Hulp gezocht met een project

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
LoveGlove

Berichten: 7903
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-17 15:10

Emmaa_ schreef:
Maar dat is het lastige: als jullie het kopen kunnen jullie er geen openbare plek van maken. Dat kan alleen de overheid. Want ook openbare plekken moeten onderhouden worden, er moet beveiliging aanwezig zijn en het moet schoongemaakt worden. Dat moet íemand dus betalen, en ik zou er niet vanuit gaan dat jullie jaarlijks zo veel geld op kunnen halen dat je dat kan klaarspelen zonder entreegeld te vragen.

Zoals ik al zei vind ik je/jullie streven heel mooi en nobel, maar ik denk dat het in de huidige vorm onrealistisch is. Juist ook omdat jullie minderjarig zijn, op allerlei verschillende plekken in de wereld wonen en geen duidelijk plan hebben voor wat jullie nou eigenlijk willen bereiken en hoe jullie daar gaan komen. Een van de dingen die dat bewijst is het feit dat jullie al begonnen zijn met het ophalen van geld maar dat dat geld nu bij 1 persoon op de rekening staat (neem ik aan?) en dat jullie daar dus geen controle over hebben. Je kan zo veel vertrouwen hebben maar het feit blijft wel dat het iemand is die je via het internet kent. Voor hetzelfde geld gaat diegene er vandoor met het geld waar jullie zo hard je best voor doen.

Zoals ik al zei zou ik op zoek gaan naar een grote fanclub die ook een stichting is (want dat maakt dit soort dingen een stuk makkelijker) en kijken of jullie daar iets mee kunnen bereiken. Jullie hebben dan een groter publiek om mee te beginnen en als de naam van een stichting of fanclub eraan vast zit is het ook een stuk makkelijker om een groter draagvlak te krijgen.

Weet je zeker dat dat met die overheid ook zo in Amerika werkt? Neverland ligt in Amerika, en in elke staat zijn de regels daar anders. Dus ik weet niet of dat zo hetzelfde werkt. Het is wederom wel iets om me in te verdiepen denk ik.


Het is ook niet de bedoeling dat je gratis naar Neverland kan. Je moet zeker entree betalen. En je zult altijd kunnen doneren. Als we ook eventueel geld overhouden, als het draait, kunnen we dat overgebleven geld aan goede doelen geven. Kom ik weer aan met mijn veel te goede hart :')

Het is wel mijn insteek om dat te doen :j

Ik ben een beetje anders gebouwd dan anderen ;)


Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Re: Hulp gezocht met een project

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 15:13

Was het niet handig om eerst uit te zoeken wat de wetten in de betreffende staat zijn? Straks heb je het geld bij elkaar en kun je nog niets volgens de wet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 15:14

Heel eerlijk, het is een ambitieus plan, maar jullie zijn met z'n 4en, verspreid over de hele wereld en niemand die eigenlijk direct in de buurt van Neverland zit.

Bekijk ook even hoe je het aan wil pakken (in het gunstigste geval) als je genoeg geld bij elkaar hebt, maar een ander Neverland alsnog koopt. Of als je het geld te laat bij elkaar krijgt; wat gebeurd er dan met het geld?

Met de info die je nu geeft snap ik wel dat er niet veel donaties binnen komen... een groots ambitieus plan met nul inhoudelijke info en eigenlijk 4 jonge mensen die geen idee hebben waar ze mee bezig zijn. Dit is iets groter dan een crowdfunding voor een paardje..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 15:18

LoveGlove schreef:
Weet je zeker dat dat met die overheid ook zo in Amerika werkt? Neverland ligt in Amerika, en in elke staat zijn de regels daar anders. Dus ik weet niet of dat zo hetzelfde werkt. Het is wederom wel iets om me in te verdiepen denk ik.


Het is ook niet de bedoeling dat je gratis naar Neverland kan. Je moet zeker entree betalen. En je zult altijd kunnen doneren. Als we ook eventueel geld overhouden, als het draait, kunnen we dat overgebleven geld aan goede doelen geven. Kom ik weer aan met mijn veel te goede hart :')

Het is wel mijn insteek om dat te doen :j

Dat werkt overal ter wereld hetzelfde. Je kan niet zomaar zeggen 'dit is een openbare plek' en daarmee is het klaar. Als je entreegeld vraagt is het sowieso geen openbare plek, dat gaat namelijk tegen de definitie van openbaar in.

