Echtgenoot die dwangmatig liegt, hoe nu verder?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MarjanB

Berichten: 16445
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Echtgenoot die dwangmatig liegt, hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 08:21

Haha ik denk ook dat ik gestopt was hoor.. zou me denk ik niet kunnen beheersen als iemand zo enorm tegen me zou liegen. Of t nou al over was of niet.

Ts hoe gaat het nu? Wat meer rust nu hij uit huis is?

Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 09:23

Als hij echt wil veranderen, geef hem de kans....als jijook therapie krijgt om dit vol te kunnen houden en met zijn gedrag om te gaan en te zorgen dat jouw gedrag hem geen trickers geeft, dus samen veranderen, is de moeite waard toch?

Iedereen heeft wat en jij dus ook, anders had je deze man niet gekozen....en wij mensen zullen ons hele leven moeten leren en bijleren en ons verbeteren om te overleven...

Zijn copingsstrategien werken dus niet meer en hij gaat dus nu gepeld worden en opgebouwd, dit kost wel wat jaren hoor, maar een man die wil en mee werkt, veranderd ook! Dat is voor elk mens zo...

Niemand kan en mag voor een ander beslissen, jij gaat tot het vat springt en zie maar hoe hij veranderd.

De kans is dat jullie nu uit elkaar groeien, maar als jij ook mee veranderd, zul je sterk er uit komen en hebben jullie dit op een goede manier met begeleiding kunnen doormaken en afsluiten, voor alle gezinsleden het beste...wellicht hebben de kinderen nu ook begeleiding nodig, voor hun ook een flinke impact in hun leven...

Succes

Shadow0

Berichten: 43505
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Echtgenoot die dwangmatig liegt, hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 10:34

Indestal, waarop reageer je nou? Het klinkt alsof je vooral reageert op de topicstart, maar die is 5 maanden geleden geplaatst en sindsdien zijn er talloze updates geweest en zijn we 13 pagina's verder.
En, de hoofdconclusie: die man wil niet veranderen, en de TS inmiddels ook allang niet meer, die wil gewoon een goed eigen leven opbouwen wat wel zo verstandig is.

Is het nodig dat je daar zo binnenvalt zonder enige interesse in het verloop van het topic om iets te plaatsen dat echt totaal niet aansluit? (En ook niet echt klopt: je doet alsof er in geval van therapie en verandering 100% een positief resultaat volgt, en dat is sowieso onzin. Ook mensen die met veel motivatie en inzet aan therapie beginnen, zelfs bij goede therapeuten, kunnen toch tot het punt komen dat een toekomst apart beter is dan een toekomst samen. Een therapie is dan ook niet bedoeld om mensen in een gewenst hokje te proppen, maar om iemand (en om relaties) meer tools te geven om hun eigen wensen en mogelijkheden op een goede manier te ontwikkelen en uit te drukken. Dat kan dus ook betekenen dat iemand ervaart dat het beter is om te stoppen met de relatie.)

Dat dus nog helemaal los van het structurele patroon dat de ex van TS hier laat zien in dat hij echt geen moer om haar gevoelens geeft, en geen enkele inzet toont, niet eerder in het redden van de relatie en niet later in het goed afsluiten ervan.

Xanthippe

Berichten: 1723
Geregistreerd: 02-12-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 10:44

Heb je de laatste nieuwe berichten van TS wel gelezen?
Ze zijn ondertussen echt uit elkaar en TS heeft hem uit huis gezet.

Edit, wat Shadow dus zegt!

Babootje

Berichten: 26261
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Echtgenoot die dwangmatig liegt, hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 11:29

Nog erger: de man KAN ook niet veranderen

Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Re: Echtgenoot die dwangmatig liegt, hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 16:04

Nee niet gelezen, ach ja...was goed bedoeld

Achterom
Berichten: 23030
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 21:51

Indestal schreef:
Nee niet gelezen, ach ja...was goed bedoeld

The road to hell is paved with good intentions.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 11:10

Hoe gaat het inmiddels? :)

Doorgaan
Berichten: 99
Geregistreerd: 23-09-17

Re: Echtgenoot die dwangmatig liegt, hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-18 14:06

Hoi allemaal,

Met mij gaat het redelijk goed.
Ex is uit huis en ik hoor nu al dagen heel weinig. Ik weet (dat vertelde hij) dat hij meerdere dates met verschillende vrouwen per week heeft. Ik heb gezegd dat ik dat liever niet wil horen en daar houdt hij zich nu wel aan. Hij belde of appte in het begin steeds om te vragen hoe het met de kinderen gaat, maar daar is hij ook mee gestopt.
Ook betaald hij nog niet het bedrag wat hij hoort te betalen. Vorige maand 90,- en deze maand alleen de helft van de hypotheek. Geen alimentatie maar ik wacht nog heel even af. Hij zegt te gaan betalen.

