Ergernis in de woonwijk.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
friendly
Berichten: 8398
Geregistreerd: 13-01-06
Woonplaats: Alkmaar

Re: Ergernis in de woonwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 23:39

Gaat er dan serieus iemand zijn bed uit als die zijn auto daar heeft staan? Zou dan nog eerder de politie bellen wegens geluidsoverlast.

I'll be back so soon you won't even have time to miss me. Look after my heart, I've left it with you.


Exitium

Berichten: 7137
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Re: Ergernis in de woonwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 23:40

Ik zou best naar buiten gaan om te vertellen dat 'ie niet zo idioot moet gaan staan toeteren en dat als 'ie niet stopt ik de politie bel, maar ga echt niet m'n auto weghalen in zo'n geval.

All wiyht. Rho sritched mg kegtops awound? ;(

De Man Fotografie

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33780
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Ergernis in de woonwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 09:29

Je zou dan eigenlijk moeten wachten tot die dienstmeid van hem de auto weg zet en dan snel er zelf in gaan parkeren. :j

Kaitlyn

Berichten: 9726
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 10:41

MarlindeRooz schreef:
Je zou dan eigenlijk moeten wachten tot die dienstmeid van hem de auto weg zet en dan snel er zelf in gaan parkeren. :j


_O-

21-11-2023 [EJL-ITP] Gibbie, mijn allerliefste Gibbie, een decennium aan liefde

VOLG: Revalidatie na koliekoperatie

Gibalia <3
Velvet
Lorna

I like to open the microwave when 1 second is left. Feels like I'm a Bomb Defuser. :')

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Re: Ergernis in de woonwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 10:45

Ik las dat bedrijfsbusjes [normale grote] niet in de woonwijk,voor het huis mogen parkeren,is dat ook zo? en dat een autodealer niet enkele van zijn verkoop auto's in de wijk mag parkeren,klopt dat ook? ik bedoel,ze betalen toch wegenbelasting?

FB Groep Second Chance.

Paardenfan25
Berichten: 1274
Geregistreerd: 05-06-15

Re: Ergernis in de woonwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 10:52

Oh, wat erg dit topic. Krijg weer nachtmerries uit het verleden. Jaren in randstad gewoond op verschillende adressen en werkelijk alles hierboven is herkenbaar 8)7
Paar jaar geleden verhuisd naar het zuiden naar huis met weiland en verder heeeeel veeeeeel bestrating op eigen grond. Kunnen tig auto's kwijt :)
Vrienden uit de randstad kijken hier met jaloezie naar.
Moet dan wel voor lief nemen dat hier geen supermarkt is en de bus in het weekend niet rijdt :D

GreaseMonkey
Berichten: 1968
Geregistreerd: 11-04-07
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 11:14

gohya schreef:
en dat een autodealer niet enkele van zijn verkoop auto's in de wijk mag parkeren,klopt dat ook? ik bedoel,ze betalen toch wegenbelasting?

Wat de bussen betreft zou ik het niet weten, maar wat betreft de verkoopauto's van een dealer kan ik beamen dat die inderdaad niet aan de straat mogen. Die staan nog niet op naam en zij nog niet afzonderlijk in de belasting en verzekering en mogen dus niet zomaar op de openbare weg. De enige uitzondering geldt tijdens proefritten of noodzakelijke verplaatsing, met zo'n groene nummerplaat (maar ook dat mag alleen tijdens kantooruren, dus zo'n auto mag niet met groene platen een nachtje op een openbare parkeerplaats staan, wel op een oprit)

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Ergernis in de woonwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 11:23

Of bussen wel of niet mogen verschilt per APV dus per gemeente.
Verkoop op openbare weg wordt voor particulieren vaak gedoogd maar voor bedrijven meestal niet.
Moet je met je gemeente opnemen :)

Veel bedrijven eisen dat busjes binnen een bepaalde straal van je woning staat ivm vele inbraken in bedrijfsbusjes en de grote schade die dat voor een bedrijf kan betekenen.

Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 11:48

Gelukkig is het ‘s nachts of ‘s avonds laat toeteren maar een paar keer voorgekomen. Er zijn idd mensen hun bed uit gekomen (je vraagt je toch af wat er aan de hand is), maar niet om de auto te verzetten hoor :+

gohya schreef:
Ik las dat bedrijfsbusjes [normale grote] niet in de woonwijk,voor het huis mogen parkeren,is dat ook zo? en dat een autodealer niet enkele van zijn verkoop auto's in de wijk mag parkeren,klopt dat ook? ik bedoel,ze betalen toch wegenbelasting?


Bedrijfsbusjes mogen wel in een wijk geparkeerd worden, zolang ze niet langer dan 6 meter zijn en niet hoger dan 2.40. De sprinter van onze overbuurman mag er dus eigenlijk niet staan, hij is net geen 6 meter lang, maar wel hoger dan 2.40.
De reden dat ik daarvoor niet ga bellen is overigens dat er andere mensen (ZZPers) hier in de buurt zijn die ook grotere bussen en een vrachtwagentje in de wijk parkeren, en dat wel gewoon sociaal doen waar niemand last van heeft. Oftewel niet in een parkeervak maar langs de straat en niet voor huizen. Die mensen wil ik dat niet ontnemen, maar die zouden ook de sjaak zijn.
Overigens kan de APV van de gemeente waar je woont ook andere regels hebben (bijvoorbeeld niet langer dan 4 meter) dus kijk dat ook even na.

Wbt de autohandelaar, ligt er ook aan wat er in de APV staat. Dit is bijvoorbeeld de APV van Apeldoorn, en de meeste gemeentes hebben wel iets dergelijks in de APV.
http://decentrale.regelgeving.overheid. ... el/Apeld...
Artikel 5:2 Parkeren van voertuigen van autobedrijf e.d.
3.
Het is degene die er zijn bedrijf, nevenbedrijf dan wel een gewoonte van maakt voertuigen te stallen, te herstellen, te slopen, te verhuren of te verhandelen, verboden:
a.
drie of meer voertuigen die hem toebehoren of zijn toevertrouwd, op de weg te parkeren binnen een cirkel met een straal van 25 meter met als middelpunt een van deze voertuigen;
b.
de weg als werkplaats voor voertuigen te gebruiken.
4.
Het college kan ontheffing van het verbod verlenen.

Staat het niet in de APV dan is er helaas niks tegen te doen.

Run free Jordy.... 1997 - 2021

meggiemeg

Berichten: 12217
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 12:14

gohya schreef:
Ik las dat bedrijfsbusjes [normale grote] niet in de woonwijk,voor het huis mogen parkeren,is dat ook zo? en dat een autodealer niet enkele van zijn verkoop auto's in de wijk mag parkeren,klopt dat ook? ik bedoel,ze betalen toch wegenbelasting?


Vaak wordt er niet voor elk voertuig wegenbelasting betaald, worden de auto's geschorst en mogen ze niet op de openbare weg staan.
Ik weet dat onze garage die ook een verkoop heeft van 2e handse auto's niet elke auto in de verzekering heeft zitten en ze vaak schorst. Of iedereen dat ook doet weet ik niet.

Terwijl je inhoudt om iets ernstig te overwegen, fladdert de gelegenheid vaak vrolijk voorbij.

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Re: Ergernis in de woonwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 15:15

Oke dank je voor de uitleg! ik had ook al Gegoogled,maar kwam er echt niet uit w.b.t. bedrijfsbusjes.
De dealer heeft hier vaak 2 á 3 auto's staan,dat verschilt vaak.De sleepwagen/autoamublance is volgens mij wel 6 meter, hij bezet er 3 parkeervakken mee,past dan net.
Ik ga dit met de gemeente overleggen, hij houd totaal geen rekening met zijn buren,zet al zijn wagens gewoon overal neer waar maar plek is. Gister zetten ze 1 caddy en 2 busjes zo neer op de parkeerplaats van 4 dat er geen 4 kleine auto bij kan.Dat vind ik niet kunnen,wij houden er alrijd rekening meer dat de buurvrouw haar grote BMW bij haar voor de deur kan parkeren,maar zelf houden ze totaal geen rekening met de buurt.
We gaan ook een gehandicapten parkplaats aanvragen, parkeerkaart hebben we al een poosje.

FB Groep Second Chance.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Hinneke, _JTM, Amazonbot, Ann, BarbaraNova, Bo_Y, Emmaa_92, Kirsha, PotjeMayo, Sabbientje, Vitas en 89 bezoekers