Hulp gezocht met een project

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
LoveGlove

Berichten: 7915
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Hulp gezocht met een project

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-08-17 22:04

Ik weet even niet in welk forum ik het moet plaatsen, dus ik plaats het even hier.

Een aantal maandjes terug heb ik, samen met wat andere mensen van mijn leeftijd (ik ben 16), een project opgericht. Het heet 'Project Save Neverland'. Dit gaat over dat wij het huis waar Michael Jackson heeft gewoond, dat heet Neverland, willen 'redden'. Het is nu te koop voor 60 miljoen dollar, en alle fans zijn daar tegen. Daarvoor hebben wij dus een project opgericht. We zijn ergens in midden maart begonnen. We hebben ondertussen 6000 volgers op instagram en maar 288 volgers op twitter :')

We hebben ook een eigen liedje genaamd 'Neverland Song'. Ik heb de muziek ervoor gemaakt en ik heb het ook geschreven, met hulp van andere fans die ons project volgen. Verder hebben we ook een eigen website. Het is alleen (nog) geen professionele website.

Alleen, nu lopen we vast. We proberen dingen te bedenken om aandacht te krijgen, maar we weten niets. Het moet iets origineels zijn wat niemand doet. Want dat trekt aandacht.

Maar we zijn ook van mening dat we hulp nodig hebben van een volwassen persoon met ervaring hiermee.

Ik wil dus vragen of er eventueel iemand hier zou zijn, die toevallig Michael Jackson leuk vindt, en ervaring heeft met het runnen van dit soort projecten, die ons zou willen helpen. Je moet trouwens ook Engels kunnen, want het groepje wat achter het project zit, leeft ver uit elkaar. Er zijn er 2 die in Amerika wonen, en 1 die in Canada woont. En nog een die uit Manchester komt. En je hebt mij :')
Het project is natuurlijk ook wereldwijd.

Heb je ideeën voor ons, of zou je willen helpen? Laat dan wat weten AUB. We hebben echt hulp nodig, want we komen niet meer vooruit.

Alvast bedankt.


Ps. Ik ben er ondertussen van op de hoogte dat er op bokt nogal wat mensen zijn die veel kritiek geven. Ik weet dat wij een groepje pubers zijn, maar we nemen dit project serieus, en we willen er echt iets van maken. Maar wij kunnen dit als pubers simpelweg niet alleen. Daarom vragen wij hulp aan volwassenen nu. Ga dus AUB hier niet roepen dat wij te jong zijn voor deze dingen enz. Want daar heb ik niets aan. En je mag meningen hebben, maar let erop dat je niet alles weet en ziet, dus let op wat je zegt. Alvast bedankt

Ik ben een beetje anders gebouwd dan anderen ;)


Iejoor

Berichten: 2596
Geregistreerd: 19-12-13
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 22:10

Aandacht krijgen is 1 ding, maar hoe ga je het regelen met een bankrekening? Hoe kunnen mensen het daarop storten? Hoe ga je het doen met dingen als belasting? En heb je al nagekeken hoeveel geld er maximaal op een rekening mag staan voordat je ook moet gaan betalen voor deze rekening? Hoe ga je het doen als het huis straks aan jullie is overgedragen? Op wie zijn naam komt het dan te staan? Onder de 18 mag je vaak geen huis bezitten. enzovoort. Ik zou dit eerst allemaal regelen voordat je de aandacht van mensen gaat vragen.

Leuk initiatief maar vergt nog wel enig nadenkwerk.

Gaby
Berichten: 3390
Geregistreerd: 30-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 22:47

Jullie willen dat er of een museum/monument van de ranch wordt gemaakt (opknappen en jaarlijks blijven onderhouden kost geld; wie gaat dat regelen?) of dat de familie van Michael het weer in bezit krijgt. Willen jullie daarvoor minimaal 60 miljoen bij elkaar sparen? Is er een deadline waarvoor dat bedrag bij elkaar moet zijn gespaard?

Lante

Berichten: 11385
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Frl

Re: Hulp gezocht met een project

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 22:53

Een stichting oprichten. Ambitieus project, maar als je er zelf in blijft geloven; waarom niet proberen?
Succes!

