en stevig vasthouden tot het einde. Je kinderen zijn je alles en daar doe je alles voor, je beschermt ze en wil het beste voor ze. En het is heel erg als je denkt dat ze bij de vader niet goed af zijn, maar dat kan gebeuren, en dan word je verscheurd van binnen. Maar je moet toch door en door en door. En steeds afwegingen maken en beslissingen maken. En de kinderen zitten er altijd tussen. Je probeert ze er zo weinig mogelijk tussen te laten komen maar dat kan niet. Als moeder bescherm je je kinderen, tegen alles. En het is triest als dat ook de kant van vader is, maar het is niet anders, als moeder doe je alles voor je kinderen. En TS denkt al heel veel aan de kinderen en laat haar kinderen bij iemand waar ze eigenlijk al geen vertrouwen meer in heeft, maar ze doet het toch. Respect!
Ik heb respect voor TS, ze is er nog, ze staat er nog en ze is sterk. Powervrouw!

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Mondy

Berichten: 11820
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: Echtgenoot die dwangmatig liegt, hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 17:01

Maar waarom zou je als vader niet alles voor je kind mogen doen ook als dat betekend dat dat niet is zoals moeder zou willen? Heeft niks met roomser dan de paus te maken en vind ik persoonlijk erg flauw van je.
Ik voel me erop aangesproken terwijl dat imo niet hoeft.
Ik begrijp ts voor zover dat kan.
Ik begrijp de papa voor zover dat kan.
Bang zijn dat bepaalde dingen de kinderen zal schaden maar niet zien dat dit de kinderen zal schaden.
Je kan en mag nu eenmaal niet verwachten dat de ander precies doet wat jij wil als je uit elkaar bent. Hoe rot ook.
Er gaan altijd dingen zijn die je zelf anders zou doen/willen zien.
Door nu al zo heftig daarop te reageren en er politie en dreigementen tot afpakken van kinderen bij te laten komen is nooit in t belang van de kinderen.
Niet als er niks strafbaars gebeurd.

Mondy R.I.P 30-05-2012 <3 Jolly Joker
Be a appaloosa in an arena of sorrels.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110638
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Echtgenoot die dwangmatig liegt, hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 17:38

Ik heb als jong kind in zo'n situatie gezeten en geloof me: je krijgt het echt wel mee.
Kinderen pakken veel meer op qua spanning bij de ouders als dat men vaak denkt.

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Shadow0

Berichten: 43497
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 17:51

Mondy schreef:
Maar waarom zou je als vader niet alles voor je kind mogen doen ook als dat betekend dat dat niet is zoals moeder zou willen?


Dat gaat het helemaal niet om. Die vader doet trouwens niet 'alles voor de kinderen', maar hij maakt er gewoon een zooitje van. En waarom de TS dat niet wil : omdat het kinderen zijn, haar kinderen. Omdat zorg wel degelijk ook inhoud dat je afspraken nakomt, in de gaten houdt wie er bij je kinderen in de buurt komen etc.

Je lijkt te proberen d situatie anders voor te stellen. Maar soms ligt dewaarheid niet in het midden, maar is er wel degelijk 1 ouder die voor de kinderen zorgt, en een ouder die daarin gewoon nogal tekort schiet.

simongek

Berichten: 5337
Geregistreerd: 18-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 18:11

Mondy schreef:
Maar waarom zou je als vader niet alles voor je kind mogen doen ook als dat betekend dat dat niet is zoals moeder zou willen? Heeft niks met roomser dan de paus te maken en vind ik persoonlijk erg flauw van je.
Ik voel me erop aangesproken terwijl dat imo niet hoeft.
Ik begrijp ts voor zover dat kan.
Ik begrijp de papa voor zover dat kan.
Bang zijn dat bepaalde dingen de kinderen zal schaden maar niet zien dat dit de kinderen zal schaden.
Je kan en mag nu eenmaal niet verwachten dat de ander precies doet wat jij wil als je uit elkaar bent. Hoe rot ook.
Er gaan altijd dingen zijn die je zelf anders zou doen/willen zien.
Door nu al zo heftig daarop te reageren en er politie en dreigementen tot afpakken van kinderen bij te laten komen is nooit in t belang van de kinderen.
Niet als er niks strafbaars gebeurd.