LoveGlove

Berichten: 7903
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-17 15:24

Emmaa_ schreef:
LoveGlove schreef:
Weet je zeker dat dat met die overheid ook zo in Amerika werkt? Neverland ligt in Amerika, en in elke staat zijn de regels daar anders. Dus ik weet niet of dat zo hetzelfde werkt. Het is wederom wel iets om me in te verdiepen denk ik.


Het is ook niet de bedoeling dat je gratis naar Neverland kan. Je moet zeker entree betalen. En je zult altijd kunnen doneren. Als we ook eventueel geld overhouden, als het draait, kunnen we dat overgebleven geld aan goede doelen geven. Kom ik weer aan met mijn veel te goede hart :')

Het is wel mijn insteek om dat te doen :j

Dat werkt overal ter wereld hetzelfde. Je kan niet zomaar zeggen 'dit is een openbare plek' en daarmee is het klaar. Als je entreegeld vraagt is het sowieso geen openbare plek, dat gaat namelijk tegen de definitie van openbaar in.

Hoe moet je het dan noemen?

Ik ben een beetje anders gebouwd dan anderen ;)

Anoniem

Re: Hulp gezocht met een project

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 15:27

Een attractie, museum, bezienswaardigheid (zeg ik dat goed zo? Krijg geen error in mn spellingscheck) maar geen openbare plek inderdaad.

Monster_tos

Berichten: 3823
Geregistreerd: 20-04-09
Woonplaats: Heerenveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 15:27

Dan is het museum, attractiepark, of hoe je het maar wil noemen :) Een openbare plek is bijvoorbeeld een stadspark, of een plein.

10/30

[FK] [FOTO] Naakt detail (18+) [ITP] Forsyte Saga (v. Ferrango) van krielkip tot trotse pauw!
Always be yourself unless you can be a unicorn then always be a unicorn <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 15:28

Het zou dan inderdaad een attractie(park) of museum moeten worden, waar ook weer hele andere regels aan vast zitten dan wanneer je een huis koopt om bv in te wonen. Het grootste (en denk ik lastigste) punt waar jullie tegenaan gaan lopen is het bestemmingsplan. Zelfs als jullie het kunnen kopen zal het nu een woonbestemming hebben en dat zal gewijzigd moeten worden naar iets commercieels. Weet niet precies hoe dat in de VS zit maar makkelijk zal het iig niet worden.

LoveGlove

Berichten: 7903
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-17 15:29

Monster_tos schreef:
Dan is het museum, attractiepark, of hoe je het maar wil noemen :) Een openbare plek is bijvoorbeeld een stadspark, of een plein.

Nou het is alles kun je dan maar beter zeggen; museum, attractiepark, dierentuin, bioscoop, game hall, noem maar op _O-

Ik ben een beetje anders gebouwd dan anderen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 15:30

LoveGlove schreef:
Monster_tos schreef:
Dan is het museum, attractiepark, of hoe je het maar wil noemen :) Een openbare plek is bijvoorbeeld een stadspark, of een plein.

Nou het is alles kun je dan maar beter zeggen; museum, attractiepark, dierentuin, bioscoop, game hall, noem maar op _O-

En daar is gelijk het lastige: je moet voor ál die dingen vergunningen aanvragen. Een openbare bioscoop of game hall moet aan bepaalde eisen voldoen, maar om het een dierentuin te mogen noemen of er uberhaupt exotische dieren te mogen houden moet je aan andere eisen voldoen. Ik ben bekend met het gebouw maar ik denk persoonlijk dat er een rede is waarom het tot nu toe niet onderhouden of in z'n oorspronkelijke glorie hersteld is. Ik denk eigenlijk dat het een onmogelijke taak is als je geen gigantisch diepe buidel hebt.

Monster_tos

Berichten: 3823
Geregistreerd: 20-04-09
Woonplaats: Heerenveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 15:31

Amusementspark :D

10/30

[FK] [FOTO] Naakt detail (18+) [ITP] Forsyte Saga (v. Ferrango) van krielkip tot trotse pauw!
Always be yourself unless you can be a unicorn then always be a unicorn <3

tengeltje11
Berichten: 7072
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 15:33

heel eerlijk,ik denk dat dit ver boven elk petje gaat.

dit gaat over 60 miljoen euro!

dat is zo goed als onmogelijk op te halen als bv hulporganisaties en de tv geld inzamen,dan doen er 1000-den vrijwilligers mee,doen mensen overal rond acties,schenken bedrijven geld,....
dan mag men tegenwoordig al blij zijn als ze 50 miljoen euro ophalen.

