Ergernis in de woonwijk.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
wendyenbram
Berichten: 1561
Geregistreerd: 22-11-10

Ergernis in de woonwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-17 09:56

Hallo Bokt.
Wij zijn als gezin verhuist van een boerderij naar een woonwijk.
Een leuk hoekhuis met naast ons huis onze oprit, en voor ons huis de gebruikelijke parkeerplaatsen voor elk huis 1 autoplaats.

Nu heeft uiteraard(!) Iedereen wel 2 ( of meer) auto's

Wij hebben 1 auto op onze oprit staan, en 1 auto voor ons huis de buren willen 2 auto,s voor hun huis hebben. Dat gaat net niet passen. Dus hebben ze aan ons gevraagd om onze auto wat verder naar achteren te zetten zodat hun 2 auto's er kunnen staan. Mijn auto staat dan gedeeltelijk voor onze oprit (waar je officieel net niet parkeren mag) maar goed. Ik ben de beroerdste niet en gezegd dat wanneer hun de auto's altijd zo zetten dat mijn auto daar kan staan t is een kleine auto. Ik dat zo doe. Nu komt mijn ergernis. Om de haverklap zetten hun hun auto's zodanig neer dat mijn auto er niet past. En ik erger mij daar aan.
Maar als ik mijn auto dan een recht voor mijn huis zet dus niet helemaal naar achter dan staan ze aan de deur omdat mijn auto verkeerd staat volgens hun.

Hoe zit dat nu in een woonwijk?
Want dit ken ik dus helemaal niet.

www.mijnnutrimetics-lisette.nl Natuurlijke huidverzorging


Biebz

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 10:03

Parkeerproblemen kennen bij hier ook
Staan gewoon links en rechts op de weg geparkeerd zodat je slingerend de wijk uit moet. Nog niks gezegd over het feit dat je een groot probleem hebt als je een tegenligger tegen komt. Dan kan 1 van de 2 het hele stuk achteruit. Wij hebben een parkeerplaats tussen 4 blokken in, Voor elk blok, de helft, 1 per huis. Dus als je s avonds thuis komt dan kan je aan de andere kant van de wijk parkeren. Als er ergens een verjaardag is dan is het helemaal drama.
Huizen tegenover ons hebben een garage inclusief schuine oprit. En nog staat er een auto bij ons.

Ik denk dat het gewoon een beetje fatsoen is als je elkaar de ruimte geeft. Maar als de ander dat niet heeft zou ik het ook niet hebben. Jij hebt net zo goed recht op die parkeerplek!

mika11

Berichten: 11102
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Re: Ergernis in de woonwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 10:16

Heb je dat wel aangegeven dan, dat ze hun auto niet goed neer zetten?

Maar het zijn toch openbare plaatsen, waar jij het over hebt.
Volgens mij mag niemand daar een recht op nemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 10:17

Ohhh dat probleem kennen wij thuis ook := Iedereen met 2 auto's, behalve de overburen want hun dochter heeft ook een auto, dus drie. Zij heeft zo'n poppenwagen die je zelfs nog achter een normale auto zou kunnen zetten, op een 1-auto-parkeerplaats, maar ze zet haar auto steevast in het midden van de parkeerplaats. Je zou bij ons ook over de stoep weg kunnen rijden ipv fatsoenlijk uit het parkeervak maar het komt echt niet in ze op om dat kleine rotding een meter of 2 verder naar voren te rijden...

Wij rijden dus geregeld onze auto de oprit op, en dan de andere auto erachter op de stoep. Als degene op de oprit eerder weg moet moet dus eerst die andere auto aan de kant omdat er gewoon geen plek is om te parkeren. Soms rijd ik zelf weg met de auto en dan zie ik de buurvrouw naar buiten rennen om haar auto snel van de oprit af te halen en op 'mijn' plek te zetten... Hoe zielig is dat :')

nontie
Berichten: 1468
Geregistreerd: 10-12-13
Woonplaats: Drenthe

Re: Ergernis in de woonwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 10:22

Kwestie van je oprit vergroten zodat je 2 auto's er beide kunnen staan. Heb je er ook geen last meer van.

Don't live the limited life, live the unlimited one.

wendyenbram
Berichten: 1561
Geregistreerd: 22-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-17 10:24

Het zijn idd openbaren plaatsen dat wil zeggen voor bewoners alleen. Het gaat mij meer om het gegeven dat hun 2 auto's kwijt willen op een plek voor 1 auto.
Daarvoor hebben hun gevraagd of ik mijn auto dichter op de oprit wil zetten zodat hun 2 auto's kwijt kunnen.
Ik zet dus mijn auto altijd naar achteren zodat hun alle ruimte krijgen. Maar regelmatig weten hun de auto's zodanig neer dat mijn auto niet meer er achter past. Dan denk ik je vraagd het ik houd rekening maar jullie niet.

www.mijnnutrimetics-lisette.nl Natuurlijke huidverzorging

nontie
Berichten: 1468
Geregistreerd: 10-12-13
Woonplaats: Drenthe

Re: Ergernis in de woonwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 10:26

Kan je niet gewoon met ze in gesprek gaan en zeggen van joh, over die parkeerplaatsen he, we hadden zo en zo afgesproken. Ik probeer me er netjes aan te houden maar gebeurt steeds vaker dat ik mijn auto niet meer kwijt kan. Zouden jullie er weer wat meer op willen letten?
Zoiets?

