Pijnlijke relatie

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Femkeeex
Berichten: 3463
Geregistreerd: 09-08-13

Pijnlijke relatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-17 17:30

Stel je hebt twee mensen die zo ontzettend veel van elkaar houden, maar elkaar af en toe zo´n pijn doen, dat je erover na denkt of het voor de andere niet beter is om zonder jou verder te gaan, maar tegelijkertijd die gedachte direct uit je hoofd zet omdat je zielsveel van hem houd en hem niet wilt kwijtraken.

Stel dat je zo´n gelukkige relatie hebt, waarin er met elkaar wordt gelachen, toekomst samen wordt besproken etc, maar dat dat kan omgaan naar diep ongeluk waarin we elkaar zo vreselijk pijn doen.

Liefde doet pijn...

Captain

Berichten: 21373
Geregistreerd: 15-10-08

Re: Pijnlijke relatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 17:36

Als mensen zoveel van elkaar houden doen ze elkaar geen pijn. Dat is geen echte liefde.

Yentaah

Berichten: 1136
Geregistreerd: 03-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 17:36

Uitmaken.
Twijfel is nee, je moet elkaar geen pijn doen. Deze soort ongezonde relaties lopen niet goed af. Het is ontzettend moeilijk, maar het juiste voor ieder.

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Pijnlijke relatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 17:39

Elkaar pijn doen?
Nee dat is niet normaal :n

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Berichten: 3032
Geregistreerd: 15-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 17:40

Vraag me dan af wat jullie uitspoken. Geen haar op mijn hoofd die eraan denk om mijn partner pijn te doen

_Femkeeex
Berichten: 3463
Geregistreerd: 09-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-17 17:40

Maar we kunnen niet zonder elkaar en we zijn zo gelukkig als we bij elkaar zijn. De pijn wordt veroorzaakt door frustratie en teleurstelling vanwege bepaalde situaties waar we beide niks aan kunnen doen, dus dat maakt het zo vreselijk moeilijk, want als bepaalde situaties anders waren dan was er geen pijn.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101735
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Pijnlijke relatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 17:43

Kan je dan niet iets aan die situaties doen?

_Femkeeex
Berichten: 3463
Geregistreerd: 09-08-13

Re: Pijnlijke relatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-17 17:44

Nu nog niet, later wel en dat is zo lastig... het wachten. O.a. de afstand en de afhankelijkheid omdat ik nog minderjarig ben, maar er spelen nog wat dingen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 17:44

Bellatrix schreef:
Kan je dan niet iets aan die situaties doen?


Dit inderdaad.. is er niks aan te veranderen?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101735
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 17:45

We kunnen je misschien betere tips en adviezen geven als je wat meer uitlegt... :(:)

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 17:45

_Femkeeex schreef:
Nu nog niet, later wel en dat is zo lastig... het wachten. O.a. de afstand en de afhankelijkheid omdat ik nog minderjarig ben, maar er spelen nog wat dingen.


Klinkt toch niet echt gezond, neem aan dat dit je eerste liefde is?

_Femkeeex
Berichten: 3463
Geregistreerd: 09-08-13

Re: Pijnlijke relatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-17 17:46

@Azmay : Ja, maar het is zo´n vreselijk diepgaande relatie en dat maakt het moeilijk.

Furrow

Berichten: 3615
Geregistreerd: 07-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 17:47

Hoe oud zijn jullie dan en hoe ver wonen jullie van elkaar?

LBLGypsyCobs

Berichten: 8886
Geregistreerd: 01-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 17:48

Zijn die bepaalde situaties blijvend of slechts tijdelijk?

Zijn die bepaalde situaties uitzonderlijke situaties of zijn het alledaagse situaties die 1 van jullie niet goed aan kan?

anjali
Berichten: 15081
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 17:48

Als je nog minderjarig bent moeten jullie zowiezo nog wachten voor je een officiele relatie aan kunt gaan. Dus geduld en zien hoe het zich ontwikkelt is toch het enige wat je kunt doen.

Goof

Berichten: 28788
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 17:49

_Femkeeex schreef:
Maar we kunnen niet zonder elkaar en we zijn zo gelukkig als we bij elkaar zijn. De pijn wordt veroorzaakt door frustratie en teleurstelling vanwege bepaalde situaties waar we beide niks aan kunnen doen, dus dat maakt het zo vreselijk moeilijk, want als bepaalde situaties anders waren dan was er geen pijn.


Kun je niet zonder elkaar of kun je niet zonder relatie/ liefde/ vriend(in)? Denk daar eens over na.
Elkaar pijn en verdriet doen is niet normaal en is ook niet een teken van gelukkig zijn. Daar kom je pas achter als je een andere relatie hebt waarin er geen verdriet en pijn is. Pas dan realiseer je je dat je nu in een ongelukkige relatie zit.