dat is dan iets wat veel mensen nog willen doen omdat het om mensenleed gaat.

voor veel mensen kan het echt niets uitmaken wat er met die plek gebeurd.
een handjevol mensen(in vergelijking met bv hulpacties),zijn hier voor te vinden,dus die krijg je echt nooit zover om allemaal samen zoveel geld in te zamelen.

als je zoiets wil 'redden' zou ik eerder zoeken naar inversteerders,bedrijven die iets zien in het 'neverland' als attractie en er geld zien uit te winnen op termijn.
als je zo iemand vind,krijg je direct heel wat meer geld en kans om zoiets te doen,door donaties ed lijkt me dit echt een onmogelijke zaak omdat het bedrag veel en veel te hoog is.

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 15:34

LoveGlove schreef:
Monster_tos schreef:
Dan is het museum, attractiepark, of hoe je het maar wil noemen :) Een openbare plek is bijvoorbeeld een stadspark, of een plein.

Nou het is alles kun je dan maar beter zeggen; museum, attractiepark, dierentuin, bioscoop, game hall, noem maar op _O-

Dus je wilt én een museum én een attractiepark én een dierentuin én een game hall én een bioscoop? Besef je wel dat dit wel heel veel is? Het mag dan wel een reusachtig terrein zijn, maar het moet wel behapbaar blijven. Zowel voor jullie als voor de gasten.

0000
Berichten: 5464
Geregistreerd: 04-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 15:40

Hier geen fan maar wel iemand die met je wil meedenken. Wat ik vooral ook heel erg mis is een plan. En dan bedoel ik niet zozeer in de zin van wat is je doel maar wel dat het lijkt alsof je niet helemaal beseft hoeveel werk het is. Als je dit goed wilt doen, heb je iemand nodig die ten eerste min of meer fulltime bezig gaat zijn met alles opzetten, regelen, werven etc. Die de juridische kant in de gaten houd maar die bijvoorbeeld ook een oogje houd op eventuele andere initiatieven (en probeert die bij jullie aan te laten sluiten), die wat connecties heeft die de boel vooruit kunnen helpen etc.

Maar nog belangrijker, er zal straks iemand in dienst moeten komen bij jullie die de koop en vervolgens renovatie gaat overzien. Dat zijn projecten waar normaal gesproken een heel team aan mensen op staat. En dan heb ik het dus niet over de aannemer die het uit gaat voeren maar enkel het coördineren, aansturen en regelen ter plaatse is waarschijnlijk (veel) teveel werk voor 1 persoon. Tenzij je iemand kent met de skills hiervoor en de mogelijkheid om een paar jaar vrij te nemen (want zolang gaat die renovatie duren) zal je deze personen gewoon een salaris moeten betalen. En dat op het moment dat je nog géén bezoekers kan ontvangen.
Ook daarna heb je een groot team nodig om de boel te onderhouden en een nog veel groter team als je bezoekers wilt ontvangen op deze plek. Denk aan beveiliging, schoonmaak, groenvoorziening, reparaties, handyman. En wederom, iemand die de boel aanstuurt.

Ik zou zelf als ik aan een doel wil doneren, wel willen weten wat ze van plan zijn. In het geval van zo'n groot project lijkt het schrijven van een ondernemingsplan mij een hele goede eerste stap. Laat zien hoe je het aan gaat pakken, op welke termijn, tegen wat voor kosten je aanloopt en hoe jullie denken het allemaal rond te krijgen. Want de aankoop is in dit geheel echt de kleinste en veruit eenvoudigste stap. Die 60 miljoen is peanuts vergeleken met wat het je daarna nog gaat kosten.

REVALIDATIE & TRAINING
Eerlijk opleiden met rust, geduld en kennis van biomechanica. Fysiek en mentaal gezonde paarden voor een langdurige sportcarrière.

Eunomia

Berichten: 7957
Geregistreerd: 29-09-12

Re: Hulp gezocht met een project

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 15:45

Het is misschien niet de reactie die je wilt horen, maar ik denk dat dit echt niets gaat worden. Als je spreekt over "ik wil gewoon Neverland kopen" dan heb je mijn inziens geen enkel besef van wat daarbij komt kijken, hoeveel geld 60 miljoen is en welke verantwoordelijkheden je je op de hals haalt. Het is een super leuk, lief idee, maar ik zie het een stel pubers niet uitvoeren.