Don't live the limited life, live the unlimited one.

Duplo

Berichten: 1652
Geregistreerd: 11-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 10:27

Openbare plekken dus wie eerst komt...
Wij hebben ook 2 auto's achter elkaar op de oprit en het geluk dat een eigen auto evt op de stoep voor het huis kan, dan staan we een stuk voor onze eigen oprit dus een 'vreemde' kan en zal daar niet gaan staan

Hoezo alleen voor bewoners? Is een eigen terrein erf?

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 10:27

Sja... dat heb je idd in woonwijken... in principe zijn er nergens voldoende parkeerplaatsen
Veelal 1 of 1,5 parkeerplaats per huis
Als de meeste gezinnen dan 2 of zelfs meer auto's hebben is er gewoon te weinig plek
Daar doe je eigenlijk niks aan behalve verder weg parkeren of de voortuin bestraten voor een 2de parkeer plek( wij zetten er 1 op de oprit naast het huis
Nummer twee schuin de voortuin in gestoken )


Wij hebben er hier toevallig geen last van maar dat komt omdat we in een straat wonen met veel ouderen en de meesten hebben 1 of geen auto
Vorige huis moesten we wel creatief parkeren , en ons huidige huis heeft een steen woestijn als voortuin dus zetten we de tweede auto gewoon op de pad
We gaan bij aanpakken van de voortuin die extra parkeerplek behouden en dan een hoop groen er omheen

Daarnaast zijn de parkeerplaatsen op de openbare weg idd niet gebonden aan huizen of personen
Dus de plekken in je eigen straat zijn niet specifiek voor persoon x y of z tenzij er een speciale P plaats is zoals voor een minder valide bewoner waar dan een specifieke nummerplaat bij vermeld word

ondanks dat mensen soms heel territoriaal zijn met dit soort dingen
Realiteit is gewoon dat je er officieel gewoon geen aanspraak op kunt/mag maken

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

BigOne
Berichten: 38184
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 10:28

Gewoon even geen rekening houden met hun, wanneer ze dan aan de deur komen even vriendelijk vertellen dat je je netjes aan de afspraak wil houden maar dan verwacht dat zij het ook doen. PUNT.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

Vanillia

Berichten: 7656
Geregistreerd: 22-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 10:29

Ik zou daar snel klaar mee zijn := Wat een geneuzel zeg, zolang er geen naamplaat op het parkeervak zit mag iedereen dus gewoon overal parkeren. Jij hebt je oprit, dus je zet 1 auto in een vak neer. Als dat dan net het vak is waar de buren ook willen parkeren jammer dan, dan zetten zij 'm maar een keer ergens anders. Heb 5 jaar in een straat gewoond met een gigantisch parkeerprobleem, maar dit is bij ons echt nooit aan de orde geweest.

wendyenbram
Berichten: 1561
Geregistreerd: 22-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-17 10:33

Duplo schreef:
Openbare plekken dus wie eerst komt...
Wij hebben ook 2 auto's achter elkaar op de oprit en het geluk dat een eigen auto evt op de stoep voor het huis kan, dan staan we een stuk voor onze eigen oprit dus een 'vreemde' kan en zal daar niet gaan staan

Hoezo alleen voor bewoners? Is een eigen terrein erf?


Alleen voor bewoners omdat er een groot kantorencomplex t.o onze huizen staat en als die parkeerplaatsen vol zijn ze de auto in de wijk gaan parkeren. Dus er staan bordjes in de straten dat parkeren alleen voor bewoners is.

www.mijnnutrimetics-lisette.nl Natuurlijke huidverzorging

MarliesV

Berichten: 15171
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 10:35

nontie schreef:
Kan je niet gewoon met ze in gesprek gaan en zeggen van joh, over die parkeerplaatsen he, we hadden zo en zo afgesproken. Ik probeer me er netjes aan te houden maar gebeurt steeds vaker dat ik mijn auto niet meer kwijt kan. Zouden jullie er weer wat meer op willen letten?
Zoiets?


Dat dus!

Eerst ff in gesprek dat het niet loopt zoals afgesproken.

En als ze dan nog zo doen is het toch simpel, jij hebt net zo veel recht op die parkeerplek als de buren dus wie het eerst komt, wie het eerst maalt. Opgelost!