~Het leven wordt achterwaarts begrepen, maar moet voorwaarts geleefd worden.~

Kierkegaard

LoveGlove

Berichten: 7915
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Re: Hulp gezocht met een project

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-08-17 23:02

Ik snap al dat gedoe met geld en alles, en daar heb ik over nagedacht.

Maar nu zijn we nog lang niet zo ver. Dus dan maak ik me er ook nog niet te druk om. We doen alles stap voor stap. Niet al met stap 2 bezig zijn als we nog midden in stap 1 zitten.

Nu moeten we er gewoon voor zorgen dat we aandacht trekken, en dat het project groter gaat worden. En naarmate dat het grote wordt, hebben wij meer hulp nodig, en dus ook volwassen mensen die er professioneel mee werken. Maar ik weet dat in de loop van de groei van het project, we vanzelf overal wel komen, en de hulp echt wel komt als we die nodig hebben. Dus al dat geld enzo, daar denk ik nog niet helemaal aan. Ik heb er rekening mee gehouden, maar daar zijn we nog niet, dus het is ook helemaal niet aan de orde.

Ik ben een beetje anders gebouwd dan anderen ;)

Iris82

Berichten: 39847
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Hulp gezocht met een project

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 23:08

Nee. Je denkt verkeerd. Je moet echt eerst een einddoel hebben. Vanuit daar kun je het op gaan delen.

Stap voor stap is leuk als je jezelf wil leren breien. Maar niet als je hier mee aan de slag wil.

Poking Stick: about 30cm long, that can be concealed up a sleeve, and can be used to 'poke' people who argue with you/irritate you/deserve poking/don't deserve poking but you poke anyway/anyone in the hope of enraging them/making them move/injuring them/anything.








Figaro schreef:
_O- Ik voel een geitenwollensok aankomen.. Misschien zit ie wel in mijn doos :')

Szan

Berichten: 6647
Geregistreerd: 29-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 23:14

Iris82 schreef:
Nee. Je denkt verkeerd. Je moet echt eerst een einddoel hebben. Vanuit daar kun je het op gaan delen.

Stap voor stap is leuk als je jezelf wil leren breien. Maar niet als je hier mee aan de slag wil.

Helemaal mee eens.

Het is goed dat jullie stap voor stap werken, maar je denkt verkeerd om: begin eens bij het einddoel. Dat is op een x-moment een x-bedrag binnen halen. Als je dat moment en dat bedrag van het einddoel invult, kun je van daaruit terug in de tijd naar nu werken. Welke tussenstappen zijn er nodig om dat einddoel te bereiken? Wanneer moet wat gebeuren? Dan kun je daarná bedenken wat je nú moet doen, bijvoorbeeld om je project meer onder de aandacht te brengen. En maak dat zo concreet mogelijk: hoeveel likes op Facebook wil je bereiken? Hoeveel volgers op Twitter? En aandacht vragen voor een project werkt alleen als je periodiek aandacht vraagt. En ook: wanneer verwachten jullie hulp van professionals nodig te hebben? En waarom of op welke gebieden (financiën, communicatie, ...)? Gaan jullie die persoon betalen? Zo ja: hoe? Zo nee: hoe ga je zo iemand vinden dan?

Mijn tip zou ook zijn om een communicatiekalender voor jullie zelf te maken: wat kunnen jullie het komende jaar op welk moment en via welke kanalen publiceren om hier aandacht voor te vragen?

En ja, dit klinkt misschien groots. Maar je hebt het wel even over een project van 60 miljoen. Da's geen kattenpis :D

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 23:15

Je zal toch echt eerst met een bankrekeningnummer of giro nummer beginnen. Straks kom je op de radio oid en dan heb je geen manier waarop mensen geld kunnen doneren.

LoveGlove

Berichten: 7915
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Re: Hulp gezocht met een project

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-08-17 23:25

We hebben één persoon op ig die een petitie heeft waar mensen geld kunnen doneren. Zij bewaart voor nu dat geld.

Kwa plan: we willen inderdaad een soort museum monument ding van Neverland maken. We willen dat doen door Neverland zelf te kopen. Dat is dus 60 miljoen dollar. We weten dat er ongeveer een half miljard Michael Jackson fans zijn op de wereld. Dus als elke fan 1 dollar zou doneren zouden we allang over de 60 miljoen zijn. Dat heb ik al uitgedacht. Natuurlijk is dat niet realistisch, maar vergeleken met een half miljard, is 60 miljoen een redelijk haalbaar doel. Daarbij zullen er zeker fans zijn die meer dan dat willen doneren. Dus dat zou moeten kunnen.

