Iemand bekend in/ rond Borculo of Zelhem ?

Moderators: Muurp, Berdien, Hanmar, Murthul, Warboel, Dani, Leo

CP5

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 01:10

Leuk TS dat je voor Borculo hebt gekozen!
Ik heb er enkele jaren gewoond, en ook gereden.
Kennissen van mij hebben daar een huifkarren bedrijf met belgen en hebben een grote paardenkring.
Hun organiseren ook elk jaar met een vast team de barchemse paarden 4 daagse, die kun je ook onder het zadel rijden. Mocht je op zoek zijn naar routes dan kan ik die via hun wel krijgen voor je.

Verder heb je er echt prachtige bossen, vooral als je het pad bij het galgenveld volgt.
Mocht je graag dressuur willen rijden en niet in het bezit zijn van een buiten of binnenbak dan ken ik nog wel wat plekken waar je deze goedkoop kan afhuren.

Ondanks dat het een klein dorp is, vind ik de mensen er erg vriendelijk en behulpzaam.
Altijd in voor een praatje.

Ik lees ook verhalen over hoefsmeden, mocht je er nog een zoeken dan zou ik je Niek peppelman kunnen aanraden. Altijd mijn paard gedaan en super tevreden. Hij pakte haar zelf uit de weide en deed haar daar ook weer terug in. Was er zelf nooit bij maar had dan ook een vreselijk lief paard. Ook niet duur in de prijs.
Mike klein willink is ook een goede hoefsmid maar lomper.

Veel plezier in de achterhoek!

mirim

Re: Iemand bekend in/ rond Borculo of Zelhem ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-03-18 07:28

Dank jullie wel !
Vorig jaar stond mijn man voor ons toen aanstaande huis te kijken terwijl er net allemaal mensen langsreden die meededen met de barchemse vierdaagse. Ze maakten een praatje met hem. Was reuze leuk!
Ik hoop zo dat mijn paard zich nog een aantal jaren goed houdt en ik daar eens aan mee kan doen!
Vandaag komt Mike Klein Willink om zijn hoeven te bekappen. Ik heb hem nog nooit ontmoet, dus ben benieuwd wat ik van zijn werkwijze vind.