Hulp gezocht met een project

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Vero

Berichten: 9778
Geregistreerd: 11-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 14:17

Ik heb alleen de openingspost en de eerste paar reacties gelezen, dus het kan best zijn dat ik iets herhaal.

Als eerste, het is een groot plan wat zeker een uitdaging gaat zijn om te kunnen halen. But you never know if you never try, right?

Ik zou voor nu eerst heel veel reclame gaan maken. Niet alleen in Nederland, maar over de gehele wereld. Ik zou eerst, als jullie die nog niet hebben, een poster gaan ontwerpen. Deze poster kan je delen op alle sociale media. Want ik weet uit ervaring dat plaatjes/posters veel beter werken dan een grote lap tekst. Dus zorg dat je een goede poster hebt, met daaronder een uitwerking van de poster van tekst.

Zorg dus ook dat je je plan op een goede manier hebt uitgetypt. Ik zou dit persoonlijk in zoveel mogelijke talen doen. Dus de meiden in Amerika/canada kunnen hem in het Engels maken en jij in het Nederlands. En eventueel nog andere talen als je die beheerst.

De engelse kan je op je eigen pagina delen. En dan moet je fanclubs berichten gaan sturen en vragen of ze jullie bericht willen gaan delen. De engelse is dan voor de internationale/amerikaanse/ enz pagina's en de Nederlandse zou je eventueel voor Nederlandse pagina's kunnen gebruiken.

Ik weet niet of er bij jullie plekken in de buurt zijn waar je poster op mag hangen, maar als die er zijn zou ik zeker posters op straat ophangen. Zeker in grote en drukke steden kan dit nog wel eens een goed effect hebben.

Zorg wel echt dat je duidelijk hebt waarom je dit wilt, want mensen gaan niet zomaar geld uitgeven aan iets als ze niet precies weten wat er gaat gebeuren.

Maar, buiten het reclame maken om, komt er ook een iets lastiger deel. De financiering.

Ik weet hier persoonlijk niet super veel vanaf, maar ik zou zeker zoveel mogelijk research doen en kijken wat er allemaal mogelijk is.

Er is zeker een grote kans dat je je plannen iets moet bijstellen. Maar als je het niet probeert weet je zeker dat je nergens komt.

Plus, het kost niet alleen die 60 miljoen. Als je er een soort museum van wilt maken, komt er echt nog heel veel meer bij kijken.

Je moet geld en plannen hebben voor de inrichting, prijzen en alles.

Wat voor soort museum wil je?
Ga je er geld voor vragen of mag je er zomaar inlopen?

Daar ga jij niet echt over, aangezien je nog minderjarig bent en jij dit huis helemaal niet koopt.

Plus moet je zorgen dat er wel een museum van gemaakt mag worden, want stel je haalt het geld binnen maar er kan alsnog niks gebeuren. Tja, dat wil je niet.

En aangezien jullie in het 'groepje' allemaal minderjarig zijn, moet je ervoor zorgen dat er een volwassene of een investeerder is die dit allemaal op zich neemt.

Maar om dit te realiseren is echt heel veel werk.

Maar besef wel dat als je een huis wilt gaan kopen, er meer dan alleen geld voor nodig is. Zorg dus dat je mensen vind die hier meer vanaf weten en je zouden kunnen helpen.

Succes!

Be enough for yourself first, the rest of the world can wait


LoveGlove

Berichten: 7914
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Re: Hulp gezocht met een project

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-09-17 14:50

Nou, ik ga even hulp vragen. Ik ga stap voor stap meer in detail bij elk onderdeel.

Ik zit nog te hikken op een paar onderdelen:

1: The purpose of the project
The purpose of this project is simply to keep Neverland from being sold and being landed in wrong hands. And to save the legacy of Michael Jackson, because Neverland is one of the only things Michael has left behind.

4: How am I gonna do this
The plan is to basically raise money, by people who donate to the project, so we can buy Neverland in the end.