Nu zijn we ook met de volgers bezig op social media. Op Instagram is elke 1000 volgers een doel. We zeggen na elke 1000, op naar de volgende 1000. En 10000 is momenteel ons grote doel. En we willen dat natuurlijk zo snel mogelijk bereiken. Maar nu zitten we dus even vast :')

Twitter draait nog niet zo goed en Facebook al helemaal niet. Ik weet eerlijk gezegd niet precies waarom.


Sowieso is het stappenplan: aandacht vragen- geld verzamelen- Neverland kopen- er een momument iets van maken.

Zelf had ik in gedachten om alles terug te bouwen zoals het was, en het gebruiken zoals Michael Jackson het zelf gebruikte. En in zijn echte huis waar hij echt leefde en at en sliep, een museum maken. Maar de anderen weten dat niet precies. Het is misschien wel handig om dat mer ze te bespreken

Kijk, dit helpt wel. Alvast heel erg bedankt voor de hulp die er nu al is :D

Ik ben een beetje anders gebouwd dan anderen ;)

yvje86

Berichten: 2696
Geregistreerd: 18-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 00:00

Hier een groot MJ fan.
Ik héb hier zelf ooit ook over nagedacht want hoe mooi zou het zijn als fans Neverland kunnen gaan bezoeken.
Er zijn grote fb pagina's waar veel MJ fans op zitten.
Je zou die eens kunnen contacten.
Evt. de stoute schoenen aantrekken en wat bekende programma's mailen. Denk aan RTL late night.
Maar bijv. misschien ook Amerikaanse shows.
Je zult ergens mee moeten beginnen en aandacht trekken.
Dit topic had ik bijv. sneller aangeklikt als ik 'Neverland' of MJ in de titel had gezien.

En ik denk dat je héél goed na moet denken over de veiligheid van het geld en de risico's etc. van het beheren.
En wellicht de familie Jackson zelf op één of andere manier contacten.

Want mocht ik geld willen doneren, -en dat zou ik heel graag willen bij dit project - zou ik er 100% van overtuigd willen zijn dat mijn geld ook echt daar terecht komt.
En niet dat de organisatie over 2 jaar als ze net 1mio bij elkaar hebben gehaald ermee stopt.

Betrouwbaarheid uitstralen is denk ik erg belangrijk.
En je moet dan dus ook weten wát je doet.
Ga eens info inwinnen bij grote organisaties om te kijken hoe die dat doen en hoe die evt. risicos hebben afgedekt.

Pattypaard

Berichten: 11720
Geregistreerd: 24-12-04
Woonplaats: Nederweert-Eind(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 01:03

Wil je de juiste vorm van aandacht trekken zal je ook de juiste info moeten kunnen verstrekken.
Wie weet is er wel een investeerder die er iets in ziet. Maar zodra hij merkt dat jullie een plan zonder plan hebben zal deze erg snel af haken en het geheel niet serieus nemen. Zou erg zonde zijn uiteraard.

Denk inderdaad goed na over hoe mensen geld kunnen storten, of er belasting over moet worden afgedragen. Vermogensbelasting voor de rekeninghouding of wordt het écht een stichting en welke haken en ogen zitten daar aan.
Ik begrijp goed dat je hier voor inderdaad hulp van volwassenen nodig hebt met verstand van zaken. Maar ook hun hebben een plan voor het geheel nodig ipv enkel het grote geheel om er serieus iets in te zien en mee te willen doen.

Betrouwbaarheid creëer je door een duidelijk en open plan. Reclame maak je sterk door júist te vergroten dat er een (haalbaar) plan is, dát er goed over nagedacht is en met alles rekening gehouden is.
Niet met we zijn dit van plan, willen aandacht en zien dan wel hoe we het gaan doen. Dat is toch ook niet serieus te nemen?

Werk echt een geheel plan uit. Over álles. Hoe het nu is, hoe jullie aan het bedrag willen komen, of er dus haken en ogen met belastingen e.d. aan zitten, stichting? of welke vorm gaat het krijgen, Neverland kopen, willen ze het überhaupt aan een stichting o.d. verkopen?, welke hoofdverantwoordelijke gaan er zijn en welke risico's en mogelijke gevolgen brengt dat met zich mee, stel er kan gekocht worden, wat dan? Welke vorm gaat het dan aannemen, welke kosten horen daar bij, welk tijdspad enz. enz.
En dan vergeet ik alsnog heel veel dingen :)

Heel veel succes!

