Echtgenoot die dwangmatig liegt, hoe nu verder?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Re: Echtgenoot die dwangmatig liegt, hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 13:48

Ik neem aan dat de kinderen voornamelijk bij jou wonen.Dan is een impact van een wisselende relatie minder groot .Anders zou het zijn als ze deeltijds ben hem wonen dan kunnen ze veel meer gehecht aan iemand raken.

Ik zou juist kennis met haar maken en laten zien wat voor aardig en meewerkend persoon je bent.Dan zal ze vanzelf wel achter haar oren gaan krabben of verhalen uit zijn omgeving horen.Ik zou haar zeker niks zomaar vertellen maar mocht ze er naar vragen dan is het wat anders....

Suzanne F.

Berichten: 49173
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 16:33

Laat het gewoon zijn gang gaan. Jij hebt het toch altijd gedaan, dat zal je moeten loslaten. Jij bent altijd de jaloerse ex wat je ook zegt of doet. Dus laat het hem uitzoeken met haar, als zij blij is met zo'n leugenaar is het prima toch. De kinderen lijden er niet onder, tenzij je co-ouderschap hebt. Maar als je een gewone omgangsregeling hebt is er niks aan de hand. Ze gaan zich toch niet hechten aan haar, jij blijft de moeder. Zij blijft altijd de vriendin van papa en anders is er wel een andere vriendin. Ik zou het proberen los te laten en karma zijn werk laten doen.

Doorgaan
Berichten: 99
Geregistreerd: 23-09-17

Re: Echtgenoot die dwangmatig liegt, hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-18 17:26

Ze zijn de hele week bij mij, en om het weekend gaan ze naar hun vader. Deze vakantie delen we op.
Oké, ik denk ook dat ik het dan het beste op zijn beloop kan laten. Ik kan ook weinig doen, en ik blijf inderdaad altijd hun moeder.
Het is zo dubbel allemaal. Zij heeft ook 2 kinderen. Ze zullen hem aardig vinden, maar deze relatie kan nooit stand blijven houden. Ik moet het ook loslaten en meestal lukt dat ook wel. Maar het is jammer dat mijn ex totaal geen geweten heeft en altijd voor zichzelf blijft kiezen, ten koste van alle anderen.

zigranta
Berichten: 3255
Geregistreerd: 22-02-05

Re: Echtgenoot die dwangmatig liegt, hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 17:35

Denk dat je beter je kinderen kan vertellen dat papa een nieuwe vriendin heeft, maar dat dat misschien niet zolang gaat duren en dat het niet hun schuld is als dat gebeurd. Weet niet hoeveel kinderen van die leeftijd onthouden/opnemen, maar dat is denk ik beter dan verbieden.

senna21

Berichten: 11825
Geregistreerd: 17-03-09

Re: Echtgenoot die dwangmatig liegt, hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 17:42

De kinderen zullen sowieso moeten leren dealen met het karakter van hun vader. Je kunt ze daar niet altijd voor beschermen, hooguit zo goed mogelijk begeleiden. En ik denk dat ieder kind daar ook weer anders mee omgaat. Dat het leven af en toe flink pijn doet, is vaak niet te voorkomen. That's life too.

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30230
Geregistreerd: 08-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 17:51

zigranta schreef:
Denk dat je beter je kinderen kan vertellen dat papa een nieuwe vriendin heeft, maar dat dat misschien niet zolang gaat duren en dat het niet hun schuld is als dat gebeurd. Weet niet hoeveel kinderen van die leeftijd onthouden/opnemen, maar dat is denk ik beter dan verbieden.


Dat zou ik dan weer niet doen. Ik zou ze zeker vertellen dat papa een nieuwe partner heeft, en dat die ook kinderen heeft, maar dat dat niks verandert aan het feit dat papa hun papa blijft en mama ook gewoon hun mama blijft. De kinderen hebben er niks aan als je ze belast met je eigen verwachtingspatroon. Wat je daar wel mee doet is dat ze weten dat ze altijd terug kunnen vallen op hun ouders (of in dit geval: hun moeder), wat er ook gebeurt.