11: What people do I need?
Adults for sure. People who know how to run projects, and creative people. Also people who like to work with social media. People who can work on the website. Also people who can be at the events we create. People who can do everything with the money. And also people for things like administration. Also people who know about animals, and about amusement rides, museums, and everything that’s on the ranch.


Bij deze onderdelen wil ik meer in detail gaan, maar ik kan zeg maar niets bedenken. Sorry dat het Engels is trouwens. Ik heb ze even geciteerd uit mijn document.

Kunnen jullie me helpen met de volgende stap? Dus de details van deze stap. Als ik de details van deze stap heb, ga ik verder met de details van de details etc etc.

Ik ben een beetje anders gebouwd dan anderen ;)

LoveGlove

Berichten: 7914
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-09-17 22:11

LoveGlove schreef:
Nou, ik ga even hulp vragen. Ik ga stap voor stap meer in detail bij elk onderdeel.

Ik zit nog te hikken op een paar onderdelen:

1: The purpose of the project
The purpose of this project is simply to keep Neverland from being sold and being landed in wrong hands. And to save the legacy of Michael Jackson, because Neverland is one of the only things Michael has left behind.

4: How am I gonna do this
The plan is to basically raise money, by people who donate to the project, so we can buy Neverland in the end.

11: What people do I need?
Adults for sure. People who know how to run projects, and creative people. Also people who like to work with social media. People who can work on the website. Also people who can be at the events we create. People who can do everything with the money. And also people for things like administration. Also people who know about animals, and about amusement rides, museums, and everything that’s on the ranch.


Bij deze onderdelen wil ik meer in detail gaan, maar ik kan zeg maar niets bedenken. Sorry dat het Engels is trouwens. Ik heb ze even geciteerd uit mijn document.

Kunnen jullie me helpen met de volgende stap? Dus de details van deze stap. Als ik de details van deze stap heb, ga ik verder met de details van de details etc etc.

Kan iemand me aub helpen?

Ik ben een beetje anders gebouwd dan anderen ;)

fleurtjeuh
Berichten: 10307
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 22:19

Allereerst ben ik het niet echt eens met dit project want ik denk niet dat hat haalbaar is.
Maar een paar dingen vallen me op uit je tekst, een aantal grammatica dingen en verkeerde bewoordingen.

//////////////////
Nou, ik ga even hulp vragen. Ik ga stap voor stap meer in detail bij elk onderdeel.

Ik zit nog te hikken op een paar onderdelen:

1: The purpose of the project
The purpose of this project is simply to keep Neverland from being soldJij wil het tock kopen of niet? En simply? Dit is geen simpel of makkelijk project in welk opzicht dan ook. and being landedVerkeerde bewoording. Je bedoelt waarschijnlijk 'ending up in the wrong hands' in wrong hands. And to save the legacy of Michael Jackson, because Neverland is one of the only things Michael has left behind.

4: How am I gonna do this
The plan is to basicallyZelfde argument als simple. Dit is niet zomeer iets, en geen beetje geld. raise money, by people who donate to the project, so we can buy Neverland in the end.

11: What people do I need?
Adults for sure. nogal wiedes. maar je eigen leeftijd helpt je niet mee. Je bent jong en mensen zullen je niet snel serieus nemen.People who know how to run projects, andgeen 'en' na een komma creative people. Also people who like to work with social media. People who can work on the website. Also people who can be at the events we create. People who can do everything with the money. And also people for things like administration. Also people who know about animals, and about amusement rides, museums, and everything that’s on the ranch.Heel vaak herhalende woorden. leest niet fijn en getuigd niet van een grote woordenschat. En weer een aantal , and die niet kloppen


Bij deze onderdelen wil ik meer in detail gaan, maar ik kan zeg maar niets bedenken. Sorry dat het Engels is trouwens. Ik heb ze even geciteerd uit mijn document.