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Hulp gezocht met een project

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 02:21

Hier geen groot MJ fan, dus wellicht ga ik nare dingen zeggen. Maar er zijn zoveel zaken in de wereld die veel meer belang hebben, levensreddend kunnen zijn..dat ik oprecht niet snap waarom Neverland bewaard moet blijven. Dat is ook de plek waar hij toch wat dubieuze zaken deed met kinderen, dat is dan mijn associatie.

En dan..stel je koopt het. En dan? Belastingen, onderhoud, reparaties, diefstalpreventie enz enz enz. Hoe ga je dat betalen? Wie mogen er komen? Welk doel dient het, behalve een museum achtig iets?
Eerlijk gezegd lijkt het mij een onhaalbaar doel, er zit nog geen helder einddoel in, het is ook niet echt een onderwerp van nu, zeg maar. Niet actueel.

Maar mocht je het door willen zetten: ga dan een bedrijfsplan maken waarin je helder opstelt wat je wilt, hoe je dat wilt en wat je met je aankoop gaat doen. Wie wat gaat doen, hoe dat te beheren enz enz.
Want ik geef ook geen geld aan mensen die een onrealistisch verhaal hebben, in mijn ogen. dus maak je plan realiseerbaar. Helder.

yvje86

Berichten: 2696
Geregistreerd: 18-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 07:40

Pauline schreef:
Hier geen groot MJ fan, dus wellicht ga ik nare dingen zeggen. Maar er zijn zoveel zaken in de wereld die veel meer belang hebben, levensreddend kunnen zijn..dat ik oprecht niet snap waarom Neverland bewaard moet blijven. Dat is ook de plek waar hij toch wat dubieuze zaken deed met kinderen, dat is dan mijn associatie.


Hier wil ik toch even op inhaken om daarna mijn mond te houden.
Want dit is niet waar dit topic over gaat.

Dat dat jouw associatie is dat is natuurlijk helemaal prima.

Ik denk dan zo; hij is niet voor niets vrijgesproken van de veroordeling dat hij dubieuze zaken deed met kinderen. Het 'slachtoffer' heeft zelfs bekend dat hij heeft gelogen en dit van zijn vader moest doen voor het geld.

Wat de hele waarheid is dat weet verder niemand en daar zullen we hoogstwaarschijnlijk ook nooit achter komen.

Naast dat deed hij ook ontzettend veel voor de planeet en steunde hij heel veel goede doelen.

En er zijn vele mensen die kracht uit zijn muziek hebben gehaald en het liefst eens zo dicht mogelijk bij hem zouden willen zijn.
Dan is dit natuurlijk een geweldig idee om naar Neverland te kunnen.

Voor mensen die fan zijn van Elvis bijv. die kunnen naar Graceland om hun idool te herdenken. Dat vind ik gewoon mooi.

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 07:56

Ik vind het een mooi initiatief en hou er van als jonge mensen een goal hebben om voor te gaan. In het kader van beter goed gejat dan slecht bedacht zou ik eens bij andere stichtingen kijken. Het internet staat vol met info. En een iets concreter plan werkt ook makkelijker.

Waarom hebben de meeste stallen zo’n grote kantine?
Dan is er voor alle “technische juryleden” en beste stuurlui plek!

LoveGlove

Berichten: 7915
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-08-17 14:39

yvje86 schreef:
Pauline schreef:
Hier geen groot MJ fan, dus wellicht ga ik nare dingen zeggen. Maar er zijn zoveel zaken in de wereld die veel meer belang hebben, levensreddend kunnen zijn..dat ik oprecht niet snap waarom Neverland bewaard moet blijven. Dat is ook de plek waar hij toch wat dubieuze zaken deed met kinderen, dat is dan mijn associatie.


Hier wil ik toch even op inhaken om daarna mijn mond te houden.
Want dit is niet waar dit topic over gaat.

Dat dat jouw associatie is dat is natuurlijk helemaal prima.