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 19:37

zigranta schreef:
Denk dat je beter je kinderen kan vertellen dat papa een nieuwe vriendin heeft, maar dat dat misschien niet zolang gaat duren en dat het niet hun schuld is als dat gebeurd. Weet niet hoeveel kinderen van die leeftijd onthouden/opnemen, maar dat is denk ik beter dan verbieden.

Dat moet je dus niet zeggen,geheid dat ze eens te onpas zeggen,mamazegt dat je toch niet lang bij papa blijft.Kinderen geven hun eigen draai vaak aan verhalen en dan kan je raden wie het gedaan heeft.
Gewoon dat is.... een vriendin van papa.En idd wat er ook gebeurt jij zal altijd hun mama zijn en papa hun papa.

BigOne
Berichten: 38193
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Echtgenoot die dwangmatig liegt, hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 17:38

Waarom zou je haar niet uit kunnen nodigen voor een gezamenlijk kopje koffie in de stad?? Je hebt toch een goede reden en dat is dat je eerst graag kennis wil maken met de persoon die straks aan haar kids word voorgesteld als papa's vriendin. Ik zou het zeker doen.

Suzanne F.

Berichten: 49173
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 17:56

bigone schreef:
Waarom zou je haar niet uit kunnen nodigen voor een gezamenlijk kopje koffie in de stad?? Je hebt toch een goede reden en dat is dat je eerst graag kennis wil maken met de persoon die straks aan haar kids word voorgesteld als papa's vriendin. Ik zou het zeker doen.


Omdat je dan wel heel erg in de verleiding komt om te vertellen wat een achterbakse leugenachtige vreemdganger het is.

Achterom
Berichten: 23024
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 19:40

bigone schreef:
Waarom zou je haar niet uit kunnen nodigen voor een gezamenlijk kopje koffie in de stad?? Je hebt toch een goede reden en dat is dat je eerst graag kennis wil maken met de persoon die straks aan haar kids word voorgesteld als papa's vriendin. Ik zou het zeker doen.

Waarom wel? Ze hoeft zelf toch niets met die vrouw?
Laat de verantwoordelijkheid waar hij hoort, bij de vader. Het is zijn vriendin en het zijn ook zijn kinderen.

BigOne
Berichten: 38193
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 19:41

Suzanne F. schreef:
bigone schreef:
Waarom zou je haar niet uit kunnen nodigen voor een gezamenlijk kopje koffie in de stad?? Je hebt toch een goede reden en dat is dat je eerst graag kennis wil maken met de persoon die straks aan haar kids word voorgesteld als papa's vriendin. Ik zou het zeker doen.


Omdat je dan wel heel erg in de verleiding komt om te vertellen wat een achterbakse leugenachtige vreemdganger het is.

Wanneer je vragen krijgt kun je daar toch gewoon op antwoorden dat je je niet met hun relatie wil bemoeien. Ik zou het zeker doen maar dan op een manier dat wanneer ze komt je haar begroet met de woorden: O, ik dacht toch echt dat ik iemand anders zou ontmoeten maar ik ben dan ook een bitch in dit soort zaken.

BigOne
Berichten: 38193
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 19:44

Wendy schreef:
bigone schreef:
Waarom zou je haar niet uit kunnen nodigen voor een gezamenlijk kopje koffie in de stad?? Je hebt toch een goede reden en dat is dat je eerst graag kennis wil maken met de persoon die straks aan haar kids word voorgesteld als papa's vriendin. Ik zou het zeker doen.

