Welke talen spreek jij?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Niekj_Jente
Berichten: 2429
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Limburg

Re: Welke talen spreek jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 14:32

Nederlands/Limburgs: moedertaal
Verder een klein beetje Engels en Duits, kan me wel wat redden in die taal maar spreek het absoluut niet vloeiend. Duits lijkt op het Limburgs dus dat vind ik makkelijker dan Engels.

Heb absoluut geen talenknobbel.
Ben wel blij dat ik zo te lezen niet de enige ben die geen talenknobbel heeft :))

☆♡▪K & M▪♡☆


CarinaR

Berichten: 11945
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Net buiten ons dorp

Re: Welke talen spreek jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 14:38

Nederlands en Engels
Duits en Frans wel gehad maar beide verdrongen, ik vind beide zo vreselijk!

Everything happens for a reason.

Kindness MeadowSherlock BokoThor vd Rijsdrecht

SGorter
Berichten: 514
Geregistreerd: 13-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 14:41

Nederlands, Engels, Frans, Duits, Spaans en een mini beetje Latijn.

chimello

Berichten: 6405
Geregistreerd: 28-03-06

Re: Welke talen spreek jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 14:44

Nederlands als moedertaal

Engels vloeiend en heel grote vocabulaire. 8 jaar lang RPGs 'gespeeld'.

Duits kan ik de boeken van lezen en mij verstaanbaar maken maar naamvallen... Ik gok gewoon :') Of ik begin een mix van Limburgs en Duits :')

Japans 2 jaar gestudeerd, beetje rusty maar kan ik ermee redden. Hiragana & katakana kan ik lezen en schrijven, de 300 kanji ben ik helaas grotendeels vergeten. Kan series (hangt beetje af van welk type) zonder subtitles kijken.

En helaas geen Arabisch want dat heeft mijn vader mij nooit geleerd :\

You Know Who | ykw-gypsyhorses.com
Ruim 9 jaar kleurfokker van Irish Cobs in dun, pearl & meer!

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 14:45

De enige twee talen die ik spreek elke dag zijn Nederlands en Engels. Andere talen heb ik niks mee. :+

Second to the right, and straight on till morning

OneAndOnlyx

Berichten: 2783
Geregistreerd: 14-06-14
Woonplaats: Naast de paarden

Re: Welke talen spreek jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 14:54

Nederlands ABN al vind ik grammatica bijzonder poedersuiker. Meestal lukt het me :P. Engels op een redelijk niveau. Ik vind Brits-Engels bijzonder poedersuiker dus ik vind luistertoetsen verschrikkelijk op school :+ Voornamelijk Engels geleerd door series en films.. :+ .(en onze Poolse buren hihi) Verder is mijn Duits redelijk voor die 2 jaartjes die ik op school heb gehad. Ik red me redelijk in toeristisch gebied en in mijn werk als winkelmedewerker(Wanneer ze mij de weg vragen schakel ik wel vrij snel over naar Engels..) Ik zou ontzettend graag nog eens Italiaans en Frans willen leren. Ik heb Kaderberoeps gedaan en daar kreeg ik geen Frans. Italiaans heeft mij al jaren geïnspireerd en vind ik echt de meest prachtige taal die er is. Krijg het er echt warm van als ik eraan denk hihi. Frans wil ik leren omdat Frankrijk een land is waar ik me echt goed kan vinden en waar ik misschien wel zou willen wonen. Mijn vriend agrees O:) .

Lady ♥ ~ Ga maar lieverd, de eeuwige groene weides in.. 21-4-2019 & 19-3-2022
It’s not always easy, but it’s always worth it.

Anoniem

Re: Welke talen spreek jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 14:58

Nederlands en Engels , Fries kan ik eventueel als ik mij focus wel enigzins praten. Duits is steenkolen Duits :=

Jorex

Berichten: 9898
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: Welke talen spreek jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 15:02

Fries, Nederlands en Engels. Een klein beetje Frans en Duits. Maar ik heb een hekel aan uitheemse talen leren, alleen Engels is er goed in gekomen. Ik heb 4 jaar Frans en Duits gehad en weet er nu niks meer van.

Alex en Jorie <3

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 15:08


LaCiega

Berichten: 1070
Geregistreerd: 17-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 15:21

Wat een leuk topic! En wat spreken jullie veel talen allemaal.