Verder ben ik heel wisselend. Ene moment mis ik hem heel hard, andere moment mag hij dood neervallen van me. Echt de rouwfase denk ik.

Mijn zoon heeft het moeilijk. Niet zo zeer in huis, maar vooral op school. Hij huilt zei zijn juf. Bij ons thuis zei hij een keer dat hij papa zo mist en toen moest ik mijn tranen inhouden. Dat zag hij. En nu zegt hij steeds dat hij mij mist als hij zijn papa bedoeld. Ik zei tegen hem dat hij ook best papa mag missen, en dat ik papa ook mis. Maar hij lijkt alleen te zeggen wat ik wil horen, en dat vind ik heel erg sneu voor hem.
Mijn dochter huilt 's avonds in haar bedje als ze moe is en naar bed moet. Dan zegt ze, ik mis papa zo, en mijn zoon zegt dan nee, ik mis mama! En mijn hart huilt mee...

De verkoop van het huis komt nu helemaal op mijn schouders. Hij heeft zijn handen ervan afgetrokken, doet niks meer. En met mijn baan, en 2 kleine kinderen, is dat verdomd moeilijk.

Olympia

Berichten: 55601
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Delluft

Re: Echtgenoot die dwangmatig liegt, hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 14:19

Ts, dikke knuffel :(:)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110688
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Echtgenoot die dwangmatig liegt, hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 14:23

Heftig TS, heb je wel hulp voor jezelf? Iemand waar je goed mee kunt praten?
Je moet het inderdaad als een rouwproces zien, voor jezelf en ook voor je kinderen.
Heel jammer dat hij je ook direct met de financiele zaken zo in de steek laat.

Mavelle

Berichten: 4747
Geregistreerd: 30-03-08
Woonplaats: VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 14:26

Wat een lapzwans. Echt onvoorstelbaar dat er volwassen mannen zijn die zich zo gedragen. Veel sterkte :*

Xanthippe

Berichten: 1723
Geregistreerd: 02-12-08
Woonplaats: België

Re: Echtgenoot die dwangmatig liegt, hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 14:44

Dat lijkt me zo moeilijk, als de kindjes het moeilijk hebben.
Nu zijn ze nog zo jong, maar er komt echt een moment dat je ze het kan uitleggen en dat ze je gaan begrijpen!
Dikke knuffel, het wordt beter!

BarbaLala

Berichten: 9609
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 14:47

Nobody said it was easy...

Je kinderen hebben een trauma, niet alleen door hun vader en jullie ongelukkige relatie, ook door de scheiding.
Wat je ook doet, zorg er voor dat ze vanaf nu dan in ieder geval echt niets meer meekrijgen van emoties tussen jullie, enige haat en nijd, struggles what so ever.
Ongetwijfeld lastig, maar hoe meer ze meekrijgen hoe groter je het probleem maakt en dat verdienen ze niet.
Als alles een beetje achter de rug is en de gemoederen bedaard zijn zou je er denk ik goed aan doen om ze eens met een psycholoog of andere hulpverlener te laten praten.
Niet te formeel, gewoon op een speelse kindvriendelijke wijze.
Zodat ze eea goed kunnen verwerken en niet opgroeien tot volwassenen met problemen als hechtingsproblematiek etc.

Goed dat je hem nu helemaal hebt losgelaten, dit soort ziekmakende geesten kan niets anders dan negativiteit brengen. Dat je ex-schoonfamilie je niet wil horen is jammer voor hen, maar niet jouw probleem. Ze weten waarschijnlijk best dat je gelijk hebt maar zijn te geconditioneerd in omgaan met hem om het toe te geven.

