Ik ga het gevecht aan. (Sexueel misbruik)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Penny_Shadow
Berichten: 196
Geregistreerd: 02-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-01-18 18:11

Dank jullie wel!


Tieneke

Berichten: 21666
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Re: Ik ga het gevecht aan. (Sexueel misbruik)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 22:03

Dat klinkt gewoonweg fantastisch!

Janneke2

Berichten: 22710
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Ik ga het gevecht aan. (Sexueel misbruik)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 22:05

Fijne berichten...!

"Dit wordt jouw jaar!"

[o]

Je suis Charlie - comme tout le monde.

(...en BAH wat is dit onderschrift actueel. )

Irene2

Berichten: 5235
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: Enschede

Re: Ik ga het gevecht aan. (Sexueel misbruik)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 02:08

Hartstikke fijn TS!! Heerlijk die positiviteit. Tipje voor je bruiloft: als je op zo'n (waarschijnlijk) populaire datum wilt trouwen, ga dan op tijd op zoek naar o.a. je locatie en fotograaf !

Mijn werk als bruidsfotograaf: http://www.ireneleusink.nl
Mijn werk als marketeer: http://www.promo-en-zo.nl

luuntje

Berichten: 13961
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Ik ga het gevecht aan. (Sexueel misbruik)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 08:42

Ts wat een positief en krachtig bericht.
Op naar een geweldig jaar vol liefde en geluk.

[o]

Penny_Shadow
Berichten: 196
Geregistreerd: 02-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-02-18 19:18

Tot nu toe gaat het goed hier!

Ik ben mijn leven stukje bij beetje weer aan het oppakken :D

Janneke2

Berichten: 22710
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Ik ga het gevecht aan. (Sexueel misbruik)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 19:41

Heel fijn...!

[o]

Je suis Charlie - comme tout le monde.

(...en BAH wat is dit onderschrift actueel. )

Joltsje

Berichten: 9022
Geregistreerd: 10-03-06
Woonplaats: in mijn huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 22:34

Hoe gaat t ts?

Be your best self

Penny_Shadow
Berichten: 196
Geregistreerd: 02-08-17

Re: Ik ga het gevecht aan. (Sexueel misbruik)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-03-18 09:00

Best goed eigenlijk! Weinig bijzonders te melden.

Het leven gaat zijn gangetje.

luuntje

Berichten: 13961
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Ik ga het gevecht aan. (Sexueel misbruik)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 09:17

Is dat leven ook positief voor jou?
Voel je je prettig?

[o]

Penny_Shadow
Berichten: 196
Geregistreerd: 02-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-03-18 17:18

Het zit in een aardige stroomversnelling op het moment. Mn vriend is aan zijn training begonnen voor zijn eigen onderneming. Super leuk!

Ik had een nieuwe baan, maar daar absoluut niet op mijn plek. Dus vanmorgen per direct mijn contract opgezegt. Ik zat in mijn proef tijd. Die vent niet blij met me. Fijn zijn probleem, hij was de hele rede waarom ik opgezegt heb. Dus daar mag hij fijn zelf eens over gaan zitten malen.

Normaal zou ik echt met enorme hartkloppingen zoiets doen. Maar tegenwoordig ben ik daar echt niet bang meer voor.

Verder bijna klaar met school. Dus dat gaat goed.

Verder gaat het gewoon goed. Ik voel me happy. Contact met mijn ouders is goed.

luuntje

Berichten: 13961
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Ik ga het gevecht aan. (Sexueel misbruik)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 17:47

Stoer om je baan op te zeggen.
Heb je al een andere baan of lukt het zo wel financieel?

Blij te lezen dat je happy ben.

[o]

Penny_Shadow
Berichten: 196
Geregistreerd: 02-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-03-18 21:07

Ik heb ook nogsteeds mijn krantenwijken. Ik mis er financieel niks aan. Dit was eerder een extratje.

Penny_Shadow
Berichten: 196
Geregistreerd: 02-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-04-18 22:08

Weer eens een updateje.

Het restaurant neemt serieuze vormen aan! Jippie!

In Mei haal ik mijn HBO diploma op! Nog meer jeej!

Ik heb sinds de laatste sessie emdr geen emdr meer gehad.

De relatie met mijn ouders wordt weer beter.

Ik merk wel nogsteeds dat ik zo mijn ups en downs heb en dat ik vooral "vastgeroest" zit in bepaalde gedragingen en patronen waarin ik handel. Ik begin dat nu van mijzelf te merken. Daar probeer ik langzaam aan verandering in te brengen. Best lastig, want soms merk ik pas dat ik dingen weer op de automatische piloot doe nadat ze zijn gebeurd.

luuntje

Berichten: 13961
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Ik ga het gevecht aan. (Sexueel misbruik)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 22:15

Lekker hoor je di-loma bijna op zak.
Je eigen vaste patronen doorbreken zal lastig zijn.
Knap dat je jezelf bewust ben van die patronen.