Je zet niet even zo'n project op, daar moet je van te voren heel lang over nadenken, alles tot in de puntjes uitzoeken en precies weten wat je wil bereiken (en dat is dus niet "een museum, game hall, bioscoop, en en en).

Het is te hopen dat iemand die hier ervaring mee heeft en weet hoe hij dit aan moet pakken jullie idee opvangt en er iets mee gaat doen.


Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.

jasz

Berichten: 2192
Geregistreerd: 11-11-10
Woonplaats: Bij Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 15:59

Dit is een heel mooi idee, maar echt praktisch onmogelijk plan. Stel al krijg je al het geld bij elkaar, krijg je alle vergunningen aangevraagd die je moet hebben en zorg je er ook nog is voor dat het hele pand helemaal opgeknapt wordt, dan nog ben je nooit klaar. Dan is het een gigantisch bedrijf geworden, en gigantische bedrijven hebben bedrijfsleiders nodig en werknemers. al die mensen moeten aangenomen worden, die moet je in de gaten houden, de financiën moeten in de gaten worden gehouden en dan blijft er het eeuwig durende onderhoud van het pand. Dit is geen plan dat je even tot uitvoering brengt waarna het klaar is en jij weer gewoon verder kan met je leven. Dit is een levenslange verbintenis die je aangaat. Tenzij je het verkoopt, maar zodra je het verkoopt kunnen mensen er weer mee doen wat ze willen. Dus zal je dat allemaal zelf in de gaten moeten houden. Dan moet je eens in de zoveel maanden erheen vliegen om iemand te controleren. En dan moet je maar hopen dat iedereen je serieus neemt...

En dan heb ik in deze situatie al het eerste deel overgeslagen. Op geen enkele gewone rekening mag je zomaar 60 miljoen euro zetten en sowieso ben je minderjarig en heb je pas vanaf je 21e de volledige autoriteit over je eigen geld. Dan moet je al een stichting worden, dat moet je eerst een stichting worden, dat moet je dan ook aanvragen. Je moet zorgen dat juridisch geregeld is wie er het beheer heeft over het geld. Want ander kan iemand er zo vandoor gaan met het geld.

Dit is een plan dat echt jaren en jaren kan duren in het meest positieve geval, waarschijnlijker is het dat het gewoon niet te doen is.

Dit bedoel ik overigens niet gemeen, maar ik denk dat je jezelf en het groepje al deze moeite beter kan besparen.

Kerstmuts

LoveGlove

Berichten: 7903
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-17 16:02

Kijk. Neverland is zo gebouwd. Michael had zelf een halve dierentuin, pretpark, bioscoop, noem maar op daar gebouwd. Volgens mij had hij nergens vergunningen voor, terwijl hij er wel gebruik van liet maken door heeeel veel anderen. Ook mensen die hij niet kende.

En ja oké, hij stikte zeg maar van het geld, maar alsnog.

Daarbij: Alles is mogelijk. Niks is onmogelijk, als je zegt dat we nooit kunnen vliegen zonder vliegtuig, let maar op. Dat gaat echt wel eens gebeuren. Of dat het onmogelijk is om voor altijd te leven. Dat is nu nog niet mogelijk. Maar ga er maar vanuit dat het ooit wel mogelijk zal zijn. Ouders kunnen al zelf bepalen of ze een meisje of jongen willen. Dat is serieus iets wat mogelijk is. Zoek het maar op.

Dus dit moet ook mogelijk zijn. Als jullie alleen al eens wisten wat ik allemaal wil buiten dit project, gaan jullie zeggen dat ik gek ben. Daarom zeg ik het ook niet :')

Maar, ik ben bereid om keihard te werken voor alle doelen die ik wil halen. Dus ook hier werk ik heel hard voor. En omdat ik vast zat heb ik dit topic gemaakt. Nu kan ik in ieder geval al een heel stuk vooruit.

En dat dit echt moeilijk is, dat snapt mijn kleine teen zelfs. En ik weet ook wel dat dit niet zomaar gedaan is. Maar he, als iets je niet uitdaagt, zal het je ook niet veranderen.