Waarom wel? Ze hoeft zelf toch niets met die vrouw?
Laat de verantwoordelijkheid waar hij hoort, bij de vader. Het is zijn vriendin en het zijn ook zijn kinderen.[/quote)

Wanneer je jonge kinderen hebt is het wel degelijk belangrijk om je kop niet in het zand te steken en vooral niet met zo'n ex-partner die echt niet te vertrouwen is. Hypotetisch gezien zeg jij dat je ex een verhouding kan krijgen met bvb een veroordeelde pedofiel maar je wil je er niet mee bemoeien want het zijn ook zijn kinderen, hallo wie is hier nu naief.

eclair98

Berichten: 11603
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: Echtgenoot die dwangmatig liegt, hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 20:08

En als je nou heel toevallig het topic open laat staan als ze bijv. bij je thuis is? O:) Of is dat heel slecht van mij?':')

Urbanus

Berichten: 44945
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Echtgenoot die dwangmatig liegt, hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 20:17

Vooral heel onlogisch, wanneer zou die vrouw bij haar moeten zijn en dan ook nog op de computer kijken?

De ex houdt ze echt wel bij elkaar vandaan.

eclair98

Berichten: 11603
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: Echtgenoot die dwangmatig liegt, hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 20:24

Nou TS, kan bijv. ze beide op een kopje koffie uitnodigen en dat ze zelf dan even weg moet?

Urbanus

Berichten: 44945
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Echtgenoot die dwangmatig liegt, hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 20:29

Ex is niet dom, die zal ze bij elkaar weg willen houden. Dat geeft ts ook aan.

daantjuhhh

Berichten: 26857
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Echtgenoot die dwangmatig liegt, hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 20:58

Ja alsof je uitgebreid op een scherm gaat zitten lezen bij een ander. >;)

Achterom
Berichten: 23024
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 21:00

bigone schreef:
Wanneer je jonge kinderen hebt is het wel degelijk belangrijk om je kop niet in het zand te steken en vooral niet met zo'n ex-partner die echt niet te vertrouwen is. Hypotetisch gezien zeg jij dat je ex een verhouding kan krijgen met bvb een veroordeelde pedofiel maar je wil je er niet mee bemoeien want het zijn ook zijn kinderen, hallo wie is hier nu naief.

Ik in ieder geval niet nee. Je kunt niet alles controleren, het is zijn verantwoordelijkheid wat hij de kinderen al dan niet aandoet.
Het enige wat TS kan doen is alert zijn en er zijn voor haar kinderen.

rockwitch

Berichten: 11718
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Oosterhout NB

Re: Echtgenoot die dwangmatig liegt, hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 21:07

Ik denk dat je je ex en zijn nieuwe vriendin het zelf moet laten uitzoeken. En voor haar te hopen dat ze er snel achter komt. Maar vooral je er niet in mengen. En als je kinderen bij hem zijn kan je helaas niet zeker weten of hij ze wel of niet voor gaat stellen. Je kan aangeven dat je het liever niet hebt. En er verder gewoon voor je kinderen zijn, maar dat ben je sowieso altijd wel.

Hutcherson

Berichten: 7334
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: Echtgenoot die dwangmatig liegt, hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 02:43

Wie is jouw ex om jou te weerhouden om met haar af te spreken? Jouw kinderen zullen wellicht optrekken met haar en haar kinderen. Dan wil je toch weten wat voor persoon ze is? Als je ex het weigert en zij staat er wel voor open is dat toch zijn probleem? Ik zou je inderdaad wel buiten zijn avontuurtjes houden. Kids kunnen dat wel aan, in hun grote leven zullen ze ook veel mensen ontmoeten en flexibel moeten zijn.
Hopelijk kun je ze dan wel leren dat 'dat' niet de gewenste manier van relaties hebben (en houden) is... Hou het verder gezellig met haar. Gewoon over koetjes en kalfjes en de kids. Leer elkaar kennen en jammer als t misgaat maar dan is t voor jou weer makkelijker om de volgende dame uit te nodigen voor een kop koffie.

MissBmx
Berichten: 4401
Geregistreerd: 20-05-08

Re: Echtgenoot die dwangmatig liegt, hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 12:23

Ik zou nooit met de ex van mijn nieuwe vlam een kop koffie gaan drinken zonder hem erbji. Dat lijkt me heel raar. Waarom zou zijn dat willen? Als een ex alleen wil afspreken dan weet ene al dat er iets gaat komen.