[o]

Penny_Shadow
Berichten: 196
Geregistreerd: 02-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-06-18 19:22

Weer een nieuwe update.

Ik merk dat het leven een beetje door blijft draaien terwijl ik het gevoel heb dat er nog maar zo weinig gebeurt. Terwijl, als ik relativeer, er juist een hele hoop is gebeurt de afgelopen tijd.

Het "baby maken" staat op een laag pitje. In het begin was ik heel erg enthausiast, maar nu er inmiddels al een poosje overheen is gegaan begind mijn enthousiasme af te nemen. Ik wil het nogsteeds wel, maar ik sta er niet meer om te springen.

Ik heb net een nieuwe baan. En mn vriend is druk met de zaak opzetten. Daardoor zijn we de laatste tijd weinig echt bij elkaar geweest. Nu zei hij van de week, als je nu je periode weer hebt gehad, wil je het dan laten weten? Ik wil het graag proberen.

Bij mij schoot dat een beetje het verkeerde keelgat in. Zoiets probeer je niet. Daar ga je voor, of je doet het helemaal niet. En als het zo ver is zit je er de rest van je leven aan vast.

Dus ik zit nu op dat gebied een beetje in een dipje. Ik weet even niet wat ik er mee moet.

Shiloh

Berichten: 19782
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 19:44

Kan het zijn dat jij het anders opvat dan hij het bedoelde?

Ik vind het helemaal geen rare uitspraak, sterker nog, ik vind het een hele normale manier om het te formuleren. Immers, seks in de juiste vruchtbare periode is geen enkele garantie om daadwerkelijk zwanger te worden, dus in die context is “proberen” geen gek woord toch? Ik denk niet dat hij bedoeld “laten we eens zien of het lukt, en dan zien we dan wel verder”.

Sta jij er zelf nog wel achter? Of twijfel je? Kan het zijn dat het nog een lastig onderwerp is om samen over te hebben? Dat hij voorzichtige taalgebruik gebruikt omdat hij je niet wilt kwetsen oid?

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

luuntje

Berichten: 13961
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Ik ga het gevecht aan. (Sexueel misbruik)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 20:03

Ik vind het ook wel een logische op erk9ng van je vriend.
Maar ik kan mij voorstellen dat jij nu bomvol stress zit.
Al die heftige dingen en spanningen ben je niet zomaar kwijt.
Kan je ook serieus lichamelijke klachten van krijgen.

[o]

Penny_Shadow
Berichten: 196
Geregistreerd: 02-08-17

Re: Ik ga het gevecht aan. (Sexueel misbruik)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-06-18 20:26

Voor mij is sex natuurlijk ook een beladen onderwerp.

Om het even heel plat te zeggen voel ik me als een koe die op het punt staat geinsemineerd te worden. En dat slaat nergens op natuurlijk. Maar het voelt bijna als een moetje. Terwijl mijn hart zich helemaal niet zo voelt, maar mijn hoofd heeft weer veel te veel tijd om te gaan piekeren en nadenken.

Zucht.

Tieneke

Berichten: 21666
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Re: Ik ga het gevecht aan. (Sexueel misbruik)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 20:56

Heb je met je vriend gedeeld dat je er momenteel wat minder enthousiast over bent?

Penny_Shadow
Berichten: 196
Geregistreerd: 02-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-06-18 21:06

Nee, want dat gevoel kwam pas na zijn lief bedoelde opmerking.

Vooral ook het "ik ga weer tijd voor je vrijmaken" was daar een belangrijke in. Als we zometeen wel kinderen hebben dan moet hij er gewoon zijn. Die kinderen kiezen er niet voor. Ik in dat opzicht wel.

Penny_Shadow
Berichten: 196
Geregistreerd: 02-08-17

Re: Ik ga het gevecht aan. (Sexueel misbruik)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-18 08:10

Inmiddels zit in aan dag 33 van mijn cyclus en nog geen O. Ik heb eergisteren wel al getest en die was hardstikke negatief. Dus zwanger ben ik op dit moment dan toch nog niet.

Ik heb het na mijn bericht hier besproken met mijn vriend. Dat de opmerking, ondanks dat hij het echt wel goed bedoelde, bij mij echt verkeerd was gevallen. Hij begreep het wel en bood zijn excusses aan.