Ik denk dan zo; hij is niet voor niets vrijgesproken van de veroordeling dat hij dubieuze zaken deed met kinderen. Het 'slachtoffer' heeft zelfs bekend dat hij heeft gelogen en dit van zijn vader moest doen voor het geld.

Wat de hele waarheid is dat weet verder niemand en daar zullen we hoogstwaarschijnlijk ook nooit achter komen.

Naast dat deed hij ook ontzettend veel voor de planeet en steunde hij heel veel goede doelen.

En er zijn vele mensen die kracht uit zijn muziek hebben gehaald en het liefst eens zo dicht mogelijk bij hem zouden willen zijn.
Dan is dit natuurlijk een geweldig idee om naar Neverland te kunnen.

Voor mensen die fan zijn van Elvis bijv. die kunnen naar Graceland om hun idool te herdenken. Dat vind ik gewoon mooi.

Hier ben ik het mee eens

Michael Jackson heeft enorm veel levens gered van zieke kinderen. Als hij op wereldtournee ging, bezocht hij minstens zoveel Ziekenhuizen als dat hij concerten deed. Hij deed echt enorm veel voor goede doelen en speciaal kinderen. En ik denk niet dat hij ooit iets heeft gedaan wat slecht is. Ik weet het nooit zeker, maar daar vertrouw ik wel in. Hij is een enorm lieve man met een enorm groot hart waar de hele wereld in paste.

Jij hoeft niet van hem te gaan houden, maar ik vind het wel belangrijk dat je zoiets weet.


Voor de rest, heel erg bedankt voor jullie hulp. Ik ga er, als ik thuis ben, iets mee doen :)

Ik ben een beetje anders gebouwd dan anderen ;)

Iinge_

Berichten: 2633
Geregistreerd: 11-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 15:40

Leuk initiatief!

Zoals hierboven ook gezegd is het ontzettend belangrijk om eerst je doel te bepalen. Wat willen jullie precies met Neverland gaan doen?

Zodra je dit bepaald hebt ga dan in duidelijke punten beschrijven hoe dat eruit ziet, welke spullen/materialen etc jullie nodig hebben om er dat doel van te maken. Ook maak je vast een inschatting van het aantal uren en evt mankracht van andere bedrijven die je nodig hebt.

Als je er iets van maakt heb je inkomen en personeel nodig om dit te ondersteunen, hou dus ook in je achterhoofd dat je bedrag die je op wilt gaan halen nog een stuk hoger gaat liggen dan je zou verwachten.

Vanuit daar kun je besluiten hoeveel geld je nodig hebt en hoe je dit gaat ophalen. Het doel is daarom zo belangrijk, en ten tweede willen investors weten waar ze in investeren. Een goed projectplan met een plan van aanpak is daarom sterk aan te raden. Daarna kun je weer bij stap 1 van je plan beginnen.

Met zo'n plan kun je oa financiering van een bank krijgen of andere bedrijven. Een leuk feitje om eens op te zoeken is hoeveel de kosten zijn geweest van de noordzuid lijn geweest en waarom dat zo duur is geworden, dan zul je zien dat een goed plan alles is! Zonder zal het nooit slagen.

LoveGlove

Berichten: 7915
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Re: Hulp gezocht met een project

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-17 15:28

Nou, ik heb alles aan ze voorgelegd. Alleen één persoon heeft gereageerd. En die was het eens. En dat was het.

Ik ben nu even alles aan het opschrijven. Ik wil weten wat voor kosten er allemaal zijn.

Ik weet dat je het kopen van Neverland zelf hebt, het is toe aan een flinke renovatie (serieus, die mensen die het nu in handen hebben, zorgen er heel slecht voor), kosten om alles terug te bouwen, maar wat nog meer?

Ik ben een beetje anders gebouwd dan anderen ;)

Anoniem

Re: Hulp gezocht met een project

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 15:34

Vergis je ook vooral niet in de kosten die jullie zullen moeten maken om de boel ook daadwerkelijk draaiende te houden. Zelfs met een hele hoop bezoekers moet je een gigantische infrastructuur opzetten om het bijvoorbeeld schoon te houden, maar ook om te zorgen dat het in goede banen blijft lopen. Eerlijk gezegd denk ik dat jullie je op dat soort dingen nog verkijken.