Jullie weten trouwens ook niet wat voor persoon ik ben. Ik heb ondertussen al lang ontdekt dat ik in elk geval geen standaard puber ben. Laat me dat eventjes uitleggen :')

De meeste pubers houden van uitgaan, drinken enz. Daar doe ik niet aan. Echt NIET. Ik zou voorzichtig kunnen zeggen dat ik alcohol en uitgaan echt haat.
Kwa school: altijd 8en enz. Nee ben geen gymnasium persoon hoor. Gewoon vmbo, maar ik maak wel altijd meteen netjes mijn huiswerk, en ik heb altijd alles optijd af enzo.
Daarbij houd ik heel veel van leren. Ik doe het constant. Ik kijk filmpjes, lees boeken en internet, omdat ik zoveel van alles wil weten. Ik ben heel nieuwsgierig. Mam heeft me ooit eens gezegd dat ik vroeger op mijn 6e ofzo, al heel vaak bleef doorvragen over dingen, tot op het punt waar mijn ouders gewoon het antwoord zelf niet meer wisten. Dus ja.

Verder ben ik heel ambitieus, als je dat nog niet had gemerkt :')
Maar bij mij is het ook; heb ik iets wat ik wil halen, dan ga ik er ook echt voor.
Het eerste schooljaar zat ik op mavo/havo. Ik wilde heel erg graag naar havo. Ik deed zo hard mijn best, dat ik uitgeput raakte, wat uiteindelijk leed tot slechte punten en toch vmbo. Voor de examens heb ik ook zoveel geleerd dat ik aan het einde van elke dag knallende hoofdpijn had.

Ik dans ook graag. Ik heb laatst 3 uur aan een stuk hetzelfde dansje over en over gedaan om het te krijgen zoals ik wilde. Ik nam ook geen pauzes, want ik was te druk bezig. Aan het einde kon ik bijna niet meer blijven staan, dus toen ben ik gestopt.

En ook voor dit project ben ik echt heel erg gedreven. Alleen de rest dus niet, en dat is irritant. Daarom ben ik dus nu even alles voor mezelf op een rijtje aan het zetten, en probeer ik hulp te zoeken.

Ik ben een beetje anders gebouwd dan anderen ;)

Anoniem

Re: Hulp gezocht met een project

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 16:11

Ik vind het heel mooi om te zien dat je zo ambitieus bent en dat je echt wil gaan voor je doelen. Je moet ze ook absoluut nastreven en proberen om het voor elkaar te krijgen. Het enige wat ik (en de rest hier volgens mij ook) probeert te zeggen is dat je rekening moet houden met de aanzienlijke kans dat dit gewoon niet gaat lukken. Want naast het feit dat 60 miljoen echt zo ongelofelijk veel geld is, ben je minderjarig en woon je niet in de VS. Dat klinken voor jou misschien als marginale hobbels in de weg maar dat zijn echt grote problemen. Ik ben wel heel benieuwd wat je ouders hiervan vinden en in hoeverre zij jou hiermee helpen of hierin steunen?

tamary

Berichten: 29050
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 16:11

Alles bij elkaar qua aanpassingen, vergunningen, medewerkers, enz. zal er eerder 120 miljoen nodig zijn om open te kunnen. Mooie droom, maar dan zal elke MJ fan ter wereld een dollar moeten willen bijdragen wil je daar ergens komen. Waarom hoor ik niks over de nog? bestaande fanclubs over de gehele wereld in jouw verhaal?

[o]
Bayo - 01-01-1996 - 15-04-2017 ;(
“Technological progress has merely provided us with more efficient means for going backwards.” – Aldous Huxley –

Myrsky

Berichten: 4120
Geregistreerd: 16-04-13
Woonplaats: Arendelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 16:13

Maar zelfs na de koop/opknapbeurt/vergunningen zit je er nog aan vast. Het kost geld, en dat geld zal je ergens vandaan moeten halen. Je kan entree vragen (als het qua vergunningen klopt), maar daar heb je ook belastingen over. Als je als stichting gaat, moet je er rekening mee houden dat een stichting niet aan winst maken doet, en dat je als bestuur dus geen winst erop maakt. Het geld is van/voor de stichting, maar het dagelijkse bestuur zal toch moeten besturen, wat veel tijd kost. Alleen, omdat je dus geen winst maakt, verdien je zelf niks en zal je naast dit megaproject (wat voor sommige mensen een fulltime baan zou zijn als ze als niet-stichting zoiets hebben en wel van de winst leven) ook nog eens jezelf moet zien te onderhouden.
En donaties stoppen op een gegeven moment. Niemand blijft constant hieraan doneren, dus onderhoudskosten zullen daar niet de hele tijd van betaald kunnen worden.

Raise a glass to freedom,
Something they can never take away,
No matter what they tell you.