Sterkte en keep your head up :)

san4nie
Berichten: 3563
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Re: Echtgenoot die dwangmatig liegt, hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 14:52

Jeetje ts.. ik heb niet alles gelezen maar wil je even een virtuele knuffel geven en wens jou en je kinderen alle goed toe. Y;(

Doorgaan
Berichten: 99
Geregistreerd: 23-09-17

Re: Echtgenoot die dwangmatig liegt, hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-18 16:46

Bedankt iedereen.
Psycholoog is een goed idee. Als ik weer een beetje tijd krijg, ga ik daar zeker eens achteraan.
En verder hebben we nog steeds geen ruzie hoor, dus de kinderen kunnen daar ook niks van meekrijgen. Ik spreek hem ook nauwelijks momenteel.
2 weken terug zijn de kinderen voor het eerst 2 nachten blijven slapen bij hem, dat was voor mij moeilijker dan voor hun. Ze hebben prima geslapen op het matrasje op de grond :D en nu ik weet dat ze het leuk hadden gehad, kan ik het ook beter loslaten en gaan genieten van mijn vrije weekendjes.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110688
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Echtgenoot die dwangmatig liegt, hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 16:58

Hebben jullie de omgangsregeling wel op papier gezet?

Berdien

Berichten: 64515
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 17:00

Een scheiding is een rouwproces, dus dat je al deze fases doormaakt is absoluut niet vreemd.

Is het zeker dat de woning verkocht móet worden? Of zou het ook mogelijk zijn dat jij er (voorlopig) blijft wonen? Dan heb je die stress er in ieder geval niet bij, en houden kinderen ook nog even vertrouwde thuis. Bij een scheiding kan er omtrent woning en hypotheek vaak meer dan mensen denken/weten, als ik er eens naar moet kijken dan weet je me te vinden. Ik zit namelijk dagelijks aan tafel met mensen die in scheiding liggen en waarbij er iets met de hypotheek moet gebeuren :)

Doorgaan
Berichten: 99
Geregistreerd: 23-09-17

Re: Echtgenoot die dwangmatig liegt, hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-18 19:00

Cayenne, ja dat staat allemaal op papier met handtekeningen eronder.

Berdien, dat is lief, dank je wel. Maar ik wil hier niet blijven wonen, ten eerste omdat er teveel herinneringen zijn, ten tweede moet ik hem uitkopen en ook kan ik het niet betalen. Bij een huurhuis krijg ik subsidie en nu niet. Het huis is ook in slechte staat, er moet teveel aan gebeuren.

Berdien

Berichten: 64515
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Echtgenoot die dwangmatig liegt, hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 19:22

Helder :j Heb je iemand die je helpt met de afwikkeling van de verkoop en de hypotheek? Niet zelf over gaan/blijven tobben hoor! De situatie is al vervelend genoeg..

Doorgaan
Berichten: 99
Geregistreerd: 23-09-17

Re: Echtgenoot die dwangmatig liegt, hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-18 19:51

Ja, de hypotheker helpt me. Maar het is lastig zat. Veel is abracadabra voor me.

Berdien

Berichten: 64515
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Echtgenoot die dwangmatig liegt, hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 19:54

Hypotheken zijn normaal al complex, laat staan in deze situatie.. M'n inbox blijft open staan hoor, als je met vragen en/of zorgen omtrent de hypotheek zit.

Doorgaan
Berichten: 99
Geregistreerd: 23-09-17

Re: Echtgenoot die dwangmatig liegt, hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-18 21:21

Dank je wel, ik ga je morgen een pb sturen!

Gowlan
Berichten: 4976
Geregistreerd: 21-04-06

Re: Echtgenoot die dwangmatig liegt, hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 02:22

Wauw veel sterkte deze periode TS, hopelijk snel het huis verkocht en een nieuw huisje.

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 13:30

Ik kom je topic nu pas tegen! Wat heftig zeg! Ik ben op het moment klankbord voor een vriendin die gaat scheiden en vertrokken is bij haar man. Haar man heeft ook overduidelijk narcisme, al ging hij (voor zover we weten) niet vreemd. Ik lees zo veel van haar twijfels, pijn, verdriet en frustraties terug in jou posts. Heel herkenbaar allemaal. De charme die hij op kan zetten en je dan helemaal in de war brengt, maar het volgende moment weer heel afstandelijk... heftig.

Ik wilde je het volgende filmpje even doorsturen. Over waarom mensen met narcisme vreemdgaan. Het is heel generalistisch, maar ik vond het wel heel verhelderend! Misschien heb jij er ook iets aan.

https://youtu.be/0OU0rhQM2mo

Ik wilde even zeggen dat ik je een topper vind en heel erg sterk! Het is niet niks allemaal!