Nederlands: vloeiend, moedertaal (woon hier heel mn leven)
Engels: vloeiend, moedertaal (spreken ouders tegen elkaar)
Spaans: vloeiend, moedertaal
Duits: drop me een week in duitsland en ik spreek het weer vloeiend, helaas vergeet ik het spreken wel erg snel als ik het weer even niet spreek.
Chinees (mandarijn): zal nu B niveau zijn gok ik.
Grieks (modern): basiswoorden
Frans: versta ik perfect, spreek het echter niet
Fries: begin ik steeds meer te verstaan wegens mijn werk, spreken gaat me echter absoluut niet lukken.

Latijn en oud rieks tel ik gewoon niet mee aangezien dat enkel middelbare school kennis is.

IK BEN REINIER!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 15:45

Nederlands en Engels vloeiend, Duits kan ik heel goed verstaan en lezen maar minder goed spreken en schrijven.

Verder kan ik de grote lijnen uit een verhaal in het Frans en Egyptisch-Arabisch halen.

Captain

Berichten: 21335
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 15:49

Nederlands en Engels vloeiend, Duits kan ik verstaan maar niet praten, Arabisch een klein beetje.

IJsco_Love

Berichten: 531
Geregistreerd: 16-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 16:00

-(Australian) Engels (moedertaal)
-Nederlands (B2 examen gehaald. Daarna veel meer Nederlands geleerd maar geen test dus ik weet niet welk niveau)
- op school Japans, Frans en Spaans. Maar veel vergeten. Vooral Japans :Y) kan het nog beetje verstaan wanneer iemand langzaam praat,maar lezen is erg moeilijk.
- Beetje Arabisch door de werk van mijn vader vroeger maar ik kan alleen nog voorstellen, vragen wat iemand zegt en sommige substantieven noemen 8)7

Ik wil graag Duits leren maar ik ben bang dat ik Duits en Nederlands door elkaar schudden ga :roll: Dus ik durf dat niet zo goed... 8)7

Nederlanders spreken vaak veel talen :oo ik vind dat leuk in Nederland. Je leert veel talen op school +:)+

Suzanne F.

Berichten: 48951
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 17:58

Zeepsop schreef:
Nederlands en Engels spreek ik vloeiend. Frans heb ik eindexamen in gedaan maar ik kan niet eens een simpel gesprek voeren. :')


Hier hetzelfde. :j
Frans kan ik wel redelijk lezen trouwens. En als ze langzaam praten versta ik er ook wel wat van. Maar zelf spreken is inmiddels erg moeilijk.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

mika11

Berichten: 11091
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 18:04

Nederlands natuurlijk.
Vloeiend Frans, dit komt omdat we deels een Franse familie hebben en deze taal al vanaf kinds af aan geleerd hebben en het veel spreken.

Beetje Spaans en Italiaans, ik kan het beter verstaan dan het spreken.

En school Duits en Engels.

KarmaChansy

Berichten: 6925
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Re: Welke talen spreek jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 18:08

Nederlands, moedertaal
Engels, vloeiend
Zweeds, nog niet helemaal vloeiend maar wel goed. Ik woon/werk en leef in zweden :)

Ik wil heel graag nog japans en spaans leren

You are either an ocean or a puddle, don't be a puddle. People walk through puddles like there nothing. Oceans fiets destroy cities
Karma 30/06/2015 <3 Chansy 17/04/2011 <3 Balto 15/10/2017 <3 Jinx 18/02/2019 <3

xJolijn

Berichten: 2932
Geregistreerd: 15-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 18:10

Nederlands (moedertaal) uiteraard. Engels ook prima zowel lezen, schrijven als spreken.
Duits redelijk, kan het goed lezen, redelijk goed verstaan en basis spreken (6 jaar gehad op middelbare school). Frans wat basiszinnen/makkelijk gesprekje (3 jaar middelbare school).
Verder nog enkele woorden Latijn en (oud)grieks lezen en vertalen (ook 3 jaar gehad).

https://www.instagram.com/brunosbelevenissen/

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 18:12

Nederlands en Engels. Simpel :+
Ik kon redelijk goed Frans spreken en verstaan. Maar doordat ik het nooit doe is dat eigenlijk zo goed als weg.