Wat is het plan van aanpak? Stel dat jullie het geld bij elkaar kunnen krijgen (wat al een flinke kluif is), wat is dan de volgende stap? Richten jullie een stichting op en storten jullie daar het geld in? Of gaat een persoon de aankoop doen? Want vergeet niet dat je als je 60 miljoen euro ophaalt ook nog meer dan de helft gaat moeten afstaan aan de belasting.

Ik vind het een heel mooi en puur idee, maar ik denk dat jullie hierbij echt hulp zullen moeten zoeken bij grote stichtingen die hier ervaring mee hebben en kunnen helpen. Het is, eerlijk gezegd, niet realistisch om te verwachten dat jullie zo veel geld bij elkaar kunnen krijgen als minderjarigen en daar dan een huis mee kunnen kopen. Misschien zijn er grote fanclubs in de vorm van een stichting waar jullie dit bij kunnen neerleggen? Afspreken dat jullie betrokken blijven bij het project maar dat zij de belangrijke zaken over kunnen nemen?

LoveGlove

Berichten: 7915
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-17 15:44

Emmaa_ schreef:
Vergis je ook vooral niet in de kosten die jullie zullen moeten maken om de boel ook daadwerkelijk draaiende te houden. Zelfs met een hele hoop bezoekers moet je een gigantische infrastructuur opzetten om het bijvoorbeeld schoon te houden, maar ook om te zorgen dat het in goede banen blijft lopen. Eerlijk gezegd denk ik dat jullie je op dat soort dingen nog verkijken.

Wat is het plan van aanpak? Stel dat jullie het geld bij elkaar kunnen krijgen (wat al een flinke kluif is), wat is dan de volgende stap? Richten jullie een stichting op en storten jullie daar het geld in? Of gaat een persoon de aankoop doen? Want vergeet niet dat je als je 60 miljoen euro ophaalt ook nog meer dan de helft gaat moeten afstaan aan de belasting.

Ik vind het een heel mooi en puur idee, maar ik denk dat jullie hierbij echt hulp zullen moeten zoeken bij grote stichtingen die hier ervaring mee hebben en kunnen helpen. Het is, eerlijk gezegd, niet realistisch om te verwachten dat jullie zo veel geld bij elkaar kunnen krijgen als minderjarigen en daar dan een huis mee kunnen kopen. Misschien zijn er grote fanclubs in de vorm van een stichting waar jullie dit bij kunnen neerleggen? Afspreken dat jullie betrokken blijven bij het project maar dat zij de belangrijke zaken over kunnen nemen?

Dankje, verzekeringen is ook heel belangrijk.

Wij willen gewoon Neverland kopen, en er dan een openbare plek van maken. Ik heb een hoop details over hoe die openbare plek is. Ik weet zelf precies wat ik wil. De rest werkt alleen niet echt helemaal mee. Maar vind ook maar eens iemand van mijn leeftijd die er echt 10392029% in stopt om dat doel te halen. Ik ben echt gedreven om door te gaan enzo, maar de rest niet echt altijd. Nu heeft er eentje ook geen tijd. Nou, doei denk ik dat eerlijk gezegd. Dus ik moet meer mensen vinden die gedreven genoeg zijn, en die zijn verrekte hard te vinden.

We hebben een beetje hulp van de drummer van Michael Jackson en zijn vriendin, maar die hebben niet veel tijd. Het is echt een bezig stel. Vooral omdat die drummer vaker op tour gaat om te drummen enzo.

Ik ben een beetje anders gebouwd dan anderen ;)

Monster_tos

Berichten: 3823
Geregistreerd: 20-04-09
Woonplaats: Heerenveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 15:52

LoveGlove schreef:
Nou, ik heb alles aan ze voorgelegd. Alleen één persoon heeft gereageerd. En die was het eens. En dat was het.

Ik ben nu even alles aan het opschrijven. Ik wil weten wat voor kosten er allemaal zijn.

Ik weet dat je het kopen van Neverland zelf hebt, het is toe aan een flinke renovatie (serieus, die mensen die het nu in handen hebben, zorgen er heel slecht voor), kosten om alles terug te bouwen, maar wat nog meer?


Weet je ook zeker dat je team genoten te vertrouwen zijn, en er straks niet iemand vandoor gaat met het geld?

Daarnaast is het opzetten van een stichting de kortste klap, echter weet ik niet op je dit mag oprichten als je nog niet meerderjarig bent..