Kunnen jullie me helpen met de volgende stap? Dus de details van deze stap. Als ik de details van deze stap heb, ga ik verder met de details van de details etc etc.
///////////////

Dikgerukte zijn mijn punten, daarachter cursief waarom ik ze eruit heb gehaald
Laatst bijgewerkt door fleurtjeuh op 03-09-17 22:24, in het totaal 2 keer bewerkt

Love is Love

My current situation is not my final destination.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 22:20

Eerlijk gezegd denk ik niet dat je hier zomaar professionele hulp mee gaat vinden. Het uitwerken van zo'n plan is gewoon een serieus karwei en ik denk niet dat heel veel mensen een bedrijfsplan voor je zouden uitwerken (of zelfs iets wat erop lijkt) zonder daar gewoon betaald voor te krijgen. Het is namelijk nogal van belang dat je in dit plan ook meeneemt welke wetten je eventueel in de weg kunnen staan, hoe je het uberhaupt zou kunnen aanpakken en hoe veel geld je precies moet ophalen.

@fleurtjeuh ik ben het eens met een groot deel van de opmerkingen die je maakt maar 'and' na een komma heet een oxford comma en dat is zeker geen taalfout.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 03-09-17 22:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 22:21

Tja, als je hier al op stuk loopt... Vergeet niet dat het jouw project is en dat jij moet bepalen wat je wil, hoe je het gaat doen en wie je nodig hebt...

fleurtjeuh
Berichten: 10307
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 22:23

Destination schreef:
Tja, als je hier al op stuk loopt... Vergeet niet dat het jouw project is en dat jij moet bepalen wat je wil, hoe je het gaat doen en wie je nodig hebt...

Dit inderdaad. Als jij al niet weet hoe je het wil hebben, dan is er geen beginnen aan.
Jij wil het brein achter dit project zijn? Wees dat dan ook echt.

Love is Love

My current situation is not my final destination.

LoveGlove

Berichten: 7914
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Re: Hulp gezocht met een project

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-17 20:53

Ik ben aan het denken of ik misschien alvast meer hulp van volwassenen kan gaan zoeken die echt mee willen doen aan het project. Dat ze me dan meehelpen met het plan. Dat ik in elk geval meer begeleiding heb erin, en dat ze me dingen kunnen laten inzien, die ik niet zie. Zou dat een goed idee zijn?

Ze zullen alleen natuurlijk wel amper te vinden zijn, Wetende dat mijn einddoel nogal ambitieus is. Maarrrr, waar kan ik in elk geval mensen vinden die verstand hebben van projecten?

Ik ben een beetje anders gebouwd dan anderen ;)

fleurtjeuh
Berichten: 10307
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Re: Hulp gezocht met een project

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 21:04

Je blijft maar zeggen dat het misschien wel een goed idee is om wat volwassenen erbij te zoeken.
Doe het gewoon! Maak een begin! Doe iets ipv steeds in dit topic te vragen wat het beste je volgende stap kan zijn. Begin met lopen anders kom je nooit ergens

Love is Love

My current situation is not my final destination.

Anoniem

Re: Hulp gezocht met een project

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 21:07

Ik zou best willen helpen. Ik ben net begonnen met Advertising studeren, dus dit lijkt me een leuk project om aan mee te werken. :)



Zonder netwerk gaat je dit sowieso niet lukken, en je moet iets de wereld in helpen. De straat op gaan. Iets origineels bedenken wat mensen "mee naar huis nemen". Je moet mensen bereiken, zowel als in kwantiteit als in wat er in hun hoofd gebeurd.

LoveGlove

Berichten: 7914
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-17 22:33

Resistance schreef:
Ik zou best willen helpen. Ik ben net begonnen met Advertising studeren, dus dit lijkt me een leuk project om aan mee te werken. :)



Zonder netwerk gaat je dit sowieso niet lukken, en je moet iets de wereld in helpen. De straat op gaan. Iets origineels bedenken wat mensen "mee naar huis nemen". Je moet mensen bereiken, zowel als in kwantiteit als in wat er in hun hoofd gebeurd.