_Femkeeex
Berichten: 3463
Geregistreerd: 09-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-17 17:49

Ik ben 17 en hij is 18 en we wonen ongeveer op anderhalf uur met de auto, maar het OV is vreselijk slecht.

Goof

Berichten: 28788
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 17:50

anjali schreef:
Als je nog minderjarig bent moeten jullie zowiezo nog wachten voor je een officiele relatie aan kunt gaan.


WTF :') :')
Nee dus. Iedereen mag een relatie hebben. Zou wat zijn als je op je 17e 'nee' moet zeggen tegen iemand omdat je pas vanaf je 18e verkering mag hebben :')

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 17:51

_Femkeeex schreef:
@Azmay : Ja, maar het is zo´n vreselijk diepgaande relatie en dat maakt het moeilijk.


Ik denk dat voor iedereen de eerste relatie heel heftig en moeilijk is.
Als hij inderdaad zo ingewikkeld en pijnlijk is voor jou kom je er waarschijnlijk vanzelf wel achter dat je bij een ander gelukkiger kan zijn, maar tot die tijd is loslaten wel zo prettig. Niet je knul maar wel het idee dat er vanalles "moet".

Set_Elkol
Berichten: 14849
Geregistreerd: 06-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 17:54

Heb het met mijn ex gehad, kon niet zonder hem en waren stapeldol op elkaar maar konden ook niet goed met elkaar door frustraties en verschillen. Zagen toekomst met elkaar en woonden samen maar nadat de relatie al drie keer uitging zijn we nu al anderhalf jaar veel gelukkiger zonder elkaar. En natuurlijk mis ik hem wel eens maar kan vooral beseffen dat ik heel veel niet mis.

Suzanne F.

Berichten: 49214
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 18:03

Als je je zo voelt als je 17 bent dan moet je zeker zonder hem verder. Niet gezond. En geloof, iedereen denkt bij zijn eerste liefde dat het heel diepgaand is.

_Femkeeex
Berichten: 3463
Geregistreerd: 09-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-17 18:14

LBLGypsyCobs schreef:
Zijn die bepaalde situaties blijvend of slechts tijdelijk?

Zijn die bepaalde situaties uitzonderlijke situaties of zijn het alledaagse situaties die 1 van jullie niet goed aan kan?


Nu zijn de situaties blijvend, maar als ik 18 ben dan vervallen deze. Het zijn alledaagse situaties, waar we alleen op bepaalde momenten last van hebben.

Hij is zo diepgaand omdat we echt beide moeilijk problemen overwinnen en toch elkaar blijven steunen en liefde geven, maar alleen op die bepaalde momenten...

Ik zou het ooit nog kunnen accepteren als ik hem verlies als liefde, maar hem verliezen als persoon zou mij kapot maken.

_Femkeeex
Berichten: 3463
Geregistreerd: 09-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-17 18:15

Azmay schreef:
_Femkeeex schreef:
@Azmay : Ja, maar het is zo´n vreselijk diepgaande relatie en dat maakt het moeilijk.


Ik denk dat voor iedereen de eerste relatie heel heftig en moeilijk is.
Als hij inderdaad zo ingewikkeld en pijnlijk is voor jou kom je er waarschijnlijk vanzelf wel achter dat je bij een ander gelukkiger kan zijn, maar tot die tijd is loslaten wel zo prettig. Niet je knul maar wel het idee dat er vanalles "moet".


Maar ik heb fysiek en mentaal totaal geen behoefte aan een ander iemand. Ik wil mij niet eens inbeelden bij een ander persoon.

Goof

Berichten: 28788
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 18:17

Goof schreef:
_Femkeeex schreef:
Maar we kunnen niet zonder elkaar en we zijn zo gelukkig als we bij elkaar zijn. De pijn wordt veroorzaakt door frustratie en teleurstelling vanwege bepaalde situaties waar we beide niks aan kunnen doen, dus dat maakt het zo vreselijk moeilijk, want als bepaalde situaties anders waren dan was er geen pijn.


Kun je niet zonder elkaar of kun je niet zonder relatie/ liefde/ vriend(in)? Denk daar eens over na.
Elkaar pijn en verdriet doen is niet normaal en is ook niet een teken van gelukkig zijn. Daar kom je pas achter als je een andere relatie hebt waarin er geen verdriet en pijn is. Pas dan realiseer je je dat je nu in een ongelukkige relatie zit.


Ik herhaal mezelf nog even.
Denk eens over bovenstaande na.

LBLGypsyCobs

Berichten: 8886
Geregistreerd: 01-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 18:18

Maar als tijdelijke, alledaagse situaties nu steeds zo'n gedoe geven, hoe moet het dan als je ooit eens in een echt moeilijke situatie terecht komt?