10/30

[FK] [FOTO] Naakt detail (18+) [ITP] Forsyte Saga (v. Ferrango) van krielkip tot trotse pauw!
Always be yourself unless you can be a unicorn then always be a unicorn <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 15:52

Maar dat is het lastige: als jullie het kopen kunnen jullie er geen openbare plek van maken. Dat kan alleen de overheid. Want ook openbare plekken moeten onderhouden worden, er moet beveiliging aanwezig zijn en het moet schoongemaakt worden. Dat moet íemand dus betalen, en ik zou er niet vanuit gaan dat jullie jaarlijks zo veel geld op kunnen halen dat je dat kan klaarspelen zonder entreegeld te vragen.

Zoals ik al zei vind ik je/jullie streven heel mooi en nobel, maar ik denk dat het in de huidige vorm onrealistisch is. Juist ook omdat jullie minderjarig zijn, op allerlei verschillende plekken in de wereld wonen en geen duidelijk plan hebben voor wat jullie nou eigenlijk willen bereiken en hoe jullie daar gaan komen. Een van de dingen die dat bewijst is het feit dat jullie al begonnen zijn met het ophalen van geld maar dat dat geld nu bij 1 persoon op de rekening staat (neem ik aan?) en dat jullie daar dus geen controle over hebben. Je kan zo veel vertrouwen hebben maar het feit blijft wel dat het iemand is die je via het internet kent. Voor hetzelfde geld gaat diegene er vandoor met het geld waar jullie zo hard je best voor doen.

Zoals ik al zei zou ik op zoek gaan naar een grote fanclub die ook een stichting is (want dat maakt dit soort dingen een stuk makkelijker) en kijken of jullie daar iets mee kunnen bereiken. Jullie hebben dan een groter publiek om mee te beginnen en als de naam van een stichting of fanclub eraan vast zit is het ook een stuk makkelijker om een groter draagvlak te krijgen.

yvje86

Berichten: 2696
Geregistreerd: 18-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 15:52

Is het misschien belastingtechnisch beter om een stichting in het buitenland op te (laten) richten?

Bedenk verder voor hoever je zelf ook aansprakelijk bent.
Mocht er iets mis gaan dat je zelf niet voor tonnen aansprakelijk gesteld kunt worden.

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 15:53

Eerlijk? Het klinkt niet als een project die het gaat halen :) Je koopt Neverland niet 'gewoon'. En om het dan in een openbare plek te maken (hoe ga je er voor betalen als het openbaar is?) gaat ook lastig, wanneer je denkt aan renovaties, vergunningen, personeel e.d. Om het te laten slagen heb je meer mensen nodig die er voor gaan en die er dan ook echt voor gaan. Bovendien moet je niet iemand van jouw leeftijd hebben die zich er zo voor in wil zetten, maar ouder iemand die verstand heeft van dit soort zaken, zoals bijvoorbeeld een projectmanager.
.

hamsterfan

Berichten: 4246
Geregistreerd: 09-11-07
Woonplaats: Velserbroek (bij Haarlem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 16:04

Ik krijg toch het idee dat jullie je nog heel erg verkijken op veel dingen.

Zorg inderdaad voor een goed plan van aanpak, waarin je alles opschrijft van begin tot eind. Dus wat je nu wilt bereiken en waar je naar toe wilt werken, maar ontzettend uitgebreid. Ik denk dat je daarna veel sneller op actie over kan stappen. Mensen zouden jullie een stuk serieuzer nemen met een goed plan van aanpak! :)

tamary

Berichten: 29163
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 16:06

Zijn er nog MJ fanlubs actief? Begin die eerst eens te contacten, kan best dat jullie niet de enigen zijn met dit idee en zometeen tegen elkaar gaan opbieden om het te kopen is ook niet handig.

[o]
Bayo - 01-01-1996 - 15-04-2017 ;(
“Technological progress has merely provided us with more efficient means for going backwards.” – Aldous Huxley –


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, AnoukS_, Antgillya, Astrophe, boyca, Christina, Eefje_Sammy, ellen05, fjord_brucht, fotolijstje, Freyr, IASCrawler, Josien_, Robin_Rikkie, Sabbientje, Selina, Tamara1991, VenoSnorlax, WendyShet, zonnebloem18 en 247 bezoekers