Je kan hooguit zijn scharrel tippen dat hij een vaste relatie heeft, misschien dat die haar wil tippen

Diddykong

Berichten: 1470
Geregistreerd: 09-05-12

Re: Echtgenoot die dwangmatig liegt, hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 12:44

Beter is om je helemaal niet te mengen in relaties, mislukkingen, mogelijke mislukkingen en whatever. Want weet je, je hebt er werkelijk niets aan. Uiteindelijk is het aan de expartner van TS om iets van zijn leven te maken, hoe hij dat gaat invullen moet hij zelf beslissen. Er zijn zoveel mannen die altijd vreemd gaan en blijven gaan. Wat uiteindelijk niks wil zeggen over hun capaciteiten als vader. Is het wenselijk als er steeds nieuwe partners in het leven van de kinderen komen? Nou nee natuurlijk niet. Maar je kunt dit nauwelijks voorkomen. Want je expartner gaat hierin niet veranderen.
Mijn tip, laat in jullie ouderschapsplan opnemen dat nieuwe partners de 1e 3 maanden nog niet in contact mogen komen met de kinderen. En dat je eerst zelf voorgesteld wil worden. Dat hoeft geen kop koffie te zijn. Ik zou ook echt nooit met de ex van mijn partner ergens wat gaan drinken. Maar gewoon even keertje voorstellen aan de deur, hoi zeggen zodat je elkaar gezicht gezien hebt is wel normaal. En voor de rest TS, probeer het los te laten. Je kinderen gaan hier echt wel goed doorheen komen als jij je gewoon normaal blijft opstellen. Als ze later tiener zijn dan zullen ze bij vriendin nummer 27 een keer met de ogen rollen en wachten tot dit ook voorbij is ;). Gelukkig kunnen ze van jou leren hoe het wel moet :). Ga je je nu al druk maken en eisen stellen, ook al zijn die in jouw ogen reeeel, dan verlies je ook dat stukje communicatie wat er nu blijkbaar nog wel is met je expartner. Hij overlegt het namelijk nog wel met jou. Jij mag daarin zeggen dat je het lastig vindt, dat je bang bent dat de kinderen gekwetst worden, maar de uiteindelijke verantwoordelijkheid daarin ligt bij hém, niet bij jou. Ook bij dit punt mag jij weer leren de controle los te laten.

Hutcherson

Berichten: 7334
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 00:29

Gillbo schreef:
Ik zou nooit met de ex van mijn nieuwe vlam een kop koffie gaan drinken zonder hem erbji. Dat lijkt me heel raar. Waarom zou zijn dat willen? Als een ex alleen wil afspreken dan weet ene al dat er iets gaat komen.

Je kan hooguit zijn scharrel tippen dat hij een vaste relatie heeft, misschien dat die haar wil tippen

Ik zou ook nooit een kop koffie gaan drinken met de nieuwe vlam van mn ex, maar ik zit ook niet in een dergelijke situatie als TS. Daar kom ik hopelijk ook nooit in.
Maar TS gaf aan best een kop koffie te willen doen met haar maar dat ex dit niet toelaat.

Tieneke

Berichten: 21671
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Re: Echtgenoot die dwangmatig liegt, hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 07:13

Het lijkt mij persoonlijk ook beter om je daar helemaal niet in te moeien. Uiteindelijk kan je hier wel dingen gaan bedenken om hem nog meer in diskrediet te brengen dan hij zelf al doet, maar wat schiet je daar mee op? Je blijft voor altijd aan hem verbonden via de kids, dus is het ook in het belang van de kids om dit zo rustig mogelijk aan te pakken. Je zal alicht nog heel wat jaren met hem enige vorm van communicatie moeten voeren, het lijkt dan toch alleszins niet handig om nu te gaan stoken.

idylle
Berichten: 5793
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 18:58

Hoe gaat het nu?
Houdt de relatie van je ex nog steeds stand?