Ik heb het er ook met mn ma over gehad. Zij begreep mij en had ook zoiets van, een kindje krijgen probeer je niet. Dat doe je of dat doe je niet. Maar als je het doet dan ga je er voor de volle 100% voor. En dat is ook hoe ik mij voel.

Ik ga dan twijfelen, omdat ik me af vraag of hij het zelf wel echt met 100% zekerheid wilt. Ik vraag me ook af of hij door heeft wat een enorme commitment het is. Dit is niet iets wat je "even" doet.

Daarbij staat hij op het punt zijn eigen onderneming te beginnen, ik heb net mijn eerste (kortlopende) baan.

Als ik zometeen wel zwanger ben dan wordt het heel erg lastig om werk te vinden. Wie wilt er nou een zwangere meid aannemen, ongeacht mijn kwaliteiten en waarde voor het bedrijf. Dan komen alle lasten op hem terecht. En ik weet niet of hij dat wel kan dragen tegen die tijd.

En ik snap ook wel dat je op een gegeven moment gewoon YOLO moet doen. We worden er ook niet jonger op zeg maar.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: Ik ga het gevecht aan. (Sexueel misbruik)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 08:38

Redenen om uit te stellen zijn er altijd te bedenken , nu niet want, nog even wachten omdat etc
Nu wil ik niet zeggen dat even uitstellen niet goed is etc
Maar wel dat het iets is om mee te nemen in je overdenkingen
Het perfecte moment bestaat gewoon niet.

Wat betreft het hele proberen verhaal
Ik vat het proberen ook puur op als proberen in de Zin van zwanger proberen te raken
Niet als proberen of ouder zijn/worden wat is
In Die zin is proberen ook een doodnormale omschrijving/beschrijving Die iedereen in mijn omgeving gebruikt om het te benoemen
“Proberen zwanger te raken/een kind te krijgen” want je kunt er nog zo vol voor gaan
Tis geen vaststaand gegeven dat het lukt

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

Penny_Shadow
Berichten: 196
Geregistreerd: 02-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-18 15:21

Sonja_vR schreef:
Redenen om uit te stellen zijn er altijd te bedenken , nu niet want, nog even wachten omdat etc
Nu wil ik niet zeggen dat even uitstellen niet goed is etc
Maar wel dat het iets is om mee te nemen in je overdenkingen
Het perfecte moment bestaat gewoon niet.

Wat betreft het hele proberen verhaal
Ik vat het proberen ook puur op als proberen in de Zin van zwanger proberen te raken
Niet als proberen of ouder zijn/worden wat is
In Die zin is proberen ook een doodnormale omschrijving/beschrijving Die iedereen in mijn omgeving gebruikt om het te benoemen
“Proberen zwanger te raken/een kind te krijgen” want je kunt er nog zo vol voor gaan
Tis geen vaststaand gegeven dat het lukt

Nee tuurlijk. Dat snap ik zelf ook.

En wbt het uitstellen. Het woord uitstellen heb ik niet in mijn mond gehad. Ik twijfel alleen of mn vriend wsl door heeft wat een enorme commitment het is. Aangezien hij nu al vaak weinig tijd vrij maakt voor mij. Hoe wilt hij dat dan gaan doen als hij zometeen een eigen zaak en kinderen heeft.

Zijn vader was vroeger altijd weg van huis. Dat heeft hij hem altijd kwalijk genomen. Daarom wilt hij er wel voor zijn kinderen zijn, maar als hij dat al niet eens met een beetje regelmaat voor mij op kan brengen om een beetje tijd samen voor ons vrij te maken. Dan gaat hij dat ook niet voor zijn kinderen doen.

Ik heb er voor gekozen om bij hem te zijn en daar horen al zijn grillen ook bij. Ik hou niks minder van hem daardoor. Zijn kinderen kiezen daar niet voor. Die kunnen niet zeggen ik wil een andere papa want deze heeft te weinig tijd voor mij. En als iemand dat gevoel moet kennen dan is hij dat notebene zelf wel.

Dat zijn mijn "zorgen" op dit moment. Nog helemaal niet of het wel of niet gaat lukken. Ik wil dat gewoon luchtig houden. En niet van we gaan het nu proberen want ik heb nu tijd voor je. Dat slaat nergens op natuurlijk.

Tanya
Berichten: 10083
Geregistreerd: 28-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 15:27

Een kind krijgen doe je niet zomaar, dat probeer je inderdaad. Zijn genoeg vrouwen die het proberen en bij wie het niet lukt. Dus ik vind proberen ook een prima gekozen term.

Ik denk dat jullie er wel uit komen :)