Life is short....SMILE while you still have teeth!

wendyenbram
Berichten: 1561
Geregistreerd: 22-11-10

Re: Ergernis in de woonwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-17 10:45

Dat gesprek ben ik al 2x aangegaan. O ja sorry buuf maar de andere buren zette hun auto te ver naar voren dus moesten wij wel de auto naar voren zetten.... toen zei ik " met alle respect maar wij hebben een afspraak die jullie nota bene gevraagd hebben.dan zet je maar 1 auto ergens anders of je loopt naar de andere buren. Maar maak er niet mijn probleem van. En de andere keer o ja nee we gaan zo weer weg hoor was maar kort thuis.

www.mijnnutrimetics-lisette.nl Natuurlijke huidverzorging

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 10:49

Leuk hè dat claimen van openbare parkeerplaatsen. :roll:

Heb ook al eens woorden gehad met een buurman die een openbare P claimde en een briefje achter de ruitenwisser stopte dat ik asociaal (dus op "zijn" P) geparkeerd stond. Hij had zijn auto eerder al bij ons op de stoep geparkeerd (wij wonen bij een T-splitsing, dus op straat parkeren kan niet voor het huis) om aan te geven dat wij onze auto moesten verplaatsen. Dat geintje flikt hij bij iedereen die de auto op "zijn" P zet...:')

Ik zou er dus ook snel klaar mee zijn.

"The world is best viewed through the ears of a trotter"

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33777
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 10:50

Westernfreak schreef:
Leuk hè dat claimen van openbare parkeerplaatsen. :roll:

Heb ook al eens woorden gehad met een buurman die een openbare P claimde en een briefje achter de ruitenwisser stopte dat ik asociaal (dus op "zijn" P) geparkeerd stond. Hij had zijn auto eerder al bij ons op de stoep geparkeerd (wij wonen bij een T-splitsing, dus op straat parkeren kan niet voor het huis) om aan te geven dat wij onze auto moesten verplaatsen. Dat geintje flikt hij bij iedereen die de auto op "zijn" P zet...:')

Ik zou er dus ook snel klaar mee zijn.

Dan kocht ik serieus een extra auto om permanent op die plek te laten staan. :')

TS ik zou gewoon afspreken dat jullie beide 1 plek hebben. Is wel zo eerlijk. Voorkom je veel gezeur!

Esplendido
Berichten: 3134
Geregistreerd: 09-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 10:56

Zolang er niet een bordje bij een parkeerplaats staat met daarop het nummerbord van de auto waarvoor die parkeerplaats bedoeld is, is iedereen vrij om zijn auto op een vrije parkeerplaats te zetten. Niemand heeft rechten op een bepaalde plek.





Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 11:02

Dit zijn mensen die van hun probleem jou probleem maken. Niet in mee gaan. Die zullen nooit tevreden zijn. Wil je een vaste plaats op de openbare weg? Dan moet je een invalide plek aanvragen.

Waarom hebben de meeste stallen zo’n grote kantine?
Dan is er voor alle “technische juryleden” en beste stuurlui plek!

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 11:05

Westernfreak schreef:
Leuk hè dat claimen van openbare parkeerplaatsen. :roll:

Heb ook al eens woorden gehad met een buurman die een openbare P claimde en een briefje achter de ruitenwisser stopte dat ik asociaal (dus op "zijn" P) geparkeerd stond. Hij had zijn auto eerder al bij ons op de stoep geparkeerd (wij wonen bij een T-splitsing, dus op straat parkeren kan niet voor het huis) om aan te geven dat wij onze auto moesten verplaatsen. Dat geintje flikt hij bij iedereen die de auto op "zijn" P zet...:')

Ik zou er dus ook snel klaar mee zijn.


Zo'n buurman heb ik ook. Wat nog erger is, de buurman heeft niet eens een auto. Maar hij wilt niet dat iemand op "zijn" parkeerplaats gaat staan. Hij heeft er al vaker pionnen opgezet (die gooi ik altijd daarna de struiken in :Y)) En toen hij zag dat dat niet werkte ging hij er maar zelf in staan met zijn fiets. :')

Voor TS: als je het al een keer hebt aangegeven en ze blijven het doen dan zou ik jouw auto gewoon normaal parkeren op 1 vak. Waarom zou jij je aan je afspreken houden als zij het ook niet doen?

Second to the right, and straight on till morning

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 11:12

wendyenbram schreef:
Dat gesprek ben ik al 2x aangegaan. O ja sorry buuf maar de andere buren zette hun auto te ver naar voren dus moesten wij wel de auto naar voren zetten.... toen zei ik " met alle respect maar wij hebben een afspraak die jullie nota bene gevraagd hebben.dan zet je maar 1 auto ergens anders of je loopt naar de andere buren. Maar maak er niet mijn probleem van. En de andere keer o ja nee we gaan zo weer weg hoor was maar kort thuis.