Animals can't talk. If they say they can, they are lying!
♡ Aedyn ♡ 21 mei 2022

Athelas

Berichten: 1962
Geregistreerd: 15-06-14
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 18:12

Nederlands: Vloeiend, moedertaal
Engels: Kan me er in redden, moet voor school op C1 niveau zitten.
Spaans: Kan een woorde spaans, leer het op school. Moet eind volgend jaar op B2/C1 niveau zitten voor schol (Help :+ )

[o]

Cookies
Berichten: 6564
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 18:12

Ik spreek Engels, Duits en Noors. Ik had in eerste instantie Zweeds geleerd omdat ik een jaar in Zweden gewoond heb. En toen kreeg ik een Noorse vriend. :D Dus toen ben ik overgestapt naar het Noors. Grappig is dat de Noren het toch horen dat ik ook Zweeds geleerd heb.

Come over to the dark side, we have cookies!

borstnoot

Berichten: 1347
Geregistreerd: 18-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 18:13

Nederlands / Limburgs dialect, vloeiend.
Engels eigenlijk ook wel vloeiend maar dan komt er af en toe het woordje ''uhm'' tussen. Verder ken ik wel allerlei ''complexere'' woorden zeg maar, en de zinsopbouw is (bijna) altijd goed en kan het ook moeiteloos schrijven en verstaan. Laten we het op vloeiend houden. :+
Duits spreken gaat minder vloeiend, maar ik kan me goed verstaanbaar maken. (Duits lijkt heel veel op m'n dialect) Duits verstaan is uiteraard gemakkelijker.
Frans heb ik wel op school gehad, maar ben ik eigenlijk veel van kwijt.
Laatst bijgewerkt door borstnoot op 23-09-17 18:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Eigenwijs is ook wijs.

KarmaChansy

Berichten: 6925
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 18:14

ik hoor ook vaak dat als je zweeds ken, dat je noors vaak makkelijk oppakt ervaarde jij het ook zo Cookies?

You are either an ocean or a puddle, don't be a puddle. People walk through puddles like there nothing. Oceans fiets destroy cities
Karma 30/06/2015 <3 Chansy 17/04/2011 <3 Balto 15/10/2017 <3 Jinx 18/02/2019 <3

Roquen

Berichten: 1603
Geregistreerd: 18-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 18:16

Nederlands, Deens en Engels vloeiend.
Frans ooit redelijk goed, maar dat is wat weg gezakt omdat ik het niet meer gebruik.
Duits is helemaal weg doordat ik Deens geleerd heb.
Portugees kan ik een klein beetje verstaan, en zou ik graag beter leren (ook spreken).

    20 years from now, you will be more disappointed by the things you didn't do than by the ones you did do.
    So throw off your bowlines, sale away from the safe harbour and catch the trade winds in your sails.

MoniqueT

Berichten: 8833
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 18:17

Nederlands is mijn moedertaal, Engels spreek ik vaak en goed, maar wel met een echt Amerikaans accent. We hebben al jaren Amerikaanse vrienden en zijn er vaak op lange vakanties geweest. Bovendien wonen we in Spanje en hebben we daar veel Engelse buren, dus gebruik ik mijn Engels praktisch dagelijks.

En dus sinds 6 jaar woonachtig in Spanje en ik mag zeggen dat mijn Spaans best goed is inmiddels. Hard op gestudeerd en nu op niveau C1. Gelukkig ook veel Spaanse vrienden, dus oefenen doe ik genoeg.

Frans is echt slecht geworden, sinds ik Spaans spreek, haal ik alles door elkaar. Duits versta ik perfect, spreken gaat aardig, maar wel met veel fouten in de naamvallen.

Webshop - digital art: MoTekent

Eske_B

Berichten: 15101
Geregistreerd: 19-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 18:38

Nederlands (moedertaal) en Engels (zo goed als) vloeiend.
Frans en Duits kan ik nog een beetje van de middelbare school, beter verstaan/lezen dan spreken.

"Cause you never think it's the last time, you think there will be more. You think you have forever, but you don't"
Kerstmuts af, welkom kado [o]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Callisto04, ComscoreBot, estell__, Jet, Lietje_1991, Lys_PPA, Mariett, Marocje, Muga, NogSteedsGek, November108, Queijo, Rox87, Sandyislief, sinnekinne, Solistar, stoer, TinusB, Whisky00 en 62 bezoekers