Er zullen zeker vaders zijn die dat doen. En niet altijd zoals moeder het wil. Maar deze vader zorgt niet op een andere manier voor ze maar gewoon helemaal niet. Dat laat hij doen door zijn nieuwste scharrel.

Dat is toch wel een behoorlijk verschil.

Ik hoop oprecht dat hij deze keer zijn aspraken eens nakomt al heb ik er een hard hoofd in na alle dingen wat hij allemaal heeft laten zien.

BigOne
Berichten: 38191
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Echtgenoot die dwangmatig liegt, hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 18:17

Als je met de school van je kinderen afspraken maakt en ze houden zich er niet aan dan worden ze voor de leeuwen gegooid, nu houd de vader zich totaal niet aan de afspraken (en maakte hij er tijdens het huwelijk ook al een potje van) en dan gaan sommigen hem nog verdedigen ook?? Natuurlijk heeft hij recht om zijn kinderen te zien en ze bij hem te hebben maar alleen onder de GEZAMELIJK afgesproken voorwaarden die hij met voeten treed. Hij is als de dood dat zijn nieuwe vriendin alleen met ts gaat praten, hoezo?? Wat heeft meneer te verbergen?? Het gaat toch om de kinderen??

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

CharazJarig

Berichten: 24282
Geregistreerd: 12-04-02

Re: Echtgenoot die dwangmatig liegt, hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 18:47

Ik snap heel goed dat Ts zich zorgen maakt en ook dat ze de nieuwe vriendin graag eerst wil zien, maar om te eisen dat je alleen met haar kan afspreken vind ik een beetje gek.

Ik denk dat je ex dit ook niet wil omdat hij bang is dat je haar tegen hem opzet.

Mr. Rock N Roll 27-05-2010 / 05-06-2010, I wish I knew you, I wish I knew you before

Diddykong

Berichten: 1470
Geregistreerd: 09-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 18:54

De gezamelijke afspraken worden nu door beide ouders niet nagekomen natuurlijk. Door TS net zo goed niet, want die hield zich niet aan de vakantieplanning en omgangsregeling, dat zijn net zo goed vaststaande afspraken. Ook kun je niet zo spreken van een laatste kans. Want het blijft de vader natuurlijk. Wel kan bijv via jeugdzorg opvoedondersteuning komen voor vader. Maar ze zomaar weghouden, dat mag ook niet. Daar zal dan eerst een rechter een uitspraak over moeten doen. En niet een moeder. Want onafhankelijk zijn, dat kun je gewoon ook niet verwachten nu. Er is zoveel gebeurd, dat moet voor TS ook een rollercoaster zijn. Sterkte TS, ik hoop vooral dat er rust komt voorlopig. Ik zou je eis van de nieuwe vriendin alleen spreken misschien even loslaten. Dat is alleen maar ontzettend ongemakkelijk. Even kennis maken, een hand geven en hoi zeggen. Meer hoeft het ook niet te zijn. Het is niet aan jou om haar goed te keuren ook.

BigOne
Berichten: 38191
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 19:19

Aangezien zorgtaken meteen al door de nieuwe vlam opgepakt werden en pa dat gewoon liet gebeuren( los of het wel of niet goed was) lijkt het me terdege belangrijk dat je als andere verzorger een beeld krijgt van die persoon, dan ben je niet klaar met handje schudden.
En ja, ts heeft zich ook niet aan de afspraken gekomen maar wel begrijpelijk, ex hield zich er totaal niet aan. Meteen in de auto zetten en weg was misschien iets overtrokken, maar snap het wel. Niet iedereen heeft dan de tegenwoordigheid van geest om te zeggen, nu, doe maar eens koffie en laten wij even babbelen.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _chou, Amazonbot, colinneke, ComscoreBot, Domi_94, ellen05, Es_ther, fleurtjeuh, fotolijstje, Goldwynn, haffiefreak, KikiCelinevs, Lalladidoo, Larislaatje, LilChar, Liseef, Monody, NibbitLotus, Nustice, Pellelilly, SentiBot, Swift en 178 bezoekers