Oké, ik stuur je morgen wel even een Pb :) (nu ga ik slapen)

Maar, kunnen jullie zeggen waar ik precies mensen kan vinden die er echt ervaring mee hebben. Ik heb heel veel Facebook etc gehoord, maar wat moet ik dan precies zoeken?

Ik ben een beetje anders gebouwd dan anderen ;)

fleurtjeuh
Berichten: 10307
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Re: Hulp gezocht met een project

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 22:43

Ga een goede post maken op fb. Begin daar.
Begin ergens

Love is Love

My current situation is not my final destination.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 23:21

fleurtjeuh schreef:
Ga een goede post maken op fb. Begin daar.
Begin ergens



Zomaar beginnen haalt niets uit. Je moet gelijk zorgen dat de juiste mensen het zien, en gelijk de aandacht grijpen zodat zij er ook echt wat in zien. Kortom, mailen, mailen, mailen. Alleen gaat je dit niet lukken, je moet de juiste mensen in de juiste richting sturen.

senna21

Berichten: 11814
Geregistreerd: 17-03-09

Re: Hulp gezocht met een project

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 23:36

Er zijn niet zo veel mensen met ervaring met zo'n groot en duur project.
Zestig miljoen is een enorm bedrag...
Maar als je eerst een wat kleiner plan bedenkt, kun je wat oefenen en ontdekken.

Books, minds and umbrella's only work when they are open.

Iinge_

Berichten: 2633
Geregistreerd: 11-07-07

Re: Hulp gezocht met een project

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 07:28

Je hebt een projectmanager nodig, en deze kost geld. Als je wil dat anderen je helpen/projectleden zijn, heb je nu al geld nodig om salaris te betalen

janouk
Blogger

Berichten: 17850
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 08:09

http://www.joycerey.com/beverly-hills-p ... al-estate/

Het runnen van een estate van deze omvang is megabedrijf, dat vele miljoenen per jaar kost aan onderhoud en personeelskosten. De aanschaf van het estate is slecht peanuts in vergelijking wat je jaarlijks nodig heb.
In Santa Ynez Valley gelden strenge milieu wetten etc.

Je zal een Amerikaanse stichting moeten oprichten, die een Amerikaanse bewindvoerder heeft, die aan alle wettelijke en fiscale eisen voldoet.

Het heeft een reden dat de Jackson familie zelf het estate niet beheerd. Veel van het geld uit de erfenis gaat naar liefdadigheid voor heal the world projecten.

Eerlijk........je idee is leuk, maar totaal niet realistisch. Als je iets wil doen in de geest van Michael Jackson, zou je beter je tijd en enthousiasme kunnen besteden aan haalbare liefdadigheidsprojecten in jouw eigen omgeving. Heal the world, start in your own hometown.

..https://en.m.wikipedia.org/wiki/Heal_th ... Foundation dit is hoe Michael zelf zijn geld wilde spenderen
Jackson founded the charity in 1992, naming it after his hit song, "Heal the World". The purpose of the charity was to provide medicine to children and fight world hunger, homelessness, child exploitation and abuse. Jackson stated that he wanted "to improve the conditions for children throughout the world

Meneer Anton M dressuur ZZ vaardigheid mennen
Aladdin L dressuur M vaardigheid mennen L2 dressuur
Madness, draver, 7 overwinningen, kilometer record 1.14.7
Janouk ZZ dressuur ZZ vaardigheid mennen

yvje86

Berichten: 2696
Geregistreerd: 18-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 14:27

Hi TS, was even benieuwd wat de huidige status is momenteel.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: amaniblauw, Amberr09, Britta31, Danache, Eve_16, Hannerups, IASCrawler, nick_en_ik, Raineri, Tucktuck, Winna, xrobbiee, YandexBot en 190 bezoekers