Ohana_91

Berichten: 2488
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Tussen stad en land

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 16:16

Maar het verschil is dat MJ het voor "privé-gebruik" had. Ook al liet hij er anderen gebruik van maken, het was wel zijn privé-eigendom. En MJ deed het niet alleen, die had natuurlijk ook een heel team mensen om zich heen. Dat er veel mogelijk is, klopt. Maar zoals je nu over dit project denkt, is het onmogelijk. Je hebt geen idee wat je nu precies wil, wat de wetten zijn, hoeveel geld je nu daadwerkelijk nodig hebt, wat voor mensen je om je heen moet verzamelen om een goed team te vormen.

Ik kan van mezelf zeggen dat ik een vrij standaard persoon ben, maar als ik jouw "criteria" aan hou, ben ik ook geen standaard persoon. Ik ging pas laat stappen, op mijn 16e had ik daar totaal geen interesse in, ben nog nooit dronken geweest, maakte gewoon netjes mijn huiswerk en haalde goede cijfers en daag mezelf ook altijd uit om te blijven leren. Ik heb me ook opgeknokt tot de HAVO, terwijl er werd gezegd dat VMBO kader mijn max was.

Plus als jij niemand "goed" genoeg vindt om met jou aan dit project te werken, hoe wil je dit project dan in vredesnaam gaan doen?? Andere visies zijn juist nodig om een project te laten slagen, je moet altijd alle kanten bekijken en wie weet zijn die mensen wel op een andere manier gedreven met dit project bezig? Zijn jullie überhaupt weleens face-to-face met elkaar om de tafel gaan zitten om iets op papier te zetten?

12-09-2016 <3
04-04-2019
<3

tengeltje11
Berichten: 7072
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 16:20

Eerlijk,na je extra uitleg lijkt me dit een leuke droom,en daar stopt het.
Je staat er alles behalve realistisch in.

Verdiep je al eens over Amerika binnen raken om er te wonen.

Dan moet je zelf al een hoop persoonlijk geld hebben,of meedoen aan een loterij waarbij je voor hetzelfde geld nooit uitkomt.

Dus hoe los je dat op?

Je bent minderjarig.
Hoe los je dat op?

Op deze 2 basisvragen lijkt me geen passend antwoord te vinden,dus dan is de rest niet realistisch.

Tanya
Berichten: 10082
Geregistreerd: 28-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 16:28

Ik vind het een ambitieus plan van je! Alhoewel niet echt haalbaar, is het denk ik goed om met een doel bezig te zijn en er voor te gaan. Alleen op het moment dat er echt geld bij komt kijken, als mensen doneren enzo wordt het toch wel een ander verhaal.
Jij gelooft toch dat MJ zijn geest jouw beschermengel is, of zoiets? Dan snap ik dat je er zo voor wil gaan. Maar echt haalbaar... nee

verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 17:02

Ik heb het idee dat je al met stap 23 begonnen bent ipv met stap 1, wat je schreef.

Geld inzamelen komt namelijk pas zo'n beetje aan het eind. Zo'n project start je eerst met betrouwbare mensen zoeken en op papier zetten wat jullie gaan doen. En de taakverdeling. En hoe je het geld veilig kan beheren zodat niet iemand straks bij 3mln denkt; ik ga er van tussen met the money.
Vervolgens maak je een ondernemingsplan en dit laat je goed controleren of alles ook mogelijk en haalbaar is. (Kan je bv überhaupt als buitenlander Neverland kopen? Mag je überhaupt in de VS gaan wonen om het te beheren, wat voor vergunningen heb je nodig, etc...)
En dan pas kun je denken hoe je aan het geld komt. Maar voor een echt goed en lucratief project zullen vast investeerders in de rij staan ;)

[o]

mvdende

Berichten: 5612
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Hulp gezocht met een project

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 17:32

Als ik al zie hoeveel werk en tijd en "oj gaat dit wel goedkomen" in het opstarten van een eigen webshop gaat zitten, denk ik dat het gewoon kopen van Neverland helemaal niet zo simpel is. Ga eerst eens met je groepje letterlijk om de tafel zitten. Ja, dat zal betekenen dat er gevlogen moet gaan worden. Maar face to face zijn er wel betere afspraken te maken.

Maar overall zou ik zeggen: denk er nog eens héél goed over na. En stop kostbare tijd niet in het project, maar de komende jaren in een goede studie! Een studie waar je ook een normale baan mee kan krijgen als dit hele project toch niet blijkt te gaan lukken.