Dan gewoon je auto er neer zetten.
Dan is het echt wie het eerst komt.
Jammer dan, maar zo is het dan maar.
Jij hebt er net zoveel recht op dan hun.

&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37223
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 11:15

Oh herkenbaar dit. In veenendaal had onze buurman een dergelijke tik. Iedere auto die in zijn ogen over zijn stuk stond duwde hij met zijn oude roestige bus een stuk op. Hij is zelfs zover gedaan dat toen ik ivm mijn handicap een parkeerplaats op kenteken kreeg voor de deur met geel geverfde stoeprand. Hij s nachts met een staalborstel is bezig geweest om een deel van de strepen van de band weg te schuren. 8)7 omdat hij vond dat de gemeente dat onrechtvaardig had gedaan. :n

Tsja nu hadden we een smal arbeidershuisje en de buren links van ons ook en hij een groter huis met meer dan voldoende ruimte voor zijn deur. Vandaar dat de gemeente de openbare voor iedereen toegankelijke plek 30 cm had gepakt zodat mijn auto krap maar net paste. Heeft hem op een stevige uitbrander van de gemeente komen te staan. En is de streep weer hersteld met een stukje extra erbij ook nog hihi. }>

Maar over je eigen parkeerplaats bij openbare plaatsen is wie het eerst parkeert heeft geluk. Eventueel zou je kunnen kijken of je oprit iets verbreed kan worden. Dat om en om twee autoskunnen staan. Wij hebben redelijk ok de plaats maar soms veel te druk en moet auto dichtbij hebben staan ivm pootje. Nu heb ik de oprit zo omgezet dat zowel atos als grote bus erop passen. Bus neus erin strak tegen rechts, atos achteruit strak tegen links, de ruimte ertussen past precies een portier van een auto.

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 11:15

En dan met een schaapachtig gezicht :D . Ja zo'n afspraak klinkt ideaal maar in praktijk werkt het toch niet zo goed. Leuk geprobeerd maar laten we maar gewoon parkeren waar plek is.

Waarom hebben de meeste stallen zo’n grote kantine?
Dan is er voor alle “technische juryleden” en beste stuurlui plek!

_Nancy

Berichten: 14090
Geregistreerd: 07-09-06
Woonplaats: Heesch

Re: Ergernis in de woonwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 11:35

OH dat kon mijn oude overbuurvrouw ook 'Wil jij de auto niet voor de deur zetten, want hier staat mijn zoon altijd'

Ja dus? Ik betaal wegenbelasting en heb net zo veel recht op die parkeerplaats als hij, dus nee.. Ik parkeer hem waar ik wil en waar plek is. En als hij er staat is het prima, zet ik m ergens anders neer waar plek is. Sta ik er, dan geldt hetzelfde andersom.

Sindsdien niet meer gehoord. :')
Woon er inmiddels ook niet meer, maar kom nog wel eens op visite bij mijn ouders en dan ben ik geneigd om m expres daar neer te zetten... Maar dat is ook weer kinderachtig, dus gewoon nog steeds waar plek is parkeer ik.


Ik zou die afspraak lekker laten varen, zeker als hun zich er ook niet aanhouden.
Jij hebt net zoveel recht om daar te staan als ieder ander.

♥ Happiness has arrived! ♥
♥ Jasper 17-06-2018 ♥
♥ Mathijs 24-09-2019 ♥

wendyenbram
Berichten: 1561
Geregistreerd: 22-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-17 11:41

Bedankt voor de reacties. Ik begon me al een zeur te vinden. Heb zojuist mijn auto gewoon voor mijn deur gezet. Zie wel wat er van komen gaat.
En idd ik vond ook al dat ze van hun probleem mijn probleem aan het maken waren.
Maar ja ik weet niet hoe dat in zo'n woonwijk precies werkt met de (on) geschreven regels en wetten. Weet wel dat hiervoor ze alle ruimte hadden omdat er een oude meneer woonde in ons huis met 1 auto welke altijd op de oprit stond.dus voor hun is het sch(r)ikken dat ze plek moeten inleveren.

www.mijnnutrimetics-lisette.nl Natuurlijke huidverzorging

Anoniem

Re: Ergernis in de woonwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 11:44

Als jullie er allemaal willen en kunnen staan, lijkt het mij dat iedereen zich wel aan de juiste manier van parkeren zou moeten kunnen houden.
Bij mij voor de deur zijn officieel 4 plekken, maar deze zijn ruim en aan het einde van de doodlopende straat is ook nog een mogelijkheid, waardoor we eigenlijk altijd wel met 6 auto's daar staan. Een enkele keer is er een bezoeker van iemand die zich dan keurig aan de vakken houdt, dan passen er maar 4.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 144 bezoekers